Last news in Fakti

27 Септември, 2022 12:53 97 830 126

Не си купувайте електромобил - ето една от причините

  • електромобил-
  • зарядни станции-
  • софия-
  • българия
Не си купувайте електромобил - ето една от причините - 1

Автомобилната индустрия все повече се ориентира към производството на електромобили и рано или късно, ако тенденцията се запази, ще ни се наложи да караме изцяло електрически коли. Последните имат, както много привърженици, така и немалко противници, но е факт, че у нас все още не сме готови за подобна стъпка.

И проблемът не е нито в цената, нито в предимствата или недостатъците на електромобилите, а в инфраструктурата за зареждане. В столицата, където има най-много зарядни станции например е истински ужас да си заредиш електромобила на бърза зарядна станция. Единственият шанс е да имаш гараж и свободни осем - девет часа. Но положението на бърза зарядна станция не е по-розово.

Както се оказва и там ще трябва да се въоръжите с търпение, при това с много търпение. Частният случай, който ви показваме на снимката е от столичния мол "Парадайз", в подземните паркинги на който има зарядни станции на Tesla. Проблемът е, че доста често всички те са заети, а както се вижда от снимката, до заетите зарядни станции чакат още доста електромобили. Така, че няма как да заредите ел. колата си за по-малко от няколко часа.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 137 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Киро Острото

    63 15 Отговор
    Ще зареждам ток от ЗАЕЦ
  • 2 Перко

    196 3 Отговор
    Аз имам шеста причина да не си купя-нямам пари.

    Коментиран от #10

  • 3 Бедняк

    104 16 Отговор
    Бе то докато има нафта и бензин на черно не ми хвали тока.

    Коментиран от #4

  • 4 Име

    82 6 Отговор

    До коментар #3 от "Бедняк":

    То и ток на черно има

    Коментиран от #45

  • 5 Пилот на Ферари

    144 10 Отговор
    Интересното е че електричките се купуват предимно от заможни хора които искат да правят икономии , въпреки че цената на дизела и бензина не ги бърка . Такива хора цепят стотинката на две и почват да правят едни тънки сметки ... .

    Коментиран от #36, #47

  • 6 Хихихи..

    103 32 Отговор
    Причината е една-Русия..Оттам идват Енергоносителите,Бонапарт,Хитлер,Рейгън не успяха,фон дер съвсем ся провали,ихууу...
  • 7 Венета Новакова

    34 8 Отговор
    Намам комисионни, като едно време, иначе бих си взела.
    В центъра е трудно с паркирането.

    Коментиран от #44

  • 8 Ню Джендърейшън

    87 13 Отговор
    Нищо нищо, елджендитата, ще си носят по един джобен power bank за.... смартфоните, докато чакат часове да им се зареди возилото! Да не скучаят, така де!
  • 9 Иво

    115 7 Отговор
    Скоро ще има зарядни станции на всяка крачка но цените за Kw ще са такива,че все ще са свободни.

    Коментиран от #20

  • 10 Фиат Панда ! И аз съм така!

    26 13 Отговор

    До коментар #2 от "Перко":

    Иначе веднага си взимам! Тия горе написани глупости не ме интересуват
  • 11 Норвегия

    76 17 Отговор
    Всяка втора продадена кола в Норвегия миналата година е електрическа, но има зарядни станции в цяла Норвегия. И в началото имаше редица облекчения за собствениците за да се стимулира купуването, ама там има държава!

    Коментиран от #13

  • 12 Професор

    42 25 Отговор
    3.0 дизел 7/100 дпф егр офф Това е свирепата истина

    Коментиран от #30

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Аз Мемфистотел 27.09.2022 София България

    35 9 Отговор
    Проблема е в домашните зарядни станции много са скъпи

    Коментиран от #22, #23

  • 15 омъскаряване

    62 8 Отговор
    "свети" Илон-Шегобиец обеща на своите сектанти безплатно зареждане и го направи... платено!

    Коментиран от #19

  • 16 Христо Божилов

    70 7 Отговор
    Бедните, които нямат къщи с дворове, където да сложат солари и да си зареждат колите там, нямат шанс. Тия в панелките ще се превърнат в Тоби без право на автомобил
  • 17 гледам на един шел

    81 16 Отговор
    В Холандия - седи до електрокара си един пич и пуши. До него, на 10,20 метра колонки за течни горива. Хората пълнят, поглеждат го, усмихват му се иронично, качват се и заминават. Онзи направо полудя. Изпуши две кутии чак. Накрая се предаде, качи се и си замина. Споделям сега, за бъдещето.

    Коментиран от #32

  • 18 Последния Софиянец

    25 93 Отговор
    ДВГ умира , а бензиностанцията с ракети ще гледа жално

    Коментиран от #35, #39

  • 19 Дрън-дрън

    23 36 Отговор

    До коментар #15 от "омъскаряване":

    "свети" Илон-Шегобиец обеща на своите сектанти безплатно зареждане и го направи... платено!"

    А за какво мислиш, че са се наредили на опашка? Да плащат по левче за киловатчас? Нареди ли се се точно защото е безплатно.

    А за тези които ще им се подиграват, ще ги питам дали няма да изчакат на някоя бензиностанция около час на опашката за да напълнят един резервоар безплатно? Хайде припомнете си какви опашки имаше не за безплатен бензин, а такъв на стари цени, само защото цената му щяла да се вдигне от 2,50 на 3 лв. Хората чакаха с часове!

    Коментиран от #27, #42

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Значи

    53 9 Отговор
    Нямам интерес към тролеите така че това въобще не ме вълнува,а който иска да е модерен ще страда така е навсякъде.
  • 22 Дрън-дрън

    24 23 Отговор

    До коментар #14 от "Аз Мемфистотел 27.09.2022 София България":

    "Проблема е в домашните зарядни станции много са скъпи"

    Така е, безплатните зарядни станции с които идва всеки електромобил са адски скъпи. А платените които можеш да си купиш отделно, за да си ги закачиш на стената и да не вадиш всеки път от багажника зарядната станция която идва с автомобила и можеш да включиш във всеки един контакт, вече е непосилна за купуване и никой собственик който е дал 50-60 хиляди евро за електромобил не може да си позволи да даде 500 евро за най-скъпата оригинална зарядна станция на тесла. Живи да ги ожалиш!

