14 Август, 2022 10:21 54 927 85

Краят на ръчните скорости е неизбежен. И има няколко причини за това

  • механична скоростна кутия-
  • автоматик-
  • тенденции-
  • роботизирана трансмисия
Краят на ръчните скорости е неизбежен. И има няколко причини за това - 1
Снимка: Shutterstock

Когато Mercedes-Benz обяви през пролетта, че постепенно ще се откаже от ръчната скоростна кутия, като това ще стане от 2023 година, доста шофьори се почувстваха облекчени, докато друга - натъжени. Защото докато за мнозина манипулирането на предавките и съединителя е трудно или поне неудобно, за някои това е олицетворение на спортното шофиране.

Но колкото и шумна да е дискусията между привържениците на автоматичната трансмисия и феновете на автомобилите с „ръчка“, след появата на трансмисията с двоен съединител и нейното триумфално разпространение в компактните автомобили, механиката се оказа безнадеждно остаряла.

Трансмисията с двоен съединител е автоматизирана ръчна скоростна кутия, която може да сменя предавките много бързо, сама или чрез натискане на навигационен превключвател директно от волана. Тъй като не се нуждае от педал на съединителя, мнозина възприемат робота като автомат, без да навлизат в подробности.

Фалшиви присъди

Досега се смяташе, че ръчната скоростна кутия е не само по-спортно (от гледна точка на скоростта на превключване), но и по-икономично решение за намаляване на разхода на гориво. "Тази преценка обаче вече не е валидна, автоматичните трансмисии са настигнали ръчните скоростни кутии по отношение на ефективността“, казва Петер Керкрат от експертната организация KÜS. Особено скоростните кутии с двоен съединител - те превключват по-бързо от всеки състезател.

Освен това дните, когато разликата в разхода на гориво беше един или два литра при сравняване на версии с механика и класически автоматик, вече безвъзвратно отминаха. Ето защо, освен маркетинговото обещание за предполагаема спортност, единствената останала опорна точка за продажба беше цената, казва още Керкрат.

Това се дължи на факта, че механичните скоростни кутии са по-малко сложни за производство и съответно по-евтини. Следователно колите с механика средно са малко по-евтини. Но с масовото производство на скоростни кутии без педал на съединителя и това предимство изчезва.

Освен това, тъй като производителите трябва да тестват и хомологират всеки отделен вариант на модела, което е огромен разход, те се опитват да намалят разнообразието в гамата, казва Брита Сигърс, ръководител продажби в Mercedes-Benz.

Не само пари, но и място

Чрез пълното премахване на ръчните скоростни кутии производителите спестяват не само пари, но и място в купето, а това от своя страна е в полза на клиентите. В основата на централната конзола, където някога трябваше да се поставят обемисти скоростни лостове, все по-често се монтира само компактен джойстик, а до него често се поставя още една поставка за чаша, подложка за безжично зареждане на смартфон или ниша за съхранение на вещи.

Между другото, Мерцедес не е сам в изявлението си. Според доклад в германския вестник Automobilwoche VW също иска да се откаже от ръчната скоростна кутия, като това се очаква да се случи през 2024 година.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 73 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хмм

    125 44 Отговор
    Автоматика е чуплив и неикономичен. По удобен е за каране.

    Коментиран от #7, #74, #84

  • 2 Плашимир

    64 13 Отговор
    Да. Всички ще се возят на конски и магарешки впрягове.
  • 3 Пич

    111 22 Отговор
    Хайде без тия !!! Видя се , че германците почват да трупат една тъпотия върху друга !!! Вече само бунаците може да вярват на техните прогнози !
  • 4 Факт

    59 95 Отговор
    Автоматика е пълно удоволствие при шофиране. Изключвам старите такива, които са тромави, бавни и със малко предавки. Бъдещето е вече настояще и ръчките отпаднат като вариант.
  • 5 Айде, бе

