Експертите на Focus2move, след като правят проучване на пазара на автомобили в 162 страни, съставят списък с най-купуваните автомобили в света през 2022 година. Любопитното е, че повече от половината от тях са "азиатци" - автомобили от Япония и Корея. Електрическите автомобили и произведенията на американската автомобилна индустрия също са доста популярни и намират място в този Топ 11. Но на първо място е:
1. Toyota Corolla
Начело е легендарната Toyota Corolla. Този японски седан е избран от 840 000 купувачи. Corolla изпреварва конкурентите с голяма разлика. И това е въпреки факта, че тази година автомобилният производител имаше сериозни производствени проблеми. Но в сравнение с предходната година, тази година търсенето на Corolla е намаляло с 5,6%. Компактната кола е произведена за първи път през 1966 г.
2. Toyota RAV4
Това SUV уверено се издига в списъка на най-продаваните електрифицирани автомобили. Това се дължи на значителните промени в индустрията. И така, на втората позиция все още не е електрическа кола, а хибридът Toyota RAV4. През октомври беше пусната нова версия за японския автомобилен пазар. Този кросоувър е купен от 654 000 души през 2022 г. На пазара на SUV-та RAV4 се превърна в най-купуваната кола. Но в сравнение с миналата година продажбите му са намалели с 15.6%. Компактният японски кросоувър е роден през 1994 г.
3. Ford F-Series
На трето място в световната класация са американските големи пикапи Ford F-Series. В САЩ те са най-купуваните. Но през 2022 г. продажбите са намалели с 11.4%. Серията пълноразмерни пикапи от Ford Motor Company се произвежда повече от 70 години. Първият Ford F-Series е най-успешният автомобил в историята на концерна.
4. Tesla Model Y
А ето ги и пълноценните електрически автомобили. Четвъртото място е заето от Tesla Model Y. Това SUV с електрически мотор е избрано от 531 000 купувачи през 2022 година, което позволи на модела да се издигне от 22-ро място до 4-то, показвайки увеличение от цели 101.6%. Електрическият SUV беше представен за първи път през март 2019 г. Серийното производство стартира през януари 2020 г. във фабрика в американския град Фремонт. Доставя се на потребителите от март 2020 г.
5. Tesla Model 3
В сравнение с предходната година продажбите на този електрически автомобил са се увеличили с 22.6% и възлизат на 492 000 единици. Електрическият петместен седан, разработен на нова платформа, беше пуснат в края на март 2016 г. Моделът има доста просторни багажници поради липсата на двигател с вътрешно горене.
6. Toyota Camry
Седанът от бизнес клас Camry на японския концерн Toyota е купен 489 000 пъти през 2022 г.. Това позволи на тази кола да стъпи на шестия ред в списъка. Като цяло в сравнение с миналата година продажбите на Camry са намалели с 4.9%. През 218 г. е пуснато осмото поколение на Toyota Camry. Автомобилите се произвеждат в заводи в Япония, Китай, Тайланд, Австралия, САЩ.
7. Honda CR-V
На седмо място също е кола, дело на японската автомобилна индустрия. SUV-то Honda CR-V тази година показва продажби от 449 000 копия. Това е с 21.7% по-малко от миналата година. Компактното японско SUV се произвежда от 1995 г. Неговото съкращение означава "компактно превозно средство за отдих".
8. Chevrolet Silverado
От Chevrolet Silverado, класиран на осмо място, са продадени 433 000 бройки. Обемът на продажбите спрямо 2021 г. намалява с 4.1%. General Motors произвежда този пълноразмерен пикап от 1999 година.
9. Dodge RAM
Пикапи с марката RAM през 2021 г. са купили 420 000 души. Продажбите на този модел са се влошили с 14.3%. По отношение на лукса RAM се доближава до премиум леките автомобили. Централната конзола на модела 2021-2022 е направена в стила на Tesla: между двата дефлектора има 12-инчов сензорен екран за мултимедия и навигация.
10. Toyota Hilux
Hilux е избран от 416 000 клиенти през 2022 г. Това е с 0.7% повече от миналата година. Средноразмерен пикап - прост, функционален и лесен за поддръжка. Това го прави популярен в цял свят. Именно на Hilux водещите на Top Gear достигнаха северния магнитен полюс на Земята.
11. Hyundai Tucson
Тази корейска кола е призната за най-купуваната в Русия. В световен мащаб тя е закупена от 410 000 шофьори през 2022 г. Компактното SUV е кръстено на американския град Тусон (Аризона). Колата лесно се адаптира към всякакви метеорологични условия поради наличието на три режима на управление: "Кал", "Пясък" и "Сняг".
