Last news in Fakti

4 Август, 2023 09:27 92 692 81

Автомобилът на старо: Това са колите с най-ненадеждна електроника

  • автомобилът на старо-
  • електроника-
  • дефекти
Автомобилът на старо: Това са колите с най-ненадеждна електроника - 1

Проблемите в електрониката на един употребяван автомобил са доста често срещано явление. Повреди от такова естество оказват влияние върху правилното функциониране на много компоненти на автомобила . Но, разбира се, някои автомобили имат проблеми с електрониката по-често от други.

Задълбочени анализи по темата ни дават сравнително ясна картина за това, кои коли имат проблеми с електрониката и кои по-малко. Оказва се, че френските марки демонстрират най-чести електрически повреди (около 80% от всички проблемни автомобили в този аспект).

Автомобилът на старо: Това са колите с най-ненадеждна електроника
Peugeot 307

Що се отнася до конкретни модели, то колите с най-калпава електроника са Renault Scenic III (в по-скъпия сегмент) и Peugeot 307 (в средния ценови сегмент). Основната причина за честите повреди във френските автомобили е фактът, че сензори, модули и предпазители често се поставят на места, изложени на влага.

В горната част на класирането, тоест автомобилите с най-малко проблеми с електрониката, експертите поставят японските и германските употребявани коли. Именно те се оказват най-надеждни. При моделите лидера в тази насока са Toyota Yaris II, Honda Civic VIII и Audi A4 (B5).

Автомобилът на старо: Това са колите с най-ненадеждна електроника
Honda Civic VIII


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 73 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ШаФИор

    118 3 Отговор
    Искаме без край екстри и после повреждали се
  • 2 Мнение

    148 28 Отговор
    Ауди А4 1996 бензин, механика. Нулеви проблеми с електрониката. Здрава като танк. Старите коли са качествени, не като новите боклуци!

    Коментиран от #5, #29, #42, #48, #66

  • 3 Ситрошен

    121 100 Отговор
    То да беше само електрониката.. То всичко що е Пежо и Ситроен е просто не земен отпадък събран от банда инженери с любов към същия пол с цел да направят възможно най-отвратителния автомобил. А още по-отчайващото е, че има мазохисти, които си ги купуват..

    Коментиран от #6, #9, #59, #65, #68

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Пеню

    59 13 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    По принцип сте прав,но не може цял живот да караме Лада или Опел Кадет

    Коментиран от #7, #15, #40

  • 6 Ония с Фордо

    42 13 Отговор

    До коментар #3 от "Ситрошен":

    Хайде и ти пък , да не би мултипла и смарт да са на режо и ситроен? Да не говорим за нисан жук , крайслер пт крузер, фолксваген битъл или сузуки х-90.
  • 7 Ти си

    68 9 Отговор

    До коментар #5 от "Пеню":

    Защо да не може? Ако са поддържани и са в изправност и ни служат по предназначение? Автомобила явно за някой може да е статус но за други е вещ с определена функция ...
  • 8 Истинският проблем е окабеляването

    65 15 Отговор
    В италианските и френските автомобили не се използват МЕДНИ кабели, а такива с незнайна сплав, която в досег с влага се разпрашва и понякога остава само изолацията. След прекъсване или късо между кабелите или клемите се получава неселективни действия в електрониката Абсолютно съм съгласен с коментар 4

    Коментиран от #39

  • 9 ОпОп

    86 37 Отговор

    До коментар #3 от "Ситрошен":

    Ти като го вземеш на 340,000км и то почва да живее втори живот, какво очакваш.
    Предпочитам да карам френско, от колкото някоя немска тояга, която хората си мислят, че е читава, здрава и евтина, а то няма общо с реалността ... Поздрави

    Коментиран от #11

  • 10 Не и не

    79 23 Отговор
    Твърдението за Пежото е пълен виц - то трябва да на обратната страна в класацията - за най-скапана електроника - твърдение от личен опит и от опита на няколкото ми приятеля, сглупили да купят на жените си тая бангия! Само проблеми....с електрониката! Докат на Хондата всичко и е най-надеждно, там нема лабаво!! Марка-бетон!

