1 Ноември, 2022 13:50 66 677 35

Единствената електрическа кола, която си струва да се купи в момента, е употребявана

  • автомобилът на старо-
  • употребявани електромобили

Електрическите автомобили са склонни да се обезценяват повече като смартфоните, отколкото като автомобилите с ДВГ, което означава, че относително по-новите модели вече са в продажба на много изгодни цени

Единствената електрическа кола, която си струва да се купи в момента, е употребявана - 1

Подкрепата от милиарди евро за електрически превозни средства, залегнала в приоритетите на много правителства по света (България не влиза в тези сметки), включително големите бонуси в момента на закупуване на електромобил движат нещата в исканата от "зелените" посока, но повечето от захранваните с батерии коли на пазара все още са прекалено скъпи, твърде чужди или твърде редки, за да бъдат купувани масово.

Това, което се опитваме да ви кажем сега е вече известно на много хора по света: новата кола често не е най-добрата идея, дори и да е електрическа. За всяка нова кола, която се продава на пазара, могат да се купят три използвани, че дори и повече. Това е един много по-ликвиден пазар с много по-широк диапазон от цени. Дори и да вземете предвид отстъпката, давана от много държави за нов електромобил, то отново покупката на употребявано електрическо превозно средство са може би най-умно похарчените пари за превозно средство.

Цената и наличността винаги са правили употребяваните автомобили жизнеспособна опция, но има и друга причина за предимствата на употребяваните електрически превозни средства: електрическите автомобили се обезценяват повече като смартфони, отколкото като автомобили. Технологията на батериите се подобрява бързо, което означава, че електрическите превозни средства са склонни да губят блясъка си много по-бързо от колите с двигатели с вътрешно горене.

Според дилъра на употребявани електромобили Cox Automotive, около една трета от електрифицираните превозни средства, които се продават могат да бъдат закупени за по-малко от 25 000 евро. Дилърът дава и конкретни примери: 2015 BMW i3 за €24 990, 2016 Volkswagen e-Golf за €22 990 и 2016 Toyota Prius за €24 590.

Още едно доказателство идва и от един частен случай от САЩ. Кристофър Маликшмит, частен адвокат от Ню Джърси, харесва BMW i3 от 2018 г., което купува миналата година за 23 000 долара. Той обяснява за това как се справя и как се откроява в град, ориентиран към Tesla. Батерията е загубила малко капацитет до момента, в който колата е предложена на вторичния пазар, но въпреки това тя е идеална за градските нужди на Маликшмит - да отиде до работа и да се върне - 40 минути във всяка посока изцяло на ток. „Тази кола наистина има стойност само ако я купите употребявана“, казва той. „Никога не бих купил нова електрическа кола за семейството. Това е луда работа.

Дилърите, от друга страна, изострят проблема с достъпността. Те разглеждат дълго и внимателно текущата ситуация с доставките - всички онлайн поръчки и хленчене за компютърни чипове - и хладнокръвно добавят високи надценки за „налични електромобили“. 4 300 шофьори на електромобили, анкетирани от Bloomberg, заявяват, че са платили средно 82 000 долара за своите превозни средства, а подобно на Европа и в САЩ, средната цена на употребяван електромобил е под $30 000. А какви употребявани електромобили се продават у нас и на какви цени, можете да видите ТУК. У нас определено има доста атрактивни предложения.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 40 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    54 5 Отговор
    Продавам си стария акумулатор, някой мераклия да го купи :D :D :D

    Коментиран от #9, #15

  • 2 Доста са скъпи

    32 1 Отговор
    и втора ръка. А i3 с по голямата батерия е много скъпо.

    Коментиран от #10

  • 3 Taka така

    26 19 Отговор
    На ток при пробег под 1000 км ........не мерси
  • 4 Калмук

    30 8 Отговор
    Ако ще карате колата поне 10-ина години, новата е за предпочитане.
  • 5 Маликшмид-турчин с германски тунинг...