Също така през 2022 г. добре се продават японският Nissan Sylphy (274 000 януари-юли), Toyota Yaris (254 000 януари-юли) и китайският Wuling Hongguang Mini EV (264 000 януари-юли). Китайските електрически превозни средства показват добри резултати и бележат сериозен ръст. Така например, моделът BYD се премести от 100-то място на 19-то, а електрическият седан Qin Plus се изкачи от 141-во на 29-о място. Екземпляри от всички тези коли и информация за цените им у нас, можете да откриете в богата колекция на най-големия сайт за автомобили в България mobile.bg
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бетко
13:11 24.11.2022
2 сектант
13:13 24.11.2022
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
13:17 24.11.2022
4 Перо
Коментиран от #8
13:20 24.11.2022
5 Няма да плашите
Коментиран от #48
13:20 24.11.2022
6 Миал
Коментиран от #10, #44
13:21 24.11.2022
7 Всичко е 6
13:22 24.11.2022
8 Некой си
До коментар #4 от "Перо":
"Експертите на Focus2move, след като правят проучване на пазара на автомобили в 162 страни".Четете, драги!
Коментиран от #47
13:22 24.11.2022
9 Забелязахте ли тенденцията
Третия модел с ръст на продажбите е toyota hilux с 0,7% ръст.
А все още имаш вярващи в мантрата, че продажбите на тесла ще падат защото всички автомобилни производители представят свои електрически модели.
13:37 24.11.2022
10 Госあ
До коментар #6 от "Миал":
Винаги е било така. Япония е от ранга на сащ, Китай и Русия. Абсолютно никоя европейска страна не може да се сравнява с Япония. И между другото, японците предупредиха простите европейци да престанат с тяхната истерия по електрокарите, защото нито са екологични нито практични. А прехода трябва за бъде от хибридни двигатели към водород. Сега краварите и китайците ще ги занитят на дъното и в автомобилостроенето. Ама хитрата сврака с двата крака.Коментиран от #13, #18
13:40 24.11.2022
11 Пилот на Ферари
13:43 24.11.2022
12 СветоВнат
Коментиран от #14
14:27 24.11.2022
13 Функционална неграмотност
До коментар #10 от "Госあ":
Наистина ли това прочете в статията? Защото аз прочетох точно обратното - продажбите и на японските модели пада и то добре си пада с двуцифрени проценти, а продажбите на електрически автомобили се качват с трицифрени проценти, като в класацията влизат вече и китайските марки, които съвсем скоро ще изместят японските.Прочети отново статията но този път се опитай да го направиш с разбиране и ще видиш, че съм прав!
Знам че това не ти харесва и ще ми сложиш минуса, но той няма да е за това че това което казвам не е вярно, а защото не ти харесва истината.
Коментиран от #26
14:38 24.11.2022
14 И на тебе ли
До коментар #12 от "СветоВнат":
Не ти харесват цифрите? Да това са световните продажби. В американските топ 3 са само пикапи и друго не може да припари.Коментиран от #41
14:40 24.11.2022
15 ТероРуZZия
Коментиран от #36
14:55 24.11.2022
16 Саймънд
Коментиран от #17, #46
15:05 24.11.2022
17 Смех
До коментар #16 от "Саймънд":
Вярвайми за Света е немските баклюци само пред тяпите бугъри минават15:24 24.11.2022
18 Факт
До коментар #10 от "Госあ":
Вадарода е глопуст ел колите не са бъдещето е реалността ей я в гаража всеки ден съм с неяКоментиран от #23
15:25 24.11.2022
19 Кеф
Коментиран от #21
15:52 24.11.2022
20 Тойота
16:00 24.11.2022
21 Смех
До коментар #19 от "Кеф":
Нормално е виж само Силверадото и кажи кой немски баклюк ще се мери с него16:35 24.11.2022
22 4 от 10 са Тойота!