    Коментиран от #18, #55, #69

  • 11 Никата

    38 28 Отговор

    До коментар #9 от "ОпОп":

    Не е сериозно това бе преател, пежак на 10г. на който да му работят стоповете не съм виждал по улиците, не знам как минават преглед - натиска спирачка - отзад дискотека, пуска мигач - отзад става семафор - айде стига жалко подобние на коли са това, просто тъпите франчуля толкова си могат, щом нещо елементарно като клеморед за крушка не могат да направят без да нагаря не ми се мисли за останалата част на електрониката.. особено пежака от снимката е жесток боклук, единственото здраво в него е че можеш да го караш без масло шот двг му няма чупене - и това е най-големия минус, щото споменатите от мен проблеми се оправят за 10 мин с една отвертка, ама ги карат само пробити и скъсани до припадък докато не станат само двигателя да работи… дай да не се лъжем - тва че само тва можем да си позволим не го направи “най-доброто” просто за тия пари тва е от тях 🤷🏼

    Коментиран от #24, #37

  • 12 Пешо

    83 4 Отговор
    Съвет как да оцелеем финансово:
    Не си купувайте S-класа за 3500 лева!
  • 13 Фанфан

    79 3 Отговор
    За японските коли съм съгласен, там отказ на електрониката е много редко срещан, но за немските коли не съм съгласен. Аз имах един Volkswagen, в който позти всичко свързано с електрониката се повреждаше - неконтактуващи копчета, изгорели платки, лоши спойки по платките, изгорели релета, предпазители и т.н.т.

    Коментиран от #19

  • 14 Значи

    72 9 Отговор
    Във френските коли калпава е немската електроника

    Коментиран от #32

  • 15 Злогош

    33 10 Отговор

    До коментар #5 от "Пеню":

    Ти да не си сменяш жената на всеки 5 години защото се набръчкала, посивяла и косата има целулит и са и провиснали циците

    Коментиран от #16, #20, #21

  • 16 Мммммм, дааааа

    27 1 Отговор

    До коментар #15 от "Злогош":

    То като се замисли човек, при тези щети по-добре нещо по-ново, пък дори и втора ръка :)
  • 17 Един

    57 23 Отговор
    Глупости на търкалета! Сменил съм над 10 коли, най-малко ремонти съм правил точно по Рено и Пежо. В момента имам и двете, и то точно посочените в статията, обща стойност на ремонтите(вкл. обслужване) за последните две години - 1200лв, което включва и подмяна на компресор
    на климатик. А най-много точно по VAG групата, и Мазда. От тогава не искам да чуя за VW и сие

    Коментиран от #22

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Мучачос

    39 17 Отговор

    До коментар #13 от "Фанфан":

    Не слагай всички немски марки под един знаменател. Имал съм пасат, голф, транспортер, опел, мерцедес и нито един от тях е нямал посочените от теб проблеми. Имат си болежки, но на фона на френските марки са нищо.
  • 20 Пича с москвича

    24 1 Отговор

    До коментар #15 от "Злогош":

    Ако се описваш колата, както си описа жената...не ти завиждам. Шрот и половина
  • 21 Защо не опиташ

    8 3 Отговор

    До коментар #15 от "Злогош":

    Може да ти хареса пък. Аз само ги трупам.
  • 22 Дадох ти минус

    11 16 Отговор

    До коментар #17 от "Един":

    Ако опиташ с АУДИ може да си смениш мнението и за изброените от теб.

    Коментиран от #25, #53

  • 23 Никси

    11 48 Отговор
    значи ясно , продаваме фоксо на жената и си купуваме ,Пежо 307 , все пак е европйски автомобил , на Хондата счупи ли се нещо , трябва да чакаш да ти го доставят от Япония с месеци , за това лъвчето си е лъвче !!!.

