Още миналата година стана ясно, че втори китайски автомобилен производител се готви да стъпи на нашия пазар. След Great Wall, които отдавна се продават в България, сега на ход е друг голям китайски производител - Dongfeng. Автомобилите вече официално се предлагат на българския пазар, а екипът ни имаше възможността да направи първите тестове на тези нови за България модели (очаквайте подробно ревю в началото на следващата седмица).
Dongfeng навлиза на родния пазар с четири модела - купеобразният кросоувър IX5, седемместният Glory 580, електрическия Е3 и лекотоворния К01Н Banitsa. Да, това не е шега, "китайската баничарка" се нарича точно така. Освен с името си, този модел прави впечатление и с цената си - 29 900 лв. с ДДС, което го превръща в най-евтиното лекотоварно превозно средство у нас.
Banitsa се предлага с бензинов мотор с 91 к.с., задно предаване, ресорно окачване и опция АГУ, която се монтира у нас и струва 3 000 лв. Интересна е и цената на седемместния Glory 580, който, ако бъде регистриран на фирма, може да понижи цената си с 20%, а тя с ДДС е 54 600 лв. Повече за новите модели на китайците от Dongfeng, които се предлага у нас очаквайте в следващите дни.
Официален вносител на автомобилите с марка Dongfeng у нас е "Авто Юнион” АД, които имат официален договор за продажба и техническо обслужване на гореизброените автомобили. Те ще предлагат китайската продугция и услугите, свързани с нея чрез дъщерната си фирма „Чайна Мотор Къмпани“ АД.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бате Енчо
Коментиран от #20, #25, #45
11:39 06.11.2022
2 30 000ЛВ ЗА ТОЗИ КИТАИСКИ БОКЛУК
Коментиран от #18
11:40 06.11.2022
3 ГРАД КОЗЛОДУЙ
11:41 06.11.2022
4 Чичо Дидо
11:43 06.11.2022
5 Западняк
Коментиран от #14, #27
11:43 06.11.2022
6 Гого
Коментиран от #24
11:46 06.11.2022
7 Хахахаха
11:47 06.11.2022
8 Бабица
Коментиран от #10
11:50 06.11.2022
9 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
Не искам да чувам за "Авто Юнион” АД.
11:53 06.11.2022
10 Зевзек
До коментар #8 от "Бабица":
Не само от коли, но и от снимки и перспектива също не разбираш. Не знам, дали кормилото е на правилното ергономично място, но със сигурност е в ляво, а не в средата.Коментиран от #37
11:58 06.11.2022
11 Лозунг
11:59 06.11.2022
12 Гладен
Коментиран от #44
12:04 06.11.2022
13 1944
12:07 06.11.2022
14 Зевзек
До коментар #5 от "Западняк":
"Кой купува тия китайски бо-клуци?"Тези, които доскоро купуваха руско-френските Лади, френските Пежо, Рено и Дачия, и жабарския Фиат. Едва ли ще са толкова прецакани, ако минат на китайски автомобил. Даже обратно, ще са се качили едно стъпало нагоре с китайските.
Аз, говорейки от личен опит, мога да кажа, че най-скапаните коли, които съм имал са били Фиат Браво 2000 г., след нея Фиат Брава 1997 г. Казвам го на база лични впечатления и сравнение с Trabant, Лада, Opel, VW, Audi, Ford, Mazda, Volvo. И инцидентно ползване на Range Rover Sport. Френска кола не съм имал, не смятам и да си купувам, заради "китайските им качесва" и "германските им цени". Харесвам германски, шведски, японски автомобили. Вероятно ще харесам и британски Jaguar, Range Rover, Aston Martin, Bentley, но нямам опит с тях. Нямам впечатления от американските автомобили, но определено не харесвам как е направен интериора им.
