5 Юни, 2023 13:04 7 525 30

Мистър Бийн се чувства „измамен“ от електромобилите

  • роуън аткинсън-
  • мистър бийн-
  • електромобили
Мистър Бийн се чувства „измамен“ от електромобилите - 1

Обсебеният от автомобилите актьор Роуън Аткинсън, известен като Мистър Бийн, в коментар пред The Guardian написа, че се чувства „измамен“ от тенденцията за автомобили с електрически двигатели, въпреки че е притежател на такъв.

Аткинсън е добре известен с любовта си към автомобилите. Получава диплома по електротехника и електронно инженерство от университета в Нюкасъл, а по-късно, през 1978 придобива магистърска степен по електроинженерство в Оксфордския университет.

68-годишният мъж написа, че е получил електрическия си хибрид преди 18 години и първата си изцяло електрическа кола девет години по-късно. „Електрическите превозни средства може да са малко бездушни, но те са прекрасни механизми: бързи, тихи и доскоро много евтини за работа“, пише той.

„Но все повече се чувствам малко измамен. Когато започнете да се задълбочавате във фактите, електрическите автомобили не изглеждат панацеята за околната среда, за която се твърди, че е.“

Звездата написа в отговор на предложението на правителството на Великобритания за забрана на продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г. „Проблемът с инициативата е, че тя изглежда се основава на заключения, направени само от една част от експлоатационния живот на автомобила: какво излиза от изпускателната тръба“, каза Аткинсън.

„Електрическите автомобили, разбира се, имат нулеви емисии на отработени газове, което е добре, особено по отношение на качеството на въздуха в градовете. Но ако погледнете по-голямата картина, която включва производството на автомобила, ситуацията е много различна.“

Той каза, че в навечерието на конференцията за климата Cop26 Volvo разкри тревожни цифри, че емисиите на парникови газове при производството на електрически автомобил са били 70 % по-високи, отколкото при производството на бензинов, поради ресурсоемките литиево-йонни батерии.

В процес на подготовка са „твърдотелни“ батерии, които да подобрят нещата, но се пускането им продажба се очаква след години. „Водородът се очертава като интересно алтернативно гориво, въпреки че сме бавни в разработването на наистина екологичен начин за производството му“, добави Аткинсън.

„Най-големият проблем, с който трябва да се справим във връзката на обществото с автомобила, е културата на продажби на т.нар. „бърза мода“, която е търговският модел на автомобилната индустрия от десетилетия“, пише той.

„Приятели с екологична съвест често ме питат, като автомобилен човек, дали трябва да си купят електрическа кола. Склонен съм да кажа, че ако колата им е стар дизел и пътуват често в центъра на града, трябва да обмислят промяна. Но иначе, запазете огъня засега. Един ден електрическото задвижване ще бъде от истинска глобална полза за околната среда, но този ден все още не е настъпил. Както един природозащитник веднъж ми каза, ако наистина имате нужда от кола, купете си стара и я използвайте възможно най-малко.“


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 70 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кво

    5 89 Отговор
    Да си купиш стара кола и да се утрепеш! Този гении да не се окаже с български корени!

    Коментиран от #5, #10, #12, #17

  • 2 Мнение

    66 20 Отговор
    Нямаше нужда инж. Биин да ни я казва тази новина, за псевдо еко частта на съвременните ел автомобили, за да се сетим, че капитализма и глобализма тикат света към гибел, чрез лъжи, популизъм и печалба от войни и болести!

    Когато осъзнаете, че на планета с ограничени ресурси няма как да имате безкрайна печалба, тогава ще проумеете, че съвременния капитализъм е мъртвороден!

    Като се има предвид лъжите за ел автомобилите, представете си какви са лъжите за случващото се в Украйна???!!!

    Фащ е основен хегемон към днешна дата, тикащ човечеството към гибел (щото не могат да оправдаят безкрайния си външен дълг)!!!
  • 3 Край

    19 37 Отговор
    Пак не схващаш Бийн. Ел колите не са по-екологични за производство и ползване. Екологичността им ще дойде от там че са СКЪПИ и съответно ще са МАЛКО. Ел кола за 1000 лв. няма да има, а сега виждам хора дето събират отпадъци от кофите с коли. Пълноценна ел. кола под 40-50 хил. лева няма. Даже и втора употреба под 20 хил. лева смислена ел кола няма. А сега направете сметка колко коли ще има в България ако изчезнат колите под 20 хил. лева. Сигурно 200-300 хил. А в момента са над 2млн. Схвана ли сега мистър Бийн и господин Биньо от Гълъбово как ел. колите ще оправят екологията или трябва още да се обяснява.

