Проблемите в електрониката на един употребяван автомобил са доста често срещано явление. Повреди от такова естество оказват влияние върху правилното функциониране на много компоненти на автомобила . Но, разбира се, някои автомобили имат проблеми с електрониката по-често от други.
Задълбочени анализи по темата ни дават сравнително ясна картина за това, кои коли имат проблеми с електрониката и кои по-малко. Оказва се, че френските марки демонстрират най-чести електрически повреди (около 80% от всички проблемни автомобили в този аспект).
Що се отнася до конкретни модели, то колите с най-калпава електроника са Renault Scenic III (в по-скъпия сегмент) и Peugeot 307 (в средния ценови сегмент). Основната причина за честите повреди във френските автомобили е фактът, че сензори, модули и предпазители често се поставят на места, изложени на влага.
В горната част на класирането, тоест автомобилите с най-малко проблеми с електрониката, експертите поставят японските и германските употребявани коли. Именно те се оказват най-надеждни. При моделите лидера в тази насока са Toyota Yaris II, Honda Civic VIII и Audi A4 (B5).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ШаФИор
09:34 04.08.2023
2 Мнение
Коментиран от #5, #29, #42, #48, #66
09:41 04.08.2023
3 Ситрошен
Коментиран от #6, #9, #59, #65, #68
09:42 04.08.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Пеню
До коментар #2 от "Мнение":
По принцип сте прав,но не може цял живот да караме Лада или Опел КадетКоментиран от #7, #15, #40
09:55 04.08.2023
6 Ония с Фордо
До коментар #3 от "Ситрошен":
Хайде и ти пък , да не би мултипла и смарт да са на режо и ситроен? Да не говорим за нисан жук , крайслер пт крузер, фолксваген битъл или сузуки х-90.09:59 04.08.2023
7 Ти си
До коментар #5 от "Пеню":
Защо да не може? Ако са поддържани и са в изправност и ни служат по предназначение? Автомобила явно за някой може да е статус но за други е вещ с определена функция ...10:03 04.08.2023
8 Истинският проблем е окабеляването
Коментиран от #39
10:03 04.08.2023
9 ОпОп
До коментар #3 от "Ситрошен":
Ти като го вземеш на 340,000км и то почва да живее втори живот, какво очакваш.Предпочитам да карам френско, от колкото някоя немска тояга, която хората си мислят, че е читава, здрава и евтина, а то няма общо с реалността ... Поздрави
Коментиран от #11
10:06 04.08.2023
10 Не и не
Коментиран от #18, #55, #69
10:13 04.08.2023
11 Никата
До коментар #9 от "ОпОп":
Не е сериозно това бе преател, пежак на 10г. на който да му работят стоповете не съм виждал по улиците, не знам как минават преглед - натиска спирачка - отзад дискотека, пуска мигач - отзад става семафор - айде стига жалко подобние на коли са това, просто тъпите франчуля толкова си могат, щом нещо елементарно като клеморед за крушка не могат да направят без да нагаря не ми се мисли за останалата част на електрониката.. особено пежака от снимката е жесток боклук, единственото здраво в него е че можеш да го караш без масло шот двг му няма чупене - и това е най-големия минус, щото споменатите от мен проблеми се оправят за 10 мин с една отвертка, ама ги карат само пробити и скъсани до припадък докато не станат само двигателя да работи… дай да не се лъжем - тва че само тва можем да си позволим не го направи “най-доброто” просто за тия пари тва е от тях 🤷🏼Коментиран от #24, #37
10:16 04.08.2023
12 Пешо
Не си купувайте S-класа за 3500 лева!