    88 26 Отговор
    Пълни глупости като обосновка!
  • 6 да де

    106 14 Отговор
    Прочетох някои истини придружени с откровени лъжи и един разсмиващ аргумент, че липсата на скоростния лост освобождавал място. Производителят се пробва да си оптимизира разходите, но в края на краищата клиентите ще решат нищо чудно след това от Мерцедес да променят решението си.
  • 7 Препатил

    56 19 Отговор

    До коментар #1 от "хмм":

    Вече не е неикономичен а напротив, по-икономичен е. Правилно поддържан с редовна смяна на масло и филтър без проблем прехвърля 350 000 км. А дали новите двигатели които да със малка кубатура а софтуерно вдигнати коне ще изкарат повече? Мисля, че Не. В случая е важна цялата надеждност при пробег на автомобила а не само на кутията. Освен премиум марките, всички останали са със кратък живот. За съжаление е така
  • 8 Реално

    20 52 Отговор
    Всичко видове скоростни кутии отиват в историята. В еволюционно отношение това са едни ненужни израстъци. Ако Plaid може 0-347 км/ч без скорости, значи мача вече е свирен.
  • 9 Пилот на Ферари

    84 8 Отговор
    Не знам колко място спестяват , обаче слагат все по обемисти конзоли като вътре става пълна теснотия .
  • 10 милиционер

    98 13 Отговор
    статията е безсмислена и смешна. нали уж ще минаваме на електрички и до 10-тина години няма да се произвеждат ДВГ !? и тогава ще си карам стария дизел-ръчка , пък ако ще и протонни двигатели да измислят !
  • 11 Хахаххаа

    91 14 Отговор
    Започнат ли медии да убеждават, че нещо "дава повече място на потребителите", знайте, че е товно обратното :) Статията е тъпа манипулация :) Колата ми е с автоматичн скоростна кутия, но след тази статия май ще ида да си купя една с ръчна :) Ей така, на пук :) Автоматика се управлява от компютъра на автомобила, който може и да ограничава. Вероятно зад тази идиотия стои пак някоя зелена идея :)
  • 12 Моето мнение

    75 14 Отговор
    Карах Мицубиши Аутлендър с двоен съединител (автомат). Няма такава гадна и неотзивчива скоростна кутия. При потегляне трябва да планираш всяко действие предварително, защото реакцията след натискане на педала е поне 2 секунди. Някъде бяха казали, че тази кутия не става за градски трафик тип тръгни-спри, чупи се при такъв режим на каране. Моля прозиводителите наистина да ни информират ако планират спирането на ръчните трансмисии, за да можем да си купим авомобили с такива докато е време... Като изключим човешкото нежелание да се научи на 3 педала, няма резонна причина човек да си купи кола с автомат - освен ако не живее в метрополис тип Лос Анджелес или Ню Йорк, където трафика наистина е брутален.

    Коментиран от #16

  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    39 20 Отговор
    Младите шофьори дори не знаят какво е манивела ‼️
    Прогресът няма как да бъде спрян.
    Харесва ли ни или не , колко хибрида или електромобила с ръчка знаете ?

    Коментиран от #23

  • 14 Бъдещето

    52 15 Отговор
    Всъщност развитието на ръчната кутия остана до 6 скорости, защото е невъзможно да монтират повече при този обем и тежест на кутията. Нещо като при старите телевизори които за да имат голям екран трябваше да са огромни, тежки и доста скъпи. Новите технологии предложиха перфектно качество на картина, звук, големина на дисплея на нормални цени и напълно изместиха старите. Факт. И при скоростните кутии се наблюдава подобен възход. Те достигнаха до 9 предавки и имат възможност за повече. Бързи са, икономични, производителите залагат на тях след като и цената им на производство е разумна. За съжаление надежността им е като при телевизорите...само няколко години или пробег. Факт.

