Last news in Fakti

18 Септември, 2023 15:00 24 185 25

Спокойно: Традиционните колите с ДВГ ще продължат да се използват в ЕС поне още 30 години

  • двг-
  • синтетично гориво-
  • е-горива

Концернът Stellantis смята, че колите с двигатели с вътрешно горене ще се използват до 2050 г. Те обаче няма да се зареждат с бензин или дизел, а със синтетично гориво

Спокойно: Традиционните колите с ДВГ ще продължат да се използват в ЕС поне още 30 години - 1

Докато производителите на автомобили се движат към изцяло електрическо бъдеще, Stellantis обръща внимание на масовите в момента автомобили. По информация на Ройтерс, които цитират старши вицепрезидентът на Stellantis Кристиан Мюлер, много от производителите на автомобили са на мнение, че колите с ДВГ ще са необходими дълго след като се случи т.нар. революция на електромобилите.

Автомобилният конгломерат споделя новини за сътрудничество с енергийната компания Aramco за разработване и използване на синтетично "електронно" гориво. Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, Stellants започна да тества различни двигатели за съвместимост. 24 двигателя, използвани в Европа от различни марки, са тествани с новото гориво и резултатите са положителни - тоест работят нормално без никакви модификации. „Електронното“ гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород и Stellantis твърди, че може да намали въглеродните емисии през жизнения цикъл на превозните средства с ДВГ с цели 70 процента.

Спокойно: Традиционните колите с ДВГ ще продължат да се използват в ЕС поне още 30 години

Проучването на синтетичните горива не означава, че компанията няма да следва плана си Dare Forward 2030. Целта е да има изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но от компанията са наясно, че клиентите на Stellantis няма да се откажат от своите модели с изкопаеми горива през 2029 г. особено ако са си купири такава кола година по-рано. Така, третата по големина автомобилна група в света по обем на продажбите, Stellantis, внася нова автомобилна перспектива за дългосрочната употреба на колите с двигатели с вътрешно горене, но с угонорката за използване на синтетични горива.

„Мисля, че 25 процента от нашите превозни средства все още ще се използват след 30 години“, каза Мюлер, според Ройтерс. „Така че времето за използване на „е-гориво“ е значително, много значително.“

Потенциалното използване на синтетични горива за настоящи и бъдещи превозни средства с вътрешно горене не е новина. През април 2022 г. Porsche обяви голяма инвестиция в компания за синтетични горива, а Bentley сключи голяма сделка за използване на такива горива във всички свои автомобили на Фестивала на скоростта в Гудууд през 2023 г. Потенциалните ползи от „е-гориво“ дори накараха Европейския съюз да промени забраната от 2035 г. за нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, стига тези коли да работят със синтетично гориво.

Спокойно: Традиционните колите с ДВГ ще продължат да се използват в ЕС поне още 30 години

От друга страна Европа не е единственото място, което е готово да прекрати производството на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. В САЩ щатите Калифорния, Орегон и Ню Йорк настояват за такава забрана, а Австралия също следва примера им. Въпреки това 2035 г. е още далече. Съюзът на Германия със седем други страни беше катализаторът за горното освобождаване за колите с ДВГ на „е-горива“ и със сигурност политиката на ЕС ще се променя още. Тъй като развитието на "електронното" гориво продължава, следващите няколко години ще са решаващи.

„Ние проучваме всички възможности за укрепване на нашата амбициозна стратегия да станем компания с нулеви въглеродни емисии до 2038 г. “, каза главният инженерен директор на Stellantis Нед Курик. „Допълнителното „ е- гориво “ може да има значително и почти незабавно въздействие върху намаляването на емисиите на CO2 от съществуващ автомобилен парк, като предлага на нашите клиенти лесна и рентабилна опция за намаляване на въглеродния си отпечатък – толкова просто, колкото изборът на различно гориво пистолет на бензиностанция без никакви допълнителни модификации на техните превозни средства."


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тузара

    13 4 Отговор
    Вие трябва да сте спокойни, докато чакате цистерната да й дадете половин заплата. И чакате ред да оставите колите по околовръстните паркинги.

    Коментиран от #22

  • 2 нищо ново

    32 4 Отговор
    Изобщо не съм и помислил че няма да си карам колата.

    Никой никъде няма да забранява ползването на двг

    Просто в европа няма да се продават коли с двг.

    За това ще си купувам колите с двг от турция или друга държава извън съюза

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 до втори коментар

    26 2 Отговор

    До коментар #2 от "нищо ново":

    Само чисто нови коли с двг няма да се продават в магазините. Но коли на старо с двг ще има колкото искаш

    Коментиран от #7, #14, #21

  • 5 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    18 2 Отговор
    Аааа, трябва поне 30 години още! Имам нов резервен двигател за Трабантчето. Ако трябва алтернативно гориво, ще бъркам майонеза!
  • 6 Спокоен съм...

    21 2 Отговор
    В пущинаците на Северна България и Азиатският Рай, и каруци даже се ползват още !
  • 7 Да ще има...само дето ще е скъпо...

    11 7 Отговор

    До коментар #4 от "до втори коментар":

    Няма да влизаш в центровете на големите градове и ще трониш малките татуирани Ганьовци...!