    29 2 Отговор
    Боже,боже какви хамириканци живеят във фермата?
  • 6 Това определя покупката

    20 4 Отговор
    Зависи каква е цената на тока както си прави сметка човек и с горивата и техните цени.
  • 7 бай Даньо

    21 3 Отговор
    Купуването на кола на старо винаги има повече смисъл. Най добрия вариант е кола на 1-2 години . Купил съм 2-3 коли на по 1-2 години , вървят с около 30% отстъпка за карано по 20-30к мили . Това разбира се след като вече съм си начесал мерака да купя 2 нови ... Днес има Тесли от С модела на 100 000 мили (по мои сметки имат още 200 000 мили с оригиналната батерия ) , 2014 година ( избягвайте 2013...) Вървят по около $25к , но още не са узрели защото цените в момента вървят надолу ... наслука!
  • 8 Гост

    24 14 Отговор
    Който си купи електрокар втора употреба,да си приготви за нова батерия 1/2 от цената на електрокара като нов.

    Коментиран от #11

  • 9 Гост

    14 2 Отговор

    До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":

    Аз си продавам бензиновата кола с издухан двигател за основен ремонт.

    Коментиран от #28

  • 10 УВИ

    35 0 Отговор

    До коментар #2 от "Доста са скъпи":

    Така е, колега. i3-ки, дето се продаваха за 28, като видяха скока на цените, им лепнаха 35-40 бона. Същото е и с имотите. Строени на старите пари, а сега им искат цифра. Видяла жабата, че подковават коня и вдигнала и тя крак. Тарикат до тариката, гащник до гашника. Всеки гледа да изкрънка повече. На зле отива човека. Волтове, Ампери бяха по 20 бона, сега 30 и нагоре.
    Не са реални тези цени! Надути са изкуствено

    Коментиран от #20

  • 11 еКарс

    12 18 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Само ако е 20-годишна, но и тогава не е сигурно. Батериите от автомобилен клас надживяват всеки днешен двигател. Подменят се отделни клетки, не цяла батерия. А и при всички случаи след 8 години (колкото е стандартно гаранцията на батериите на всички нови коли), батерията ще се е самоизплатила повече от веднъж. Особено при зареждане на битов ток.

    Коментиран от #12, #29

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ⚜️Просветен⚜️

    19 2 Отговор
    Великите инженери са решили, че нямаш право да отвориш задната врата на този кош ако не отвориш и предната! Какво пиршество на прагматичната мисъл!!!
  • 14 Ламбо

    14 5 Отговор
    Я не ни качайте на черешата , глупави сме че избираме некадърни политици но за коли , имаме си представа .Ще дам 20 000 лв. за петгодишна пералня и след още пет 15 000 евро за батерия айде бе .
  • 15 Ламбо

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":

    Продай го на Специалиста еКарс ..........
  • 16 ремонт на електрониката

    10 0 Отговор
    в ел. БМВ СЪС СИГУРНОСТ ЩЕ СТРУВА ПОВЕЧЕ ОТ САМАТА КОЛА - ИДЕТЕ И СИ КУПЕТЕ СЕГА ТОВА НИЩО !

    Коментиран от #19

  • 17 БМДТ

    13 1 Отговор
    Има една българска поговорка: "ХВАЛИ СТАРО, КАРАЙ НОВО"
    Има и още една, баща ми я казваше, "СТАРО, САМО ВИНО И РАКИЯ".
    Тези американци нещо са се развалили.
  • 18 Грета Тулумбррг

    10 1 Отговор
    Скъпи, ти нали каза че Теслата не се обезценява и че винаги ще можем да я продадем за повече отколкото сме я купили?
  • 19 Еш па тоа

    4 13 Отговор

    До коментар #16 от "ремонт на електрониката":

    И кога си видял БМВ да иманужда от ремонт на електрониката?Освен,ако не е бърникал някой шашкънин,като теб.
  • 20 Донка

