Подкрепата от милиарди евро за електрически превозни средства, залегнала в приоритетите на много правителства по света (България не влиза в тези сметки), включително големите бонуси в момента на закупуване на електромобил движат нещата в исканата от "зелените" посока, но повечето от захранваните с батерии коли на пазара все още са прекалено скъпи, твърде чужди или твърде редки, за да бъдат купувани масово.
Това, което се опитваме да ви кажем сега е вече известно на много хора по света: новата кола често не е най-добрата идея, дори и да е електрическа. За всяка нова кола, която се продава на пазара, могат да се купят три използвани, че дори и повече. Това е един много по-ликвиден пазар с много по-широк диапазон от цени. Дори и да вземете предвид отстъпката, давана от много държави за нов електромобил, то отново покупката на употребявано електрическо превозно средство са може би най-умно похарчените пари за превозно средство.
Цената и наличността винаги са правили употребяваните автомобили жизнеспособна опция, но има и друга причина за предимствата на употребяваните електрически превозни средства: електрическите автомобили се обезценяват повече като смартфони, отколкото като автомобили. Технологията на батериите се подобрява бързо, което означава, че електрическите превозни средства са склонни да губят блясъка си много по-бързо от колите с двигатели с вътрешно горене.
Според дилъра на употребявани електромобили Cox Automotive, около една трета от електрифицираните превозни средства, които се продават могат да бъдат закупени за по-малко от 25 000 евро. Дилърът дава и конкретни примери: 2015 BMW i3 за €24 990, 2016 Volkswagen e-Golf за €22 990 и 2016 Toyota Prius за €24 590.
Още едно доказателство идва и от един частен случай от САЩ. Кристофър Маликшмит, частен адвокат от Ню Джърси, харесва BMW i3 от 2018 г., което купува миналата година за 23 000 долара. Той обяснява за това как се справя и как се откроява в град, ориентиран към Tesla. Батерията е загубила малко капацитет до момента, в който колата е предложена на вторичния пазар, но въпреки това тя е идеална за градските нужди на Маликшмит - да отиде до работа и да се върне - 40 минути във всяка посока изцяло на ток. „Тази кола наистина има стойност само ако я купите употребявана“, казва той. „Никога не бих купил нова електрическа кола за семейството. Това е луда работа.
Дилърите, от друга страна, изострят проблема с достъпността. Те разглеждат дълго и внимателно текущата ситуация с доставките - всички онлайн поръчки и хленчене за компютърни чипове - и хладнокръвно добавят високи надценки за „налични електромобили“. 4 300 шофьори на електромобили, анкетирани от Bloomberg, заявяват, че са платили средно 82 000 долара за своите превозни средства, а подобно на Европа и в САЩ, средната цена на употребяван електромобил е под $30 000. А какви употребявани електромобили се продават у нас и на какви цени, можете да видите ТУК. У нас определено има доста атрактивни предложения.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДрайвингПлежър
Коментиран от #9, #15
14:18 01.11.2022
2 Доста са скъпи
Коментиран от #10
14:23 01.11.2022
3 Taka така
14:26 01.11.2022
4 Калмук
14:26 01.11.2022
5 Маликшмид-турчин с германски тунинг...
