16 Януари, 2024 10:48 40 340 31

Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ

  • kona-
  • тест-
  • hyundai-
  • kia
Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ - 1

Известно ли ви е, че районът около Кона на западния бряг на големия остров Хавай е голям производител на кафе и там се отглеждат едни от добрите масови сортове в света. Снобите обаче не пият такива кафета, те предпочитат суматрански например, но и колата, която е тема на този материал не е предназначена за тях. Новата Kona на корейците от Hyundai е масов автомобил, който подобно на едноименното кафе, се отличава в света на субкомпактните кросоувъри. Следвайки аналогията с кафето, твърдо можем да заявим, че този автомобил не може да бъде сравнен с онази отвратителна, предварително смляна утайка, идваща от кафеавтоматите.

Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ

С други думи новата Kona идеално отговаря на името си - непретенциозен, но авангардно изглеждащ кросоувър, предлагащ много добро качество на изработка, при това на прилична (предвид новите разбирания и пряката конкуренция) цена. Автомобилът се предлага с различни задвижвания, включително хибрид и изцяло на ток, но ние избрахме да изпробваме наточената версия с ДВГ. Не защото сме "old school", а защото реалностите у нас все още предполагат значително по-безпроблемна и употреба на конвенционални автомобили. Но да се върнем на темата и на това, какви са по-конкретните ни първоначални ни впечатления от този автомобил..

Екстериор

Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ

Hyundai Kona 2024 на практика представлява значително преработен субкомпактен кросоувър, който изглежда едновременно познат и нов. Предложенията в този сегмент нараснаха значително през последните години. Но честно казано, рядко препоръчваме такъв малък кросоувър, когато съществува същата компактна лека кола, която е с подобен размер, защото общата полезност на колата е почти идентична. в случая обаче новата Kona идва с две съществени преимущества - 4х4 система и по-висок клиренс.

Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ

Недостатъците са свързани с по-висок разход на гориво, но той не е толкова съществен. Все пак разход от около 8 на 100 за тази Kona, е повече отколкото този на i30, който е с подобно вътрешно пространство и може да харчи средно 6 литра на 100 километра пробег. И като цяло цените са по-ниски за лека кола, отколкото за кросоувър. Но както вече споменахме Kona си има и плюсове, свързани както с визията, така и с някои от системите ѝ.

Двигател и ходови характеристики

Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ

Каквото и да си говорим, продажбите показват, че купувачите искат визията и практичността на кросоувър, независимо дали поставят отметка за задвижване на всички колела или не. А в случая има избор в това отношение и е трудно да се спори срещу Kona, особено когато е оборудван с наточения 1.6-литров турбо двигател с мощност 190 конски сили. Именно с този двигател бе оборудвана N-Line версията на тестваната от нас Kona. Агрегатът е перфектно съчетан с осемстепенния автоматик и превключва безпроблемно, неусетно и много бързо. С други думи има достатъчно мощ под капака, за да накара тази сравнително тежка Kona да се движи много добре и изпреварванията да не са проблем.

Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ

Що се отнася до качеството на возене, то според нас се е подобрило в сравнение с предишната Kona, която карахме преди малко повече от половин година. Отдаваме този факт на ревизираното окачване и на междуосието, което е малко удължено. А и по-големите джанти и придружаващите ги нископрофилни гуми тук не оказват толкова силно влияние върху возията в негативен аспект. Kona е достатъчно приятен спътник при шофиране, дори и по разбити и неравни пътища, каквито са повечето у нас.

Интериор

Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ

Един от малкото минуси в салона е свързан с безжичните технологии. Hyundai все още не е настигнал напълно останалата част от индустрията, тъй като свързаността на смартфон все още изисква кабели за Android Auto и Apple CarPlay. По-голямата част от конкуренцията разполага с безжична технология. Но 12.3-инчовият сензорен екран остава един от най-хубавите в този клас, с ясни дисплеи и бърза реакция.

Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ

Централната конзола е отворена и по-практична, което се дължи на преместването на селектора за превключване на скоростите на кормилната колона, така че вече има достатъчно място за повече дребни джаджи заедно със сутрешната напитка в държача за чаша. Седалките са удобни, но не и меки. Комфортът на седалките отпред и отзад ще бъде достатъчен за повечето хора, въпреки че открихме, че липсата на опора за долната част на крака понякога може да доведе до лек дискомфорт. Това всъщност важи само за ръстови водачи и пасажери, така че може да е напълно удобно за вас.