    Коментиран от #8, #9, #10, #11

  • 8 Столична община

    17 2 Отговор

    До коментар #7 от "Да ще има...само дето ще е скъпо...":

    Няма да има такива забрани , не заблуждавайте хората
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Къде е Лондон къде е ЛОм

    29 3 Отговор

    До коментар #7 от "Да ще има...само дето ще е скъпо...":

    Как ме уплаши само. Те в българия са едни големи лъскави центрове, едни големи градове ум да ти зайде. Центъра на софия е 3 разрушени улици с 4 игрални зали

    Коментиран от #18

  • 11 то само

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "Да ще има...само дето ще е скъпо...":

    мен ме няма в центъра че там да ходя да обикалям
  • 12 Винаги четете малкия шрифт

    14 2 Отговор
    "толкова просто, колкото изборът на различно гориво пистолет на бензиностанция без никакви допълнителни модификации на техните превозни средства."

    Забрави ли са да споменат малкото но важно уточнение че на единия пистолет са сложили още една нула след цената, защото литър синтетично гориво струва 10 долара като себестойност преди данъци акцизи и печалба за търговеца. В най-оптимистичния сценарий тази цена щяла да падне 3 долара при масово производство и огромни излишъци на електрическа енергия.

    Тук пак има малък шрифт, че за производство на електронно гориво се използва 20 пъти повече енергия, отколкото може да отдаде. Тоест ако за преминаване на целия автопарк на ток, производството на електрическа енергия ще трябва да се вдигне с 10%, то за синтетично гориво ще са необходими 200% повече енергия.

    Тоест ако България в момента произвежда 40 и потребява 30ТВтч, ще може с половината си износ да покрие зареждането на електромобилите и да си остане износител. Но ако трябва да произвежда синтетично гориво за бензиностанциите ще се нуждае от 90 ТВтч годишно и ще трябва да внася допълнителни 50 ТВтч. Ами то по-добре да си внасяме нефт, защото няма никаква икономическа или екологична полза от синтетичното гориво. Поредният Грийн уош за замазване на очите.
  • 13 Бен тен

    5 0 Отговор
    Харесва ми фамилията на Нед.
  • 14 Койчо

    5 10 Отговор

    До коментар #4 от "до втори коментар":

    Ако цените на електрическите паднат наполовина , защо би си купил по скъп автомобил с ДВГ ?! Или ти говориш за дърти автомобили..? ама употребяваните на всички пак ще бъдат доста по-евтини от употребявани с ДВГ.
  • 15 свидетел

    7 1 Отговор
    и поне още 30 х 30.....
  • 16 ДВГ нямa дa изчeзнe

    15 1 Отговор
    cкoрo и нaпълнo. Прeди врeмe cъщoтo бeшe c рaдиoлaмпитe и трaнзиcтoритe. Лaмпитe ocтaнaхa в микрoвълнoвитe пeчки, кaчecтвeнитe НЧ уcилвaтeли, ултрaвиcoкитe чecтoти - лaмпa c бягaщa(oбрaтнa) вълнa, клиcтрoни, мaгнeтрoни. Прeди 10-нa гoдини пътувaх зa Aтинa и в прoдължeниe нa 10км cтрoяхa път. Нa вceки 10м имaшe бaгeр, фaдрoмa, caмocвaл, булдoзeр, вaляк, acфaлтoплaгaщa мaшинa. Нe ги виждaм нa тoк вcичкитe тия, eдин AEЦ им трябвa зa зaрeждaнe. A aкo трябвa дa рaбoтят нa cмeни 24ч кoгa и кaк щe зaрeждaт тoк? А, забравих военните машини.

    Коментиран от #25

  • 17 ○|||||||○

    3 1 Отговор
    Браво! Добра новина! Wrangler forever!
  • 18 Клоака Максима

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "Къде е Лондон къде е ЛОм":

    Е т. н. столица
    Една хирошимка е решението на проблема
  • 19 Няма страшно

    1 2 Отговор
    Ние ще продължаваше още поне 100 години, докато изкупим и последната им бръкма. Тук сме нещо като фирма Надин за света.
  • 20 хмм

    3 1 Отговор
    ДВГ може да има , но колко ще струва горивото?
  • 21 22222

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "до втори коментар":

    Когато еко талибаните ти наложат един хубав данък, ще видим как ще ги ползваш.

    Коментиран от #23

  • 22 Много си

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "Тузара":

    се разминал с тузари, гъзари т.н….
    Щом ценичката те плаши ганчо и пусти страх да не ти отиде половината заплатка….ясен си отвсякъде!!!
  • 23 4444

    1 3 Отговор

    До коментар #21 от "22222":

    Както и досега стисльо….
  • 24 спокоен съм

    0 0 Отговор
    А) Фашистанците вече го гледаха този филм
    Б) чувам, "гориварите" вече затварят и стават "синтетични бензинари"
  • 25 Гошо комбайнера

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "ДВГ нямa дa изчeзнe":

    И ся ко комбайната на ток ли ще я карам, а трактора с две ремаркета, едното за пшеницата другото за батерийте.