Сред собствениците на автомобили има такива, които не знаят защо е необходимо да се промива захранващият блок. Междувременно експертите уверено твърдят, че промиването на двигателя е необходима стъпка в процеса на смяна на смазочния материал. Защо това е важно от техническа гледна точка и как тази операция може да повлияе на състоянието на автомобила? Тук трябва да обърнем внимание на няколко важни аспекта.
Нека започнем с неоспоримия факт, че самата смяна на моторното масло е важна част от поддръжката на автомобила. Спомага за осигуряване на непрекъсната и надеждна работа на агрегата, както и за удължаване на експлоатационния му живот. Но за да бъде смяната на маслото ефективна и да не създава проблеми по време на последващата работа на двигателя, просто е необходимо да го промиете.
По-точно, в този случай говорим за превантивно почистване на частите, включени в смазочния кръг. Защо е толкова важно? Имайте предвид, че цветът на използваното масло винаги е „по-черен“ от този на прясно зареденото масло, тъй като съдържа мръсотия и продукти от износването на мотора. С течение на времето те се натрупват вътре върху повърхностите на частите на двигателя, като по този начин намаляват производителността на силовия агрегат.
Добавянето на специален почистващ препарат към системата прави възможно разтварянето и отстраняването на повечето такива вредни за мотора замърсители. Това е необходимо и за да се предотврати смесването им с новото двигателно масло. Този подход позволява в бъдеще да се гарантира, че смазочният материал и двигателят гарантирано притежават свойствата и характеристиките, определени от производителя.
В допълнение, промиването на двигателя също помага за премахване на отлаганията вътре в отделните компоненти. Като например бутала и клапани. Ето защо за повечето технически подготвени шофьори дилемата - да промият или да не промият двигателя при смяна на маслото - никога не възниква. Освен това днес в продажба има много различни препарати за промиване, произведени от доказани фирми и препоръчвани от автомобилните производители.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
Коментиран от #2, #25
11:30 03.02.2023
2 Къде прочете
До коментар #1 от "Зевс":
че е задължителна, Професоре?11:41 03.02.2023
3 ДВГ
Коментиран от #26
11:45 03.02.2023
4 един
11:47 03.02.2023
5 ДВГ
Който иска да налива, негова си е колата, негово си е и желанието за чистота.
12:04 03.02.2023
6 Против
12:18 03.02.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Сеирджия
Коментиран от #9
12:45 03.02.2023
9 поглед
До коментар #8 от "Сеирджия":
Само да добавя, че това се прави с четка за зъби, върху калъфка за възглавница.14:36 03.02.2023
10 Промивайте
15:00 03.02.2023
11 майстор гиго
15:21 03.02.2023
12 майстор гиго
15:24 03.02.2023
13 Димов
Коментиран от #14, #20
17:36 03.02.2023
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Пълни глупости!
19:58 03.02.2023
16 Толко
Ако му е сменяно маслото през 20-30К 000 , новия собственик , със сигурност трябва да му направи 1-2 промивки и желателно новото масло ,и за я бъдеще да го сменя на 4-5000 , поне 2 смени , да изчисти каквото може и чак тогава може да налее хубава , пълна синтетика и да кара с нея макс 8-9000кмра.
Вс зависи от предишните смени, състояние и т.н.
Коментиран от #18
22:16 03.02.2023
17 Тиберий
22:32 03.02.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 иваило
До коментар #13 от "Димов":
съгласен съм с теб колега дори да е лонг лайф след 10к веднага за смяна !!! че в БГ всичко е оригинално03:27 04.02.2023
21 Гръч
07:00 04.02.2023
22 Вили Месершмидт
Та с тяхното масло правят експеримент -камион с 2 маслени филтъра с байпас, сменят само филтъра на указаните интервали. Последно като им проверих пробега беше 1400000км с едно масло. Тестът още продължава. Та толкова за маслата, ако е убаво и смяна не е необходима
Коментиран от #24
09:05 04.02.2023
23 незнайко
09:10 04.02.2023
24 гост
До коментар #22 от "Вили Месершмидт":
Неизвестна марка казваш.Не е чак толкова неизвестна.Хо скоро е известна с високите цени за нашего брата Ганчо.10w40 от това масло е над 25 лв.за литър .В България.При масовите 10w40 струващи от 7 лв.за наливайка литъра до 11-13 лв .от бутилирано, 25-30 лв.за отлично масло никой няма да даде.09:25 04.02.2023
25 моля ви се
До коментар #1 от "Зевс":
тук работещите “журналисти” няма как да пишат за нещо от което разбират защото единственото нещо от което разбират е да изпълняват поръчки и до там …09:34 04.02.2023
26 Реалист
До коментар #3 от "ДВГ":
Абсолютно си прав.Само че след промивка и източване остава около 300 мл старо масло с почистващия препарат.10:13 04.02.2023
27 Не си правете експерименти!
21:09 04.02.2023
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Монтьорче
03:12 05.02.2023
30 Майка ви
03:16 05.02.2023
31 Ники
18:58 28.02.2023
32 123456
21:15 03.03.2023
33 Радо
00:11 11.03.2023
34 Ироничен
21:38 14.08.2023