18 Юни, 2024 09:56 4 030 29

Ново проучване: Употребяваните електромобили поевтиняват много по-бързо от колите с ДВГ

  • употребявани автомобили-
  • цени-
  • електромобили на старо
Ново проучване: Употребяваните електромобили поевтиняват много по-бързо от колите с ДВГ - 1

Деградацията на батериите е една от причините за бързия спад в цените на електрическите автомобили. Това прави експлоатацията на електрически автомобили по-малко привлекателна, тъй като разликата в цените между коли с ДВГ и електромобили се увеличава драстично с времето.

Миналата година цените на употребяваните електрически автомобили са били средно с 25% по-високи.

Средната цена на сделка за употребявани автомобили остава значително по-висока, отколкото беше преди пандемията от COVID-19. Не всички превозни средства обаче запазват стойността си еднакво. Според ново проучване на iSeeCars разликата в цените между употребяваните бензинови/дизелови и електрически автомобили се разширява.

Ново проучване: Употребяваните електромобили поевтиняват много по-бързо от колите с ДВГ

През май 2024 г. средната ценова разлика между употребявани електрически автомобили и такива с ДВГ достигна 8.5% . Средната цена на употребявана електрическа кола миналия месец е била 28 767 долара, докато средната цена на бензинова кола е била 31 424 долара.

Това е значителен спад от миналата година, когато употребяваните електромобили бяха с 25% по-скъпи през юни 2023 година, или средно с 8 000 долара повече от техните бензинови аналози. По това време средната цена на електрическа кола беше 40 783 долара, докато бензиновите коли струваха 33 469 долара.

Според iSeeCars цените на електромобилите са спаднали стабилно до средата на миналата година, стабилизирайки се през последните няколко месеца на 2023 година, преди да започнат отново да падат през февруари.

Средната цена на употребяваните бензинови автомобили няма такава съдба. Те държат цена от порядъка на около $31 000 за годината и на практика са поскъпнали с около $375 между февруари и май 2024 година.

Ново проучване: Употребяваните електромобили поевтиняват много по-бързо от колите с ДВГ

Тази тенденция се отразява и в ценовата разлика между Tesla Model 3 и BMW 3 Series. Миналия юни употребяван Model 3 струва $2635 повече от употребявано BMW серия 3. Единадесет месеца по-късно цената на Tesla е с $4806 по-ниска от тази на BMW-то.

Проучването установи също, че електрическите превозни средства са сред първите седем употребявани автомобили, които са отбелязали най-голям спад на цените през последната година.

В момента около електрическите превозни средства има много неизвестни. Продажбите се забавят, цените падат, а конкуренцията се увеличава по целия свят, докато производителите на автомобили се чудят какви коли да правят, за да могат те да отговарят на нуждите на хората.

Ново проучване: Употребяваните електромобили поевтиняват много по-бързо от колите с ДВГ

Ниската стойност при препродажба може да повлияе отрицателно на приемането към EV, тъй като потребителите продължават да оценяват дали тези превозни средства отговарят на начина им на живот.

Колата често е втората по големина покупка на човек след недвижимия имот и повечето не желаят да поемат риска от закупуване на EV. Проучването на iSeeCars анализира повече от 2.2 милиона употребявани автомобили на възраст между една и пет години, продадени между май 2023-а и май 2024 година.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анонимен

    11 1 Отговор
    Първо се консултирайте с Митьо Бустеров ,по въпроса за остатъчната стойност на електричките.
  • 2 да де

    24 3 Отговор
    Кой е луд да си купи електричка с батерия без ресурс цената на която е като за два нови ДВГ.
  • 3 Ха ха ха

    22 4 Отговор
    Боклука става още по голям боклук
  • 4 стандартите в производството не са

    5 1 Отговор
    за удобство . купуваш кола и после само сменяш батерията . 3,4 или 5 ръка кола е както са подобните други автомобили . като се продава производството се търсят пазари . целта е само да се вдигат цените . затова едни и същи са дето са на хорото .
  • 5 Тпхмнпмзн

    29 3 Отговор
    Тези дни прочетох коментар, който доста ми допадна - когато си купуваш електричка на старо, не си купуваш кола на старо, а батерия на старо.