    И ако все пак теглят 10-20 годишен потребителски кредит за да си купят изключително скъпата станция, която струва две минимални работни заплати, после ще им се наложи да зареждат адски скъп ток по 14 стотинки за киловатчас и 100 километра ще им струват непосилните 2,80 лв.

    Скъпо ли ти се струва всичко това и стоиш ли си зад думите?

    Само за половин година ще дадеш повече за гориво, отколкото струва зареждането на електромобил на нощна тарифа плюс най-скъпата зарядна станция.

    Коментиран от #25, #46

  • 23 Ето колко е скъпо

    5 13 Отговор

    До коментар #14 от "Аз Мемфистотел 27.09.2022 София България":

    Ето ти едно видео за всички разходи и начина да си инсталираш зарядна станция в гаража дори да не е прекаран ток и започнеш от тази стъпка!

    Коментиран от #34

  • 24 Турбо

    36 6 Отговор
    Тесларите си имат ремаркета с фотоволтаици.Спират на поляната,разпъват панелите и зареждат безплатно.

    Коментиран от #26

  • 25 Дрънчо

    35 15 Отговор

    До коментар #22 от "Дрън-дрън":

    Хайде стига - пак влизаме в оправдадетелен режим!!!
    Скъперник....взимай един потребителски кредит, грабвай една тесла с домашна станция и се радвай на жалките си спестени стотинки...
    Престани да ни занимваш с твоите полюции.....

    Коментиран от #29

  • 26 Да да

    14 5 Отговор

    До коментар #24 от "Турбо":

    И отварят и устата, за да поглъщат и те повече енергия!!!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Въпросче

    18 7 Отговор

    До коментар #27 от "Дрън дрън та пляс":

    Ако и досега имаше колонки за безплатно зареждане на горива, дали все още нямаше да има опашки? На онези зарядни са се наредили за безплатен ток и докато не спре да е безплатен, опашките няма да спрат.

    Държа да ми отговориш дали би стоял един час за безплатно зареждане на резервоара с гориво?
  • 29 Дрън дрън

    19 9 Отговор

    До коментар #25 от "Дрънчо":

    Прекалено малко километри минавам годишно за да ми излязат сметките. С електромобил може да пести някой който минава по много километри годишно.

    Коментиран от #41

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Иванчо Сериозния

    32 4 Отговор
    За малко да си купя, не ми достигат само 100 бона...
  • 32 Гост

    15 16 Отговор

    До коментар #17 от "гледам на един шел":

    Берта Бенц като в предприела пътуване на 190 км е купила бензин от аптека - другаде не се е продавал. Но Берта Бенц е имала топки а не като теб да мрънка за всичко
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Турбо

    25 10 Отговор

    До коментар #23 от "Ето колко е скъпо":

    Евтиното зареждане в гаража свършва до нова година.

    Коментиран от #97

  • 35 Пфффф

    3 3 Отговор

    До коментар #18 от "Последния Софиянец":

    Ще ти се🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 36 никата

    13 3 Отговор

    До коментар #5 от "Пилот на Ферари":

    Така е прав си, аз ако имах парите да си купя чисто нова кола на ток, боли ме фаро къв ще е разхода, и с ДВГ да беше - ако е в тая ценова категория и мога да си я позволя, плюс поддръжката и, значи и 30 на 100 да гори - боли ме фарот, ама за тях е много важно да минат тънко.
  • 37 Бен гъзаря

    25 5 Отговор
    "Автомобилната индустрия все повече се ориентира към производството на електромобили и рано или късно АКО тенденцията се запази,ще ни се наложи да караме изцяло електрически коли".🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣......пак електропитешки простотии на килограм и без грам покритие...🤣🤣🤣🤣🤣🤣....."АКО"..."АКО"..."АКО"...аххх...това "АКО"беее.... То и "АКО" Васил Левски навремето е бил с ботуши и "АКО" Христо Ботев с каска и бронежилетка...и до ден днешен щяха да са живи...нали..?.🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 38 Хасковски каунь

    19 4 Отговор
    Сега е лесно с цената на 1 квч. Ама смятайте 1 лев за квч.

    Коментиран от #98

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 голем смех

    12 3 Отговор
    Аз пък мисля да си купя три и така винаги ще имам един напълно зареден.
  • 41 Турбо

    17 6 Отговор

    До коментар #29 от "Дрън дрън":

    Ще спестиш дръжки!Многото изминати километри, означава често зареждане на батерията и следват още разходи за смяната на батерията с нова.

    Коментиран от #48, #51

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 ГОСТ

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Венета Новакова":

    Какви комисионни в ЕТЕМ?
  • 45 Читател

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Име":

    И учебници по български има.
  • 46 Читател

    11 1 Отговор

    До коментар #22 от "Дрън-дрън":

    Къде има ток по 14 стотинки за киловат? За битови потребители е 22 дневна и 18 - нощна. С ДДС и пренос това...

    Коментиран от #49

  • 47 Баварец

    7 10 Отговор

    До коментар #5 от "Пилот на Ферари":

    Забрави една много важна позиция? Утре или вдругиден, какво ще дишаш, или какво ще дишат децата ти? Тази мъничка подробност ти е убягнала?

    Коментиран от #118

  • 48 Дрън-дрън

    8 9 Отговор

    До коментар #41 от "Турбо":

    Е колко да струва тази скъпа батерия и на колко пък километри да се сменя?

    При в 80 000 километра годишно разликата само от зареждане е над 10 000лв. След 6 години разликата ще е 60 000, автомобилът купен за 100 000 лв може да се продаде за повече от 50 000 лв и на практика ще са изминати 500 хиляди километра за без пари.

    Твоята баничарка нова струва 50 000 лв, за гориво ще си дал повече от 60 000, поне десетина хиляди за обслужване и на 500 хиляди километра колко ще и вземеш? Тоест за същите километри ще си дал стотина хиляди лв повече.