    Коментиран от #22

  • 15 Иво

    58 7 Отговор
    Аз свързвам автоматичната трансмисия с удобство и комфорт и за това смятам,че мястото и е предимно в луксозния клас и големите SUV.Имал съм компактен автомобил с автоматична скоростна кутия но разхода му беше с 50% по висок сходен модел с ръчна което беше доста нерентабилно.
  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    37 7 Отговор

    До коментар #12 от "Моето мнение":

    Да ! Има минуси и плюсове❗
    Ако караш в град където на всеки 100 метра има светофари. Когато спираш на червено и часовникът ти се усмихва от 90,89,88,87.... ще оцениш старт-стоп системата!
    От друга страна , аз съм против с 3×330млл ( нямам предвид кока-кола) да изкачвам или слизам Шипка, август с четиричленно семейство и три куфара❗
    Но дори производителите вече са под диктата на ДЪЛБОКАТА ДЪРЖАВА и се съобразяват с нейните забрани ❗
    Доказват, че като цяло елките не са по-екологични , но им стъпват на гърлото ❗
    Връщаме съм към времето на Форд:
    "Може да Ви доставим автомобил във всякакъв цвят , стига да е черен!"
  • 17 Перо

    46 6 Отговор
    Това,което го пише в статия е валидно за западните пътища и западния стандарт! Автоматичната скоростна кутия има едно предимство за градски трафик и множество недостатъци,произлизащи от БГ пътища,почистване,боксуване,дупки,къси отсечки за изпреварване,ръчен контрол при спускане,еко движение,време за подгрявка на маслото на скоростната кутия,рискова електроника,много скъпи и сложни ремонти и т.н. В САЩ,където автоматичните скоростни кутии са над 95%,сервизите не ремонтират, а се купува нова и скъпа скоростна кутия!
  • 18 То и буквите на някои им носят трудност

    46 5 Отговор
    По-удобно, но и по-скъпо за поддръжка.
    Не можеш да генерализираш, че като на някой новак му е трудно да сменя скорости и зстова на всички е трудно. Аз не само, че не мисля за смяната на скорости, ами дори и не се усещам кога ги сменям.
  • 19 Бъдеще или минало

    23 13 Отговор
    За какво бъдеще на скоростните кутии говориш, като бъдещите автомобили въобще няма да имат скоростни кутии. Електродвигателите имат максимален въртящ момент от нула оборота и в същото време могат да се въртят и с 20 хиляди оборота.
  • 20 Ти си

    56 30 Отговор
    Автомата е само за жени и джендъри ! Автомата е предпоставка за порече ПТП защото ед ата ръка е винаги свободна за игра с телефона . С автомата се затъпява - гледали сме достатъчно клипове където крадци немогат да подкарат автомобил с ръчка . И не на последно място няма някой да ми казва кога и как да превключват......

    Коментиран от #37, #78

  • 21 Буха ха

    33 48 Отговор
    Автоматик не харесват само тези които никога не са карали хубав автоматик. Ама как да го харесват като таралясника им е на 600 хиляди км и ако хвърли автомата, ремонта е по скъп от самия таралясник.
  • 22 Развитието

    53 1 Отговор

    До коментар #14 от "Бъдещето":

    продължава, всъщност. Корвет произвеждат автомобили с 7 степенна ръчна скоростна кутия. Хонда и Форд планират 10 степенен автоматик….нито дизела нито бензинките ще умрат скоро. След 20-25 години картинката по пътищата може да е различна, но дизели и бунзинки все още ще има.
  • 23 Телевизия Бобов дол

    10 10 Отговор

    До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Колега да си ведял трамвай или тролей с ръчка ?Електрическата е с реостат няма нужда от скоростна кутия само от реверсър !

    Коментиран от #26

  • 24 Моето мнение

    34 8 Отговор
    Имам малък клас автомобил, ръчка, бензин,със евтина поддръжка и ме вози всеки ден до работа и обратно. Имам и СУВ с голям мощен мотор,дизел, автоматик, скъпа поддръжка но е надежден и идеален за дълъг път, градско и всекидневно каране. Не бих се разделил с нито един от двата, защото ми вършат идеална работа/единия го кара жената/. Вярно е, че автомата ми е удоволствие и го предпочитам, но баланса в ежедневни разходи е в полза на малката ръчка. Важен е изборът на всеки от нас. Дори и след време да премахнат ръчките няма да ми липсват стига да печеля добре за да карам нов автомат.
  • 25 Мухаа,хаа!

