Last news in Fakti

11 Август, 2001 00:00 1 631 0

Make money, not war!

  • volkswagen-
  • new beetle

Близо три години изминаха откакто най-продаваният модел в света за всички времена Volkswagen Kaefer се сдоби с наследник. New Beetle се появи с фурор на автомобилната сцена и завладя първо гаражите на американците. Засега поне европейците се задоволяват да предадат само сърцата си на симпатичния модел - клиентите на Стария континент са твърде практични, за да си го позволят.

Сравнение на New Beetle с конкурентите му по обичайните критерии би могло да доведе единствено до известна антипатия към него. Моделът е непрактичен във всяко отношение - малък, със слаба видимост и изобщо. Но за разумните Volkswagen предлага други алтернативи в програмата си.

Следователно на New Beetle трябва да се погледне от друг ъгъл. Може би откъм влиянието му върху сетивата - малката машинка наистина разразява буря от впечатления дори при бегъл поглед. А ако боята му е в един от предлаганите светли тонове New Beetle задължително повдига настроението.

В известна степен моделът напомня за своя предшественик - стария Бръмбар. Но това е само заради приемането на някои основни линии в дизайна. На практика днешният Beetle има различна задача от тази да служи за масов народен автомобил. При него с носталгията се свързва модерния начин на живот - такъв модел просто не бива да бъде практичен.

Много добре е стилизиран кокпитът, който неминуемо буди носталгия у старите фенове на Kaefer - от дръжката над жабката, през ласовидните дръжки над вратите, до вазата за цветя до волана. Със сигурност тези детайли не са особено полезни в ерата на предпазните колани и въздушните възглавници, но носят голям емоционален заряд. Огромното и закръглено арматурно табло е пълна противоположност на тясната поставка за инструменти в предшественика.

Качването на задните места е сравнително лесно благодарение на наречената от VW функция Easy Entry на предните седалки. Там обаче има място в най-добрия случай за деца. Силно скосеният покрив прави почти невъзможно сядането на пасажери с ръст над 1.60 м. За сметка на това отпред е твърде широко. Особено над главите на водача и спътника му, които се намират в средата на купето, пространството е безкрайно.

Багажникът вмества едва 209 литра багаж, а прагът му е на цели 73 сантиметра от пътя. Достъпът до него също не е особено лесен, но при модел с подобен дизайн това трябва да се приеме. Може би единственото практично решение тук е скриването на ключалката му под емблемата. При свалена напред задна седалка обемът на багажника достига 527 литра.

Удоволствие за собственика си New Beetle предлага не само със своите форми. Окачването носи основната вина за покачване на адреналина при шофиране. Амортисьорите са настроени толкова твърдо, че никакъв завой не може да извади автомобила от равновесие. Още повече, че серийно се монтира електронна стабилизираща програма.

Разбира се, когато се возите по паваж еуфорията няма да е толкова голяма. Пътните неравности се предават почти без филтрация в купето и съответно върху пасажерите. Сравнително меките седалки могат да компенсират това в известна степен, но пък пригодността им за дълги пътувания не е много добра.
Комфортът в New Beetle не е особено голям и заради слабата изолация. При движение с високи скорости в купето проникват звуците от битката на вятъра с каросерията, чийто коефициент на въздушно съпротивление е архаичното 0.38. При каране на по-високи обороти пък до ушите на пасажерите задължително достига трополенето на двулитровия мотор.

За него не биха могли да се кажат суперлативи. Освен че не осигурява кой знае каква динамика на автомобила, той си позволява твърде висок разход на гориво. Независимо от режима на движение спирането на бензиноколонката винаги води до неприятна изненада.

За съжаление най-тъмната страна на New Beetle е неговата цена. Оборудването на автомобила наистина е доста богато, особено по отношение безопасността на пътниците. За близо 42 000 лв обаче това би трябвало да е така. При конкурентите дори ще получите много повече и по-полезни екстри за тези пари. New Beetle е твърде скъп.

Това обаче не е случайно. Предвид предназначението на модела, който в никакъв случай не е пригоден за ежедневно ползване, или поне не за повечето клиенти, може да се предполагат ниски продажби. За да оцелее с тях, цената му трябва да е висока.
Каквато и да е гледната точка на производителя за клиента тя не е меродавна. За да притежавате New Beetle трябва да сте изключителен фен на оригинала. Ако просто ви харесват новите форми препоръчително е да го купите като втори автомобил. Това че ще се разделите с много пари тогава няма да има такова значение.

Петър Иванов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА