15 Март, 2024 12:07 2 459 11

Европейския парламент одобри по-строгите правила, но все пак направи компромис за Евро 7

  • евро 7-
  • европейски парламент-
  • европа

Стандартът все пак ще влезе в сила

Европейския парламент одобри по-строгите правила, но все пак направи компромис за Евро 7  - 1

Европейският парламент одобри по-строги стандарти за емисиите, приложими за някои превозни средства, въпреки че окончателните разпоредби представляват компромис след възраженията на няколко държави членки. Одобрените правила запазват съществуващите ограничения за замърсители като азотни оксиди и въглероден оксид за леки автомобили и микробуси, но въвеждат по-строги прагове за автобуси и камиони. За първи път в тях се определят и пределни стойности за замърсяването с прахови частици, които се отделят от спирачките на автомобилите и бусовете.

Последната редакция на правилата, наречена "Евро 7", представлява продължение на постепенното затягане на граничните стойности на емисиите от пътните превозни средства в ЕС от 1992 г. насам, когато бе въведен първоначалният набор от правила, известен като "Евро 1". Предложени от Европейската комисия през 2022 г., новите правила са готови да влязат в сила за леки автомобили и микробуси от юли 2030 г., а автобусите и камионите ще ги последват дванадесет месеца по-късно, в очакване на окончателното официално одобрение от страните от ЕС.

Първоначално Европейската комисия предложи още по-строги ограничения, които да бъдат въведени от средата на 2025 г. за леките автомобили и от средата на 2027 г. за камионите и автобусите. Натискът от страна на различни заинтересовани страни, включително европейски производители на автомобили и държави като Франция, Италия и Чешката република, обаче доведе до смекчаване на предложението. Тези страни твърдяха, че с оглед на предстоящата забрана за продажба на нови автомобили с емисии на CO2 в ЕС от 2035 г. би било по-разумно инвестициите да се насочат към увеличаване на производството на електрически превозни средства, за да се отговори на бъдещото търсене.

Според Александър Вондра, водещ законодател в Европейския парламент по отношение на регламентите, окончателната политика представлява деликатен баланс между екологичните цели и императивните интереси на производителите. Този компромис отразява сложното взаимодействие на икономически, екологични и регулаторни съображения, които определят бъдещето на автомобилната индустрия в Европа.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дрън дрън та пляс

    22 5 Отговор
    Европейския парламемт да го.... раздуха тоя дим
  • 2 Така е

    20 4 Отговор
    От когато сме влезли в ЕС, кражбите в БГ нарастнаха с хиляди пъти! Крадците превзеха държавата!!!
  • 3 О. Ч. З

    6 6 Отговор
    Тия от ЕС защо не приемат закон за западна Европа да се спрат всички леки коли от 8ч сутринта до 17 вечерта
    Така техните социално слаби граждани ще започнат да работят а не да пречат по пътищата
  • 4 Иван

    17 3 Отговор
    Пак евро гейския парламент нещо решава. На наш гръб и крадене до откат! Скоро всичко ще приключи!
  • 5 Друго си е

    24 4 Отговор
    да има правила! В големите Евроейски пристанища ,всеки ден ,пристигат и заминават десетки и стотици кораби ,които са задвижвани от дизели. И не какви да е ,а от двутактови дизели ,които на ден горят по 40-50 ,че и повече ТОНА от най-мръсната смрад. Но това не е важно ,трябва Ханс и Пиер да са съпричастни в борбата с климатичните промени. През Соца по-малко ни лъжеха!

    Коментиран от #11

  • 6 пушилките не намаляха

    14 1 Отговор
    Обявиават глупости . щом е нещо да ни отнемат , значи ощетяват . въглищарските пушилки не ги реновират , на старците органите отказват по 2 седмици и от естествена смърт отиват на небето . 50 000 самолета мърсят , 800 000 кораба върлят мазут и петрол , 30 000 въглищарски централи и какво ли още не . Цикленето с решаване въпросите с раковоболните е глупост . от 15 г зелена сделка а броя на болните се увеличава
  • 7 авто фен

    6 1 Отговор
    Доста неясна статия. Не става ясно влиза ли Евро 7 и с какви лимити за леки автомобили и от кига. Много размито написана статия, от която нищо не става ясно. Стандартът ще се въведе, но с какви ограничения и отстъпки не става ясно. Какво да се коментира?
  • 8 Малко логика

    8 6 Отговор
    Дизелите смърдят, независимо колко са нови. Дано да не се окаже вредно.
    Праховите частици от двигателите с вътрешно горене може би вече не са проблем, но никой все още не обръща внимание на другите прахови частици: от накладки и гуми. Там тежките електрички силно ще се изложат, както и камионите, и автобусите.

    Коментиран от #10

  • 9 Герман

    2 1 Отговор
    Евро зелените защо гледат само към потреблението на хората а не казват нищо за военната промишленост.Тези танкове , снаряди и т.н. какви емисии имат и Евро колко са? :(
  • 10 Виж коментара след твоя и се

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Малко логика":

    ПОУЧИ.ЧОВЕКА МИСЛИ НЕ КЪТ ТЕБЕ....
  • 11 Анонимен

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Друго си е":

    Като включим и самолетите, става нещо страшно. Но там интересите са съвсем различни, затова и не ги споменават много. Един airbus a380 само да запали двигателите и около него ненсе стои от миризмата на керосин. Да не говорим, че резервоарите събират 350тона гориво.