Цени

Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ

Именно различният стил е това, което бихте очаквали от сегмента, който е пренаселен с предимно "анонимни" и почти идентични модели. Е, ако искате да се отличавате от тълпата, новата Kona би следвало да ви допадне. Някак си харесваме предната светлинна лента, която свързва дневните светлини на фаровете в една обща. Същият дизайнерски светлинен подпис е налице и в задната част на колата. Или с други думи, новата Kona е хем позната, хем модерна. А нашето мнение е, че версията с ДВГ все още е по-доброто решение за покупка на автомобил в България.

Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ

А тази, именувана като N-line , определено ще ви допадне най-много. При това цената ѝ, на фона на конкуренцията, не е висока. Започва от 52 000 лева, но ако искате 198 коня и 4х4 ще трябва да се ориентирате и към по-богато оборудвани модификации, където цените варират от 73 000 до 78 400 лева. Но ако се решите на подобна стъпка, това ще е нещо като задължителното хубаво кафе веднага след ставане. Така че съветът ни е: обърнете внимание на Hyundai Kona 2024, защото именно този кросоувър може да бъде най-добрата част от събуждането.

Тест и БГ цени на новата Hyundai Kona с ДВГ


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 40 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мартин

    26 13 Отговор
    Това е една разумна кола, която предлага всичко, кеф ти ДВГ и 4х4, както е този от статията, кеф ти хибриз, кеф ти електромобил. Споделям мнението на автора, че най-доброто все още си остава 4х4 с ДВГ. Много добро ревю.
  • 2 Име

    25 6 Отговор
    Колата е нестандартна, но на мен ми харесва визията й. От теста на Славчев си правя изводите, че не е и никак лоша, като "карантия". Цените не са ниски, но пък то вече има ли ниски. Най-важното е, че има 4х4, защото в този клас такива предложения са малко.
  • 3 МаКаТа

    23 7 Отговор
    Грозна, но това и е единственият по-сериозен недостатък. Идеална семейна кола и за града, и за извънградско. Е, има си и други минуси, които виждат експерти като Радо, но за обикновения човек си е супер колицата, стига да ви допада на външен вид.
  • 4 любител

    13 4 Отговор
    браво на китайчетата.
  • 5 1111

    28 3 Отговор
    Колата е хубава и здрава, но си дава едно 10 градско без много газ (от опит), което за последно поколение двигател и малка кола не е постижение. За мен е прекалена тези мания по т.нар. suv-ове. Само харчат повече и са по-скъпи са обслужване.
  • 6 Кольо,

    30 7 Отговор
    Да се чудиш от къде им скимна този плосък и малко заоблен встрани дизайн, на мен лично ми мяза на голям варел или по скоро цистерна...
    Е на който му харесва и няма вкус за естетика но има излишни мъни да си го купува..

    Коментиран от #7, #11

  • 7 Колю,

    13 25 Отговор

    До коментар #6 от "Кольо,":

    Твоя вкус не е еталон, бе олюф, и не се напъвай да обясняваш какво трябва да не ми харесва
  • 8 Край

    19 4 Отговор
    Колата е с перфектен универсален размер. Можеш да намериш място в града за паркиране - можеш и на море да идеш с нея /особено с един багажник на покрива/. Ходих на тест драйв за хибрида. Колата е приятна за каране и достатъчно бърза. материалите вътре не правят впечатление на скъпи но и не дразнят много. Това което не ми харесва е дизайна - гледката отзад е много нелицеприятна. С тези ниско свалени стопове и мигачи напомня увиснала, смъкната задница /Нещо като Гери- Никол на 45 години/.