    Знам че това са пари за семки за теб и можеш да ги прежалиш заради върховното удоволствие да караш дизел, но за някои хора си заслужава !

    Как пък не разбра че електромобилите са изгодни само ако наистина караш по много и не си заслужават за малък годишен пробег.
  • 49 При EVN

    4 2 Отговор

    До коментар #46 от "Читател":

    Е 14ст/квтч. Преди беше още по-евтино.
  • 50 ДВГ форевер

    8 1 Отговор
    Местим го за електрокарите.
  • 51 Да сменим батерията

    4 10 Отговор

    До коментар #41 от "Турбо":

    Ок. Да речем че караш по още повече километри и караш от най-скапаните първо поколение батерии и се е наложила смяна на батерията, като при онзи изминал 1,6 милиона километра.

    Тогава след 6 до 8 години ще се наложи да смениш батерията. Преди шест години една такава батерия струва 42 000 долара, днес струва 16 000 с труда за смяна, колко ли ще струва след още 6 до 8 години?

    При 80 хиляди километра годишно ще си спестил тези 16 000 още на третата година само от разликата между цената на тока и дизела и това при твоя нереалистичен разход от 5 на 100 сравнен с електрическа с мощността на bmw m серия .

    От там нататък става още по-весело - имаш си безплатна батерия за съхранение на произведенията на покрива енергия от фотоволтаиците през деня с която можеш да си захранваш дома или да си зареждаш електромобила. След няколко години ще имаш още една безплатна батерия, която ще е поема и дома и целия пробег на електромобила и цената на тока ще спре да те интересува толкова.

    За същия пробег, ще си дал четвърт милион лв - 250 000 лв само за зареждане на резервоара и ще си сменил поне още 2 автомобила, вместо две батерии и то ако цената на горивата се запази.

    Разбираш ли защо транспортните услуги първи ще минат на ток без никой да ги задължава?

    Коментиран от #64

  • 52 Нищо ново под слънцето

    12 0 Отговор
    То и пред зарядните на kaufland имаше опашки докато беше безплатно и дори се стигаше до бой, но откакто стана платено, вече няма опашки.

    Пред зарядните на Тесла ще е същото, като станат платени. А бонуса за източна европа няма да е вечен.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 истинко

    4 7 Отговор
    По голяма глупост от тази скоро не бях чел! Да не сме си купували електромобили, защото...... нямало зарядни станции в БГ!! Ние винаги сме започвали "от краката за главата". Например първо строим сградите и едва след това мислим за инфраструктурата - улици, тротоари, електрически и др. комуникации и т.н.!
  • 55 Пежо

    14 2 Отговор
    Не си купувайте,защото не е изгодно.Ако приемем среден разход на електричка 20 киловата/100 км,после гледаме цената на станцията,и... дори без да смятаме загубите при зареждането,около 12%,излиза по-скъпо,отколкото на бензин или дизел.И то дори без да смятаме цената на батерията,и евентуалното повишение на цената на битовия ток

    Коментиран от #60, #61

  • 56 Точно така

    9 2 Отговор
    Купете си тъпомобил, който вместо с гориво и ток върви с тъпите решения, които взимат нашите и европейските политици, но преупреждавам от сега - много по-скъпо излиза и то на всички целокупно!
  • 57 Гражданин

    18 1 Отговор
    Няма да си купя никога,а причините са много.Много са скъпи,няма в близките години да има необходимата инфраструктура -зарядни станции ,сервизи и др..А що се отнася до екологията нито производството им е екологично чисто нито съхранението на умрелите батерии.А и няма тенденция токът да поевтинява ,а точно обратното
  • 58 Тарикат

    4 0 Отговор
    Не четете простотии. Ето ви хиляди причини.
  • 59 Гражданин

    16 0 Отговор
    Но истинската цел не е да караш екологично чист автомобил като алтернатива на бензин и дизел.А колкото е възможно повече да не карат коли хората.Защото това ше могат да си го позволят само богатите т.е.правилните хора

    Коментиран от #65

  • 60 бокоБРАВО КИРО

    12 3 Отговор

    До коментар #55 от "Пежо":

    АЛОО НИКОЙ НЕ СМЕНЯ БАТЕРИЯ ..ПРОСТО ОТИВА ЗА СКРАБ КОЛАТА ...ЗАЩОТО НЯМА КОЙ ДА УТИЛИЗРА БАТЕРИИ ...

    Коментиран от #62

  • 61 Дрън дрън

    5 8 Отговор

    До коментар #55 от "Пежо":

    Я да ги видим тези твои сметки? По колко километра минаваш годишно, колко пари даваш за гориво и колко ще дадеш първата година ако си пуснеш партида за ток купиш си зарядна станция и сметнеш колко ток ще изхарчиш? Ако минаваш повече километри дори тогава няма да изхарчиш 12% повече.

    При 20 000 км и осем на сто бензин, ще заредиш 1600 литра за около 5000 лв.

    1000 лв зарядна станция 22 киловата оригинална от тесла, 15 киловата партида ти струва 700 лв. Кабели и табло стотина лева, закръгляме ги на 2000 лв зарядна с мощност 11 kw, която за осем часа на нощна тарифа ще ти зареди който и да е автомобил напълно за 500 км пробег.

    Тоест спокойно може да обслужва десетина автомобила за годишен пробег около 20 000 км и то само на нощна тарифа. Скъпо ли ти е?

    20 000 километра са 4000 киловат часа дори по твоите завишени сметки, но ги приемаме заради зимата и загубите. На нощна тарифа по 14 стотинки ще ти струват 560 лв. Над 4000 лв по-евтино на година.


    Заедно със зарядната станция и партидата ще ти струват 2500 лв - два пъти по-малко от 5 000 лв които ще дадеш само за гориво.

    Ако не си скръндза и зареждаш на дневна тарифа по 25 стотинки за киловатчас, тези 20 000 км ще струват 1 000 лв за ток. Заедно с зарядната станция и отделната трифазна партида - 3 000 лв.