    Коментиран от #7, #25

  • 4 Инж.

    8 28 Отговор
    Няма нищо измамно един семеен седан разминава тая кошнитса в цвят бурдо до коят съ е снимал тос маникен

    Коментиран от #6, #14

  • 5 Плашимир

    14 1 Отговор

    До коментар #1 от "Кво":

    Ще се утрепеш ама не с 200 а с 60. И пак ще си жив.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Мнение

    43 6 Отговор

    До коментар #3 от "Край":

    На пръв поглед има смисъл в тезата Ви, но...!
    Няма как да продължи сегашния капитализъм с малко количество ел автомобили!
    Т.е. ако теорията ви се сбъдне, много от автомобилните производители трябва да фалират!

    Друг е въпросът, че все още няма ел комбайна, ел минна техника и ел пътнически самолет!
    Т.е. това за съвременните ел автомобили, че са еко и че са бъдещето, е пълна глупост!
    Освен това трябва да се помисли и за тяхното захранване! ВЕИ са далеч от достатъчни!

    Нека не забравяме, че танкерите, с които доставят "демократичен" руски прекупуван и препродаван газ, работят или на дизел, или на мазут!
    А въпросните танкери се увеличиха многократно, след като фащ забрани на ЕС да пазарува енергийни ресурси директно от Русия!
    Не случайно, няколко месеца локдаун в почти целия свят, не се отразиха положително на въглеродния отпечатък, щото частта при автомобилите е нищожна!!!

    Следователно, това което се тръби по медиите 24/7 за еко частта на съвременните таблети на колела, е нищо повече от глобалистическа пропаганда за безволеви шарани!

    Коментиран от #11, #15

  • 8 ДрайвингПлежър

    36 3 Отговор
    Ето един мислеш човек! Но даже и той не е помислил до край - че при ЕЛ не е само производството мръсно и енергоемко, а че накрая ти остава един куп токсичен отпадък, който е още по-лош за природата! И изисква още повече енергия!

    ЕЛ Е ИЗМАМАТА НА ВЕКА! И се поддържа от умствено изостанали политически престъпници и техните клакьорки!
  • 9 Така е

    25 2 Отговор
    Тези размисли ги говорихме в този форум доста преди. Ще излезе постепенно цялата измамна истина за електрокарите.
  • 10 Ония с Фордо

    19 2 Отговор

    До коментар #1 от "Кво":

    И ти си един "гениИ" няма що !
    Няма стара кола а не поддържа а 70% от шофьорите у нас са каруцари които гледат как да минат метър при ГТП.
  • 11 ДрайвингПлежър

    19 3 Отговор

    До коментар #7 от "Мнение":

    Всъщност колега имаше статия, че точно това ще се случи - масови фалити. Не си спомням бройката мотае ми се нещо като 13 марки че ще останат или нещо от рода...

    Много правилно е посочено във втория коментар. Вече започва масово да се тръби, че дори и преминаване към 100% ел не само няма да "спаси света", но и няма да промени екологичната картина и че ако искаме "бъдеще" трябва да минаваме на колела. Даже преди няколко дни имаше пореден бълвоч на европейската комисия, че предприемат мерки за качването ни на колела...

    Бодро вървим към пълен идиотизъм и откровен фашизъм и ел е само пътят към тях, но не и крайната цел! Крайната цел е да си отново феодален роб принадлежаш към определена територия, а свободите остават за елита, който може да си ги позволи. Така де Бали и Малдивите се пренаселиха с простолюдие - трябва да се освободи малко място за богоизбрани...
  • 12 Олд Четърхенд

    22 1 Отговор

    До коментар #1 от "Кво":

    На този гений не можеш да му стъпиш на кутрето даже.Ако беше прочел внимателно,той цитира негов познат природозащитник,но що да четеш.
  • 13 Последното изречение:

    14 1 Отговор
    “Както един природозащитник веднъж ми каза, ако наистина имате нужда от кола, купете си стара и я използвайте възможно най-малко.“ !!!
  • 14 Размината ти е главата...

    8 6 Отговор

    До коментар #4 от "Инж.":

    Творение на над 30 години и все още се броят на пръстите на едната ръка експерименталните ел. недоразумения, които са по-бързи от Ф1....а това е доказал се боец и в спорта!!!

