Last news in Fakti

7 Септември, 2002 00:00 2 072 1

Живот на ръба

  • plymouth-
  • road runner-
  • plymouth road runner

По стара традиция (поне в страните с приличен стандарт на живот) автомобилът е отражение на характера на своя притежател. Какво би возил в този случай напомпан чичко на средна възраст, който поделя времето си между не дотам реномираните нощни локали и ежедневното търсене на силни преживявания, често свързани с източването на здравната му осигуровка. Със сигурност няма да видите подобна странна птица да се вози в последен модел баровска лимузина. За мачо от подобен калибър по-приляга четириколесно, което да да прилича изцяло на собственика си - агресивно, самонадеяно, “прегазващо” конкуренцията без да се замисля особено. Класически представител на тази категория возила е гордостта от 70-те на култовата американска марка Plymouth. Моделът съдържа в себе си обещаващото наименование Road Runner и едва ли има притежател на подобно возило, който да го е сменил с лекота.

С малко пари янките създават истински шедьовър

Когато през 1968 година конструкторите на Ply­mouth пристъпват към разработването на нов двуврат спортен автомобил не може да се каже, че разполагат с внушителен бюджет. Спадът в американската икономика по това време се отразява и на продажбата на нови автомобили и началото на 70-те компанията Plymouth посреща в доста затруднено финансово положение. Започват да се търсят различни варианти за преодоляване на затрудненията, когато “майсторите” на концерна вадят най-силния коз - Road Runner.

Добрият маркетинг, силният характер на возилото както и перфектното съчетание между забележителен дизайн и перфектни технически решения бързо извеждат Road Runner. Само за две години янките реализират продажби от около 25 000 екземпляра. За това спомага и умерената цена на хищника.

Типичната за онова време клиновидна форма на двуместното купе е разчупена с множество детайли. Погледнат отпред американският бегач веднага е в състояние да спечели сърцата на онази част от населението, която предпочита живот на ръба. Издължената и скосена предница получава естествен завършек с масивната броня, която е с цвета на автомобила. Радиаторната решетка пък е максимално стеснена и предизвиква твърде сериозна асоциация с “миловидната” физиономия на изгладнял хищник. Ако пък возилото реши да ви погледне и с двете си очи, които иначе са добре замаскирани, значи вече сте достатъчно запленен. Погледнат отзад Road Runner също има с какво да ви заплени. Тесните стопове и двата аус­пухa придават доста колоритен вид на янкито. От масивните дъги на калниците пък личи неприкрита агресия.

При двигателя властват американските стандарти

Едва ли има друга страна в света, където многото кубици и няколкото сто­тин конски сили да са на такава почит. С този свят канон са се съобразили и създателите на Plymouth Road Runner. Под предния капак на звяра янките набутват V-образна ламя с осем цилиндъра и работен обем 6794 кубически сантиметра. Гигантското сърце на Road Runner пък осигурява 356 конски сили при 4800 об./мин. Максималният въртящ момент е 445 Нм при 3800 об./мин. В оборудването е използвана и тристепенна автоматична скоростна кутия. Вър­тящият момент се предава на задните колела. От 0 до 100 км/ч халата ускорява за 6.8 секунди, като едва при 220 км/ч вече не е необходимо да гледате скоростомера - повече от тези километри возилото може и да вдигне, но само ако се потрудите допълнително върху двигателя.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 DIMITAR

    6 1 Отговор
    tezi koli sa mi v kravta ako jiveehme v po normalna strana niamashe da slezna ot takav vid kola.v momenta sam s plimut reliat no niama nishto obshto s tezi ot snimkata.super e ,i nee za takiva debeli 4i4kovci