В САЩ екземпляр от легендарния масълкар Plymouth Hemi Cuda, произведен през 1971 година е обявен на търг от аукционна къща Mecum. За кабриолета организаторите планират да спечелят от 5.75 до 6.5 милиона долара - сума, достатъчна за два хиперкара Bugatti Chiron.
Plymouth Cuda с V8 Hemi е най-рядката и най-скъпата американска кола от типа масълкари. Именно поради тази причина за нея често се плащат милиони долари. Особено ценени са кабриолетите от 1971 г., какъвто е въпросният, защото от тази версия са пуснати само 12 бройки.
Този конкретен автомобил обаче е още по-специален, защото е единственият европейски Plymouth Hemi Cuda. Купен е от жител на Франция и дори скоростомерът е отбелязан в километри в час, а не в мили. Освен това за половин век пробегът е само 98 500 км. Това са и причините цената да е толкова висока (дори по стандартите на Hemi Cuda).
Седем-литровият Hemi двигател е с мощност 425 к.с. и разполага с впечатляващ, за времето си, максимален въртящ момент от 665 Нм. Моторът е комплектован с четиристепенна механична скоростна кутия, а ускорението от място до 100 км/ч отнема 6.5 секунди.
Кабриолетът може да преодолее класическата драг дистанцията от четвърт миля за време 13.1 секунди. А максималната скорост е около 240 км/ч. Още нещо любопитно е, че оборудването на Plymouth-а Cuda включва дървена облицовка, спортни седалки и специални 15-цолови джанти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Смех
Коментиран от #3, #6, #19
13:21 07.05.2021
2 560
Коментиран от #21
13:34 07.05.2021
3 Никой
До коментар #1 от "Смех":
Официалната обявена мощност и въртящият момент преди 72ра са се мерили на стенд без аксесоарите на двигателя. Брутална е колата, но трябва и да сме обективни. Има и немски и японски кенефи от времето с подобна динамика.Коментиран от #5
13:53 07.05.2021
4 Честито
13:54 07.05.2021
5 Смеех
До коментар #3 от "Никой":
Кои са бе бмв 2002 с 4-ри цилиндъра и 200 коня ли или тайота 1.4 75 коня "купе".Коментиран от #10, #12
13:59 07.05.2021
6 Още смех
До коментар #1 от "Смех":
В периода за който говориш гордостта на бмв е било тротинетка мязаща на бидон наречен БМВ Изета14:51 07.05.2021
7 Фен
14:58 07.05.2021
8 Предпочитам mercedes sl 55 или 65
15:02 07.05.2021
9 Jacques Yves Moineau
15:05 07.05.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 bmw e39
До коментар #5 от "Смеех":
Колега вземи прочети малко за м1 и се образовай какво значи бърза кола с марката бмв от сходни години до американецаКоментиран от #13
19:11 07.05.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 В е л и к и я
Коментиран от #17
21:50 07.05.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Хо хо хо
До коментар #14 от "В е л и к и я":
От това поколение този масъллкар ще нсре всяка италианска прескъпа гниеща талига.Второ тези масълкари са адски здрави което не може да се каже за бклуците като феррари и ламборгини от периода та чак до наши дни.Коментиран от #18
17:55 08.05.2021
18 В е л и к и я
До коментар #17 от "Хо хо хо":
Здрава кола е тази която успееш да я опазиш в рискова ситуация, а за това е важно управлението и габаритите .. не ми пука колко са и дебели ламарините но като гледам неправлината форма на трите лъча и малкото място горе за двете ръце плюс габаритите тази кола трудно може да се опази при високи скорости при виражи и рискови ситуации ... може да се кара на писта само бързо което е смешно ...и нелепо !18:16 08.05.2021
19 бай Онзи
До коментар #1 от "Смех":
Те тогава японците не са знаели какво е туй автомобил и как се прави.И до ден днешен не могат да правят коли щом правят такива кенефи като мазда и хонда.Коментиран от #20
17:25 09.05.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 onq s konq
До коментар #2 от "560":
Да прав си, но си погледни календара - сега сме 2021. Такива коли са или за музея или за моргата.13:07 11.05.2021
22 Кравария са
14:42 12.05.2021