30 Юни, 2024 10:03 91 507 57

Невероятно, но факт: Цените на употребяваните автомобили в Европа падат, но тези на дизеловите остават стабилни

  • употребявани автомобили-
  • цени-
  • спад

От началото на годината индексът се е променил от 142.0 през януари до 138.2 през юни, което отразява спад от 2.7%

Невероятно, но факт: Цените на употребяваните автомобили в Европа падат, но тези на дизеловите остават стабилни - 1

Индексът на цените на AUTO1 Group сочи леко увеличение на цените на употребяваните автомобили през юни 2024 година, предвижвайки се от 137.9 през май до 138.2 през юни, което представлява умерено увеличение от 0.2%.

Въпреки месечното увеличение обаче, годишната тенденция продължава да показва низходяща тенденция, като цените на употребяваните автомобили са паднали с 9.2% от юни 2023 г. (152.2) до юни тази година (138.2).

Невероятно, но факт: Цените на употребяваните автомобили в Европа падат, но тези на дизеловите остават стабилни

От началото на годината индексът се е променил от 142.0 през януари до 138.2 през юни, което отразява спад от 2.7%. Цените на употребяваните автомобили все още са с 16.6% по-високи от тези преди пандемията от COVID-19, измерени през юни 2019-а, когато индексът беше 118.7.

„През първите шест месеца на 2024 г. има спад в цените на употребяваните автомобили. Това развитие е в съответствие с очакванията на нашите дилърски партньори за тази година, според онлайн проучване, което проведохме сред повече от 5 100 дилъри в края на миналата година, като повечето казаха, че очакват по-ниски цени през 2024 година.

Особено интересно е, че дизеловите автомобили остават изключително стабилни като цена през първата половина на годината “, коментира Мориц Люк, старши вицепрезидент по продажбите и операциите в AUTO1 Group.

Ценовият индекс AUTO1 показва месечната промяна на цените на употребяваните автомобили в Европа. Тя се определя на базата на анализ на повече от 3.6 милиона продажби на автомобили с пробег в цяла Европа. Началната точка за този индекс е януари 2015 година, с базова стойност 100, спрямо която се определят всички следващи стойности.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 58 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    36 149 Отговор
    Дизела е минало.

    Коментиран от #2, #3, #5, #8, #32, #33, #36, #37, #57

  • 2 Име

    121 15 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Както се показва статистиката - явно не е
  • 3 Анонимен

    151 13 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    По скоро електричките са минало.

    Коментиран от #39

  • 4 Миризлив пор

    91 3 Отговор
    До едно време нямаше производство на автомобили. Стигна се до там, че кола на 5 години на 100 000 км върната от лизинг я продаваха колкото нова. Като възразиш за цената готовия отговор беше "отидете си купете нова", отиваш за нова а там "плащаш сега, получаваш след 9 до 18 месеца, кога се произведе". Започна производството на автомобили и вече цените тръгнаха към нормализиране.

    Коментиран от #14

  • 5 БгТопИдиот🇧🇬

    96 3 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    С тез едеоти на върха и ЧОВЕЧЕСТВОТО ще е минало !!

    Коментиран от #27

  • 6 бензинов тир има ли?

    75 49 Отговор
    дизела е истинската кола, останало е измишльотини

    бензинов кораб да е виждал някой?

    Коментиран от #10, #51

  • 7 бензинов локомотив?

    55 32 Отговор
    чакам да видя бензинов влак дали ще има скоро ха ха ха
  • 8 Невероятен факт

    26 52 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Руските са минало

    Коментиран от #25

  • 9 Читател

    77 31 Отговор
    Писал съм го и преди бензина е за леките автомобили, дизела за отопление и камиони а електричеството за осветление останалото са глупости и излишни разходи.
  • 10 бен Ходжа

    55 37 Отговор

    До коментар #6 от "бензинов тир има ли?":

    Дизелът е за камиони и товарни автомобили. Малолитражка на дизел е смях. А да си виждал спортна кола на дизел? Защо ли?

    Коментиран от #11

  • 11 ю ка ка

    45 14 Отговор

    До коментар #10 от "бен Ходжа":

    Ауди, Пежо, Тойота имаха спортни коли на дизел преди 10 години. Шофиране на писта за издръжливост беше дисциплината.
  • 12 Някой

    55 7 Отговор
    Това показва, че отново има разминаване между действията на политиците, и желанията на хората. Последните си искат дизеловите автомобили, които почти вече не се продават като нови в Европа. Затова у цената им на старо остава висока.
    Търсенето определяло предлагането и цената -пазарна икономика. Ама дръжки!
  • 13 слава на Русия

    50 61 Отговор
    За какво ми е дизелова кола? Пуши, мирише лошо, зимата загрява бавно и я чакаш тройно повече, за да ти се размразят стъклата, а като ти се наложи ремонт, парите от спестено гориво ги даваш там.

