Last news in Fakti

4 Септември, 2022 13:15, обновена 5 Септември, 2022 16:36 15 234 30

Над една трета от българите възприемат колите с пробег до 60 хиляди км като чисто нови

  • нови коли-
  • употребявани автомобили-
  • българия

Също толкова анкетирани са заявили, че класифицират по този начин и автомобили до 5 години

Над една трета от българите възприемат колите с пробег до 60 хиляди км като чисто нови - 1
Снимка: Shutterstock

Експерти от Френската асоциация на автомобилната индустрия интервюират 6000 шофьори от Европа, за да разберат с какви характеристики те възприемат кола като нова. В проучването е включена и нашата страна, а от него става ясно, че много българи приемат кола за нова, дори и тя да е на пет години. Повечето от участниците в това проучване смятат понятието „нова кола“ за много по-широко.

По-конкретно 37 % от нашенците смятат за нов автомобил такъв с пробег до 60 000 км, а 36 % от анкетираните определят за нови коли такива на възраст до пет години. В същото време 23% от българите са готови да купят автомобил с пробег от 60 000 до 100 000 км. Но какво влияе на възприемането на употребявана кола, като нова.

За ключов параметър, който определя новостта на автомобила, 63% от българите смятат пробега. Вторият по важност критерий е липсата на аварии и основни ремонти, който е посочен от 50% от анкетираните водачи у нас. Сред важните параметри е първоначалното състояние на каросерията и интериора ( 31% ).

По-голямата част от анкетираните ( 96% ) посочват като нов - автомобил с експлоатационен живот до 1 година. Тригодишните автомобили се класифицират като нови от 77% от анкетираните. Около една трета от анкетираните са заявили, че класифицират по този начин автомобили до 5 години.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Койдозлу

    39 36 Отговор
    Имал съм 3 чисто нови коли и се отървах защото бяха по ниско бюджетни.
    / Толкова ми бяха възможностите/
    Сега си купих втора употреба от по висок клас и съм доволен.

    Коментиран от #5

  • 3 Пилот на Ферари

    93 2 Отговор
    Бе като за Българския пазар са си направо чисто нови . Само дето не можем да си ги позволим . Най масовия клас продавани автомобили в България са на 15 години и 5 000 лева . Справка всеки може да си направи .
  • 4 аха

    84 3 Отговор
    и ако се наложи да изхвърлиш от багажника на таралясника забравен бастун от предния собственик италианска бабичка усещането е все едно да махнеш найлоните от седалките на нова каляска

    Коментиран от #16

  • 5 Интересно

    41 16 Отговор

    До коментар #2 от "Койдозлу":

    И какъв премиум си купи? Само не казвай баварец за избиване на комплексите...

    Коментиран от #7

  • 6 МЕХАНИК

    44 1 Отговор
    Ами след като започна вноса на коли ПРЕЗ 1990 ГОД. ,им казваха на 20 годишните дараци -ама тя като нова ,БЕ !!
  • 7 Койдозлу

    12 12 Отговор

    До коментар #5 от "Интересно":

    Не е Баварец.

    Коментиран от #11

  • 8 Васил

    44 2 Отговор
    У нас всички коли на пазара са 140к или 170к май всички джамбази са в картел около тези две цифри. Колите дето се внасят нищо не е сменяно по тях само са карани и тука като ги купят набиват една камара пари колкото една нова.
  • 9 ПетЮ

    40 4 Отговор
    Те и германците скоро ще ги завъзприемат така.....

    Коментиран от #12

  • 10 ПЕНКО

    8 27 Отговор
    ПРОБЕГАТ НА АВТОМОБИЛ ПРИ РАЗРАБОТВАНЕ - Е 30 000 КМ --- ПОСЛЕ МОЖЕ ДА ГО ЮРКАШ !!!!!

    Коментиран от #27

  • 11 Гост

    6 9 Отговор

    До коментар #7 от "Койдозлу":

    Обеща да си купиш Тесла, ама друг път.

    Коментиран от #14

  • 12 Да ама не

    21 26 Отговор

    До коментар #9 от "ПетЮ":

    А, толкова ли са обеднели германците.Не знаех тази работа.Скоро там бях. Ама чувам , че и на тъмно ще стоят.Ние сме по-добре, а най-добре са руснаците. Има ли визи за Русия, че да ходим на хубаво и богато място.Те скоро европейците и български и руски коли втора употреба ще купуват. Само още малко да станем по-добре от тях.
    Направо ще карат старите си коли, които са продали преди 20 години на изток.
    Ех какви времена ще дойдат.

    Коментиран от #29

  • 13 Предполагам

    9 6 Отговор
    Че ако някой търси такава кола имам на 10 000 км закупена чисто нова от представителство в БГ. Има си гаранция още. Оставете номер в коментарите да се свържем

    Коментиран от #21

  • 14 Койдозлу

    16 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Теслата ми е в дърводелната.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Вчерашна загоряла помия

    5 3 Отговор
    Мадураторчето съвсем се обърка в пропагандата и пуска загорели бъркочи
  • 20 Фотограф

    11 0 Отговор
    Хм, deja vu... Мога да се закълна, че преди ден видях същата статия със същата снимка. От вчера, обаче, статията липсва. Странни работи...
  • 21 Дедо ви

    5 0 Отговор

    До коментар #13 от "Предполагам":

    А и аз имам три на колкото хиляди кажеш, на толко ти ги доставям изгодно!!! от 0 до 50000км. Нещо цена моделче или е "бяла кола"?????

    Коментиран от #25

  • 22 123456

    13 1 Отговор
    Българите и жените така ги приемат .Покарана малко , сменила няколко собственика , ама си я вземат за нова ...............

    Коментиран от #26

  • 23 Койчу

    17 2 Отговор
    В момента в който новата кола излезе от магазина става стара. Като върши работа и не създава проблеми какъв е проблема със старата кола. Проблем има само за производителите. А еколозите нека да се заинтересуват дали ако си сменяш колата на 10 години спомагаш за екологията. Ако си отговорят с да то значи хабер си нямат от производство .
  • 24 Ханко Брат

    6 0 Отговор
    Крадено от Аутомедия!!!
  • 25 Позна

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "Дедо ви":

    Позна
  • 26 78910

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "123456":

    или в най добрият случай сме втори!!!!???? То както и с колите втора ръка" Бог знае, и стари баби".....
  • 27 Реалист

    0 4 Отговор

    До коментар #10 от "ПЕНКО":

    Колите ги купувам от магазина и газ до дупка:) разработването е стар навик за москвич:)
  • 28 Много

    5 1 Отговор
    спекулативно заглавие и статия. Не е само в България. Пазара на употребявани автомобили е голям и в Германия. Поради каква причина да плаща човек 50 - 60 000 Евро за нов автомобил, който след 3 години и под 100 000 км ще струва 25 - 20 000 Евро? Компаниите купуват нови автомобили защото си връщат парите от намаляване на данъците. След това лизинговият автомобил е обратно при производителя, пълен сервиз, нова гаранция и цена намалена с 50%.
  • 29 ПетЮ

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "Да ама не":

    Ще, ще и то много скоро. Става въпрос за германците, а не за германците.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.