    52 16 Отговор
    Автомата командва водача,а ръчката се командва от водача.Разлика от небето до земята.Автомата е за мързели и комплексар- кифли.Напред,в ляво или надясно,дотам им стига шофъорлъка. Ако нямат автомат ,парктроник,и няколко камери са загубени и на селски кър.!Целия поднесен буламач опира единствено и само,за по скъпа и не подаваща се на контрол кола със всички нейни отделни възли и агрегати от водача.В подкрепа на написаното ,всеки може да провери колко струва поръчков мерджан от висок клас със ръчка или автоматик.Най големите в света не ползват автоматик.Никога( лично мнение) автоматиката не може да има реакцията на най мощния биокмпютър- човешкия мозък и рефлекс.Всеки метър от пътя е уникален като настилка,обективна и субективна среда, сезон.С ръчката реагираш за десета от секундата.Автомата " мисли" с поне 2 сек.закъснение.Нагледал съм се,на "автомати" как се тряскат,белят,ожулват, точно заради тази причина: Водача не решава,а решава автоматиката.

    Коментиран от #27, #29, #40, #73, #85

  • 26 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 19 Отговор

    До коментар #23 от "Телевизия Бобов дол":

    ОбЯсни го сега на шумахерите и фитипалдита тук‼️
    Ръчката отпада , като манивелата, като чернобелите телевизори, като телефонните указатели, искат или не !

    Коментиран от #28, #30, #31, #32

  • 27 Аман от аматьори

    13 14 Отговор

    До коментар #25 от "Мухаа,хаа!":

    Това като го прочете Как го разбра:

    "Трансмисията с двоен съединител е автоматизирана ръчна скоростна кутия, която може да сменя предавките много бързо, сама или чрез натискане на навигационен превключвател директно от волана."


    Знаеш ли въобще за какво служат "лопатките" на волана?

    Като ти е кеф да си включваш скоростите, никой не ти пречи да си ги превключваш дори да караш автоматик и никога не можеш да натиснеш съединителя и да смениш скорост на ръчка по-бързо отколкото ще го направи автомата с двоен съединител.

    Тоест когато ти е кеф можеш да контролираш 100% превключването на скоростите, а като се качи жена ти, да кара автоматик.

    Коментиран от #35, #43

  • 28 Присмял се хърбел на щърбел

    5 22 Отговор

    До коментар #26 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Те не могат да разберат, че ръчката си отива точно както ти не можеш да разбереш, че ДВГ си отива. Разлика няма.

    Коментиран от #33

  • 29 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 9 Отговор

    До коментар #25 от "Мухаа,хаа!":

    Ти карал ли си и двата вида или пишеш "съчинение по картина, без да си виждал картината" ❓
    Как по-точно " автомата командва водача" - кара ме да шофирам с 80 на ограничение 50 ли ❗
  • 30 Телевизия Бобов дол

    13 4 Отговор

    До коментар #26 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Небъркай полуавтомата и типтроника с автомата ! Нито Фитипалди нито Лаудер , Сена или шумахер са карали с автомат .
  • 31 Телевизия Бобов дол

    5 4 Отговор

    До коментар #26 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Небъркай полуавтомата и типтроника с автомата ! Нито Фитипалди нито Лаудер , Сена или шумахер са карали с автомат .
  • 32 Перо

    26 3 Отговор

    До коментар #26 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Интересно защо във формула 1,колите не са с автоматична скоростна кутия,а с превключвател на волана! Сигурно в този бранд са тъпи!

