12 Март, 2024 11:45 1 428 2

Ford спря производството на Focus заради стачка

  • ford-
  • focus-
  • саарлуис

Проблемът е в един от дистрибуторите

Ford спря производството на Focus заради стачка - 1

Производството в завода на Ford в Саарлуис, Германия, е спряно поради стачка на близките доставчици, което прекъсва доставките на части и струва на автомобилния производител около 1 млн. евро на ден, съобщава Бенджамин Грушка, ръководител на работническия съвет на завода.

Стачката, инициирана от около 500 членове на IG Metall при доставчици, сред които Magna Stanztechnik, Benteler, Tenneco, Rhenus LMS и Lear, започна в петък и засегна производството на единствения модел на завода - компактния Focus. Стачката доведе до забавяне на доставките на основни компоненти, като двигатели/части на трансмисията, оси, части на каросерията, кабелни системи и изпускателни системи.

Грушка спомена, че производството може да се възобнови бързо след приключване на стачката. Говорител на Ford потвърди в понеделник, че спирането на производството продължава, без да коментира финансовите последици.

Ford възнамерява да прекрати производството на Focus в завода в Саарлуис през следващата година, което ще доведе до закриването на 3500 работни места, като част от прехода към продажба единствено на електрически автомобили в Европа. Заводът във Валенсия, Испания, избран за производство на следващото поколение електрически автомобили на Ford, засенчи завода в Саарлуис.

В неотдавнашното споразумение между Ford и служителите в Саарлуис условията включваха продължаване на заетостта на 1000 работници до края на 2032 г., обезщетения при напускане, бонуси, създаване на компания за прехвърляне и програми за квалификация.

Работниците на доставчиците обаче търсят подобен компенсационен пакет. IG Metall съобщава, че служителите в дружествата доставчици, които обикновено са на възраст над 50 години, са загрижени за перспективите си за намиране на алтернативна работа.

Benteler заяви, че е представила оферти и ги е подобрила значително миналата седмица. Въпреки това, според говорител на Benteler, от IG Metall не са получени отстъпки.

Ford активно търси инвеститор, който да поеме контрола над завода в Саарлуис, като според съобщенията първоначалният интерес е бил от страна на китайски автомобилни производители като BYD, които по-късно са се оттеглили от преговорите.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 най голямата демокрация

    4 0 Отговор
    Бивш служител на "Боинг" е намерен мъртъв в САЩ, когато е трябвало да даде показания по дело за подаване на сигнали срещу бившия си работодател, съобщи Би Би Си, цитира 19 минути и БТА.

    Стандартите за производство на американския авиокосмически гигант в САЩ и по света са обект на засилен контрол напоследък, след като през януари се взриви врата на един от самолетите му във въздуха.

    62-годишният бивш мениджър по качеството на Боинг Джон Барнет беше намерен мъртъв в колата си на хотелски паркинг - седем години след пенсионирането му от 32-годишната му кариера в Боинг. В дните преди смъртта си той е давал официални показания по съдебно дело срещу компанията.

    Местният съдебен лекар потвърди смъртта на Барнет пред Би Би Си, като заяви, че той е починал от самонараняване на 9 март. Полицейското разследване продължава.

    През 2019 г. Барнет заяви пред Би Би Си, че е видял как служители на Boeing са били принуждавани умишлено да монтират части под стандартите в самолетите, за да се справят с повишените изисквания.

    Той заяви, че през 2016 г. по време на работата си като мениджър по качеството е открил проблеми с кислородните системи, при които до една четвърт от дихателните маски не са се разгъвали правилно по време на тестване на аварийни сценарии.

    Неспазването на процедурите във фабриката е довело до изчезването на някои компоненти, като понякога несъответстващите части са били вземани от кофите за скрап и монтирани на самолетите на производствен
  • 2 Хубава кола

    0 0 Отговор
    Умните и красивите да кажат кой е най големия производител и продавач на коли .
    На 10 място Форд 1.6 милиона на 9 Тойота .
    И така до второ място .
    Всичките заедно немогат да стигнат Китай
    Над 24 милиона продадени. таралясника .
    Предадохте ЕС и запада за печалби на корпорациите , кой ви е виновен .