10:21 04.08.2023
13 Фанфан
Коментиран от #19
10:25 04.08.2023
14 Значи
Коментиран от #32
10:37 04.08.2023
15 Злогош
До коментар #5 от "Пеню":
Ти да не си сменяш жената на всеки 5 години защото се набръчкала, посивяла и косата има целулит и са и провиснали цицитеКоментиран от #16, #20, #21
10:43 04.08.2023
16 Мммммм, дааааа
До коментар #15 от "Злогош":
То като се замисли човек, при тези щети по-добре нещо по-ново, пък дори и втора ръка :)10:54 04.08.2023
17 Един
на климатик. А най-много точно по VAG групата, и Мазда. От тогава не искам да чуя за VW и сие
Коментиран от #22
10:58 04.08.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Мучачос
До коментар #13 от "Фанфан":
Не слагай всички немски марки под един знаменател. Имал съм пасат, голф, транспортер, опел, мерцедес и нито един от тях е нямал посочените от теб проблеми. Имат си болежки, но на фона на френските марки са нищо.11:30 04.08.2023
20 Пича с москвича
До коментар #15 от "Злогош":
Ако се описваш колата, както си описа жената...не ти завиждам. Шрот и половина11:36 04.08.2023
21 Защо не опиташ
До коментар #15 от "Злогош":
Може да ти хареса пък. Аз само ги трупам.11:46 04.08.2023
22 Дадох ти минус
До коментар #17 от "Един":
Ако опиташ с АУДИ може да си смениш мнението и за изброените от теб.Коментиран от #25, #53
11:50 04.08.2023
23 Никси
Коментиран от #27, #43
11:51 04.08.2023
24 Никси
До коментар #11 от "Никата":
е па те мойто дете има Пежо , не му прави такива проблеми , ти като един журналист БТВ ,снимал един автомобил дето пуши и замърсява и мисли че всичките са така като със стоповете , този може да си е имал проблеми в самите стопове , вътре има платки като на телевизор , както и оня дето пуши мотора му е бил за ремонт или от гадната навта е заредил !!!.11:56 04.08.2023
25 Никси
До коментар #22 от "Дадох ти минус":
и какво Аудито с това алуминиево окачване , и да смениш ремъка на ангренажа трябва да свалиш всичко отпред , капаци , решетки , фарове , броня , радятори за охлаждането и климатика , ако има радятор на интеркулер също , ето защо не ми харесва аудито в тази позиция , подобре Пасат 5,5 или 6-ца ,втора употреба говорим и по възможност да е комби за повече багаж !!!.Коментиран от #41, #67
12:06 04.08.2023
26 Не и не
До коментар #18 от "Име":
Утре може ли?12:07 04.08.2023
27 Миусука Мадото
До коментар #23 от "Никси":
Говориш наизуст, защото явно никога не си имал японски автомобил!Коментиран от #28
12:10 04.08.2023
28 Никси
До коментар #27 от "Миусука Мадото":
не , имам си предпочитания към марка ,Тойота е по добре от Хонда !!!.Коментиран от #44
12:23 04.08.2023
29 И каква електоника
До коментар #2 от "Мнение":
на това дърво от 1996 година?!Смях!12:44 04.08.2023
30 Единствената марка
Коментиран от #34, #56, #71
12:51 04.08.2023
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Чайна
До коментар #14 от "Значи":
До колкото знам в някой немски коли като VW, немската електроника е китайска.13:07 04.08.2023
33 Добавете Поло
Иначе окачване и двигател - пушка!!
13:11 04.08.2023
34 Ицо
До коментар #30 от "Единствената марка":
Ford не посещава сервиз, защото умира преди да е стигнал до него.Коментиран от #35
13:18 04.08.2023
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
13:56 04.08.2023
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Абсолютни глупости!!!
