Европейският парламент одобри по-строги стандарти за емисиите, приложими за някои превозни средства, въпреки че окончателните разпоредби представляват компромис след възраженията на няколко държави членки. Одобрените правила запазват съществуващите ограничения за замърсители като азотни оксиди и въглероден оксид за леки автомобили и микробуси, но въвеждат по-строги прагове за автобуси и камиони. За първи път в тях се определят и пределни стойности за замърсяването с прахови частици, които се отделят от спирачките на автомобилите и бусовете.
Последната редакция на правилата, наречена "Евро 7", представлява продължение на постепенното затягане на граничните стойности на емисиите от пътните превозни средства в ЕС от 1992 г. насам, когато бе въведен първоначалният набор от правила, известен като "Евро 1". Предложени от Европейската комисия през 2022 г., новите правила са готови да влязат в сила за леки автомобили и микробуси от юли 2030 г., а автобусите и камионите ще ги последват дванадесет месеца по-късно, в очакване на окончателното официално одобрение от страните от ЕС.
Първоначално Европейската комисия предложи още по-строги ограничения, които да бъдат въведени от средата на 2025 г. за леките автомобили и от средата на 2027 г. за камионите и автобусите. Натискът от страна на различни заинтересовани страни, включително европейски производители на автомобили и държави като Франция, Италия и Чешката република, обаче доведе до смекчаване на предложението. Тези страни твърдяха, че с оглед на предстоящата забрана за продажба на нови автомобили с емисии на CO2 в ЕС от 2035 г. би било по-разумно инвестициите да се насочат към увеличаване на производството на електрически превозни средства, за да се отговори на бъдещото търсене.
Според Александър Вондра, водещ законодател в Европейския парламент по отношение на регламентите, окончателната политика представлява деликатен баланс между екологичните цели и императивните интереси на производителите. Този компромис отразява сложното взаимодействие на икономически, екологични и регулаторни съображения, които определят бъдещето на автомобилната индустрия в Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дрън дрън та пляс
12:09 15.03.2024
2 Така е
12:17 15.03.2024
3 О. Ч. З
Така техните социално слаби граждани ще започнат да работят а не да пречат по пътищата
12:25 15.03.2024
4 Иван
12:32 15.03.2024
5 Друго си е
Коментиран от #11
12:32 15.03.2024
6 пушилките не намаляха
13:30 15.03.2024
7 авто фен
14:05 15.03.2024
8 Малко логика
Праховите частици от двигателите с вътрешно горене може би вече не са проблем, но никой все още не обръща внимание на другите прахови частици: от накладки и гуми. Там тежките електрички силно ще се изложат, както и камионите, и автобусите.
Коментиран от #10
14:22 15.03.2024
9 Герман
21:05 17.03.2024
10 Виж коментара след твоя и се
До коментар #8 от "Малко логика":
ПОУЧИ.ЧОВЕКА МИСЛИ НЕ КЪТ ТЕБЕ....05:45 18.03.2024
11 Анонимен
До коментар #5 от "Друго си е":
Като включим и самолетите, става нещо страшно. Но там интересите са съвсем различни, затова и не ги споменават много. Един airbus a380 само да запали двигателите и около него ненсе стои от миризмата на керосин. Да не говорим, че резервоарите събират 350тона гориво.10:10 18.03.2024