14:37 01.11.2022
6 Това определя покупката
15:24 01.11.2022
7 бай Даньо
18:17 01.11.2022
8 Гост
Коментиран от #11
18:46 01.11.2022
9 Гост
До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":
Аз си продавам бензиновата кола с издухан двигател за основен ремонт.Коментиран от #28
18:48 01.11.2022
10 УВИ
До коментар #2 от "Доста са скъпи":
Така е, колега. i3-ки, дето се продаваха за 28, като видяха скока на цените, им лепнаха 35-40 бона. Същото е и с имотите. Строени на старите пари, а сега им искат цифра. Видяла жабата, че подковават коня и вдигнала и тя крак. Тарикат до тариката, гащник до гашника. Всеки гледа да изкрънка повече. На зле отива човека. Волтове, Ампери бяха по 20 бона, сега 30 и нагоре.Не са реални тези цени! Надути са изкуствено
Коментиран от #20
19:15 01.11.2022
11 еКарс
До коментар #8 от "Гост":
Само ако е 20-годишна, но и тогава не е сигурно. Батериите от автомобилен клас надживяват всеки днешен двигател. Подменят се отделни клетки, не цяла батерия. А и при всички случаи след 8 години (колкото е стандартно гаранцията на батериите на всички нови коли), батерията ще се е самоизплатила повече от веднъж. Особено при зареждане на битов ток.Коментиран от #12, #29
19:20 01.11.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 ⚜️Просветен⚜️
20:14 01.11.2022
14 Ламбо
20:31 01.11.2022
15 Ламбо
До коментар #1 от "ДрайвингПлежър":
Продай го на Специалиста еКарс ..........20:39 01.11.2022
16 ремонт на електрониката
Коментиран от #19
20:45 01.11.2022
17 БМДТ
Има и още една, баща ми я казваше, "СТАРО, САМО ВИНО И РАКИЯ".
Тези американци нещо са се развалили.
22:30 01.11.2022
18 Грета Тулумбррг
23:01 01.11.2022
19 Еш па тоа
До коментар #16 от "ремонт на електрониката":
И кога си видял БМВ да иманужда от ремонт на електрониката?Освен,ако не е бърникал някой шашкънин,като теб.23:21 01.11.2022
20 Донка
До коментар #10 от "УВИ":
Всичко е надуто особенно в България как може къща да струва 300000евро да не са луднали тва са нереални фантазии НЕ КОПУВАЙТЕ ЩЕ ПАДНАТ ЦЕНИТЕ САМИ ЕДНО НЕЩО КАТО НЕ СЕ КОПУВА ТО СЕ ОБЕЗЦЕНЯВАКоментиран от #21
23:40 01.11.2022
21 Готин
До коментар #20 от "Донка":
И ти си един "кОпувач"!? Да си чувала за инфлация!? Случайно.02:51 02.11.2022
22 Турбо
06:56 02.11.2022
23 111222333
Единствената кола, която изобщо не си струва да се купи , е употребяваната електрическа кола
Заради батерията
07:12 02.11.2022
24 ТИР
07:13 02.11.2022
25 11122233334
07:15 02.11.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 1112223344
До коментар #26 от "Пурко":
30 годишен опел, който пали от раз. Трета екологична група.11:54 02.11.2022
28 Ше се намери купувач
До коментар #9 от "Гост":
И ще е съгласен да си направи основен ремонт на "издухания" ти двигател.Парите,които ще даде за ремонта няма в никакъв случай да са половината стойност на автомобила,както е в настоящия момент за електрически автомобил втора употреба с издухана акумулаторна батерия.Не се връзват сметките за момента и само с ПРИНУДА можеш да накараш мислещ човек да направи подобна глупост12:47 02.11.2022
29 Ама далаверата с евтин битов ток
До коментар #11 от "еКарс":
За зареждане на електрически автомобили приключи!Честито на неразбралите!12:48 02.11.2022
30 Айкю 1
14:27 03.11.2022
31 Мунчо
16:08 07.11.2022
32 Тед
Коментиран от #34
23:17 23.02.2023
33 Име
11:02 25.10.2024
34 Дред
До коментар #32 от "Тед":
Ми 4 ст. на километър домашен ток. До 150 км. на ден ги зареждам за 15 часа в обикновен контакт. 170 магарета ел. мощност правят смешни ДВГ по 200/300 кончета. Цвилят по светофарите и се пулят като пуйки на следващия. ДВГ трябва да е над 450/500 коня че да ме дръпне. София и околията си бръмча спокойно. Ватката е на 45000 км. а батерията показва 100%. Гледам колеги още търкалят Амперите и Волтовете. Мисля че гонят по петнадесет години и още не са скапали батериите.20:37 25.10.2024
35 Перник
21:13 25.10.2024