Докато производителите на автомобили се движат към изцяло електрическо бъдеще, Stellantis обръща внимание на масовите в момента автомобили. По информация на Ройтерс, които цитират старши вицепрезидентът на Stellantis Кристиан Мюлер, много от производителите на автомобили са на мнение, че колите с ДВГ ще са необходими дълго след като се случи т.нар. революция на електромобилите.
Автомобилният конгломерат споделя новини за сътрудничество с енергийната компания Aramco за разработване и използване на синтетично "електронно" гориво. Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, Stellants започна да тества различни двигатели за съвместимост. 24 двигателя, използвани в Европа от различни марки, са тествани с новото гориво и резултатите са положителни - тоест работят нормално без никакви модификации. „Електронното“ гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород и Stellantis твърди, че може да намали въглеродните емисии през жизнения цикъл на превозните средства с ДВГ с цели 70 процента.
Проучването на синтетичните горива не означава, че компанията няма да следва плана си Dare Forward 2030. Целта е да има изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но от компанията са наясно, че клиентите на Stellantis няма да се откажат от своите модели с изкопаеми горива през 2029 г. особено ако са си купири такава кола година по-рано. Така, третата по големина автомобилна група в света по обем на продажбите, Stellantis, внася нова автомобилна перспектива за дългосрочната употреба на колите с двигатели с вътрешно горене, но с угонорката за използване на синтетични горива.
„Мисля, че 25 процента от нашите превозни средства все още ще се използват след 30 години“, каза Мюлер, според Ройтерс. „Така че времето за използване на „е-гориво“ е значително, много значително.“
Потенциалното използване на синтетични горива за настоящи и бъдещи превозни средства с вътрешно горене не е новина. През април 2022 г. Porsche обяви голяма инвестиция в компания за синтетични горива, а Bentley сключи голяма сделка за използване на такива горива във всички свои автомобили на Фестивала на скоростта в Гудууд през 2023 г. Потенциалните ползи от „е-гориво“ дори накараха Европейския съюз да промени забраната от 2035 г. за нови автомобили с двигатели с вътрешно горене, стига тези коли да работят със синтетично гориво.
От друга страна Европа не е единственото място, което е готово да прекрати производството на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. В САЩ щатите Калифорния, Орегон и Ню Йорк настояват за такава забрана, а Австралия също следва примера им. Въпреки това 2035 г. е още далече. Съюзът на Германия със седем други страни беше катализаторът за горното освобождаване за колите с ДВГ на „е-горива“ и със сигурност политиката на ЕС ще се променя още. Тъй като развитието на "електронното" гориво продължава, следващите няколко години ще са решаващи.
„Ние проучваме всички възможности за укрепване на нашата амбициозна стратегия да станем компания с нулеви въглеродни емисии до 2038 г. “, каза главният инженерен директор на Stellantis Нед Курик. „Допълнителното „ е- гориво “ може да има значително и почти незабавно въздействие върху намаляването на емисиите на CO2 от съществуващ автомобилен парк, като предлага на нашите клиенти лесна и рентабилна опция за намаляване на въглеродния си отпечатък – толкова просто, колкото изборът на различно гориво пистолет на бензиностанция без никакви допълнителни модификации на техните превозни средства."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тузара
Коментиран от #22
15:09 18.09.2023
2 нищо ново
Никой никъде няма да забранява ползването на двг
Просто в европа няма да се продават коли с двг.
За това ще си купувам колите с двг от турция или друга държава извън съюза
Коментиран от #3, #4
15:29 18.09.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 до втори коментар
До коментар #2 от "нищо ново":
Само чисто нови коли с двг няма да се продават в магазините. Но коли на старо с двг ще има колкото искашКоментиран от #7, #14, #21
15:31 18.09.2023
5 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
15:41 18.09.2023
6 Спокоен съм...
16:21 18.09.2023
7 Да ще има...само дето ще е скъпо...
До коментар #4 от "до втори коментар":
Няма да влизаш в центровете на големите градове и ще трониш малките татуирани Ганьовци...!Коментиран от #8, #9, #10, #11
16:22 18.09.2023
8 Столична община
До коментар #7 от "Да ще има...само дето ще е скъпо...":
Няма да има такива забрани , не заблуждавайте хората16:36 18.09.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Къде е Лондон къде е ЛОм
До коментар #7 от "Да ще има...само дето ще е скъпо...":
Как ме уплаши само. Те в българия са едни големи лъскави центрове, едни големи градове ум да ти зайде. Центъра на софия е 3 разрушени улици с 4 игрални залиКоментиран от #18
16:45 18.09.2023
11 то само
До коментар #7 от "Да ще има...само дето ще е скъпо...":
мен ме няма в центъра че там да ходя да обикалям16:56 18.09.2023
12 Винаги четете малкия шрифт
Забрави ли са да споменат малкото но важно уточнение че на единия пистолет са сложили още една нула след цената, защото литър синтетично гориво струва 10 долара като себестойност преди данъци акцизи и печалба за търговеца. В най-оптимистичния сценарий тази цена щяла да падне 3 долара при масово производство и огромни излишъци на електрическа енергия.
Тук пак има малък шрифт, че за производство на електронно гориво се използва 20 пъти повече енергия, отколкото може да отдаде. Тоест ако за преминаване на целия автопарк на ток, производството на електрическа енергия ще трябва да се вдигне с 10%, то за синтетично гориво ще са необходими 200% повече енергия.
Тоест ако България в момента произвежда 40 и потребява 30ТВтч, ще може с половината си износ да покрие зареждането на електромобилите и да си остане износител. Но ако трябва да произвежда синтетично гориво за бензиностанциите ще се нуждае от 90 ТВтч годишно и ще трябва да внася допълнителни 50 ТВтч. Ами то по-добре да си внасяме нефт, защото няма никаква икономическа или екологична полза от синтетичното гориво. Поредният Грийн уош за замазване на очите.
19:02 18.09.2023
13 Бен тен
20:04 18.09.2023
14 Койчо
До коментар #4 от "до втори коментар":
Ако цените на електрическите паднат наполовина , защо би си купил по скъп автомобил с ДВГ ?! Или ти говориш за дърти автомобили..? ама употребяваните на всички пак ще бъдат доста по-евтини от употребявани с ДВГ.20:07 18.09.2023
15 свидетел
20:55 18.09.2023
16 ДВГ нямa дa изчeзнe
Коментиран от #25
09:18 19.09.2023
17 ○|||||||○
09:46 19.09.2023
18 Клоака Максима
До коментар #10 от "Къде е Лондон къде е ЛОм":
Е т. н. столицаЕдна хирошимка е решението на проблема
11:30 19.09.2023
19 Няма страшно
13:19 19.09.2023
20 хмм
14:14 19.09.2023
21 22222
До коментар #4 от "до втори коментар":
Когато еко талибаните ти наложат един хубав данък, ще видим как ще ги ползваш.Коментиран от #23
19:00 19.09.2023
22 Много си
До коментар #1 от "Тузара":
се разминал с тузари, гъзари т.н….Щом ценичката те плаши ганчо и пусти страх да не ти отиде половината заплатка….ясен си отвсякъде!!!
19:34 19.09.2023
23 4444
До коментар #21 от "22222":
Както и досега стисльо….19:35 19.09.2023
24 спокоен съм
Б) чувам, "гориварите" вече затварят и стават "синтетични бензинари"
03:27 20.09.2023
25 Гошо комбайнера
До коментар #16 от "ДВГ нямa дa изчeзнe":
И ся ко комбайната на ток ли ще я карам, а трактора с две ремаркета, едното за пшеницата другото за батерийте.02:19 06.01.2024