3 Февруари, 2023 11:21 25 383 34

Необходима ли е промивка на двигателя преди смяната на масло?

  • двигател-
  • масло-
  • промивка-
  • съвети

Въпреки изобилието от така наречените експресни промивки на двигателя, значителна част от шофьорите не винаги ги използват при смяна на маслото в агрегата

Необходима ли е промивка на двигателя преди смяната на масло? - 1

Сред собствениците на автомобили има такива, които не знаят защо е необходимо да се промива захранващият блок. Междувременно експертите уверено твърдят, че промиването на двигателя е необходима стъпка в процеса на смяна на смазочния материал. Защо това е важно от техническа гледна точка и как тази операция може да повлияе на състоянието на автомобила? Тук трябва да обърнем внимание на няколко важни аспекта.

Нека започнем с неоспоримия факт, че самата смяна на моторното масло е важна част от поддръжката на автомобила. Спомага за осигуряване на непрекъсната и надеждна работа на агрегата, както и за удължаване на експлоатационния му живот. Но за да бъде смяната на маслото ефективна и да не създава проблеми по време на последващата работа на двигателя, просто е необходимо да го промиете.

По-точно, в този случай говорим за превантивно почистване на частите, включени в смазочния кръг. Защо е толкова важно? Имайте предвид, че цветът на използваното масло винаги е „по-черен“ от този на прясно зареденото масло, тъй като съдържа мръсотия и продукти от износването на мотора. С течение на времето те се натрупват вътре върху повърхностите на частите на двигателя, като по този начин намаляват производителността на силовия агрегат.

Добавянето на специален почистващ препарат към системата прави възможно разтварянето и отстраняването на повечето такива вредни за мотора замърсители. Това е необходимо и за да се предотврати смесването им с новото двигателно масло. Този подход позволява в бъдеще да се гарантира, че смазочният материал и двигателят гарантирано притежават свойствата и характеристиките, определени от производителя.

В допълнение, промиването на двигателя също помага за премахване на отлаганията вътре в отделните компоненти. Като например бутала и клапани. Ето защо за повечето технически подготвени шофьори дилемата - да промият или да не промият двигателя при смяна на маслото - никога не възниква. Освен това днес в продажба има много различни препарати за промиване, произведени от доказани фирми и препоръчвани от автомобилните производители.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 68 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зевс

    91 2 Отговор
    Стигнах до "промивка на захранващия блок" и ми стана ясно, че пак чета статия на Гугъл преводач. Ако не разбирате нещо ви препоръчвам да не се напъвате да пишете за него. Да, промивката е хубаво нещо, но не е задължителна, а понякога може и да е вредна. Всичко зависи от състоянието на конкретната кола, от използваните за промивка методи, от използваните химикали и т.н.

    Коментиран от #2, #25

  • 2 Къде прочете

    10 43 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    че е задължителна, Професоре?
  • 3 ДВГ

    100 7 Отговор
    Не само че е излишно, но в много случаи е и вредно да се промива мотор. Нищо не се случва като е останало 50 г. от старото масло и се налее ново. Едно от свойствата на маслото е промиване. Затова се и сменя- с него да се изхвърлят боклуците. Останалото е пушилка на търговци.

    Коментиран от #26

  • 4 един

    54 3 Отговор
    Ей сега,ще вкарам двигателя в банята да го изкъпя!
  • 5 ДВГ

    61 5 Отговор
    Коксовия налеп не можете да измиете с нищо, но може да се отделят парчета от него, които да запушат канали на маслената система, което да доведе до липса на смазване на някои части, което неминуемо води до повреда. В такъв случай не малка. Освен, че всички добавки за промиване съдържат агресивни химикали, които могат да увредят и уплътненята на мотора.
    Който иска да налива, негова си е колата, негово си е и желанието за чистота.
  • 6 Против

    64 9 Отговор
    Абсолютно ненужно !!! Лошото е, че в голяма част от случаите е и МНОГО вредно ! Статията е копирана от нета, за да си запълни някой страницата !!! Айде нЕма нужда !!!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Сеирджия

    77 5 Отговор
    Не само промивка, а най-добре да разглобите целия двигател и всяко едно болтче да бъде хубаво насапунисано и изтъркано с гъба за баня, като е добре да сложите и добър противопърхотен шампоан. Вече по желание се добавя и омекотяващ балсам, а на всяко бутало и по една маска за лице.

    Коментиран от #9

  • 9 поглед

    40 5 Отговор

    До коментар #8 от "Сеирджия":

    Само да добавя, че това се прави с четка за зъби, върху калъфка за възглавница.
  • 10 Промивайте

    36 5 Отговор
    и после няма да има нужда от смяна на масло като се отворят тия луфтове на новите мотори, които караме в бг на по 500 хиляди километра. Толкова ще почне да гори че само доливане ще трябва.
  • 11 майстор гиго

    20 4 Отговор
    ква промивка, бе !?
  • 12 майстор гиго

    23 5 Отговор
    ква промивка, бе !? нали винаги остава старо масло ? и от промивъчното със съвсем друг състав ще остане.....
  • 13 Димов

    42 4 Отговор
    Желателно е промивка само в краен случай, при пресичане на маслото и подобни! Занимавам се с това и препоръпвам при замърсен двигател по-добре две смени на маслото на по- малко километри! И сменяйте на 10хил. километра, двигателите издържат много повече!

