15 Януари, 2024 11:34 1 596 7

Ето колко коли са произведени в Китай през 2023-та

  • китай-
  • автомобили-
  • русия

Износът е на рекордни нива

Ето колко коли са произведени в Китай през 2023-та - 1

През 2023 г. производството и износът на автомобили в Китай достигнаха рекордни нива, тъй като вътрешният пазар се възстановява, а китайските производители запълват празнината, оставена от западните компании, които напускат Русия. Китайската асоциация на автомобилните производители съобщи, че са произведени 30,16 млн. автомобила, като доставките на едро, включително доставките за дилъри, са достигнали 30 млн.

Чен Шихуа, заместник-генерален секретар на CAAM, отбеляза, че ценовите отстъпки са повлияли на пазара, но възстановяването на потреблението на автомобили продължава. Към края на годината пазарът на автомобили надхвърли очакванията, като постави нови рекорди в производството и обемите на едро.

Русия се очертава като водеща дестинация за китайския износ на автомобили през 2023 г., получавайки над 841 000 автомобила през първите 11 месеца, което е повече от два пъти повече от броя, изпратен в Мексико, заемащо второ място. Китайските автомобилопроизводители се възползваха от напускането на компании като Volkswagen Group и Toyota, които се изтеглиха след нахлуването на Русия в Украйна през 2022 г.

Въпреки това пред стремежа на Китай за износ се очертават предизвикателства през следващата година. Не се очаква подемът от Русия да се повтори, като се има предвид стабилизирането на местния пазар. Освен това Европейският съюз започна антисубсидийно разследване на китайските електромобили, а някои държави, включително САЩ, обмислят повишаване на вносните мита, както заяви Сю Хайдун, заместник-главен инженер на CAAM.

SAIC запази позицията си на най-голям износител на автомобили в Китай, а Chery зае второто място, подкрепена от доставките си за Русия. Geely и Changan са третият и четвъртият най-голям износител, според CAAM.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 евротрагедия от лакомия и простотия

    12 1 Отговор
    г.ъз глава затрива
  • 2 Хохо Бохо

    15 0 Отговор
    Таз новина кара германски и японски меринджей да се хапят поГазо. Без газ и руда май нема се получат нещата
  • 3 Факт

    4 9 Отговор
    Рушкия е чайнистанска територия
  • 4 Рено Магелан

    12 1 Отговор
    Китайците почнат ли да правят нещо всички които преди това са го правили рано или късно спират.

    След като почти всички части в един Фолкцваген са китайски, беше въпрос на време китайците да правят всичко.

    90% от стоките са от Китай. Купуваме ги с охота и си мислим, че сме на далавера, закривайки си собствените заводи и забравяки как се произвежда каквото и да е. Тежко на децата ни - ще стоят в китайския Интернет на китайския компютър/телефон и ще гледат направени от китайски родители холивудски звезди.
  • 5 Българин

    7 2 Отговор
    Последен шанс да си купите европейски автомобил. Скоро ще изчезнат като динозаврите...

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Вместо да извадят очи

    2 0 Отговор
    Ще им изпишат вежди на китайците с тези санкции. При китайците всичко е планирано петилетка по петилетка. В тези планове влизат увеличени производства на батерии и електромобили, заедно с увеличаване на веригите им за доставки.

    Всяко намаляване на търсенето чрез непазарни механизми - санкции, мита или други политически механизми, по пазарен път ще намали цените на материалите както и на готовите продукти и ще ги направи още по-конкурентни в сравнение с другите производители по света.

    Начинът да се противодейства на китайците е със собствено производство. Ето американците вече привлякоха инвестиции от цял свят за заводи за производство на материали и батерии, субсидирани от американското правителство. Дори първоначално да са по-скъпи, това ще е добро начало и е много по-добро от бездействието на европейците, които знаят само да забраняват и да налагат санкции такси и мита, които да оскъпяват стоките, намалявайки покупателната способност на населението си и създавайки изкуствена инфлация.