    Коментиран от #12, #13

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Kрис

    11 2 Отговор
    Браво на автора, тествах и аз тази кола, не колкото той де, но впечатленията ми са сходни. Колата не е никак лоша.
  • 11 Кози

    23 4 Отговор

    До коментар #6 от "Кольо,":

    На КУФАР мяза. От ония цветни и пластмасови, дето мацките ги търкалят из терминалите :D
  • 12 Ма баш

    24 0 Отговор

    До коментар #8 от "Край":

    И на мен ми идва малко грозна, най-вече отзад. Само да вметна, че Гери-Никол и сега не може да се похвали с много висока задница.
    Та който я харесва, колата де, и има кинти, да си я купува. След някоя и друга година да пусне едно мнение като собственик какви проблеми му е създала за това време. Всички останали писаници са безпредметни.
  • 13 Комби

    14 3 Отговор

    До коментар #8 от "Край":

    Защо да е практична? То нито един кросоувър не е практичен. Ще си купувам багажник за покрива да го мисля и него. За практична кола си купуваш комби. По-евтино е има повече място за багаж и се кара по-приятно.

    Коментиран от #14, #15

  • 14 отворко

    4 10 Отговор

    До коментар #13 от "Комби":

    Що, карал ли си Хонда CRV 2ра генерация ? Не е кой знае какво но има голям багажник има място за газово на мястото на резервната гума, има и резервна гума на задната врата и е доста по проходима от едно комби!

    Коментиран от #17

  • 15 Край

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "Комби":

    СУВ е практичен защото е по -КЪС от комби - в града е удобен за паркиране. А събира обем като комби.
  • 16 Порно

    7 5 Отговор
    Доскоро за 70 000 можеше да се вземе нова Е класа.
  • 17 Комби

    3 3 Отговор

    До коментар #14 от "отворко":

    Що, CRV не е кросоувър, а е suv. И съм карал и по-големи suv. Това е мое мнение, че комбито е по-практичен избор от кросоувър. СУВ е вече голям джип и става за офроуд. За семейна не съм много съгласен.
  • 18 онгомбо

    18 1 Отговор
    страшно много българи ще си го купят какво са някакви 80 бона просто не са проблем
  • 19 Бен

    12 2 Отговор
    И има хора, които купуват това ? Кажи честно !!!???
  • 20 Дон

    12 1 Отговор
    Батееееееее камионите ги правят вече с по-хубав интериор :)))))
  • 21 Егати

    10 1 Отговор
    Кокошарника
  • 22 Само който не е управлявал

    3 6 Отговор
    Нови китайски автомобили ,е убеден



    че немските или корейските са по добри
  • 23 Име

    7 0 Отговор
    Напомня ми на SsangYong Rodius и на Pontiac Aztek. Доста грозно, но поне е с ДВГ.
  • 24 Хахохи

    6 3 Отговор
    Още юни месец я видях на живо в склада на Хюндай. Исках да я купя, но тази неадекватна ценова политика ме спря. 3 цил. 120к.с. 52к, за тези пари има 4цил. 150к.с. и по- красив и голям сув... Киа Спортидж. Иначе 198к.с. е супер, отива към цената на Тесла 3... а там компромиси вяма.
  • 25 хххх

    6 3 Отговор
    Като хвърлиш 60 000 лв за това нещо само след 1 месец ще можеш да го продадеш за 10 000. Има ли смисъл?
  • 26 Ужасяващо

    10 0 Отговор
    грозна кола, и най-перфектната да е технически, би ми ставало неприятно всеки път като се качвам в такова нещо
  • 27 Будител

    6 0 Отговор
    Колкото по безхаберни купувачите, толкова по харесват боклуци...
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Миии на мен

    5 0 Отговор
    ми прилича на дърво. И от вън и от вътре. 8/100 е твърде висок разход за съвременен автомобил. Както в коментариите каза колега, в реалността 10/100 е разход на гориво присъщ на такива автомобили отпреди 15 години.
  • 31 гост

    2 0 Отговор
    Сегашната ми кола е сув, 15г. , атмосферен двигател, 170кс и 4х4, харчи 8-9л. бензин и е 4,5м дълга, върви на вторичен пазар от 10 до 16х.лв. Тази кола горе, не е с нищо по-добра, нито е по-практична, нито е по-икономична, нищо. Повечето екстри, за които се плаща, мнозинството от шофьорите ги изключват, защото са разсейващи и дразнещи, прокарани от еврогейци. Кона е тясна, тежка и харчи много за подобен модел от 2023г., да не говорим, че навремето моята кола е струвала 44х.лв, а сега по-кофтито изпълнение на Кона е 72х.лв. За 15г. реално има регрес, а не прогрес.