Петото поколение на Renault Scenic дебютира като изцяло електрически модел, базиран на платформата CMF-EV, подобно на своите електрически „братя“ Renault Megane E-Tech и Nissan Ariya.
Изцяло новият Scenic E-Tech, който ще се произвежда във фабриката на Renault в Дуай, ще достигне до дилърите на Стария континент, включително и у нас в началото на следващата година с избор от два варианта на задвижване с нулеви емисии, като и двете се захранват от никел-манганово-кобалтови батерии LG (NMC).
По-евтината версия се предлага с монтиран отпред електромотор, който генерира 170 конски сили и въртящ момент от 280 нютон метра. Той се захранва от 60-киловатчасова батерия, която може да осигури пробег от 420 километра.
По-мощният вариант е с двигател с 220 к.с. и въртящ момент 300 нютон метра, който се захранва от батерия с капацитет 87кВтч и пробег от 620 км. В този случай е възможно бързо зареждане с мощност до 150 кВ, спринтът до 100км/ч отнема 8,4 секунди, а максималната скорост е 170 км/ч.
Интересното е, че и двете батерии са съставени от отделни модули, които могат лесно да се сменят и ремонтират индивидуално, казват от Renault. Освен това френският автомобилен производител твърди, че в електрониката, батерията и двигателя на новия Scenic няма редки земни елементи, точно както в Zoe и Megane E-Tech преди него.
Отвътре новият Scenic E-Tech Electric разполага с пет места за сядане и напълно равен под, както и с до 38,7 литра обем за съхранение, разпръснати из целия салон. Задният подлакътник разполага с 3,6 литра самостоятелно място за съхранение и включва сгъваеми стойки за смартфони или таблети, две поставки за напитки и два USB-C извода. С размери от 4470 мм дължина, 1864 мм ширина и 1571 мм височина, новото Renault Scenic има обем на багажника 545 литра и тежи 1842 кг. с по-голямата батерия.
Отпред така нареченият дигитален кокпит OpenR Link е съставен от два екрана: 12,3-инчов хоризонтален TFT екран зад волана и 12-инчов вертикален сензорен екран в средата на таблото, който показва съдържанието на над 50 приложения, включително Google Maps.
От гледна точка на безопасността, новият семеен електромобил се предлага с над 30 системи за подпомагане на водача и функции за безопасност, включително адаптивен круиз контрол със Stop & Go функция и центриране в лентата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Всички са еднакви
15:07 04.09.2023
2 фен на старото
Коментиран от #5, #9
15:16 04.09.2023
3 Коиловци брадърс
Коментиран от #4
15:24 04.09.2023
4 Знайко
До коментар #3 от "Коиловци брадърс":
Поне са махнали дизайна на предницата, който приличаше на хлебарка със затворени очи!Коментиран от #6
15:50 04.09.2023
5 Смешно
До коментар #2 от "фен на старото":
Да караш френска таратайка 350 000км. си е мазохизъм и спонсор на сервизите. Тия старите грозни тумбести Сценици направо им падаха задните мостове, без да броим другите повреди като всяка френска таратайка.Коментиран от #17
16:15 04.09.2023
6 Смешно
До коментар #4 от "Знайко":
Ще каже човек,че си виждал хлебарка със затворени очи хахаКоментиран от #11
16:16 04.09.2023
7 Смешно
16:17 04.09.2023
8 друг фен на старо
Карай си паркетника и си го целувай но на друго освен асфалт не слизай ,защото и пътна помощ няма да ти помогне !!
16:38 04.09.2023
9 Никифоров
До коментар #2 от "фен на старото":
Аз карах до 500 000 от които 200 000 мои.Коментиран от #15
18:19 04.09.2023
10 Ироничен
19:03 04.09.2023
11 Ироничен
До коментар #6 от "Смешно":
Не само е виждал, но е и спал с нея.19:04 04.09.2023
12 Мхм
20:55 04.09.2023
13 ако го направят
Коментиран от #16
21:20 04.09.2023
14 Край
21:41 04.09.2023
15 Смешно
До коментар #9 от "Никифоров":
Ти направо си за Нобелова награда за мазохизъм. В сервизите ли спа?02:31 05.09.2023
16 Мое мнение
До коментар #13 от "ако го направят":
Ами ако е с по-голяма батерия ще е по-тежък доста и тия 120 коня няма да могат да я мъкнат. Така, че пробега хич няма да е по-голям, а може и да спадне.04:17 05.09.2023
17 Сериозен
До коментар #5 от "Смешно":
Миришеш на препил с антифриз ВАГ фен. Марш при аварийния режим по време на изпреварване, германче!Коментиран от #18
07:22 05.09.2023
18 Смешно
До коментар #17 от "Сериозен":
Ти луд ли си фен на трошките ВАГ да се подиграва на фен на трошките Рено? Ами това е като присмял се хърбел на шърбел ще ме извиняваш.19:13 05.09.2023
19 Пежо май
14:17 06.09.2023