16:52 24.11.2022
23 Да, докато има АЕЦ, после
До коментар #18 от "Факт":
като стане 1.5 лв/квч и трябва да зареди 17 квч, за да минеш 100 км, тогава ще обърнеш палачинката. Но за момента на ток е доста изгодно.Коментиран от #24, #27, #30
16:54 24.11.2022
24 Факт
До коментар #23 от "Да, докато има АЕЦ, после":
Спиш токът е 0.22лв киловат час.Като минете на панели половината държава се изнася после идват турците и ни връзвят към техния аец а Търново и нагоре минават към Румъния и се връзвят към техните Канду.17:00 24.11.2022
25 Само комплексарите
17:16 24.11.2022
26 Госあ
До коментар #13 от "Функционална неграмотност":
Къде си ве тесльо хахаха Грета пак те е изпуснала 😂 Изобщо не ме занимавай, само в абсолютни цифри ми говори. Ясно ? Ква тесла, кви 5лева ве ? Колко японки автомобила са продадени и колко електрокара ве ….Коментиран от #32
18:01 24.11.2022
27 иииииии
До коментар #23 от "Да, докато има АЕЦ, после":
пак не е изгодно, елементарен пример, дачия на бензин и тази на ток, разликата в цените им е доста осезателна или по-просто казано 11 000лв., логан на газ + автомат и всичко което се предлага , срещу електричката (която е рядко мъртва) и всичкото оборудване към нея, 11 000лв. = 10 000л. газ, а това са си 100 000км. ако гори 10/100, нека засегнем екологията , колко километра трябва да измине електричката, за да започне да е еко????????????19:11 24.11.2022
28 БГ Истина
Коментиран от #29
19:23 24.11.2022
29 лкйхгфд
До коментар #28 от "БГ Истина":
И кое точно от "проучване на пазара на автомобили в 162 страни" не успя да схванеш? Такива статистики има във всяка държава и е лесно да се намерят, после само смяташ...19:50 24.11.2022
30 Име
До коментар #23 от "Да, докато има АЕЦ, после":
Изгодно, колко да е изгодно?! Като прибавиш разликата от покупната цена, и се оказва не много изгодно.Коментиран от #31
19:53 24.11.2022
31 Не смятай само покупната цена
До коментар #30 от "Име":
Смятай и продажната след пет години?20:06 24.11.2022
32 Искаш цифри? Ето ти ги!
До коментар #26 от "Госあ":
"Изобщо не ме занимавай, само в абсолютни цифри ми говори. Ясно ? Ква тесла, кви 5лева ве ? Колко японки автомобила са продадени и колко електрокара ве …."Колко пъти трябва да ти казвам, да не задаваш въпроси на които не искаш да чуеш отговора?
Цитирам :
Печалбата на Tesla от продажби на автомобили надвишава тази на Toyota с около осем пъти през юли-септември 2022 г., информира Nikkei Asia на базата на финансовите отчети на компаниите. В резултат на това американският производител на електрически автомобили изпреварва японския по тримесечни печалби за първи път от 2010 г., когато Tesla започна да търгува на борсата.
Tesla печели 9570 долара на кола, докато Toyota - едва $1200. Така по отношение на рентабилността на автомобилите американският производител се превърна в лидер на пазара. Фокусирането върху няколко модела с по-високи цени поставя американския производител на електромобили начело по отношение на нетните приходи. Що се отнася до обемите на продажбите, Toyota е продала 2,62 милиона автомобила от юли до септември, което е 7,6 пъти повече от 344 000 бройки на Tesla.
В същото време тримесечната нетна печалба на Toyota възлиза на 434,2 милиарда йени или 3,15 милиарда долара по текущия курс. Tesla спечели 3,29 милиарда долара през същия период, побеждавайки японски конкурент за първи път от 12 години.
Маржът на превозните средства на Tesla расте активно от април-юни 2021 г. Инвеститорите реагират положително, поради което пазарната
Коментиран от #39, #40
20:20 24.11.2022
33 Искаш цифри? Ето ти ги!
Край на цитата. Това ли очакваше да чуеш? А дано, ама надали. Другия път не питай за цифри!
Коментиран от #42
20:21 24.11.2022
34 Костов
20:42 24.11.2022
35 Само питам
Коментиран от #37
20:55 24.11.2022
36 Определено много повече
До коментар #15 от "ТероРуZZия":
отколкото купуват български автомобили.Ааа, то нямало български.
Добре де, чушкопеци.
Ааа, ама то и чушкопеци нямало.
