ФАКТИ.БГ

Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та

Публикувана: 7 Май, 2021 13:15
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7753
Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 24 гласа.

В САЩ екземпляр от легендарния масълкар Plymouth Hemi Cuda, произведен през 1971 година е обявен на търг от аукционна къща Mecum. За кабриолета организаторите планират да спечелят от 5.75 до 6.5 милиона долара - сума, достатъчна за два хиперкара Bugatti Chiron.

Plymouth Cuda с V8 Hemi е най-рядката и най-скъпата американска кола от типа масълкари. Именно поради тази причина за нея често се плащат милиони долари. Особено ценени са кабриолетите от 1971 г., какъвто е въпросният, защото от тази версия са пуснати само 12 бройки.

Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та

Този конкретен автомобил обаче е още по-специален, защото е единственият европейски Plymouth Hemi Cuda. Купен е от жител на Франция и дори скоростомерът е отбелязан в километри в час, а не в мили. Освен това за половин век пробегът е само 98 500 км. Това са и причините цената да е толкова висока (дори по стандартите на Hemi Cuda).

Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та

Седем-литровият Hemi двигател е с мощност 425 к.с. и разполага с впечатляващ, за времето си, максимален въртящ момент от 665 Нм. Моторът е комплектован с четиристепенна механична скоростна кутия, а ускорението от място до 100 км/ч отнема 6.5 секунди.

Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та

Кабриолетът може да преодолее класическата драг дистанцията от четвърт миля за време 13.1 секунди. А максималната скорост е около 240 км/ч. Още нещо любопитно е, че оборудването на Plymouth-а Cuda включва дървена облицовка, спортни седалки и специални 15-цолови джанти.

Тази 50-годишна американска кола се продава на цената на две нови Bugatti-та

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 24 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Смех
1 Отговор
Хубаво е да се сравнят нютонметрите мощността и двигателят като цяло на това американско бижу с немските и японски кнефи от този период.

Коментиран от #3, #6, #19


Оценка:
-19 +47

560
2 Отговор
60-те и 70-те години в САЩ - Най-яките коли, най-яките филми . . . през тези 2 десетилетия са произведени огромен брой жестоки автомобили

Коментиран от #21


Оценка:
-9 +59

Никой
3 Отговор

До коментар #1 от "Смех":


Официалната обявена мощност и въртящият момент преди 72ра са се мерили на стенд без аксесоарите на двигателя. Брутална е колата, но трябва и да сме обективни. Има и немски и японски кенефи от времето с подобна динамика.

Коментиран от #5


Оценка:
-8 +29

Честито
4 Отговор
И минава отстрани любителят на VW Голф 2-ките, поглежда презрително и изсъсква: Това че го скинем с Гоуфу!

Оценка:
-4 +31

Смеех
5 Отговор

До коментар #3 от "Никой":


Кои са бе бмв 2002 с 4-ри цилиндъра и 200 коня ли или тайота 1.4 75 коня "купе".

Коментиран от #10, #12


Оценка:
-15 +13

Още смех
6 Отговор

До коментар #1 от "Смех":


В периода за който говориш гордостта на бмв е било тротинетка мязаща на бидон наречен БМВ Изета

Оценка:
-9 +24

Фен
7 Отговор
Това е стара кола. Новата си е нова

Оценка:
-17 +6

Предпочитам mercedes sl 55 или 65
8 Отговор
За 30 60 бона лв ги има в мобилето

Оценка:
-15 +9

Jacques Yves Moineau
9 Отговор
71г. ....6.5 сек.

Оценка:
-6 +12

10
Този коментар е премахнат от модератор.
11
Този коментар е премахнат от модератор.
bmw e39
12 Отговор

До коментар #5 от "Смеех":


Колега вземи прочети малко за м1 и се образовай какво значи бърза кола с марката бмв от сходни години до американеца

Коментиран от #13


Оценка:
-16 +10

13
Този коментар е премахнат от модератор.
В е л и к и я
14 Отговор
Не мога да си представя че с тази дълга и широка кола може си доставиш удоволствие да и използваш конските сили , докато с италианските спортни автомобили от това време удоволствието е върхово и реално с бързата реакция от волана към купето на компактната аеродинамична кола с мощен двигател и задно с ръчка ....!

Коментиран от #17


Оценка:
-9 +14

15
Този коментар е премахнат от модератор.
16
Този коментар е премахнат от модератор.
Хо хо хо
17 Отговор

До коментар #14 от "В е л и к и я":


От това поколение този масъллкар ще нсре всяка италианска прескъпа гниеща талига.Второ тези масълкари са адски здрави което не може да се каже за бклуците като феррари и ламборгини от периода та чак до наши дни.

Коментиран от #18


Оценка:
-5 +4

В е л и к и я
18 Отговор

До коментар #17 от "Хо хо хо":


Здрава кола е тази която успееш да я опазиш в рискова ситуация, а за това е важно управлението и габаритите .. не ми пука колко са и дебели ламарините но като гледам неправлината форма на трите лъча и малкото място горе за двете ръце плюс габаритите тази кола трудно може да се опази при високи скорости при виражи и рискови ситуации ... може да се кара на писта само бързо което е смешно ...и нелепо !

Оценка:
-0 +5

бай Онзи
19 Отговор

До коментар #1 от "Смех":


Те тогава японците не са знаели какво е туй автомобил и как се прави.И до ден днешен не могат да правят коли щом правят такива кенефи като мазда и хонда.

Коментиран от #20


Оценка:
-4 +3

20
Този коментар е премахнат от модератор.
onq s konq
21 Отговор

До коментар #2 от "560":


Да прав си, но си погледни календара - сега сме 2021. Такива коли са или за музея или за моргата.

Оценка:
-0 +4

Кравария са
22 Отговор
струва колкото 2 кори с яйца, била е за времето си кола .... джилязо за 5-6 лимона, само в Кравария и само сега, граби народе не останаха

Оценка:
-1 +5

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Иън Райт
Легендата на Арсенал не скри пристрастията си преди предстоящото дерби на Северен Лондон между "артилеристите" и Тотнъм.
Искам Арсенал да разбие Тотнъм, тотално да ги смачка."

Още бисери
ТОП 5