    Коментиран от #27, #43

  • 24 Никси

    14 12 Отговор

    До коментар #11 от "Никата":

    е па те мойто дете има Пежо , не му прави такива проблеми , ти като един журналист БТВ ,снимал един автомобил дето пуши и замърсява и мисли че всичките са така като със стоповете , този може да си е имал проблеми в самите стопове , вътре има платки като на телевизор , както и оня дето пуши мотора му е бил за ремонт или от гадната навта е заредил !!!.
  • 25 Никси

    32 6 Отговор

    До коментар #22 от "Дадох ти минус":

    и какво Аудито с това алуминиево окачване , и да смениш ремъка на ангренажа трябва да свалиш всичко отпред , капаци , решетки , фарове , броня , радятори за охлаждането и климатика , ако има радятор на интеркулер също , ето защо не ми харесва аудито в тази позиция , подобре Пасат 5,5 или 6-ца ,втора употреба говорим и по възможност да е комби за повече багаж !!!.

    Коментиран от #41, #67

  • 26 Не и не

    0 8 Отговор

    До коментар #18 от "Име":

    Утре може ли?
  • 27 Миусука Мадото

    28 4 Отговор

    До коментар #23 от "Никси":

    Говориш наизуст, защото явно никога не си имал японски автомобил!

    Коментиран от #28

  • 28 Никси

    10 29 Отговор

    До коментар #27 от "Миусука Мадото":

    не , имам си предпочитания към марка ,Тойота е по добре от Хонда !!!.

    Коментиран от #44

  • 29 И каква електоника

    18 4 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    на това дърво от 1996 година?!Смях!
  • 30 Единствената марка

    23 31 Отговор
    която мрази сервизите и не ги посещава,това е FORD! Ако не искате проблеми и посещения в сервизи само форд!

    Коментиран от #34, #56, #71

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Чайна

    27 3 Отговор

    До коментар #14 от "Значи":

    До колкото знам в някой немски коли като VW, немската електроника е китайска.
  • 33 Добавете Поло

    15 1 Отговор
    Добавете в класацията за ненадеждна електроника и VW Polo IV 9N, 1.4 бензин (2001-2004)
    Иначе окачване и двигател - пушка!!
  • 34 Ицо

    59 12 Отговор

    До коментар #30 от "Единствената марка":

    Ford не посещава сервиз, защото умира преди да е стигнал до него.

    Коментиран от #35

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    36 1 Отговор
    колкото повече електроника.........толкова по-голяма вероятност от грешки на електрониката!Колата трябва да има малко електроника и много механика!
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Абсолютни глупости!!!

    24 23 Отговор
    Този човек съвсем изтрещя. Не вярвам да е от жегите, сигурно му пускат по нещо от Ауто Билд да плюе френските марки. А 307-ицата е емблематичен пример за здрав и надежден автомобил.
  • 39 321

    12 4 Отговор

    До коментар #8 от "Истинският проблем е окабеляването":

    А ти виждал ли си наистина кабелите на френска и италианска кола или някой ти казал?
  • 40 Хаха е да

    16 0 Отговор

    До коментар #5 от "Пеню":

    За истински олд скуул драйвър не е никак лошо да си има своя собствена каручка от 20 век,а за болшинството от днешните водачи на мпс е ясно ако може всеки да се яхне на електричка,която сама да се управлява,докато си играят на тел.легнали на задната седалка 🤪
  • 41 Дучето

    4 22 Отговор

    До коментар #25 от "Никси":

    Карам Ауди А4 Б6, наскоро му се прави основно обслужване и не е сваляна никаква броня, когато майстора е МАЙСТОР, не ти разколачва колата на съставни части.

    Коментиран от #46, #79

  • 42 Смях

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    И 3 ремонта на ходова част и тропащи носачи.
  • 43 Ха ха

    6 2 Отговор

    До коментар #23 от "Никси":

    В кой век живееш колега

    Коментиран от #51

  • 44 Ха ха

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Никси":

    Ама друг път

    Коментиран от #52

  • 45 Станчо куфара

    12 8 Отговор
    За мен най-доброто е honda toyota след 2000 година вече не е кола
  • 46 Местния Козар

    19 2 Отговор

    До коментар #41 от "Дучето":

    Да знаем ги Тея ремонти, сменя само горните 2 плъзгача или" банани" както им казват и веригата се понатяга малко и проблема временно се решава, а долните два и ролките с веригата не поръчва въобще, ама ти си ги плащаш.....

