По стара традиция (поне в страните с приличен стандарт на живот) автомобилът е отражение на характера на своя притежател. Какво би возил в този случай напомпан чичко на средна възраст, който поделя времето си между не дотам реномираните нощни локали и ежедневното търсене на силни преживявания, често свързани с източването на здравната му осигуровка. Със сигурност няма да видите подобна странна птица да се вози в последен модел баровска лимузина. За мачо от подобен калибър по-приляга четириколесно, което да да прилича изцяло на собственика си - агресивно, самонадеяно, “прегазващо” конкуренцията без да се замисля особено. Класически представител на тази категория возила е гордостта от 70-те на култовата американска марка Plymouth. Моделът съдържа в себе си обещаващото наименование Road Runner и едва ли има притежател на подобно возило, който да го е сменил с лекота.
С малко пари янките създават истински шедьовър
Когато през 1968 година конструкторите на Plymouth пристъпват към разработването на нов двуврат спортен автомобил не може да се каже, че разполагат с внушителен бюджет. Спадът в американската икономика по това време се отразява и на продажбата на нови автомобили и началото на 70-те компанията Plymouth посреща в доста затруднено финансово положение. Започват да се търсят различни варианти за преодоляване на затрудненията, когато “майсторите” на концерна вадят най-силния коз - Road Runner.
Добрият маркетинг, силният характер на возилото както и перфектното съчетание между забележителен дизайн и перфектни технически решения бързо извеждат Road Runner. Само за две години янките реализират продажби от около 25 000 екземпляра. За това спомага и умерената цена на хищника.
Типичната за онова време клиновидна форма на двуместното купе е разчупена с множество детайли. Погледнат отпред американският бегач веднага е в състояние да спечели сърцата на онази част от населението, която предпочита живот на ръба. Издължената и скосена предница получава естествен завършек с масивната броня, която е с цвета на автомобила. Радиаторната решетка пък е максимално стеснена и предизвиква твърде сериозна асоциация с “миловидната” физиономия на изгладнял хищник. Ако пък возилото реши да ви погледне и с двете си очи, които иначе са добре замаскирани, значи вече сте достатъчно запленен. Погледнат отзад Road Runner също има с какво да ви заплени. Тесните стопове и двата ауспухa придават доста колоритен вид на янкито. От масивните дъги на калниците пък личи неприкрита агресия.
При двигателя властват американските стандарти
Едва ли има друга страна в света, където многото кубици и няколкото стотин конски сили да са на такава почит. С този свят канон са се съобразили и създателите на Plymouth Road Runner. Под предния капак на звяра янките набутват V-образна ламя с осем цилиндъра и работен обем 6794 кубически сантиметра. Гигантското сърце на Road Runner пък осигурява 356 конски сили при 4800 об./мин. Максималният въртящ момент е 445 Нм при 3800 об./мин. В оборудването е използвана и тристепенна автоматична скоростна кутия. Въртящият момент се предава на задните колела. От 0 до 100 км/ч халата ускорява за 6.8 секунди, като едва при 220 км/ч вече не е необходимо да гледате скоростомера - повече от тези километри возилото може и да вдигне, но само ако се потрудите допълнително върху двигателя.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 DIMITAR
10:48 09.12.2010