14:58 04.08.2023
39 321
До коментар #8 от "Истинският проблем е окабеляването":
А ти виждал ли си наистина кабелите на френска и италианска кола или някой ти казал?15:42 04.08.2023
40 Хаха е да
До коментар #5 от "Пеню":
За истински олд скуул драйвър не е никак лошо да си има своя собствена каручка от 20 век,а за болшинството от днешните водачи на мпс е ясно ако може всеки да се яхне на електричка,която сама да се управлява,докато си играят на тел.легнали на задната седалка 🤪15:47 04.08.2023
41 Дучето
До коментар #25 от "Никси":
Карам Ауди А4 Б6, наскоро му се прави основно обслужване и не е сваляна никаква броня, когато майстора е МАЙСТОР, не ти разколачва колата на съставни части.Коментиран от #46, #79
16:14 04.08.2023
42 Смях
До коментар #2 от "Мнение":
И 3 ремонта на ходова част и тропащи носачи.16:17 04.08.2023
43 Ха ха
До коментар #23 от "Никси":
В кой век живееш колегаКоментиран от #51
16:22 04.08.2023
44 Ха ха
До коментар #28 от "Никси":
Ама друг пътКоментиран от #52
16:24 04.08.2023
45 Станчо куфара
16:37 04.08.2023
46 Местния Козар
До коментар #41 от "Дучето":
Да знаем ги Тея ремонти, сменя само горните 2 плъзгача или" банани" както им казват и веригата се понатяга малко и проблема временно се решава, а долните два и ролките с веригата не поръчва въобще, ама ти си ги плащаш.....Коментиран от #47
16:56 04.08.2023
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Милена
До коментар #2 от "Мнение":
Това може да го напише само човек,който никога не е имал нов автомобил.Под нов да се разбира чисто нов,а не нов внос или като нов на незнайно колко километра-двадесета употреба дошъл от слънчева Италия :)Коментиран от #54
17:30 04.08.2023
49 353535
17:33 04.08.2023
50 Румен
18:37 04.08.2023
51 Никси
До коментар #43 от "Ха ха":
къв ти е проблемо , това си е мое мнение ,некой да иска твойто случайно ? , дали че извадиш ти пари да ми ги купиш , а ? !!!.19:25 04.08.2023
52 Никси
До коментар #44 от "Ха ха":
обясни ми го това кое е друг път ??? , за кое ??? !!!.19:27 04.08.2023
53 Тото
До коментар #22 от "Дадох ти минус":
Приятелю цял ден се боря с марки от изброените за най здрави и като прочета такава статия и се чудя кой ги пише тези тъпизми. Не лоша кола но дойдоха рено и им пооправи ха проблемите, пежо пък си бие по продажби вагоните нищо че те си броят камионите в продажбите, тойота и пежо си вървят ръка за ръка пък вие си пишете каквото искате. Четох някъде тук от някакъв велик разбира човек че тойота айго била по здрава от 107 и с1 верно ли бе нали вървят на една поточна линия в Чехия но затова ми е все тази аз като бивш кадър на бнт съм избрал мойта марка защото нямам време за мойте коли пък и никой не плаща е сменям си ремъци те и масло а и накладки и нямам проблем с електроните.19:35 04.08.2023
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Луд
Имам две Дачии
2014 и 2020 година.....не съм сменял абсолютно нищо ама нищо....разбирате ли?
Е няма комфорт...няма гъзария.....но не знаят какво е това сервиз.
21:14 04.08.2023
58 валю
Коментиран от #60, #62
21:26 04.08.2023
59 не думай
До коментар #3 от "Ситрошен":
бе да ти кажа честно от доста време имам такива наблюдения спрямо немските кошове или по-просто казано, хора , който не могат една прохосмукачка да измислят, тръгнали коли да правят, даже имам и не малко реални примери, не си мислете, че немецът прави нещо по-добро21:41 04.08.2023
60 бай Иван
До коментар #58 от "валю":
ХЮНДАЙ карам от 12г.и никакъв проблем с нищо..................21:55 04.08.2023
61 ивелин
Коментиран от #81
22:03 04.08.2023
62 Валка
До коментар #58 от "валю":
послъгваш не-малко…За да не си голословен-какви бяха колите, модификации и на какви километри какви проблеми?
Какво покри и какво не гаранцията, след като са били нови…???