    Дори да зареждаш по 1 левче за киловатчас, 4000 киловат часа ще ти струват 4000 лв и пак е по-евтино от на бензин.

    Ето така се спори, а не с лъжи и пропаганда!

    Коментиран от #63, #69, #70, #115

  • 62 Това да не са ти снаряди

    2 9 Отговор

    До коментар #60 от "бокоБРАВО КИРО":

    Батериите не се утилизират, а се рециклират и от материалите се правят нови батерии.

    При тези цени на материалите към момента е много по-евтино да се произвеждат батерии от рециклирани материали и към момента се изграждат толкова много фабрики за рециклиране, че се очаква повече от половината да фалират през следващите години защото просто няма да има достатъчно батерии за рециклиране.

    А вероятно си прав, че след 10-15 години никой няма да сменя батерии на старите електромобили, защото ще са морално остарели колкото и ъпдейти по интернет да им правят. След 15 години автомобилите вече ще минават 1000 км с едно 10 минутно зареждане и ще тежат под 1,5 т. Да не говорим за новите системи, които ще измислят дотогава.

    Коментиран от #66

  • 63 Турбо

    13 0 Отговор

    До коментар #61 от "Дрън дрън":

    Дизела ми е винаги в готовност за път,без да съм зависим от времето за зареждане.Предлагаш ми да купя два пъти по скъп електромобил с ограничен пробег,за да пестят от гориво???Електромобила е изгоден само,ако си го зареждаш в гаража.С пробег 200 км на отиване и 200 км обратно,за да ти е евтино.След нова година всички битови потребители сме на свободния пазар и евтиното зареждане приключва.Благодаря,не се интересувам.

    Коментиран от #68

  • 64 Турбо

    13 0 Отговор

    До коментар #51 от "Да сменим батерията":

    Стига с тая реклама на една Тесла изминала 1,6 млн километра.За канадеца Марио с умрялата батерия, защо умишлено не споменаваш?От Тесла са му поискали 28 х.долара за подмяна на батерията.

    Коментиран от #67

  • 65 Точно обратното е

    0 8 Отговор

    До коментар #59 от "Гражданин":

    Досега не позволяваха на електромобилите да съществуват, като ги задушаваха по какви ли не начини, за да ни държат абонати към бензиноколонките и сервизите, както и към магазините за резервни части.

    Не се ли усещаш, че ти подаряват безплатен телефон срещу само 50 лв месечна абонаментна такса?

    Колко да ти е евтино да караш пет години току-що купи ни е евтин автомобил за 2000 лв, който харчи 8 на 100 бензин и минаваш 20 000 км годишно? По-долу сметнах че само за гориво ще даваш по 5 000 на година, което означава че с автомобил за 2000 лв само на колонките ще дадеш 25 000 лв за гориво за следващите пет години!

    Ако вече имаше евтини електромобили по 10 000 лв дори втора ръка, което е пет пъти по-скъп автомобил, за пет години за ток ще дадеш 3 000 лв.

    Кой е евтиния автомобил за бедни хора и с кой автомобил те мамят и ограбват повече?

    Коментиран от #71

  • 66 Турбо

    9 0 Отговор

    До коментар #62 от "Това да не са ти снаряди":

    Батерията "умряла" за пробег 77 х.мили на Тесла струваща 140 х долара.Много изгодно му е излязла Теслата на канадеца.

    Коментиран от #72

  • 67 Ти да видиш!

    0 7 Отговор

    До коментар #64 от "Турбо":

    Коя година са ги поискали и за коя тесла?

    Защото наскоро бяха поискали на един 16 000 долара за нова батерия на модел 3, но той си я оправил в друг сервиз за 700 долара.


    И защо постоянно говориш за 10-годишните батерии на първите тесли които са проектирани за лаптопи от panasonic? Коментирай за деградацията поне на първите батерии за електромобили, които започнаха да вграждат в тесла модел 3 през 2017. Има достатъчно тестове и ревюта. Например 2,2% деградация за първите 100 хиляди мили - 160 000 км.
  • 68 Стига с тази нова година

    1 4 Отговор

    До коментар #63 от "Турбо":

    Хайде дай ми източник който да казва че от нова година сме на либерализирания пазар, защото аз стрик но следя темата, а ти си единствения източник на тази информация.

    Коментиран от #76

  • 69 Дърдорко

    5 2 Отговор

    До коментар #61 от "Дрън дрън":

    Ама си ги пляскаш ли пляскаш...хем убеждаваш всички колко страшна далвера електричнката, колко тънко е всичко, колко батерията е вечна с 1 000 000 цикъла на заряд/разреждане и как загубата на стойност била минимална и изведнъж - ами аз няма да си взема, много малко километри минавам...
    Колко малко - 5-10 хил ли? Ами тъкмо ще имаш една инвестиция и след 10 години ще имаш електрична с ниска амортизация и висока остатъчна... и ще си спестил 60 хил от гориво, ще ти е връщала ток без пари или ще си продавал в енерго-преносната мрежа и като я продадеш за поне 20-30 хил лв - ехее ти ще си напред бе момче!!! Даже вземи 2, да си на далавера!!!

    Коментиран от #74

  • 70 А ето

    6 2 Отговор

    До коментар #61 от "Дрън дрън":

    на това твоето му се казва - дървен професор!!!
    И пропагандата я пускаш ти, палиш фитила и бягаш - ама не смееш да си вземеш ел. таак, нали???
    И не започвай да ми пишеш за малкото ти километри, които минаваш - знаем вече!!!

    Коментиран от #75

  • 71 Турбо

    9 1 Отговор

    До коментар #65 от "Точно обратното е":

    Бедните хора електромобили няма да си купят.Бедният човек си купува автомобил втора употреба според джоба.Зарежда си бензиновата кола с пропан бутан и кара пак според възможностите си.Тези пари за гориво не ги харчи наведнъж.Такъв човек няма 100 х.за електричка,че после да пести от ток.Електричка двора употреба може да си купи само някой "умник".
  • 72 Пак ли?

