Германската компания Шваке (Schwacke), която се занимава с оценка на стойността на превозните средства, състави класация на автомобили, които губят най-малко стойност с напредване на възрастта си. По-конкретно става дума за най-популярния сегмент - този на кросоувърите, които губят по-малко стойност по време на своя живот.
Трябва да кажем, че от Schwacke оценяват автомобили, продадени в Германия. Някои американски организации правят своите аналогични рейтинги на автомобили, които губят по-малко стойност с възрастта, но става въпрос за американски пазари. А германският, що се отнася до употребявани коли, е доста сходен с нашия.
Автомобилите са оценени въз основа на това колко процента от първоначалната си стойност могат да запазят след четири години експлоатация, както и колко биха загубили от стойността си в евро.
Категория "Компактни кросоувъри"
Dacia Duster във версия Blue dCi 115 4WD (Journey) заема първото място в тази категория. Цената на нов автомобил, включително специалното оборудване, е 24 400 евро. Четири години след началото на експлоатацията той губи 7 515 евро от първоначалната цена. Остатъчна стойност - 69.2%.
На второ място в тази категория е Mazda CX-30 e-Skyactiv-G 122, която също е с остатъчна стойност от 69.2% след четири години експлоатация. Началната цена е 30 640 евро. Загуба на стойност - 9 449 евро.
Третото място в тази категория отива при Mini Cooper SE Countryman All4 (Essential Trim). Началната цена е 45 150 евро. Загуба на стойност след 4 години - 14 927 евро.
Категория "Кросоувъри от среден размер"
В тази категория първо място зае Land Rover Range Rover Velar P250 (Dynamic SE). Цената на нов автомобил, включително специалното оборудване, е 82 860 евро. Четири години след началото на експлоатацията той губи 26 200 евро от първоначалната цена. Остатъчна стойност - 68.4%.
На второ място в тази категория е Mercedes GLC Coupe 300 d 4Matic 9G-Tronic (AMG Line Advanced), който е с остатъчна стойност от 65.7% четири години след началото на експлоатацията. Началната цена е 82 663 евро. Загуба на стойност - 28 353 евро.
Третото място в тази категория отива при Genesis GV70 2.5T AWD AT8 (Luxury Line). Началната цена е 61 030 евро. Загуба на стойност след 4 години - 21 696 евро.
Категория "Пълноразмерни кросоувъри"
В тази категория първо място заема BMW X6 xDrive30d (M Sport), второ Genesis GV80 3.0 Diesel AWD AT8 (Premium Line), а трето Land Rover Range Rover Sport D300 (Dynamic SE).
BMW X6 загуби 35 220 евро от първоначалната си цена четири години след пускането на пазара, Genesis GV80 губи 25 723 евро, а Land Rover Range Rover Sport загуби 36 693 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хикс
Коментиран от #2
11:18 13.06.2024
2 Игрек
До коментар #1 от "хикс":
Те на петата година са с ръждясало дъно и прагове , така че ги няма в тази класация.Коментиран от #5
11:27 13.06.2024
3 Българин
11:34 13.06.2024
4 Не благодаря
12:30 13.06.2024
5 Ванката
До коментар #2 от "Игрек":
Странно имам 4 тойоти и нямам такъв проблем или Вие само сте чели и чували. Като почнеш Ярис 1.3 2006г., Рав4 2.5h 2017г, Land Cruiser 3.0d4d 2012г и hilux 3.0d4d 2017г. Само Крузер-а е обработен против ръжда допълнително, защото се ползва по горите. Ако говорим за обезценяване 2012г модела струваше 80хил, а сега вървят по 50-60хил. Незнам какво ги смятат, ама за 12г цената е паднала по малко от изброените за 4г. Смях за платените класации.Коментиран от #7
22:35 13.06.2024
6 СЗО
00:13 14.06.2024
7 Японска ръжда
До коментар #5 от "Ванката":
Събрал си четири ръждиви масларника? Ти да не си мазохист07:49 14.06.2024
8 Икономията е майка на мизерията
20:33 14.06.2024
9 Трошляци
20:38 14.06.2024
10 Лют
Аутоташев ми предложи да го закупи на същата цена която го купих като нов 2020 г.
1.6 Куб. 115 к.с.
21:06 30.06.2024