    Коментиран от #14, #20

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Пълни глупости!

    24 3 Отговор
    Предназначени за идиоти! Обаче май и аз съм такъв, щото ги прочетох. Хахха
  • 16 Толко

    26 6 Отговор
    Без да чета статията , ако мотора - 18 год му е сменяно маслото , през интервали 8-10 000кюра , промивка му не трябва....
    Ако му е сменяно маслото през 20-30К 000 , новия собственик , със сигурност трябва да му направи 1-2 промивки и желателно новото масло ,и за я бъдеще да го сменя на 4-5000 , поне 2 смени , да изчисти каквото може и чак тогава може да налее хубава , пълна синтетика и да кара с нея макс 8-9000кмра.
    Вс зависи от предишните смени, състояние и т.н.

    Коментиран от #18

  • 17 Тиберий

    24 3 Отговор
    Необходима е промивка на некомпетенти хора разпространяващи фалшива информация.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 иваило

    15 2 Отговор

    До коментар #13 от "Димов":

    съгласен съм с теб колега дори да е лонг лайф след 10к веднага за смяна !!! че в БГ всичко е оригинално
  • 21 Гръч

    9 5 Отговор
    Колкото и да го промивате няма да стане вечен и ще се счупи преди другия никога непромиван
  • 22 Вили Месершмидт

    1 10 Отговор
    Има една марка американско масло, много неизвестна на родния пазар. Та тези убавци първи са произвели напълно синтетичното масло в първата половина на миналият век. При производството на тяхното масло не е използва и молекула нефт за разлика от марковите.
    Та с тяхното масло правят експеримент -камион с 2 маслени филтъра с байпас, сменят само филтъра на указаните интервали. Последно като им проверих пробега беше 1400000км с едно масло. Тестът още продължава. Та толкова за маслата, ако е убаво и смяна не е необходима

    Коментиран от #24

  • 23 незнайко

    10 2 Отговор
    По честата смяна на маслото не налага промивка на двигателя ! В никое ръководство не пише, че при смяна на маслото трябва да се промива двигателя .Съвременните масла сами по себе си са с агресивни добавки и не оставят отлагания в двигателя , разбира се ако не е с повредени части а филтъра е за тази цел !!!
  • 24 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #22 от "Вили Месершмидт":

    Неизвестна марка казваш.Не е чак толкова неизвестна.Хо скоро е известна с високите цени за нашего брата Ганчо.10w40 от това масло е над 25 лв.за литър .В България.При масовите 10w40 струващи от 7 лв.за наливайка литъра до 11-13 лв .от бутилирано, 25-30 лв.за отлично масло никой няма да даде.
  • 25 моля ви се

    13 1 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    тук работещите “журналисти” няма как да пишат за нещо от което разбират защото единственото нещо от което разбират е да изпълняват поръчки и до там …
  • 26 Реалист

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "ДВГ":

    Абсолютно си прав.Само че след промивка и източване остава около 300 мл старо масло с почистващия препарат.
  • 27 Не си правете експерименти!

    11 4 Отговор
    Почистващите бъркочи,съдържат разни разтворители,които бавно,но сигурно разлагат и всички гумени уплътнения...!Какво правим-уж почистваме двигателя,пък му убиваме всички уплътнения...!
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Монтьорче

    7 4 Отговор
    Ако имате излишни пари,дайте ги за глупости.
  • 30 Майка ви

    8 2 Отговор
    Също така може да се подмиете,много е полезно.
  • 31 Ники

    4 4 Отговор
    Освен това, написалият статията би трябвало да го знае, качествените масла имат освен смазочна и охлаждаща функция и почистваща такава! При използването на качествени масла няма нужда от такива дивотии като промивка на двигателя!
  • 32 123456

    3 0 Отговор
    Аз лично промвам двигатела на моите автомобили на всяка смяна на масло на всеки 9000-11000 км.Ползвам само и единствено масло и промивки на Мидланд(Швейцария)и това от 2003 год до ден днешен.
  • 33 Радо

    3 0 Отговор
    Всички масла вече имат миещи добавки ( присадки ) не знам защо все още битува това „ промиване на двигатела “ ? Промиване , ...да , ако се сменя вида на маслото , минерално , полусинтетика , или синтетика !
  • 34 Ироничен

    1 0 Отговор
    Преди мнооого години, завършил съм техникум по автотранспорт преди 40 години, промивката беше друга. Не слагахме активни съставки, а хидравлично масло или най-евтиното възможно, двигателят работи 10 минути, източва се и след това се налива по-скъпото масло. Пак беше минерално.