22:46 04.08.2023
63 Име
00:30 05.08.2023
64 Шамара
Коментиран от #73
01:44 05.08.2023
65 Пежо 307
До коментар #3 от "Ситрошен":
Защо, ти да не си имал, че аз го имам 10 години, и мога да кажа по добре от теб, за какво става въпрос, или ще си проветряваш устата с преувеличени слухове!01:53 05.08.2023
66 Успех и
До коментар #2 от "Мнение":
Късмет като те блъсне някоя нова.04:30 05.08.2023
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Русоробски фронт
Коментиран от #80
08:58 05.08.2023
71 Аре бегай
До коментар #30 от "Единствената марка":
Форда умира без рита, също като козата.12:03 05.08.2023
72 Подкрепям
До коментар #54 от "Никси":
Накарах се на нови трошляци и си купих Е класа, 220cdi, 2004г. Комфортен, надежден, за дълъг и градско идеален. Класата си е Класа.Коментиран от #74, #75
12:14 05.08.2023
73 Никси
До коментар #64 от "Шамара":
я кажи защо твоя приятел Васко Далаверата , спря да прави клипове в ю-туб?, или отдавна не сте контактували с него? , нито другите шофьори Български ги има , Отново сме на Път и Нови Гуми ? , тия наще ука по Европа където карат , ги гледам често ,Бате Иво , Бате Веско и Дениз !!!.12:20 05.08.2023
74 Никси
До коментар #72 от "Подкрепям":
Браво , моя Син има W211 2006 година Avangard 220cdi , окачването е класическо на пружини , но пак си вози добре , внос от Белгия , няма грам ръжда и цялата е на кори отдолу целия под и двигателя и скоростите ,Automat !!!.👍👍👍👍👍👍.12:27 05.08.2023
75 Никси
До коментар #72 от "Подкрепям":
единствения проблем е при него е SBC-Modul ,един майстор от Дупница ги прави , и сега си давай газ , също и избирача на скоростите , но Асенчо къде пипне , заеш че е направено , човека е преди работил в Балкан Стар и си има собствен сервиз , само за Мерцедеси , много сме доволни от него . !!! .👍👍👍👍👍👍👍.12:36 05.08.2023
76 Да сложиш правилната снимка не е лесно
17:14 05.08.2023
77 Разбирача
20:16 05.08.2023
78 А бе
08:26 06.08.2023
79 Никси
До коментар #41 от "Дучето":
нема текова нещо , на всите аудита им се свалят броните , фаровете и радятора , искаш да кажеш че моя зет Андрейчо не е никъв майстор щом го е така разколачил , който той работи като монтьор в авто сервиз и е много кадърен майстор , това което съм видял с очите си , аз нямам никакъв интерес да те лъжа , само да ти кажа че той е стажувал при човек в неговия сервиз , при който е бил един от механиците на легендарния наш автомобилен състезател Илия Чубриков , чичо Симо лека му пръст , , неговия син Иво е бил Охрана някога тогава на Петьо Блъсков на прес Група 168 часа , така че аз нямам случайни хора !!!.21:08 06.08.2023
80 дфждфж
До коментар #70 от "Русоробски фронт":
Няма автомобили без електроника, колкото и елементарно и постно да изглежда една кола днес. Във всички има електроника поне от 80-те насам. В една DACIA има най-малкото боди контролер, клъстер, инжекцион, ABS/ESP, Airbag... не е като без хич.10:50 10.10.2023
81 япатоец
До коментар #61 от "ивелин":
Какво е това "японска електроника"? Доставчиците на автомобилните производители са от целия свят. Това че една кола е от японска марка, не значи, че електрониката е "японска". Както в един немски автомобил може да има електроника от японски доставчик (като AISIN, Denso, Yasaki), така и в японски автомобил може да има немска, френска или американска електроника (Bosch, Conti, Visteon, Valeo). Разликата е в това какви изисквания дават автомобилните производители на доставчиците си, какви цени плащат за компонентите си и т.н.10:56 10.10.2023