    1 6 Отговор

    До коментар #66 от "Турбо":

    Да позная ли? Пак батерия от лаптопи, но не и за електромобили?

    Толкова ли не разбра че технологиите на батериите се подобряват с месеци, а не с години? Само китайците само тази година предложиха четири нови вида батерии в производство в големи мащаби, а предстоят и още.

    Тесла вече започна производството на третото поколение батерии с 10 000 цикъла живот с потенциал 3,5 милиона километра, които никой никога няма да навърти, защото автомобила ще се разкапе преди батерията.

    Спри да ни досаждаш за батерии с технологии от преди 15 години!

    Но пък виж примерите ти са много удобни за хора които обясняват че от 150 години технологиите за батерии не са мръднали и както преди 150 години така и днес електромобилите нямат бъдеще.

    Коментиран от #73

  • 73 Турбо

    6 0 Отговор

    До коментар #72 от "Пак ли?":

    Да ти напомня.Тесла не произвежда батерии.Склобява си електричките с батерии от китайски,японски и корейски производители.
    Щом са толкова качествени батериите,слизай от дизела и си купи Тесла.Гроздето било кисело.

    Коментиран от #77

  • 74 Научи се да смяташ

    1 6 Отговор

    До коментар #69 от "Дърдорко":

    Сметнал съм ти че при 80 хиляди километра годишно се пестят 10 000 лв. При моите 8-10 хиляди километра годишно, за 10 години ще спестя 10 000 лв които ще ги изяде само инфлацията без да броим нищо друго.

    Тоест сметките за такъв малък пробег не излизат за разлика от големия пробег. Ти защо не си купиш микробус защото веднъж на 10 години ще спестиш за транспорт на гардероб или хладилник?

    Засега електромобили те са изгодни за малък строго специфичен профил на шофьорите, а за останалите парите нямат значение.

    Когато се изравнят цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ, автомобилите с ДВГ няма да са изгодни за нито един профил шофьори.
  • 75 Аз съм сметнал

    3 1 Отговор

    До коментар #70 от "А ето":

    Аз съм сметнал за многото километри как излизат сметките, хайде ти ми сметни как ми излизат сметките за малкото километри и обещавам до края на годината да си купя електромобил!

    Просто ми докажи, че за следващите четири години ще ми излезе поне на същата цена като да карам сегашните си автомобили. Обикновено си взимам две три до четиригодишни автомобили и ги карам по две-три до четири години. Колкото е по-нов толкова повече години го карам. Бюджет 20-30 000 лв. Давай ти си!

    Коментиран от #83

  • 76 Турбо

    4 1 Отговор

    До коментар #68 от "Стига с тази нова година":

    Приели сме след натиск от Европейския съюз от 2023 г всички битови абонати да сме на свободния пазар.Водят се преговори за отлагане,но не вярвам да се получи.Същото е с затварянето на ТЕЦ,имаме срок за затваряне.

    Коментиран от #78

  • 77 Какво ми напомняш?

    0 4 Отговор

    До коментар #73 от "Турбо":

    Че си забравил, че тесла произвежда 46 80 батерии и вече си се излагал на тази тема и отново държиш да се изложиш?

    Ами каквото и да говориш Тесла си ги произвежда и си сглобява тесла модел У с тях. Продължавай да викаш таково животно няма, продължавай да заравяш глава в пясъка и да мислиш че по този начин се е скрила опасността като щраусите, тя реалността продължава да си съществува и фактите са си факти.

    Коментиран от #79

  • 78 Дрън дрън

    1 2 Отговор

    До коментар #76 от "Турбо":

    Покажи ми поне една статия в която да се говори че от нова година сме на либерализирания пазар. Една единствена която говори дори за съмнение, че това може да се случи. Ама по възможност статията да не е от преди 10 години, както обичаш да правиш за доказателство!

    Някоя поне от втората половина на тази година или в най-лошия случай от тази година.

    При положение че взривиха северен поток, как точно си представяш че в близките години някой ще спре тецовете? Отново живееш в някаква паралелна реалност в която съществуват различни физични закони и различни логика и се случват различни неща.

    Коментиран от #81

  • 79 Тропчо

    3 0 Отговор

    До коментар #77 от "Какво ми напомняш?":

    Тесла произвежда батерии 46 80 само на картинка.Илончо я показа на батери дей.

    Коментиран от #80

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Тропчо

    2 1 Отговор

    До коментар #78 от "Дрън дрън":

    Преди да подадат оставка Кирчо и Кокорчо са преговаряли за отлагане и запазване на регулирания пазар засега.
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Не се ли

    7 1 Отговор

    До коментар #75 от "Аз съм сметнал":

    усещаш, че хората те бъзикат???
    А при 65 000 км на година за лек автомобил - кога и по колко ще трябва да чакам за зареждане???
    На какви дистанции и при какви условия ще мога да си върша хем служебна работа, хем да се возя за лични нужди??? Ще успявам ли във всеки един момент да разчитам на тази кола, да спазвам времевите интервали за изпълнение на задачите и да не се съобразявам на какво пътуване тръгвам - от 100-200 км до 1500-2000 км за 1-2 дни??? А за камионите??? И не ми смятай само разликата в цената х киолемтрите и хоп готово...Трънския курс....Смятай дали изобщо поставените задачи ще могат да бъдат изпълнени!!!
    И стига с тия части, сервизи, масла и обслужвания.... колко нови коли си имал в гаранция и си ги обслужвал??? Колко дефекта непокрити от гаранцията са ти дали и колко пари си дал за тях??? За какви пари са се продали след това спрямо аналозите на пазара "нов внос"???

    Коментиран от #84, #85

  • 84 А ти?

    0 4 Отговор

    До коментар #83 от "Не се ли":

    Не разбра ли че моята теза е, че след 10 години тоест 232 година, електромобилите по пътищата на българия ще са по-малко от 10% и електромобилите засега отговорят на много тесен кръг специфични изисквания?

    Като начало гараж и регулярни сравнително дълги пътувания до около 400 км дневно.