Коментиран от #16, #38, #54, #74, #75
12:22 06.11.2022
15 Иво
Коментиран от #33
12:26 06.11.2022
16 Иванушка🇺🇲
До коментар #14 от "Зевзек":
А кой те пита??Коментиран от #21
12:29 06.11.2022
17 Снимката
Коментиран от #19
12:30 06.11.2022
18 Зевзек
До коментар #2 от "30 000ЛВ ЗА ТОЗИ КИТАИСКИ БОКЛУК":
"30 000ЛВ ЗА ТОЗИ КИТАИСКИ БОКЛУК""Мислиш ли, че е по-добре германски или френски 3 цилиндров вибратор с вариатор от скутер за 60 000 - 70 000 лева."
Защо не пишат колко кубика е, колко цилиндъра има, има ли турбо? Конските сили при ДВГ не дават изчерпателна информация. Ако беше с електромотор, щеше да е достатъчно да се зане само мощмоста. Даже с 20 к.с. електромотор може да се движиш прилично в града. Но ДВГ под 4 цилиндъра и 1400-16000 куб. за нищо не става.
Коментиран от #23
12:34 06.11.2022
19 Зевзек
До коментар #17 от "Снимката":
"на фона на модернизираната фабрика"Това е приватизирана от червен аристократ вносител неразрушима "фабрика" строена преди 1944 г., Надживяла е комунизма, ще наджиивее и прехода.
От "модерните фабрики" построени между 1944 и 1990 г. нищо не остана защото се самотразпаднаха малко след като бяха построиени. Така както се саморазпадна живковизма точно когато трябваше да стане развит комунизъм.
12:41 06.11.2022
20 гост
До коментар #1 от "Бате Енчо":
Отдавна казвам , че хора , дето още не са научили таблицата за умножение не трябва да се допускат да коментират , да не говорим да гласуват !! Стария ти Форд гори 10-12 на 100 нафта , а това гори 10-11 на сто газ !!! Само от това имаш 20-25 лева на 100 км разлика !! Което за 100 000 км , които една баничарка навърта за година , година и половина стават 20-25 000 (ХИЛЯДИ) лева , тоест ЦЯЛАТА цена на баничарката , щото и на нея и се приспада ДДС и не е 30 000 , а 25 000 !! Освен това тия 25 000 ще ги дадеш на момента за нафта , а тези за баничарката ще ги даваш между 6 и 8-9 години за лизинг , щото такива са в момента лизингите !! Да ти смятам ли колко ще да дедеш за нафта за 8-9 години , да не говорим , че ще смениш барем 2 Форда за това време , ремонтите на умрелия дизел отделно !! Крайно време е да вденете , че думите дизел и евтино вече са НЕСЪВМЕСТИМИ и отдавна отминал спомен !!Коментиран от #26, #32, #35, #36, #49, #73
12:42 06.11.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #34
12:49 06.11.2022
23 гост
До коментар #18 от "Зевзек":
Всъщност не са 30 , а 25 000 както казах , щото и на това му се приспада ДДС , ако фирмата е регистрирана по ДДС естествено , но не знам търговска фирма , която да не е ! А мотора най-вероятно е 1,4 , четири цилиндров и най-вероятно лицензен по-стар модел на Пежо , щото това с фирмата с която Пежо Ситроен работи в Китай !12:50 06.11.2022
24 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
До коментар #6 от "Гого":
"Авто Юнион” АД и гаранция, ти шегуваш ли се?12:50 06.11.2022
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 един от многото
До коментар #5 от "Западняк":
На който му трябва и който има пари!13:02 06.11.2022
28 Унуфри
13:05 06.11.2022
29 Васил
13:39 06.11.2022
30 666
13:47 06.11.2022
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Пешо
До коментар #20 от "гост":
Брей този е безплатен рекламен агент на китайските таратайки. Самите китайци с пари карат маркови западни коли.Коментиран от #47
13:53 06.11.2022
33 Йо Несбьо
До коментар #15 от "Иво":
Имах познат преди време, около 17 години назад, тъкмо бяха почнали да вкарват китайски мотоциклети/мотопеди в България... До момента карал само стари машини, купи си китаец и се оказа, че е доста държелив... И цената му 1/3 от оригиналния... Държи 4 години без ремонт... После направо друг...Както го каза и друг в коментарите - това на газ, ако се ползва всеки ден и сериозно, се е изплатило за 1 година. После е чист бонус.
