Volkswagen ще обмисли пускането на нов електрически Golf, който ще носи името ID.Golf. Както вече ви информирахме, през август Томас Шефер, генерален мениджър на марката Volkswagen, намекна, че има несигурност относно бъдещето на Golf. Компактният модел с двигател с вътрешно горене, който е в своето осмо поколение, наистина ще се окаже хванат между бъдещия екологичен стандарт Euro 7 и неговата алтернатива за „нулеви емисии“ ID.3, да не говорим за забраната за продажба на превозни средства с двигатели с вътрешно горене в ЕС, планирана за 2035.
Тогава Шефер обеща, че ситуацията ще стане по-ясна през следващите дванадесет месеца. Новите изявления на мениджъра, подкрепени със слухове от сериозни източници, вече дават известна яснота. Електрически Volkswagen ID.Golf може да види бял свят. „ Ще останем верни на логиката на ID, но емблематичните модели ще имат име“, казва Томас Шефер за бъдещите електрически автомобили с марката Volkswagen.
Лансирана с ID.3, ID.4 и ID.5, номенклатурата на това семейство модели, захранвани с батерии, всъщност промени използваната от много години стратегия и смени имената с миделни индекси. Но сега Volkswagen „ може да има ID.Golf “ според шефа си, който уверява: „ Няма да изоставим името Golf, това е изключено. Но тогава възниква въпросът за вътрешната конкуренция между този ID.Golf и ID.3. Първият може да бъде по-компактен от Golf 8 (4.40 м), по терпипа на Renault Mégane E-Tech в сравнение с Mégane 4 и по този начин да приеме размер, много близък до този на ID.3 (4.26 м).
Но донякъде в противоречие със своя предшественик, който постави ID.3 като продължението на Beetle и Golf, Шефер вярва, че „ ID.3 никога не е бил заместител на Golf“. Според него ID.3 е по-близо до компактния миниван, извлечен от Golf 5, която напусна пазара през 2014 г. Но пък от друга страна през 2020 г. ID.3 наследи електрическия e-Golf на поточните линии в завода на Volkswagen в Дрезден.
По отношение на маркетинговия период и платформата, поддържаща евентуалния Volkswagen ID.Golf, циркулират две хипотези. Едната напомня за замяната на сегашния Golf с ID.Golf през 2027 или 2028 г., базиран на бъдещата модулна архитектура SSP, която трябва да бъде официално представена през 2026 г. от седан с дължина малко над 4 м, разработен под кодовото име Trinity. Тийзър изображенията на споменатия седан, публикувани от Volkswagen, показват фастбек силует, който е малко вероятно да е Golf. Следователно говорим за два различни модела.
Другата теория произтича от слухове, обявяващи спирането на проекта за изграждане на нова фабрика близо до историческото място на Volkswagen във Волфсбург за сглобяване на модели SSP. Към това се добавят и трудности при разработката на софтуер, които биха отложили пускането в производство на седана Trinity до 2030 г. За да се запълни тази празнота в гамата междувременно, ID.Golf, базиран на еволюция на платформата MEB, ще бъде планиран за 2026 г. и следователно може да съжителства известно време с стандартния Golf. Volkswagen може да направи същото с Tiguan, чието трето поколение е обявено за 2023 г. От своя страна, ID.3 може да порасне малко, когато пристигне второто му поколение, около 2027 г., за да избегне съперничество. Но всичко това остава да бъде формализиранои най-важното - официализирано.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Голфа
11:35 02.12.2022
2 Никито уе
Коментиран от #7
11:54 02.12.2022
3 3-фазния
Коментиран от #6
11:55 02.12.2022
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
12:38 02.12.2022
5 Така е
Само задвижването на ФВ ще зле - от новите преходни системи-батериино.
13:58 02.12.2022
6 До 3-фазовия
До коментар #3 от "3-фазния":
Значи аз, като съм с Жигу-лет от 74-та съм в джаза, според задното мислене...?! Брей, не го знаех тва...сега моа си легна спокоен!15:47 02.12.2022
7 Дизела
До коментар #2 от "Никито уе":
, Перник ша са казва, може и Миньоро да го кръстим.21:59 02.12.2022