    65 000 км годишно са напълно постижими при тези условия - 1250 км седмично което са три зареждания.

    Стига по маршрута да има бързи зарядни станции, какъв ти е проблема да изминеш 1000-2000 километра за два дни, въпреки че това не се вписва в горния профил?


    Примерен маршрут софия-бургас-софия се изминава с 20-тина минути спиране за зареждане - 10 минути на отиване и 10 на връщане за по-спокойно. Това дали ще е проблем за да си свършиш работа?

    Коментиран от #86, #87, #123

  • 85 Годината

    0 4 Отговор

    До коментар #83 от "Не се ли":

    2032 година а не 232.

    Забравих да спомена, че при 350 км дневно във всеки работен ден, които се минават с едно зареждане дори през зимата, са ти над 90 000 км годишно заредени на нощна тарифа, за по-малко от 8 часа всяка нощ.

    Тоест ще ти отнеме по 10 секунди за включване и 10 секунди за изключване на зарядното всяко денонощие. Колко хора изминават повече от 350 км служебно за денонощие всеки божи ден?

    На 150 kw зарядна станция, дори при 20 киловат часа на 100 км, тези 100 км се зареждат за 8 минути за всеки километър над тези 350-400 км с едно зареждане.


    Непосилно ли ти се струва? Толкова голям работохолик ли си, че не можеш да отделиш 15-20 минути да заредиш на ден и то не всеки ден?

    Коментиран от #88

  • 86 Чета

    5 0 Отговор

    До коментар #84 от "А ти?":

    какво ми пишеш, но наистина не разбирам за какво се напъваш и какво се опитваш да докажеш???
    Ми не, за съжаление не върши работа - маршрута не е само София-Бургас или удобни за еладжиите пътища...
    Пресен пример от вчера вечерта - наложи се след 18.30 в най-големия порой през задръствнаията в София по спешност да закарам роднина до Пд и да се върна веднага обратно по стария път до Пз и от там до Сф - 60 лв нафта за 2 мин на Шел-а и оттам на отиване скоростта до разклона за Калугерово беше ниска заради интензивния дъжд, след това 140-160 и на връщане по магистралата след като се качих на Пз - пак същото темпо...имам да се возя в града и днес и утре, работата ми е на 30 км в посока от нас...не съм се съобразявал с парно/клима каква скорост поддържам заради разход...по борд даде 5.9... и да лъже, няма да е повече от 7....това с коя електричка ще го направиш и ако дори има такава - каква ще е цената нова???

    Коментиран от #89

  • 87 Турбо

    5 0 Отговор

    До коментар #84 от "А ти?":

    "Сравнително дълги пътувания до около 400 км дневно" хахахахахахахахахахахаха фурнаджията пак постави дълги пътувания и 400 км(200 в едната посока) в едно изречение.

    Коментиран от #91

  • 88 Турбо

    2 1 Отговор

    До коментар #85 от "Годината":

    Гласиш си опорките както на теб ти изнася и напълно според възможностите на електромобилите.

    Коментиран от #90

  • 89 Дрън дрън та дрън и накрая

    0 2 Отговор

    До коментар #86 от "Чета":

    Изприказва толкова празни приказки и накрая каза нещо умно. Попита колко ще струва чисто новата електричка. Всъщност към момента това им е единственият проблем и в момента в който се реши, света преминава изцяло на ток.

    А иначе по въпроса, спираш на Гелеменово на зарядната станция която е 200 kw, за 15 минути пълниш 300 км за 40-50 лв и останалото е същото. Ще си изгубил 10 минути повече, което не вярвам да те беше объркало.

    За това разстояние дали ще си включиш климатика на топло или на студено, ще ти отнеме максимум една минута разлика в зареждането и максимум левче и 5 километра от пробега.

    Коментиран от #92

  • 90 Хайде Добро утро

    0 2 Отговор

    До коментар #88 от "Турбо":

    Най-накрая схвана че електромобил се купува ако ти отговаря на профила на шофиране и възможностите за зареждане!

    Ако не беше така, всички щяха да карат електромобили или пък никой да не кара.
  • 91 Малко ли ти се вижда

    2 2 Отговор

    До коментар #87 от "Турбо":

    Казваш четири стотинки километра всеки божи работен ден пет дни в седмицата и 90 хиляди километра годишно ти се струва малко заредени само на нощна тарифа и твърдиш, че минаваш повече?

    Хайде бе! Започна да ми се привижда един мармот!

    А даже не съм включил допълнително дозареждане по пътя, за да ги направим над 100 хиляди километра годишно.

    Вече съм ти смятал че дори при твоите 30 хиляди километра има някакъв смисъл, когато направят електрически баничарки и ако има зарядни по маршрута ти. Засега стига си мрънкал 100 пъти ти обясних че нямаш алтернатива на дизеловата баничарка и да не мислиш за нищо друго, включително хибрид.
  • 92 Аха

    4 1 Отговор

    До коментар #89 от "Дрън дрън та дрън и накрая":

    и ще имам остатне да си се возя още 2 дни след това...
    То понеже твоите бакалски сметки са много умни...давам ти пример от реалния живот...пипон...ами ако на зарядната има още 2-3-ма като теб, какво ще правим - ще стоим и ще подсмърчаме ли???
    Кажи бе човек, как може да си такъв дразнител и на всичкото отгоре да нямаш топки да направим реален тест с твойта любима тесла??? Хвалиш нещо, което дори не си виждал на живо...електромер залутан....

    Коментиран от #93, #94

  • 93 Свършиха ли аргументите

    3 2 Отговор

    До коментар #92 от "Аха":

    Знаеш ли как разбирам кога спорът е приключил в моя полза? Опонента вместо аргументи започва да използва обиди.

    А единственият ти аргумент в мнението е несъстоятелен, защото ще направиш абсолютно същото както и на бензиноколонката като е заета, ще отидеш на другата зарядна колонка. И тримата ще можете да си зареждате без да си пречите, защото за всеки ще си има по една колонка.