    Коментиран от #34

  • 33 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    25 1 Отговор

    До коментар #28 от "Присмял се хърбел на щърбел":

    КУ-КУ-ВИЧАР, ти пак сравняваш ябълки и грозде ‼️
    Проблемът с ДВГ не е че ТОЙ си отива, а че ТЕ го спират БЕЗ да са готови с това с което искат да го заменят ‼️
    Затова и фирмите търсят вратички все още‼️

    Коментиран от #41

  • 34 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 1 Отговор

    До коментар #32 от "Перо":

    Интересно , забелязал ли си , че болидите от Ф1 нямат шосейно , разрешително❓
    А че шампиона в МотоДжиПи нямаше книжка за управление на мотор по улиците ❓
    Четеш ли статията?
    Ръчката си отива , не защото е по-лоша или по-добра, а чисто инженерно! Затова дадох примера с манивелата! Ама , като не знаете какво е манивела , няма как да го разберете!
    Така някой ден ще се чудят " Как са управлявали коли с три педала, като имаме само два крака!" ‼️

    Коментиран от #36, #39

  • 35 Ти си

    20 6 Отговор

    До коментар #27 от "Аман от аматьори":

    Абе професионалиста , опитайте да караш с 40 на пета с автомата ......

    Коментиран от #42

  • 36 Телевизия Бобов дол

    13 0 Отговор

    До коментар #34 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Последните два реда в коментара ти ме разсмяха . Хареса ми .
  • 37 ЧовекъТ

    11 10 Отговор

    До коментар #20 от "Ти си":

    Без да се обиждаме. Това, че някой си рови телефона няма нищо общо с автоматика, защото катастрофите по тази причина са над 90% в полза на ръчната. Не си ти човека който ще слага етикет на хората които ги предпочитат, дали са мъже, жени както и затъпели или поумнели. По изказа ти личи, че елементарното възпитание липсва и спадаш към тази група за която пишеш. Айде обратно в детската градина, мястото от където човек се изгражда като такъв.

    Коментиран от #38

  • 38 Ти си

    14 3 Отговор

    До коментар #37 от "ЧовекъТ":

    На съм искал да обиждам някого - просто споделих наблюдение и впечатления! Ако понякакъв начин се откриваш в поста ми и се чувстваш засегнат и обиденмоля да ме извиниш не е нищо лично .....
  • 39 Подкрепям

    19 13 Отговор

    До коментар #34 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Абсолютно вярно. Чисто инженерно автоматика ще се наложи а ръчката ще отпадне. След като предавките вкарват мотора в идеални обороти на високи скорости (в момента серийните започват от 7, 8 или 9 предавки)оттам идва и икономичност, комфорт, възможност за развитие. Европейците ги предпочитат, само Ганя се противи и упорства но не може да спре напредъка. Но във случая Ганя не е фактор нито като производител, нито като купувач затова нека си лае.

    Коментиран от #45

  • 40 Аха...

    10 7 Отговор

    До коментар #25 от "Мухаа,хаа!":

    Точно така... "Автомата командва водача,а ръчката се командва от водача" само вземи предвид, че българския водач пие, напушва се, дрогира се и в случая за тежките произшествия е виновен той а не автоматика. Така че... всичко написано е без смисъл.
  • 41 Само така си мислиш!

    1 16 Отговор

    До коментар #33 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Проблемът с ДВГ не е че ТОЙ си отива, а че ТЕ го спират БЕЗ да са готови с това с което искат да го заменят ‼️
    Затова и фирмите търсят вратички все още‼️"

    Ако знаеш колко си далече от истината. Ако фирмите бяха предложили електромобили преди 20 години, клиентите досега щяха да са забравили ДВГ.

    Фирмите от 20 години търсят вратички как да продължат агонията на ДВГ за да продължат да печелят от тях и най-вече търсят вратички как да спрат навлизането на електромобилите.

    А защо не са готови с това с което искат да го заменят? Нима смяташ че Toyota не можеше да изпревари Тесла за обема на производство на електромобили, вместо да се чуди откъде да намери батерии за 10 хиляди автомобила годишно, при положение, че Тесла само в една от фабриките си произвежда по 20 хиляди автомобила на седмица, а тази фабрика само преди 3 години беше гола поляна ?

    Пак преди 3 години в Китай електромобилите и плъгин хибридите имаха 3% пазарен дял, а в момента гонят 25%. В някои европейски страни пазарния дял е подобен. Дали ще дочакат забраната през 2035 година или ДВГ ще си отиде много преди това, а фирмите които търсят вратички ще си отидат заедно с него по напълно пазарни принципи?