    Коментиран от #47

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Милена

    14 2 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    Това може да го напише само човек,който никога не е имал нов автомобил.Под нов да се разбира чисто нов,а не нов внос или като нов на незнайно колко километра-двадесета употреба дошъл от слънчева Италия :)

    Коментиран от #54

  • 49 353535

    24 5 Отговор
    Няма нужда от класация . Тойота и Хонда винаги са най отгоре .Специално Тойота е позната и уважавана в целия свят , имам лични наблюдения .
  • 50 Румен

    20 7 Отговор
    Ей момчета, само японците правят добри коли. В Европа заводите са пълни с африканци. Те не знаят да броят, та камоли да правят коли.
  • 51 Никси

    3 3 Отговор

    До коментар #43 от "Ха ха":

    къв ти е проблемо , това си е мое мнение ,некой да иска твойто случайно ? , дали че извадиш ти пари да ми ги купиш , а ? !!!.
  • 52 Никси

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "Ха ха":

    обясни ми го това кое е друг път ??? , за кое ??? !!!.
  • 53 Тото

    6 8 Отговор

    До коментар #22 от "Дадох ти минус":

    Приятелю цял ден се боря с марки от изброените за най здрави и като прочета такава статия и се чудя кой ги пише тези тъпизми. Не лоша кола но дойдоха рено и им пооправи ха проблемите, пежо пък си бие по продажби вагоните нищо че те си броят камионите в продажбите, тойота и пежо си вървят ръка за ръка пък вие си пишете каквото искате. Четох някъде тук от някакъв велик разбира човек че тойота айго била по здрава от 107 и с1 верно ли бе нали вървят на една поточна линия в Чехия но затова ми е все тази аз като бивш кадър на бнт съм избрал мойта марка защото нямам време за мойте коли пък и никой не плаща е сменям си ремъци те и масло а и накладки и нямам проблем с електроните.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Луд

    9 13 Отговор
    Какви са тези кошници на 20+ години.
    Имам две Дачии
    2014 и 2020 година.....не съм сменял абсолютно нищо ама нищо....разбирате ли?
    Е няма комфорт...няма гъзария.....но не знаят какво е това сервиз.
  • 58 валю

    19 7 Отговор
    Тази който е написал статията е или му е даден подкуп или му е казано така да напише. Имал съм 3 Немски коли нови произведени след 2008 година за тях години бяха EURO-4 ı EURO-5 трагедия OS им система вечно светещи лампи - диоди- висене по сервизите губене на времи и пари и нерви.След като ги продадох завинаги се " отървах" и никога вече Немска кола.( мое лично мнение казвам го от опит всеки сам да прецени какво ще купува)

    Коментиран от #60, #62

  • 59 не думай

    6 10 Отговор

    До коментар #3 от "Ситрошен":

    бе да ти кажа честно от доста време имам такива наблюдения спрямо немските кошове или по-просто казано, хора , който не могат една прохосмукачка да измислят, тръгнали коли да правят, даже имам и не малко реални примери, не си мислете, че немецът прави нещо по-добро
  • 60 бай Иван

    12 5 Отговор

    До коментар #58 от "валю":

    ХЮНДАЙ карам от 12г.и никакъв проблем с нищо..................
  • 61 ивелин

    16 5 Отговор
    Японската електроника е------ Безотказна--за да напишеш ,че Немската е много добра трябва да си или лицемер, или глу...ак , мало...умен но не и нормален тъй като най- фината, сложната, особено военната електроника за Америка се произвежда в Япония.

    Коментиран от #81

  • 62 Валка

    4 2 Отговор

    До коментар #58 от "валю":

    послъгваш не-малко…
    За да не си голословен-какви бяха колите, модификации и на какви километри какви проблеми?
    Какво покри и какво не гаранцията, след като са били нови…???
  • 63 Име

    13 3 Отговор
    Най-много проблеми съм имал с БМВ , беше на 50000 мили при покупката, и го издържах само два месеца. Постоянно светеше нещо!
  • 64 Шамара

    3 11 Отговор
    Карам Американски коли от много години никакъв проблем!