14:14 06.11.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Гост
До коментар #20 от "гост":
Разход 10-12 л/100 нафта,това да не ти е камион.Съвременните дизели харчат не повече от 4-5 л/100 нафта.Коментиран от #43, #46
14:16 06.11.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Тъпана
До коментар #10 от "Зевзек":
Купи си кола от тези марки и след една година ще се обесиш никой нормален човек не ги купува14:36 06.11.2022
38 Ганьо Говедарски
До коментар #14 от "Зевзек":
На кой му пука ти какво харесеаш бе селянино хахахах14:37 06.11.2022
39 Тъпана
14:42 06.11.2022
40 Тъпана
14:47 06.11.2022
41 Оня
15:17 06.11.2022
42 Турбо
15:21 06.11.2022
43 Турбо
До коментар #35 от "Гост":
Партера ми гори 4,5 л на 100 извънградско.15:23 06.11.2022
44 баница с празз
До коментар #12 от "Гладен":
ми как къде тестващите журналя ги изядоха!15:36 06.11.2022
45 Много си прав
До коментар #1 от "Бате Енчо":
Имам го 32 годишен , дълга каросерия и двойна гума. Няма мърдане братче . Що товар съм прекарал с него. Не виждам кой ще даде 30 бона за тоя боклук с товарно пространство колкото на едно туристическо ремарке за леки автомобили. Че и 3 бона за газово. Имам близък който купи навремето грейт уол стийд 5. На 160000 км двигателя сгъна и го продаде ей така счупен за 6 бона. А тъкмо го беше изплатил , излезе му с лизинга почти 4015:41 06.11.2022
46 гост
До коментар #35 от "Гост":
Мисля , че говорим за СТАР ДИЗЕЛОВ ТРАНЗИТ , а не за друго , ако не си разбрал !! С прословутия 2,5 двигател за трактор !! Който ако не ти е известно гори точно 10-12 и то на извънградско !! Ако не вярваш , питай който е имал , аз знам поне 4-5 човека , които имаха и точно толкова им горяха , без да броим неизлечимите други проблеми !! Освен това "съвременния " ти дизел на баничарка в момента е от 40 до 60 000 лева !!! Има и повече даже !! Така че сметката още отначало почва с 20-40 000 НАЗАД !! И даже с 5-6 на сто разход пак е с близо 10 лева на 100 км ПОВЕЧЕ !!! И така нататък , горната сметка си е почти същата , НЯМА КАК да биеш кола на газ с дизел като пари , не се прави на интересен !!Коментиран от #48, #52, #53
15:44 06.11.2022
47 гост
До коментар #32 от "Пешо":
Изобщо не става въпрос за китайски или не !! Доскоро бензинов Докер беше дори по-малко от 25 000 и гореше дори под 9 газ на извънградско и има и такива бензинови модели на Киа и Сузуки и не са много повече от 25 000 ! Ставаше въпрос , че нов бензинов модел е МНОГО по-изгоден като пари от стар дизел , щото тия пари ще ги дадеш само за нафта още първата втората година най-много и ще се мъчиш с дръглив трактор !!15:51 06.11.2022
48 Бай Цървул
До коментар #46 от "гост":
Ако прекарваш дъвки,да може и да ти свърши работа,иначе газ само за отопление!!!Коментиран от #50
15:55 06.11.2022
49 Форда
До коментар #20 от "гост":
Не гори 10-12 на сто , а гори максимум 10 и то с 2.5 тона. Сиреч с тоя кенеф ще трябва да направиш 2 курса за да превози същия тонаж. Имам 7 хладилни буса , двата купувани нови преди 5 години. Ивеко и Нисан. Стопиха ми нервите точно те. Форд 94та година имам на 1200000. Чисто нов съединител комплект му е 200 лева и го сменям сам до обяд. Никога не е спирал на пътя . Таблицата за умножение я знам много добре, и точно за това си правя сметка на разходите. А.....И какво ще е това газовото дето се монтира в България а струва 3 хилки. ...За тая малолитражка16:00 06.11.2022
50 Факт
До коментар #48 от "Бай Цървул":
Дизела е мъртвородена технологияКоментиран от #55, #56
16:56 06.11.2022
51 Няма смисъл
Коментиран от #58
17:06 06.11.2022
52 Некой
До коментар #46 от "гост":
Само ,че в стар дизелов транзит влизат две такива една зад друга.18:06 06.11.2022
53 Гост
До коментар #46 от "гост":
Разликата в цената между нова дизелова баничарка и бензинова е само 4000 лева.Дизела гори 4-5 л/100, с бензинов двигател 7л/100, на газ отива 10л/100.Кога ще стопиш разликата от 4000 лв в цената,като разхода на дизел и газ е на кантар.