    Коментиран от #44, #46, #47

  • 42 Ти да видиш!

    17 12 Отговор

    До коментар #35 от "Ти си":

    "Абе професионалиста , опитайте да караш с 40 на пета с автомата ......"


    Подсети ме за онзи виц за кантонера, дето го попитали защо копае седнал, а той отговорил "опитах и легнал ама не става".

    Аз не съм опитвал да копая легнал и не мисля и да опитвам да карам с 40 на пета независимо дали ръчка или автомат.


    Само не ми обяснявай, че караш ръчката на пета с 40 километра в час. Ако наистина го правиш, за такива като тебе е автомата, за да не си прецакват автомобилите с аматьорски изпълнения.

    Коментиран от #48

  • 43 Заповядай

    15 5 Отговор

    До коментар #27 от "Аман от аматьори":

    Да ти демонстирам с нова кола и ДСГ за какео служат лопатките, как трябва непрекъснато да “лъжеш” кутията и после ще ти демонстрирам с нормана 5/6 степенна кутия какво можеш да правиш…. не се изисква много, само малко усет….
    За усещането и владеенето на колата, когато малко поусетиш нещата изобщо няма смисъл да обяснявам….
  • 44 Кое са пазарни

    13 2 Отговор

    До коментар #41 от "Само така си мислиш!":

    принципи??? Насилствените санкции и измислени забрани ли!??
    Не, сигурен съм че ти нямаш нито кола, нито е дизелова….всъщност дълбоко се съмнявам, че си достатъчно адекватен да управляваш ППС….
  • 45 Много неистини на едно място

    14 6 Отговор

    До коментар #39 от "Подкрепям":

    Първо, и в момента съществува автоматик, който държи колата винаги в оптимални обороти. Нарича се CVT (continuously variable transmission). Този автомат е, на първо място, недолюбван от потребителите и второ пословично ненадежден. Също така, Европейците не предпочитат автоматичните скорости - ако беше така нямаше над 50% от продажбите на нови коли в Европа да са с ръчни такива.
  • 46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 4 Отговор

    До коментар #41 от "Само така си мислиш!":

    Проблемът ти е , че само си мислиш , че мислиш ❗
    Електромобилите са предложени не преди 20 , а преди 100 години!
    Нашите електрокари , които още работят по ЖП гарите също са електромобили на своето време!
    Какъв ПАЗАРЕН принцип видя в бонуса за купуване на ел.кола и в бонуса към Мъск за вредни емисии от ДВГ ‼️

    Коментиран от #56

  • 47 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 7 Отговор

    До коментар #41 от "Само така си мислиш!":

    За да схванеш колко ТИ си далеч от истината, трябва някой да ти разясни , че хибриди, плъгин хибриди ( както и да ги изписват ) НЕ СА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ ‼️‼️‼️
    Но не мисля да си губя времето аз ‼️

    Коментиран от #57

  • 48 Ти си

    3 8 Отговор

    До коментар #42 от "Ти да видиш!":

    Разбрах караш ръчна количка ......

    Коментиран от #54

  • 49 Дъртата въртолетка

    20 2 Отговор
    Аз, съм за ръчната...!
  • 50 Васил

    10 4 Отговор
    Даже и автоматичните скорости нямат бъдеще с навлизането на електричките този възел няма да го има.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 незнайко

    28 0 Отговор
    ( механиката се оказа безнадеждно остаряла. ) Ало в автоматичните кутии ТРАНЗИСТОРИ ли предават въртящия момент ??? Механиката изобщо не е остаряла а е станала АДСКИ СЛОЖНА и скъпа за ремонт в автоматичните кутии с двоен съединител !!! Някой да каже колко хидравлични клапана има в тези кутии !!! Това, че се отказват от ПРОСТАТА РЪЧНА КУТИЯ е с цел ПЕЧАЛБА !!!
  • 53 ганю

    13 2 Отговор
    на жените не им трябва вече скоростен лост
    имат си модерни вибриращи играчки
  • 54 Разбрах те напълно

    2 7 Отговор

    До коментар #48 от "Ти си":

    На въпрос дали караш с 40 на пета предавка ми отговаряш:

    "Разбрах караш ръчна количка ......"

