Обсебеният от автомобилите актьор Роуън Аткинсън, известен като Мистър Бийн, в коментар пред The Guardian написа, че се чувства „измамен“ от тенденцията за автомобили с електрически двигатели, въпреки че е притежател на такъв.
Аткинсън е добре известен с любовта си към автомобилите. Получава диплома по електротехника и електронно инженерство от университета в Нюкасъл, а по-късно, през 1978 придобива магистърска степен по електроинженерство в Оксфордския университет.
68-годишният мъж написа, че е получил електрическия си хибрид преди 18 години и първата си изцяло електрическа кола девет години по-късно. „Електрическите превозни средства може да са малко бездушни, но те са прекрасни механизми: бързи, тихи и доскоро много евтини за работа“, пише той.
„Но все повече се чувствам малко измамен. Когато започнете да се задълбочавате във фактите, електрическите автомобили не изглеждат панацеята за околната среда, за която се твърди, че е.“
Звездата написа в отговор на предложението на правителството на Великобритания за забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г. „Проблемът с инициативата е, че тя изглежда се основава на заключения, направени само от една част от експлоатационния живот на автомобила: какво излиза от изпускателната тръба“, каза Аткинсън.
„Електрическите автомобили, разбира се, имат нулеви емисии на отработени газове, което е добре, особено по отношение на качеството на въздуха в градовете. Но ако погледнете по-голямата картина, която включва производството на автомобила, ситуацията е много различна.“
Той каза, че в навечерието на конференцията за климата Cop26 Volvo разкри тревожни цифри, че емисиите на парникови газове при производството на електрически автомобил са били 70 % по-високи, отколкото при производството на бензинов, поради ресурсоемките литиево-йонни батерии.
В процес на подготовка са „твърдотелни“ батерии, които да подобрят нещата, но се пускането им продажба се очаква след години. „Водородът се очертава като интересно алтернативно гориво, въпреки че сме бавни в разработването на наистина екологичен начин за производството му“, добави Аткинсън.
„Най-големият проблем, с който трябва да се справим във връзката на обществото с автомобила, е културата на продажби на т.нар. „бърза мода“, която е търговският модел на автомобилната индустрия от десетилетия“, пише той.
„Приятели с екологична съвест често ме питат, като автомобилен човек, дали трябва да си купят електрическа кола. Склонен съм да кажа, че ако колата им е стар дизел и пътуват често в центъра на града, трябва да обмислят промяна. Но иначе, запазете огъня засега. Един ден електрическото задвижване ще бъде от истинска глобална полза за околната среда, но този ден все още не е настъпил. Както един природозащитник веднъж ми каза, ако наистина имате нужда от кола, купете си стара и я използвайте възможно най-малко.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кво
Коментиран от #5, #10, #12, #17
13:18 05.06.2023
2 Мнение
Когато осъзнаете, че на планета с ограничени ресурси няма как да имате безкрайна печалба, тогава ще проумеете, че съвременния капитализъм е мъртвороден!
Като се има предвид лъжите за ел автомобилите, представете си какви са лъжите за случващото се в Украйна???!!!
Фащ е основен хегемон към днешна дата, тикащ човечеството към гибел (щото не могат да оправдаят безкрайния си външен дълг)!!!
13:23 05.06.2023
3 Край
Коментиран от #7, #25
13:24 05.06.2023
4 Инж.
Коментиран от #6, #14
13:24 05.06.2023
5 Плашимир
До коментар #1 от "Кво":
Ще се утрепеш ама не с 200 а с 60. И пак ще си жив.13:37 05.06.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Мнение
До коментар #3 от "Край":
На пръв поглед има смисъл в тезата Ви, но...!Няма как да продължи сегашния капитализъм с малко количество ел автомобили!
Т.е. ако теорията ви се сбъдне, много от автомобилните производители трябва да фалират!
Друг е въпросът, че все още няма ел комбайна, ел минна техника и ел пътнически самолет!
Т.е. това за съвременните ел автомобили, че са еко и че са бъдещето, е пълна глупост!
Освен това трябва да се помисли и за тяхното захранване! ВЕИ са далеч от достатъчни!
Нека не забравяме, че танкерите, с които доставят "демократичен" руски прекупуван и препродаван газ, работят или на дизел, или на мазут!
А въпросните танкери се увеличиха многократно, след като фащ забрани на ЕС да пазарува енергийни ресурси директно от Русия!
Не случайно, няколко месеца локдаун в почти целия свят, не се отразиха положително на въглеродния отпечатък, щото частта при автомобилите е нищожна!!!
Следователно, това което се тръби по медиите 24/7 за еко частта на съвременните таблети на колела, е нищо повече от глобалистическа пропаганда за безволеви шарани!