    12 2 Отговор

    До коментар #10 от "УВИ":

    Всичко е надуто особенно в България как може къща да струва 300000евро да не са луднали тва са нереални фантазии НЕ КОПУВАЙТЕ ЩЕ ПАДНАТ ЦЕНИТЕ САМИ ЕДНО НЕЩО КАТО НЕ СЕ КОПУВА ТО СЕ ОБЕЗЦЕНЯВА

    Коментиран от #21

  • 21 Готин

    3 5 Отговор

    До коментар #20 от "Донка":

    И ти си един "кОпувач"!? Да си чувала за инфлация!? Случайно.
  • 22 Турбо

    7 2 Отговор
    Електромобилите не се били обезценявали,държат цена според електрофилите и можело да ги продадеш по скъпо от цената на нов електромобил.Опорките ви падат една след друга.
  • 23 111222333

    18 3 Отговор
    Единствената електрическа кола, която си струва да се купи в момента, е употребявана

    Единствената кола, която изобщо не си струва да се купи , е употребяваната електрическа кола

    Заради батерията
  • 24 ТИР

    18 7 Отговор
    Да предпочетеш електричка пред ДВГ е като гумена кукла пред Жена,,,
  • 25 11122233334

    21 8 Отговор
    Изобщо елекрическите са пълен боклук. Скъпи батерии, Замърсяват повече, Ненадежни. Това че са модерни, не означава че са стока
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 1112223344

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "Пурко":

    30 годишен опел, който пали от раз. Трета екологична група.
  • 28 Ше се намери купувач

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    И ще е съгласен да си направи основен ремонт на "издухания" ти двигател.Парите,които ще даде за ремонта няма в никакъв случай да са половината стойност на автомобила,както е в настоящия момент за електрически автомобил втора употреба с издухана акумулаторна батерия.Не се връзват сметките за момента и само с ПРИНУДА можеш да накараш мислещ човек да направи подобна глупост
  • 29 Ама далаверата с евтин битов ток

    5 3 Отговор

    До коментар #11 от "еКарс":

    За зареждане на електрически автомобили приключи!Честито на неразбралите!
  • 30 Айкю 1

    4 0 Отговор
    Единствената кола на ток която си струва е количка с дистанционно
  • 31 Мунчо

    5 0 Отговор
    Стига сте лансирали тези употребявани коли, бе, само нови, независимо от двигателя, марка, модел и пр., колкото и да я отричате, това е истината! След изтичане на гаранцията - отново нова и така.
  • 32 Тед

    5 2 Отговор
    Прочетох коментарите и установих, че никой от коментиралите не е карал електромобил. Аз лично си продадох бензиновата кола с 3 литров V6 и си купих Тесла Модел 3. Усещането е, че съм сменил камиона с болид от формула 1. Надеждност и цена на километър непостижима за никой бензинов или дизелов курник.

    Коментиран от #34

  • 33 Име

    1 1 Отговор
    Употребявана електричка?! Трябва човек да е луд! Не че същото не се отнася и при покупката на нова елетричка де!
  • 34 Дред

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Тед":

    Ми 4 ст. на километър домашен ток. До 150 км. на ден ги зареждам за 15 часа в обикновен контакт. 170 магарета ел. мощност правят смешни ДВГ по 200/300 кончета. Цвилят по светофарите и се пулят като пуйки на следващия. ДВГ трябва да е над 450/500 коня че да ме дръпне. София и околията си бръмча спокойно. Ватката е на 45000 км. а батерията показва 100%. Гледам колеги още търкалят Амперите и Волтовете. Мисля че гонят по петнадесет години и още не са скапали батериите.
  • 35 Перник

    1 0 Отговор
    Перник - Сандански е 130 + - км. С Тесла тока /горивото/ в двете посоки е около 10 лв . С БМВ Х5 дизел е около 90 лв. За 80 лв . двамата добре си обядваме ....сори Лукойл..