Коментиран от #57, #60, #63
19:03 06.11.2022
54 Бай той Толстой
До коментар #14 от "Зевзек":
Класически селски бег,бате.19:40 06.11.2022
55 опа, ха сега
До коментар #50 от "Факт":
Ти току що отрече 2/3 от ДВГ. Смешно!19:53 06.11.2022
56 Гост
До коментар #50 от "Факт":
Мъртворена е технологията за съхранение на ток в батерии,в таблет на колела.20:04 06.11.2022
57 редник
До коментар #53 от "Гост":
"Дизела гори 4-5 л/100, с бензинов двигател 7л/100, на газ отива 10л/100."Дизеловите двигатели работят на почти 2 пъти по-ниски обороти, смазването е много по-добро и животът на двигателя доста по-дълъг.
Допълнително - мощност се постига на ниски обороти.
Коментиран от #66
21:18 06.11.2022
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Готин
05:10 07.11.2022
60 Ноки
До коментар #53 от "Гост":
Газта е 1лв, а дизела 3 лв. За служебна кола, която минава по 20 Хил на година. Като добавиш и скъпия съединител на дизела и други консумативи. Бензиновата е по изгодна.Коментиран от #62
06:51 07.11.2022
61 Дянков
07:29 07.11.2022
62 Турбо
До коментар #60 от "Ноки":
Да смятаме.Дизел 12-15 лв/100,пропан бутан 10 лв/100.Прекалено тънки сметки си правиш.Да не говорим,че натоварена бензиновата баничарка гори колкото си хареса и не върви както на бензин.Бутилката заема част от товарното пространство.Газовата система си е още едни 3000 лв.При дизела скъп е само демпферния съединител,който се слага на двигател с мощност 130 к.с.Карал съм баничарка на газ,не е добра идея.
07:37 07.11.2022
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Все по-надолу
Коментиран от #67
08:56 07.11.2022
66 дизелов
До коментар #57 от "редник":
двигател с по-дълъг живот от бензин? Ти болен ли си бре! При еднакви кубатури, натоварване и стопанисване бензина ще надживее дизела дваш!!! Бензина не работи с идиотски натоварвания като дизела в цилиндрите! На бензиновия двигател и частите му им е много по-лек живота от на щрскащите от зор дизеляци.Коментиран от #71
13:48 07.11.2022
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Циник
21:02 07.11.2022
69 Зелена Йода
21:42 07.11.2022
70 Зелена Йода
21:50 07.11.2022
71 Тоз пък....
До коментар #66 от "дизелов":
Колко бензинови двигатели си видял на 1 млн км? Щото аз съм видял много дизелови камиони на доста повече21:52 07.11.2022
72 Гого
09:02 08.11.2022
73 Чичо Гого
До коментар #20 от "гост":
Но и ти се съгласи ,че високотехнологичните съвременни бензинови двигатели все по скъпо и трудно се оборудват с газова уредба на пропан бутан.14:06 08.11.2022
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Тито13
До коментар #14 от "Зевзек":
Явно си тотална щета,карала 20 годишни таралясници и не знаеш, че Форд и Опел са американски и т.н.18:52 05.01.2024