    Сега очаквам поредната порция бисери, как ще се наредите 30 човека да чакате за тези колонки, точно снощи в дъжда.
  • 94 И само още едно въпросче

    2 3 Отговор

    До коментар #92 от "Аха":

    Колко километра мина за същия ден с автомобила преди да тръгнеш за Пазарджик? Защо въобще се наложи да зареждаш, след като автомобилът ти обикновено минава по 1500 км с едно зареждане без да отидеш до тоалетна, да пиеш кафе или дори да се храниш защото няма време от работа?

    Да не си карал 1200 км за същия ден?

    Защото електромобила обикновено те чака напълно зареден всяка сутрин, е вярно само за 400-500 километра, но рядко някой минава повече от стотина километра на ден и спокойно може да отиде до Пазарджик без да му се наложи да зарежда.

    Коментиран от #95, #107

  • 95 Еконт

    6 1 Отговор

    До коментар #94 от "И само още едно въпросче":

    Защо в Еконт няма електрокари?Точно заради малкия пробег и липсата на зарядни по всички пътища.Да те пратя с електрокар да разнасяш пратките по офисите по селата.400 км няма да са ти достатъчни за една смяна.Иди търси зарядна в село Горно нанадолнище.

    Коментиран от #96

  • 96 Точно така е

    1 2 Отговор

    До коментар #95 от "Еконт":

    Но пропускаш факта че реално няма лекотоварен електромобил който да им върши работа иначе 400 км са им напълно достатъчни. Ако не вярваш попитай някой шофьор на еконт.
    За сметка на това, повечето фирми които дават автомобили под наем имат поръчки за десетки хиляди електромобили само към tesla.

    Херц дори имат заявка за 100 000 броя и въпреки това не са получили и един цент отстъпка нито някакви привилегии и си чакат вече цяла година доставката.

    Еконт вероятно ще започнат с електрически камиони, защото те въртят многото километри, а не бусчетата които я навъртят 100 км за деня, я не.

    Коментиран от #108

  • 97 киро

    1 4 Отговор

    До коментар #34 от "Турбо":

    евтиното зареждане почва след нова година с фотоволтаици
  • 98 кире

    4 1 Отговор

    До коментар #38 от "Хасковски каунь":

    а от фотоволтаици колко струва един киловат

    Коментиран от #104

  • 99 ...

    8 0 Отговор
    Инфраструктура за зареждане на електромобили в България не съществува и трудно ще се създаде. Причината е, че големите градове са тотално презастроени и просто няма места за колонки, наред с липсата на места за паркиране. Истината е, че алчността на собствениците на терени и строителите надделя над оцществения интерес и градовете си се превърнаха в претъпкани бетонни безлични джунгли. И коя община да мисли за бъдещето, по-добре да се вземат рушветите за строителни разрешения сега...

    Коментиран от #100

  • 100 Има начин

    5 1 Отговор

    До коментар #99 от "...":

    Светът се променя с дни и часове. С настоящите кризи, които никнат като гъби след дъжд, ще става все по-непоносимо и безсмислено да се живее в големите градове и хората ще се върнат към по-малките населени места, където ги няма тези проблеми.

    Освен това кризата с коронавируса показа, че голяма част от работата може да се върши онлайн и дистанционно.

    Енергийната криза ще принуди голяма част от предприятията, фирмите и гражданите да си произвеждат енергията сами, за да оцелеят.
  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 Деб

    12 1 Отговор
    По добро от ДВГ още нее измислено. Когато измислят да ми се обадят по водопровода.
  • 103 Жгмъц

    6 0 Отговор
    Яко духане се очертава за съзнателно екошматките
  • 104 Чук

    4 0 Отговор

    До коментар #98 от "кире":

    Струва зареждане за една седмица😂🤣
  • 105 Някой

    6 2 Отговор
    Егати боклуците! Електромобили! Я се скрийте бе! Това коли ли са?!!
  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Питанчо

    1 1 Отговор

    До коментар #94 от "И само още едно въпросче":

    за деня бях изминал около 150 км - Софйиско градско в час-пик, пътуването беше до Пд и обратно през Пз... ти смятай какви километри са това... Неслучайно ти пиша и поддържаната скорост по магистралата...защото колкото ел. ППС-та да съм засичал, нито едно не е поддържало нормална скорост от около 140....преди това колата беше заредена и изминала още 300+ км за 1-2 дни....
    Никога-никъде не съм ти писал, че минавам 1500 км без зареждане - моля без фантазии, те с в твоята ел. глава!!! Въпреки, че с по-старата след ремап-а и мех. п.к. при поддържане на 80-90 можеше и да се случи пробег с 1 зареждане, близък до описания от теб...
    Кой спор си спечелил??? Хайде осигури отосителна нова ел. кола - аз имам грижата да осигуря поне 2 конвеционални дизелови коли среден клас и да направим реален тест по един и същи маршрут заедно!!! Ако желаеш може да разширим теста и за през седмицата, когато се използва за работни задачи и после за съботно-неделни возения из страната... На инфарткни пътувания от рода на София-Загреб с добро темпо от рано сутринта до късно вечерта няма да те каня...ти и без това си знаеш, че си загубил още от преди това....

    Коментиран от #109, #110

  • 108 Нещо

    1 1 Отговор

    До коментар #96 от "Точно така е":

    за цените на тока в Европа от съседната статия да разкажеш???
    Или той ще пада ли пада, без пари ще става...и къде ти отива главната опорка с евтиното возене???
  • 109 Магистралка

    0 2 Отговор

    До коментар #107 от "Питанчо":

    Ето ти колко минава един електромобил с скорост 130 км в час по магистралата - 420 км с с 20 градско в софия. Изразходени 68 киловат часа които ще струват 9 лв и 50 стотинки и ще се заредят през нощта за по-малко от 7 часа на 11 kw зарядна станция на тесла която струва 1000 лв.

    И между другото само градско този автомобил ще измине много повече от 420 км с едно зареждане.


    Тоест едно зареждане за 9,50 щеше да ти стигне включително за пътуването до пловдив през пазарджик.