21:00 24.11.2022
37 Все ще се намери
До коментар #35 от "Само питам":
някой t ъпунгер да намеси Русия.Коментиран от #50
21:04 24.11.2022
38 Тойотник
21:24 24.11.2022
39 Госあ
До коментар #32 от "Искаш цифри? Ето ти ги!":
Братчед, най лесно и просто трябваше да събереш продадените Тойота и Хонда оттук и да ги съпоставиш с продадените тесла. Това ще бъде далеч от истината, разбира се, но пак по близо от всички думи които си изписал. Ако сравниш всички продадени Тойота към тесла, нещата стават сериозни 😂 много сериозни 😂😂😂23:22 24.11.2022
40 Госあ
До коментар #32 от "Искаш цифри? Ето ти ги!":
Хората просто предпочитат Тойота пред скъпите надценени играчки за самоубийци и затова карат най много Тойота. Това е положението.23:25 24.11.2022
41 Знайко
До коментар #14 от "И на тебе ли":
...шшшш,да не би да си производител на пикапи ,че се радваш така? Превеждам като за прости хора...ако правителството на УСА купи 25000 броя силверадо, за да си разхожда охраните и персоните, това означава ли че силверадо е най-харесван от купувачите? Ако нямахте мозъци, нямаше да ме е яд ,че не ги ползвате! Докато европейците не си коригират алчността, няма да припарят в тая класация! А няма как да я коригират, защото разходите се качват постоянно заради санкциите. Отделно загубиха (по собствена инициатива )руския пазар, които бе зает веднага от китайците , дори сега правят общи фирми с продавачите на коли. Нещата не са добре за европейците ! Скоро в Уса няма да се карат много пикапи, като гледам 8.5 долара за галон....ще има други победители в класацията още след нова година!Коментиран от #51
00:37 25.11.2022
42 Знайко
До коментар #33 от "Искаш цифри? Ето ти ги!":
...питам се цифри ли ядеш, или караш цифри, или се возиш в реалността, докато четеш и мечтаеш в цифри? Дори и Тесла да е номер 1 за теб, аз пак ще си карам Субаруто в калта, по коловозите и през калните 30 см локви....нека да са номер 1 за цифраджиите и хората без изисквания. Прост въпрос, като за прост човек....Ако сладолед фамилия е 1 лв, а марс на клечка- 4,5 лв, дали си купуваш марс и дали ако решиш да си го купиш ще го намериш в първия срещнат фризер и дали като намериш марс няма да се окаже ,че вече е 5 кинта? Да не говорим ,че при нашите експлоатационни условия, поддръжката се оскъпява в пъти и е много важно да е евтина, за да не се потапяш постоянно. Сегашния ти механик,дали ще може да се оправи с компа на теслата???? Дали ще можеш с ОБД-то да си изчистиш грешките през смартфона си? Глейте ги тия неща , ве колеги!01:01 25.11.2022
43 Джоко
06:05 25.11.2022
44 Миладин
До коментар #6 от "Миал":
Малка Япония са над 140 милиона, а Русия 150 милиона. Тойота на първо място е традиция от години и има защо да е така- цена, качество.Коментиран от #45
06:11 25.11.2022
45 Митко
До коментар #44 от "Миладин":
Япония-125 милиона население,Русия-143 милиона09:36 25.11.2022
46 Местния Козар
До коментар #16 от "Саймънд":
Те нали ги знаеш в обора, каквото се случи там е уау, световно, галактическо, вселенско....10:20 25.11.2022
47 Коментар
До коментар #8 от "Некой си":
Тия експерти с какъв произход са?Щото наскоро гледах класация от немско издание, за надеждност и там бяха основно немски автомобили!
Всеки си защитава своето, само БГ не сваля устни от Д-то на Мустафата!!!
Иначе дизайнът на Рав 4 с хилядите му всевъзможни извивки (тип, дали са достатъчно, ай още една), ще да е на някой пишман дизайнер!
А за американските камиони във времена на зелени сделки, войни и ултиматуми от Урсула за парниковите газове, няма да споменавам!!!
Те са поредното доказателство, че мюриканците са изключени от т.нар. зелена сделка!!!
10:52 25.11.2022
48 12"12
До коментар #5 от "Няма да плашите":
+++++++11:03 25.11.2022
49 ТИРбушон
11:08 25.11.2022
50 12"12
До коментар #37 от "Все ще се намери":
150000000000000000000000+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++11:11 25.11.2022
51 от Лос Анжелис
До коментар #41 от "Знайко":
Пиша. Да знаеш, че тук, USA е най-големия автомобилен пазар. Не пробутвай тъпи заблуди, че виж праяителството било купило 25000 пикапа. Пък ако толкова държиш на това извади ги от сметката да видим какво ще получиш. А нали не мислиш, че купувачите на Тoyota по целия свят са заблудени и не се интересуват от надеждност. Положението с Tesla е идентично с тъпотиите, които десетки години се пишат против Apple. Все чакам да видя убийците на i-phone Huawei i Xiaomi. А ти иначе си карай Subaru-то в "калници коловози", чисти си грешките с OBD- то на смртфона си и не се опитвай да караш света да живее по твоя начин!15:46 25.11.2022
52 7473
12:33 26.11.2022
53 сашо
18:04 13.01.2023
54 Краварска класацийка
13:48 02.02.2023
55 .ивелин
21:13 02.02.2023