Коментиран от #11, #15
13:46 05.06.2023
8 ДрайвингПлежър
ЕЛ Е ИЗМАМАТА НА ВЕКА! И се поддържа от умствено изостанали политически престъпници и техните клакьорки!
13:52 05.06.2023
9 Така е
14:00 05.06.2023
10 Ония с Фордо
До коментар #1 от "Кво":
И ти си един "гениИ" няма що !Няма стара кола а не поддържа а 70% от шофьорите у нас са каруцари които гледат как да минат метър при ГТП.
14:03 05.06.2023
11 ДрайвингПлежър
До коментар #7 от "Мнение":
Всъщност колега имаше статия, че точно това ще се случи - масови фалити. Не си спомням бройката мотае ми се нещо като 13 марки че ще останат или нещо от рода...Много правилно е посочено във втория коментар. Вече започва масово да се тръби, че дори и преминаване към 100% ел не само няма да "спаси света", но и няма да промени екологичната картина и че ако искаме "бъдеще" трябва да минаваме на колела. Даже преди няколко дни имаше пореден бълвоч на европейската комисия, че предприемат мерки за качването ни на колела...
Бодро вървим към пълен идиотизъм и откровен фашизъм и ел е само пътят към тях, но не и крайната цел! Крайната цел е да си отново феодален роб принадлежаш към определена територия, а свободите остават за елита, който може да си ги позволи. Така де Бали и Малдивите се пренаселиха с простолюдие - трябва да се освободи малко място за богоизбрани...
14:06 05.06.2023
12 Олд Четърхенд
До коментар #1 от "Кво":
На този гений не можеш да му стъпиш на кутрето даже.Ако беше прочел внимателно,той цитира негов познат природозащитник,но що да четеш.14:18 05.06.2023
13 Последното изречение:
14:45 05.06.2023
14 Размината ти е главата...
До коментар #4 от "Инж.":
Творение на над 30 години и все още се броят на пръстите на едната ръка експерименталните ел. недоразумения, които са по-бързи от Ф1....а това е доказал се боец и в спорта!!!Коментиран от #16
15:16 05.06.2023
15 Край
До коментар #7 от "Мнение":
Сегашния капитализъм наистина няма как да продължи. 8-10 млрд на света искат, а вече и могат да потребяват като Биньо от Гълъбово. Това значи да изядем, опасем, изровим и задушим и обезводним планетата.Возете се, яжте, пиите и си носете новите дрехи СЕГА, защото Разумът съвсем скоро ще ограничи всички потребления на всички. Забрана на ДВГ колите ще е едно от първите. Самолетите ще се направят недостъпни. Дрехите, месото ще станат с акциз. Пътуванията ще станат лукс - очилата за виртуална реалност ще ги сменят. Дрехите ще се носят дълго. Скакалците ще сменят пържолите. Добрата новина е , че няма да се налага да работим. Трудът ще е привилегия за заможните и интелигентните. Въобще комунизма както ни го описваха - така идва.
Коментиран от #18, #20
15:23 05.06.2023
16 Нищо особено
До коментар #14 от "Размината ти е главата...":
Сълно казано доказал се боец.Литровата мощност на двигателя а именно на Бмв е по малка от на Феррари Енцо.Малко маркетингов модел си беше ф1Коментиран от #22, #23, #24
17:58 05.06.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Никси
19:02 05.06.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Нищо умно
До коментар #16 от "Нищо особено":
не казваш…Коя година е едното и коя другото???
Коя от двете коли държи дълги години рекорда за максимална скорост???
Коя от двете има победа в Льо Ман???
Отговори просто с фактите и всичко ще стане ясно….
А ел. недоразуменията нямат място при колите…..
22:56 05.06.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Некой си
До коментар #3 от "Край":
Драги, основната ти грешка е, че гледаш от своята камбанария - бедна, малка, порутена.Производителите на електромобили изобщо не подозират за съществуването на България.
Целите им са пазари с клиенти, които спокойно вадят 50-60 хиляди евро за кола.
А за пазарите с ниски и порутени камбанарии, но извън ЕС, има предостатъчно модели за по 6-8 хиляди евро.
Та, те така.
А Аткинсън е абсолютно прав!
14:50 06.06.2023
26 МЪСК 💪🏻
Коментиран от #27
21:04 06.06.2023
27 Мъскиии
До коментар #26 от "МЪСК 💪🏻":
а вас с децата ви да ви накарат да си изядете батериите на недоразуменията, които прокламирате така самоотвержено… така де, да ги рециклирате…. хумористи….01:50 08.06.2023
28 Айде бе Гост
20:11 21.06.2023
29 Момчил
13:19 22.06.2023
30 Този коментар е премахнат от модератор.