12 Май, 2024 12:00 4 120 6

Audi обяви интересни технически подробности за Q6

  • audi-
  • q6 e-tron

Батерията на Q6 e-tron може да бъде заредена от 10 до 80% само за 21 минути

Audi обяви интересни технически подробности за Q6 - 1

От германския автомобилен производител Audi заявиха, че при проектирането на батерията за платформата PPE инженерите са дали приоритет не само на пробега, но и на скоростта на зареждане.

Максималната мощност на зареждане на Audi Q6 e-tron е 270 kW, което ви позволява да получите пробег до 225 км само за 10 минути зареждане. Тази цифра е постигната благодарение на 800-волтовата архитектура и батерията с капацитет 100 kWh.

Audi обяви интересни технически подробности за Q6

Автомобилният производител съобщи още, че батерията може да бъде заредена от 10 до 80% само за 21 минути. Audi също така разкри, че скоро ще бъде налична и електрическа кросоувър версия с по-малка 83kWh батерия.

Съществува технология за т.нар. "банково" зареждане за зарядни станции, които работят на 400-волтова архитектура. Контролерите за управление на батерията се активират в началото на процеса на зареждане и разделят батерията наполовина. Така те могат да се зареждат паралелно с мощност до 135 kW.

Audi Q6 e-tron има CCS тип порт, който поддържа DC и AC зарядни станции. Кросоувърът поддържа AC мощност до 11 kW, а по-късно автомобилният производител ще предложи поддръжка до 22 kW, но като опция.

Audi обяви интересни технически подробности за Q6

Освен това кросоувърът стандартно поддържа функцията "Plug&Charge". Позволява ви да поставите кабела за зареждане след активиране на автомобила, за да стартирате процеса на автоматично зареждане. Audi казва, че функцията работи със станции IONITY, но ще може да се зарежда и на станции на други компании.

Audi обяви интересни технически подробности за Q6


Поставете оценка:
Оценка 4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ехее

    5 0 Отговор
    Това Субару Трибека ли е?
  • 2 тъй шъй

    6 0 Отговор
    Хайде стига глупости. Трябва да измислят нов вид батерия. Всичко друго прилича на продължаването на живота на кинескопа. Даже стана 16/9 ама за нищо не ставаше. Така са и тези батерии-не стават. Лека, евтина, незапалима, устойчива, компактна батерия трябва, а не взета от телефон.
  • 3 Ония с Фордо

    4 2 Отговор
    Безсмислена кола като всички SUV .
    Автомобил за комплексари които немогат да разберат че кола от такъв клас не е показателен за статуса на собственика .
  • 4 БайБоцимир

    1 1 Отговор
    И колко зарядни станции по 270 kW има? Ами ако се наредите 2-3 коли? Май отиваме на един час зареждане. И не разбирам какъв им е проблемът да не вграждат 22kW зарядно.
  • 5 Антон

    3 0 Отговор
    Би било добре да се поясни, че бързото зареждане скапва живота на батерията. То е за моменти, когато ти трябва пробег, за който да получиш енергия в кратко време. Но това с е крие и не се споделя от производителите.

    Коментиран от #6

  • 6 Тоз

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Антон":

    Всеки ползващ телефон би трябвало да знае, че слабото зарядно ще удължи живота на батерията. Даже има възможност да се ограничи тока за зареждане от менюто на телефона. И всяко половинчасово пълно зареждане ще съкрати живота на батерията.