    Коментиран от #73

  • 65 Пежо 307

    5 6 Отговор

    До коментар #3 от "Ситрошен":

    Защо, ти да не си имал, че аз го имам 10 години, и мога да кажа по добре от теб, за какво става въпрос, или ще си проветряваш устата с преувеличени слухове!
  • 66 Успех и

    0 4 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    Късмет като те блъсне някоя нова.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Русоробски фронт

    7 11 Отговор
    Аз си купих нова Дачия Логан среден клас без електроника и съм супер.Само слагам гориво и беж.Двигателя е Рено.Дори под логото на Дачия имаше щампа на Рено....надписа върху пластмасата де.Меко вози,Френска кола все пак.

    Коментиран от #80

  • 71 Аре бегай

    5 5 Отговор

    До коментар #30 от "Единствената марка":

    Форда умира без рита, също като козата.
  • 72 Подкрепям

    7 5 Отговор

    До коментар #54 от "Никси":

    Накарах се на нови трошляци и си купих Е класа, 220cdi, 2004г. Комфортен, надежден, за дълъг и градско идеален. Класата си е Класа.

    Коментиран от #74, #75

  • 73 Никси

    3 0 Отговор

    До коментар #64 от "Шамара":

    я кажи защо твоя приятел Васко Далаверата , спря да прави клипове в ю-туб?, или отдавна не сте контактували с него? , нито другите шофьори Български ги има , Отново сме на Път и Нови Гуми ? , тия наще ука по Европа където карат , ги гледам често ,Бате Иво , Бате Веско и Дениз !!!.
  • 74 Никси

    4 0 Отговор

    До коментар #72 от "Подкрепям":

    Браво , моя Син има W211 2006 година Avangard 220cdi , окачването е класическо на пружини , но пак си вози добре , внос от Белгия , няма грам ръжда и цялата е на кори отдолу целия под и двигателя и скоростите ,Automat !!!.👍👍👍👍👍👍.
  • 75 Никси

    5 1 Отговор

    До коментар #72 от "Подкрепям":

    единствения проблем е при него е SBC-Modul ,един майстор от Дупница ги прави , и сега си давай газ , също и избирача на скоростите , но Асенчо къде пипне , заеш че е направено , човека е преди работил в Балкан Стар и си има собствен сервиз , само за Мерцедеси , много сме доволни от него . !!! .👍👍👍👍👍👍👍.
  • 76 Да сложиш правилната снимка не е лесно

    2 2 Отговор
    След като лидерът е Toyota Yaris, защо има снимка на някяква хонда
  • 77 Разбирача

    2 6 Отговор
    Пежо, Ситроен и Опел са най добрите автомобили. Само караш. Нула проблеми. Нещо и да се появи, евтино, няма проблем.
  • 78 А бе

    4 1 Отговор
    Видите ли електроника на Бош - бягайте далеч от тази кола!
  • 79 Никси

    1 2 Отговор

    До коментар #41 от "Дучето":

    нема текова нещо , на всите аудита им се свалят броните , фаровете и радятора , искаш да кажеш че моя зет Андрейчо не е никъв майстор щом го е така разколачил , който той работи като монтьор в авто сервиз и е много кадърен майстор , това което съм видял с очите си , аз нямам никакъв интерес да те лъжа , само да ти кажа че той е стажувал при човек в неговия сервиз , при който е бил един от механиците на легендарния наш автомобилен състезател Илия Чубриков , чичо Симо лека му пръст , , неговия син Иво е бил Охрана някога тогава на Петьо Блъсков на прес Група 168 часа , така че аз нямам случайни хора !!!.
  • 80 дфждфж

    0 0 Отговор

    До коментар #70 от "Русоробски фронт":

    Няма автомобили без електроника, колкото и елементарно и постно да изглежда една кола днес. Във всички има електроника поне от 80-те насам. В една DACIA има най-малкото боди контролер, клъстер, инжекцион, ABS/ESP, Airbag... не е като без хич.
  • 81 япатоец

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "ивелин":

    Какво е това "японска електроника"? Доставчиците на автомобилните производители са от целия свят. Това че една кола е от японска марка, не значи, че електрониката е "японска". Както в един немски автомобил може да има електроника от японски доставчик (като AISIN, Denso, Yasaki), така и в японски автомобил може да има немска, френска или американска електроника (Bosch, Conti, Visteon, Valeo). Разликата е в това какви изисквания дават автомобилните производители на доставчиците си, какви цени плащат за компонентите си и т.н.