    Очевидно и двамата говорим от опит. Ти имаш опит с ръчната количка и не знаеш, че не може да се кара с 40 км в час, а аз имам опит и ти казвам че не става.

    Колкото и плюсчета да си сложиш и минуси на мене, няма да промениш реалността.
  • 55 Макробиолог

    15 2 Отговор
    Нищо ново не може да се добави--автомат за градско,ръчка за селско,планинско и дълго.При тежкотоварния превоз пък автомата е безумие,единственото предимство е че можеш да курдисаш нов шофьор зад волана без да потроши трансмисията.

    Коментиран от #81

  • 56 Много далече си от истината

    4 12 Отговор

    До коментар #46 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    За такива като тебе има една много полезно филмче което се казва "Кой уби електрическата кола"от 2006 година.

    Това е документален филм за електромобила на general motors от 1996 година, при който производителя е видял, че ако продължи да произвежда електромобили, ще му се съсипе бизнесмодела за печалба от обслужване на вече продадените автомобили и затова изземват всички произведени електромобили и ги унищожават и повече не си помислят да произвеждат електромобили колкото и да ги карат правителствата.

    Ако не беше Илон Мъск, все още щеше да битува мнението, че електромобилите са едни бавни, зле изглеждащи , тесни автомобили без багажник, които изминават 100 километра и след това трябва да стоиш поне осем часа за бързо зареждане за да изминеш следващите 100 км, които нямат бъдеще.

    И въпреки че Тесла се продава от 2012 година, Toyota продължава да го твърди това. Не мислиш ли че е показателно?

    Хората са си харесвали електромобилите още през 1996 година и ако автомобилните производители бяха задоволили потребителското търсене, Tesla вероятно въобще нямаше да съществува, а производството на нови автомобили с ДВГ можеше вече да е в историята, а на всеки паркинг да има зарядни станции.

    Автомобилните производители каквото можаха направиха за да отложат този момент. Ако не съм прав Toyota ще е най-големият печеливш, но ако съм прав след десетина години ще е последвала съдбата на nokia. Да видим кой ще познае?
  • 57 Ами научи се да четеш

    2 2 Отговор

    До коментар #47 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "За да схванеш колко ТИ си далеч от истината, трябва някой да ти разясни , че хибриди, плъгин хибриди ( както и да ги изписват ) НЕ СА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ ‼️‼️‼️"

    Ако погледнеш ще видиш че говоря само за чисти електромобили и плъгин хибрид. Правиш ли разлика между плъгин хибрид и чист хибрид? Ако не правиш плъгинът може да се зарежда в контакта и да караш само на ток определени километри, като много често двигателя не е свързан към колелата, а се пали само за да зареди батерията като вид удължител на пробега. Там скоростни кутии няма!

    Коментиран от #58

  • 58 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 2 Отговор

    До коментар #57 от "Ами научи се да четеш":

    За пореден път се чудиш за какво да се заядеш , още повече, че отиваш далеч от темата ‼️‼️‼️
    Знам каква е разликата , ама ти явно не знаеш кое е електромобил ‼️
    Айде отначало -
    плъгин хибрида ЕЛЕКТРОМОБИЛ ли е ❓❓❓❓❓
    Той е в категорията на автомобил с ДВГ , при това ДВГ служи и за ЗАДВИЖВАНЕ , а не само като при един модел Ауди само за генератор ‼️
    За сравнение - автомобил който има АГУ, той си е бензинов с АГУ ❗
    Опитвай се да коментираш по темата и не занимавай всички други да четат опитите ти за разсъждение и себедоказване !

    Коментиран от #61

  • 59 планирам

    2 4 Отговор
    Покупка на нова кола но искам да е Лада някай да ми препоръча но автоматик.
  • 60 реалистично

    7 0 Отговор
    Преди време по друг повод мой познат заяви "" наясно сте ,че каменната ера не е свършила заради това,че са се свършили камъните!"" . Сега просто заменете думичките с тия от настоящата дискусия...... Лека вечер на всички!!!