    Обаче пък за всеки случай нищо не ти пречеше да заредиш на някоя от зарядните за още стотина километра за пет минути и срещу 15 лв. Точно затова обикновено зарядните колонки са свободни са защото на тях се зарежда за 10-тина 15 минути максимум или просто допълваш за пет минути за да си спокоен, че ще стигнеш до по-бавна станция на по-ниска цена.
  • 110 Клипът

    0 2 Отговор

    До коментар #107 от "Питанчо":

    Ето ти ходене от софия до слънчев бряг без зареждане и остатъчен пробег от 20-на километра.

    Коментиран от #111, #112

  • 111 Спри с тези

    3 0 Отговор

    До коментар #110 от "Клипът":

    филмчета, ела да направим този клип кола до кола, с камера и поддържане на 140-150 на магистрала с напълно натоварени коли спрямо заводските спецификации!!!
    Ще измине ли същия пробег при ниски температури? Ами повишението на скоростта само с 10-20 км/ч до какво води??? Защо водещи авто-медии показват именно това в практическите тестове???
    9.50 в съня ти…заредена на село, от контакта в гаража….

    Коментиран от #113

  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Така кажи

    2 1 Отговор

    До коментар #111 от "Спри с тези":

    Има и други "филмчета" - 2780км за 24 часа - средна скорост с включено зареждане 115км/ч.

    Ако махнеш няколко часа за зарежданията, скоростта си е 150км/ч.

    Както казах, единствената разлика ще е 5 до 10 минути за зареждане до морето независимо от скоростта и независимо от метеорологичните условия.

    А подигравката ти със село всъщност е едно от най-големите предимства на електромобилите. Където и да си тръгнал, навсякъде има контакти и ток. На село, на вилата, при роднини в провинцията, а дори и на хижа в планината, но по тези места няма бензиностанции.
  • 114 Иде трета световна

    1 1 Отговор
    Иде трета световна
  • 115 Будалата

    3 0 Отговор

    До коментар #61 от "Дрън дрън":

    Ами ЕС като ти спрат ТЕЦ и АЕЦ кво по евтино ще зареждаш през ноща?Пък и ако се отопляват на ток градове като София Ел. преносната система няма да издържи.Кво остава като си включите (миксерите на батерии)?И ако събереш всички ватове ,киловтове колко АЕЦ ще трябват?Физика 7 клас + математика 1клас.!
  • 116 Будалата

    4 0 Отговор
    Ами ЕС като ти спрат ТЕЦ и АЕЦ кво по евтино ще зареждаш през ноща?Пък и ако се отопляват на ток градове като София Ел. преносната система няма да издържи.Кво остава като си включите (миксерите на батерии)?И ако събереш всички ватове ,киловтове колко АЕЦ ще трябват?Физика 7 клас + математика 1клас.!
  • 117 Скорпион

    1 0 Отговор
    Ако живеех в София тротинетката ми е достатъчна, но слава богу не съм там.
  • 118 случаен

    9 0 Отговор

    До коментар #47 от "Баварец":

    а що забравяш,че за 1 тон литий,са нужни няколко милиона литра вода ,а в процеса на производство на батерии тез дет ги произвеждат ще дишат отрови и децата им също,ама явно те на са важни за вас
  • 119 Българин

    5 0 Отговор
    Аз и не искам електрокар, апазил ме господ от това изкушение.
  • 120 мучо

    1 1 Отговор
    ами аз в къщи си го зареждам бе, за какъв проблем говорим; 3.60 лв за 200 км.........
  • 121 Какво

    4 0 Отговор
    На електрокар не се качвам камо ли да чакам да го зареждам! Ще си карам дизеларата с горело олио и хич нема да се занимавам с глупости.
  • 122 Малко стана

    1 0 Отговор
    хладно за електромобили вече. А отоплените парко-места и гаражи у нас ще са мечта още дълго време.
  • 123 Знайко

    2 0 Отговор

    До коментар #84 от "А ти?":

    ....10 минути дръжки! Ами ако има друга кола на зарядното и батерията и е голяма и човека иска да си я зареди догоре? Най-добре си купи една електричка и си направи канал в тубата да ни споделяш ИСТИНСКИ впечатления! Е, няма да излезе много евтино но пък ще е забавно за нас!
  • 124 Знайко

    4 0 Отговор
    Обръщам се към поддръжниците на ел. колите-хора, стига с тая София-Бургас. Ами ако кривнеш от главната 20 км, дали има много зарядни? В родопите даже не съм виждал никъде! В добруджанско също няма никъде! Правете си сметките и се обеждавайте един друг колко сте прави и колко другите са криви, колкото си искате! Щв мине още доста време преди сметките ВИ да почнат да излизат. Засега това което е на хартия, не отговаря на действителността! Висока цена, проблеми с зарядните, проблеми с сервизите, проблеми с гаранционното облслужване, даже и проблеми с резервните части!
  • 125 ТЕЗИ КОИТО ..

    2 1 Отговор
    ВЯРВАТ ЧЕ ЕДИН ДЕН ЩЕ СЕ КАРАТ САМО ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОМОБИЛИ И МПСИЛИ СА ПРОСТО НАИВНИЦИ ИЛИ КРЪГЛИ ГЛУПАЦИ!ТОВА Е ПОРЕДНАТА ИДЕЯ НА Н@СР@НИЯ ЕВРОСЪЮЗ КОЯТО ЩЕ ПРЕТЪРПИ ПРОВАЛ! ВСЪЩНОСТ КОЙ КАЗВА ЧЕ СЛЕД 2 ,5 ИЛИ 10 Г. ЩЕ ИМА ОЩЕ ЕВРОСЪЮЗ.
  • 126 Бъдещето е на електрическите автомобили

    0 0 Отговор
    Така или иначе бъдещето е на електрическите автомобили. Производството на автомобили с ДВГ постепенно ще спре. И в момента големите производители в Европа изтикват автомобилите с ДВГ от основните си монтажни линии и ги пренасочват по-встрани от запад на изток. На нас проблемът ние, че нямаме кинти за тая работа, щото караме все коли втора ръка...