    Коментиран от #16

  • 15 Край

    11 6 Отговор

    До коментар #7 от "Мнение":

    Сегашния капитализъм наистина няма как да продължи. 8-10 млрд на света искат, а вече и могат да потребяват като Биньо от Гълъбово. Това значи да изядем, опасем, изровим и задушим и обезводним планетата.
    Возете се, яжте, пиите и си носете новите дрехи СЕГА, защото Разумът съвсем скоро ще ограничи всички потребления на всички. Забрана на ДВГ колите ще е едно от първите. Самолетите ще се направят недостъпни. Дрехите, месото ще станат с акциз. Пътуванията ще станат лукс - очилата за виртуална реалност ще ги сменят. Дрехите ще се носят дълго. Скакалците ще сменят пържолите. Добрата новина е , че няма да се налага да работим. Трудът ще е привилегия за заможните и интелигентните. Въобще комунизма както ни го описваха - така идва.

    Коментиран от #18, #20

  • 16 Нищо особено

    3 4 Отговор

    До коментар #14 от "Размината ти е главата...":

    Сълно казано доказал се боец.Литровата мощност на двигателя а именно на Бмв е по малка от на Феррари Енцо.Малко маркетингов модел си беше ф1

    Коментиран от #22, #23, #24

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Никси

    5 4 Отговор
    нашмъркал ли си се с нещо или си ял безглутенови торти с кристали или постни пици , как мислиш че това нещо че стане докато на планетата земя съществува Петрола , не си ли задаваш въпроса колко хора в световен мащаб ще си загубят работата , всичко е свързано по веригата , Петролни платформи , Танкери ,Рафинерии , Бензиностанция , Транспорт на горивата , Заводи за направата на ДВГ и авточасти ,Магазини , Шоуруми , Сервизи и всичко онова което е свързано с направата от Петрол , дори и Транспортния бизнес като цяло , няма как да се случи докато от под земните недра не се изпомпа целия Петрол зада е по леко на планетата ни за да няма разни катаклизми , като размествания на земните пластове , заметресение , свлачища и наводнения , съгласен съм да има Електрички но там където е най голямо задръстването става в голямо градове като Токйо , Ню Йорк , Берлин ,Пекин ,Лондон , София ,Париж в Хонконг и т.н но това не означава че напълно автомобили с ДВГ трябва да спрат както и всички Въглищни централи по света , за тях има една алтернатива евро катализаторни филтри и колектори за тяхните съоръжения , не става само с ядене от дивана пред телевизора и компютъра а трябва малко и акъл!!!!.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Нищо умно

    6 2 Отговор

    До коментар #16 от "Нищо особено":

    не казваш…
    Коя година е едното и коя другото???
    Коя от двете коли държи дълги години рекорда за максимална скорост???
    Коя от двете има победа в Льо Ман???
    Отговори просто с фактите и всичко ще стане ясно….
    А ел. недоразуменията нямат място при колите…..
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Некой си

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "Край":

    Драги, основната ти грешка е, че гледаш от своята камбанария - бедна, малка, порутена.
    Производителите на електромобили изобщо не подозират за съществуването на България.
    Целите им са пазари с клиенти, които спокойно вадят 50-60 хиляди евро за кола.
    А за пазарите с ниски и порутени камбанарии, но извън ЕС, има предостатъчно модели за по 6-8 хиляди евро.
    Та, те така.
    А Аткинсън е абсолютно прав!
  • 26 МЪСК 💪🏻

    1 11 Отговор
    Мистър Бийн да прокламира трудова повинност за всеки водач според тоновете отрова, които е избълвал през годината, за да си вози мързеливия гз. Общественополезен труд като санитарки в белодробни, кардио и ракови клиники.

    Коментиран от #27

  • 27 Мъскиии

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "МЪСК 💪🏻":

    а вас с децата ви да ви накарат да си изядете батериите на недоразуменията, които прокламирате така самоотвержено… така де, да ги рециклирате…. хумористи….
  • 28 Айде бе Гост

    3 0 Отговор
    Почни да го опровергаваш
  • 29 Момчил

    3 0 Отговор
    Друга голяма измама си е пробегът на електричките. Влезеш ,запалиш- пише наличен пробег от 400 км. Тръгнеш надолу ,п.ъднеш, пуснеш климатика - опс, пише изведнъж 300 км. Решаваш да дадеш леко газ и опс 200 км. Зареждали се уж като се движат електромоторите им. Ама несравнимо по-бавно отколкото отива зарядът им. София -Пловдив със скорост 100 до 120 км е постижимо. Повече е в сферата на научната фантастика. Изпробвано с Нисан Лийф. Кола,която ще те остави най-неочаквано на пътя,това е електричката. Не става.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.