    Коментиран от #63

  • 61 Е така де!

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Само дето в китайската статистика няма отделни графи за електромобили а водят както електромобилите така и плъгин хибридите NEV - New Energy Vehicle.

    Като за първото полугодие пазарния им дял е над 20% и прогнозите са за 26% пазарен дял до края на годината и шест милиона NEV при постоянно намаляващи plug-in хибриди в тази бройка.

    За Германия е същото - 22 процента общо от началото на годината, като половината са plug-in хибриди, но тяхните продажби намаляват за сметка на чистите електромобили при само един процент общо и за двете само преди пет-шест години. Кога ли ще минат 50% пазарен дял ако продължават така и Дали някой ще му се занимава да произвежда 1000 модела скоростни кутии за прищевките на останалите?
  • 62 що се карате

    10 1 Отговор
    Търсенето на съответен продукт би трябвало да определя предлагането.
    Хипотетичен пример: всичкии се юрнат да купуват нови коли но само с ръчка, щат не щат ще почнат пак масовово да ги правят и обратното важи. Производителите на коли не се интересуват от пазара втора ръка.
  • 63 баба Яга

    7 0 Отговор

    До коментар #60 от "реалистично":

    То хубо и че на са свършили камъните защото рошавия беше казал... "Не знам какви оръжия ще се използват в Третата световна война, но Четвъртата ще се води с тояги и камъни".
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 малак

    14 3 Отговор
    Ако Мерцедес и останалите немски марки се откажат и от производството на автомобили ще е страхотно!
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Йордан

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "хмм":

    Кой автоматик? Какъв вид и от кой производител? Това, че сте си купили 20 годишна кола с автоматик, няма как да обубщавате!
  • 75 някойситам

    5 5 Отговор
    Имам е-класа с v6 дизел и 6 степена рьчка. Това 2- тонно чудо ми гори в града само 8 литра, което не е вьзможно да постигнеш с какьвто и да било автоматик.

    Коментиран от #80

  • 76 Фьодор

    8 0 Отговор
    целта е всичко да е автомат и не вие да карате, а да ви управляват дистанционно,, но само ако имате разрешение, книжка , сертификат и сте си платили всички задължения, за да можете да пътувате....
  • 77 ото

    4 1 Отговор
    "Статията" е писана от човек, който си няма представа от скоростни кутии.
    Общо взето, каквото са казали официално от немските авто производители,
    после се е оказвало точно обратното.
    (за справка скандалите и делата срещу VW в САЩ).
  • 78 Емил

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ти си":

    Толкова си елементарен,че чак е страшно.
  • 79 РЪЧКА ЗАВИНАГИ

    3 3 Отговор
    Автоматик?!
    За нищо на Света!
    Н автоматик умирам от скука!
  • 80 Тоя тука

    3 4 Отговор

    До коментар #75 от "някойситам":

    Да ама Не. Карам Волво ХС90, 2012 D4 дизел, Geartronic автоматик който е 2 тона и ми гори 8/100 градско. Така че, твоята патка Не е най-голяма ако правилно ме разбираш....

    Коментиран от #82

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Хехехе

    2 0 Отговор

    До коментар #80 от "Тоя тука":

    Имам добър приятел с XC90 - само че неговата е D5. Градско гори 14-15, извън града около 10. Тези приказки за тлъст джип, автомат с разход 8 в града са чисти градски легенди...
  • 83 Не се знае

    0 0 Отговор
    Сега съм на 58 години.Това за края на ръчните скорости се говори откакто бях на 8.
  • 84 Кирпича

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "хмм":

    Карам и ръчни и автоматици от 18 години, и са си напълно наред ,само едно Ауди имах свт трансмисия и тя започна да създава проблем след 100 000 хиляди мили , само при потегляне. Не разбрах кои трансмисии се чупят , някой карат до над 300 000 мили.
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.