    Коментиран от #15, #16, #21, #23, #42

  • 14 Един

    30 9 Отговор

    До коментар #4 от "Миризлив пор":

    А защо не спомена фактора-инфлация?Когато тези коли са били нови,всички останали стоки и услуги на сегашните цени ли бяха?Аман от псевдо-философи!
  • 15 Някой

    49 12 Отговор

    До коментар #13 от "слава на Русия":

    Явно говориш за дизел от 70-те. Нищо от това, което ви написал не е приложимо за съвременните дизели.
  • 16 Даже

    33 18 Отговор

    До коментар #13 от "слава на Русия":

    и в коли произведени преди 30 години, има функция за размразяване на стъклата. Фабрично в самите стъкла има вградени нагреватели. Цък само на едно копче на таблото. Има само едно условие - да не е руска кола.

    Коментиран от #18

  • 17 Манипулативния

    30 31 Отговор
    ЗАПАД,ДА ГНИЕ В АДА!!!
  • 18 Браво

    13 23 Отговор

    До коментар #16 от "Даже":

    Значи викаш да си купя Форд понеже само те имат подгрев на предното стъкло? Ми ако искам Мазда или Опел ко праим?
  • 19 5688

    12 47 Отговор
    Малко автомобилни производители предлагат вече дизел в гамата си. Потреблението също спада в цяла Европа и до няколко години ще изчезне от бензиностанциите.

    Коментиран от #24

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Спас

    14 11 Отговор

    До коментар #13 от "слава на Русия":

    Сигурно си попадал на разни Немски дръгели
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Събуди се

    40 9 Отговор

    До коментар #13 от "слава на Русия":

    Защото дизела не се запалва лесно при катастрофа или теч. Защото двигателите са по-здрави, дълготрайни и можеш да им боцнеш метан. Защото с дизел кола може да теглиш повече. Пп: пуши и мирише ако не я обслужваш. Това за подгрева е отпреди 40 години технология или много нисък клас. Можеш да си поръчаш опел с уебасто печка с дистнционно от 2002 година, преди 22 години, да не говорим за премиум марките или по модерните...
  • 24 77⅞

    33 3 Отговор

    До коментар #19 от "5688":

    Чудесно, да става нишов и да му падат данъците. Литър дизел 60 стотинки да стане, а вие си карайте кракомобилите.
  • 25 факуса

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "Невероятен факт":

    именно невероятно,затуй и нема да е факт
  • 26 тъй шъй

    32 18 Отговор
    Заради дизела ни натресоха елкарите. Ако всичко си вървеше мирно и кротко с бензиновите мотори, както казваха японците, нямаше да има тази лудост елколата. Евентуално сега щяхме на спорим дали хибридът е добър. Това го направиха само три европейски държави-Франция, Германия и Италия. Заради тяхната извратеност към дизела, сме на този хал с насилствено вкарване на елекроколите.

    Коментиран от #41

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 хххх

    35 6 Отговор
    Невероятно глупаво е, че в България се правят всякакви ограничения на стари коли само, защото са стари. За да могат да купуват нови миксери с по 100 коня и да им се рдават ли?
  • 29 Ироничен

    23 9 Отговор
    Имам перфектно дизелово БМВ серия 5 2012г.
    Върви, харчи прилично, защо да го продавам евтино?
  • 30 бай Даньо

    28 1 Отговор
    И каква била приликата на алектромобла с диЯрията,... че не знаеш дали ще стигнеш до къщи
    А дали ще караш нова или стара лека кола зависи от редица фактори, напр. ПАРИ
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Българин

    13 4 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Умнико, пише се дизелът, явно нямаш и начално образование, ама си седнал да даваш акъл.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Евстати

    15 0 Отговор
    Само че има нещо което не се споменава в статията че цените падат на електричките че вече се чудят къде да ги съхраняват докато ги продадат ако въобще някой си купи електричка,Германия продава електрички на загуба и ако мислите че е поради ниските цени на китайците,не не е,китайците също продават на загуба,като си тръгнал да пътуваш за някъде,се надяваш да стигнеш за определено време,ааааа и най новото,някой си щял да произвежда електрически пътнически самолет,дано изпитателите са всичките които замислят тази гениална идея
  • 35 Ангел

    10 1 Отговор
    Дизела държи цена,а бензина докато си го внесъл на другия ден е продаден,а сега де,на кои падат цените аз се сещам само за едни които дори чисто нови с понижени цени никой не иска да си купи
  • 36 Пешо

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Като мислиш така ,кажи кое е бъдещето?
    Или само си чешеш езика!
  • 37 Сашо

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Ти по добре кажи какво караш,и как е през зимата

    Коментиран от #48

  • 38 Петър

    9 3 Отговор
    Дано да върнат казармата,че като чета някои не могат да мислят
  • 39 Напротив

    0 15 Отговор

    До коментар #3 от "Анонимен":

    Електричките са бъдещето и аз бях превърженик на старите дизили но виделото свещ не ще, след определено време това ще е факт.
  • 40 Мишо

    5 2 Отговор
    Цените на втора ръка автомобили падат само дизела държи цена аааааа и бензина , а бе да не би да става въпрос за батериите
  • 41 Запознат

    9 2 Отговор

    До коментар #26 от "тъй шъй":

    Нищо подобно в западния свят никои не се интерисува какво караш, караш си спокоино и никой няма да доиде да те пита каква ти е колата .Нещо повече и книшката да си загубя няма да разбера че съм я загубил много рятко ще ти провярят за шифоьрска книшка. Но е така трябва да се ходи тук там за да може човек да прогледне някои неща

    Коментиран от #49

  • 42 Карай

    3 3 Отговор

    До коментар #13 от "слава на Русия":

    Си ладата и не се разправяи с тия западни буклуци.
  • 43 МИХО МИШОКА

    3 4 Отговор
    ГР ЯМБОЛ КВ ЗЛАТЕН РОГ БЛ 1 НАЙ ГОЛЕМИТЕ КУРВОЛЯЦИ И ТЪПАНАРИ ПОЗДРАВИ ЗА БАРДАКА И ПИЯНДЕТО ПЕШО ОТ БОЯДЖИК

    Коментиран от #44

  • 44 ВИКТОР

    4 0 Отговор

    До коментар #43 от "МИХО МИШОКА":

    ЗНАМ ГИ КРАДЛИВИ СВРАКИ
  • 45 Иванов

    1 15 Отговор
    Карайте си умрелите дизели. Аз карам 2 литра турбо бензин и върви повече от всеки дизел 2 литра. И загрява по-бързо и няма вибрации и не се задръства ,ако се случи 15-20 дни да го карам само в града. С глупости като газови уредби , също не се занимавам.

    Коментиран от #47, #52, #53, #56

  • 46 защита на потребителите

    2 2 Отговор
    Може да спадат, ама не и у нас! Нашите авто-джамбази продават коли на над 200 хил.км на цени като нови! А колко от колите са с превъртяни километражи? Има разни държавни комисии - КЗК, КЗП...но те или спят сладко, или са на море!
  • 47 2 литра е друго

    8 1 Отговор

    До коментар #45 от "Иванов":

    Браво! Ама защо не си взе от сегашните турбо - 1000См3, 130 к.с.? По-малко харчат, и по малко замърсяват.....ама не вървят! Някои се развалят и се налага да ги сменят по 3 пъти в гаранционния срок!
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 БАЙО

    4 0 Отговор
    Да бе. Купих през 2018 Антара 2.0Д от 2007 на 125 000 за 5 000 евра и я продадох 02.24 за 5,500 евра на 160 000км.На мен ли си да вярвам или на това което пише
  • 51 Цицоманов

    1 5 Отговор

    До коментар #6 от "бензинов тир има ли?":

    Повечето ново произведени кораби вече са с газови двигатели, но все пак са проектирани така, че да могат и на мазут, но в краен случай.

    Коментиран от #55

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Бай Хуан

    9 0 Отговор

    До коментар #45 от "Иванов":

    Ми и аз карам 2л. дизел- 200 кс. Всичкото дето си го изписал го правя и аз и нема кахъри никакви.
    Пъ нал разбираш, ч въртящия ми момент е двойно по-голям от твоя , следователно и ресурса на дигателя е двойно по-голям. И незма що ..(епитет, който няма да се хареса на модератора) ми трие поста ?!!!
  • 54 Бай Хуан

    5 1 Отговор
    Принципно нямам нищо против електричките, самото нещо акато ел. двигател е много хубаво, на батерията е чок проблем! Ако измислят батерия дето да е по-лека , да се зарежда за 5 мин. и да държи 1000 км. пробег и да не се разваля 15 г. и автомобила да е на цената на бензинов или дизелов съм съгласен.
  • 55 Смях

    2 1 Отговор

    До коментар #51 от "Цицоманов":

    Ми що не вземеш да се пообразоваш, преди да бързаш да пишеш? Тук таме има кораби на LNG, по рядко на LPG. Но са малко. В сравнение с корабите на тежко гориво, дет му казваш “мазут”, са пренебрежимо малко. Има и други технологии които се изпробват, включително и на батерии (фериботи). Много пространствена тема.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 лолипоп

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Търся дизел кола, по възможност от 3 литра нагоре. Woke джендърията и се вижда края. Европа е отговорна за едва 8% от замърсяването на земята. Чистотата на планентата ще се решава от латинска Америка и Азия.