    Коментиран от #8

  • 6 Статия за наивници

    4 12 Отговор
    Да бяхте направили някаква корелация и на цените на новите автомобили? Това е като да обясняваш, че цените за отопление в Европа падат А в Австралия се качват, без да уточниш че в Австралия идва зимата А в Европа идва лятото същото време.

    Много ясно, че докато цените на новите електромобили падат, а цените на новите автомобили с ДВГ се качват, цените на автомобили втора употреба ще ги следват.

    Коментиран от #13

  • 7 Гост

    19 5 Отговор
    Няма желаещи да купуват нито нови,нито стари електрокари.
  • 8 Златен лаф извади

    3 8 Отговор

    До коментар #5 от "Тпхмнпмзн":

    Хайде сега запомни още един и от мен. "Няма старо и ново злато" понякога старото е по скъпо от новото.
  • 9 Според статията

    8 7 Отговор
    През юли месец 2022 година цената на електромобил втора употреба е бил 60 000, А май месец тази година цената се е сринала на 28 хиляди долара и собствениците са изгубили 32 хиляди долара. Следователно след още по-малко от две години години цената от 28 хиляди долара ще падне с още 32 000 и ще стане отрицателна. Честито!
  • 10 Страхотна новина

    9 8 Отговор
    Очертава се страхотен бизнес. Всеки закупен автомобил с ДВГ след пет години и 500 000 км може да бъде продаден с печалба! Купувай народе! Щом така пише в статията, няма как да не е вярно! Никой да не е помислил да си купи електромобил защото ще трябва да плаща на някой за да се отърве от него и да си купя истински автомобил.
  • 11 Бла

    10 2 Отговор
    Многониковия теслар , отново си води монолози. Направо не знам , защо още го търпят под всяка статия ...
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Правилно ли разбрах

    5 6 Отговор

    До коментар #13 от ",лкмйнхбг":

    Ако цените на ferrari падат, а на dacia се вдигат, значи dacia-та е по-хубавия автомобил?
  • 15 мани беги

    4 3 Отговор
    те ако бяха хубави, няше да киснат навремето по жп гарите ни :) електричките ги има от мнооооо време и не стават!
  • 16 Пълни глупости

    3 9 Отговор

    До коментар #12 от "всд5ф6г":

    Не ти трябват приложение, карти или каквото и да е било по българските бързи зарядни станции. Включваш и зареждането започва с поне 150 kW. Под 150 kW се мръщим. В 99% от случаите станциите работят. Това да не ти е западът? Станции има на всеки 30-40 км накъдето и да си тръгнал.

    Коментиран от #19, #24

  • 17 Калитко

    6 1 Отговор
    Ми много ясно като никой не ги иска.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 тъй шъй

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "всд5ф6г":

    То хубаво откровение, ама тези работи с малко проучване се знаят преди да се хвърлят много пари на вятъра. Това ми е чудно, нямахте ли съмнения. Разбира се има и други недостатъци.

    Коментиран от #21

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Палячо

    2 2 Отговор
    Ако беше отворил картата в сайта на plug share нямаше да пишеш такива глупости и да си мислиш, че някой ще ти се върже на заплахите. Това освен доказателство за интелекта ти е доказателство и какъв страхливец си, за да очакваш отговор след заплаха.

    Ако си достатъчно "умен" за да не знаеш кои са Финес и Елдрайв и да не знаеш че всяка от тях има по над 200 локации, а цялата държава е приблизително правоъгълник с размери 400 на 500 км, който се покрива със 100 станции през 50 км.
  • 24 123

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Пълни глупости":

    Бързите зарядни станции не скапваха ли батерията при честа употреба ?

    Коментиран от #25

  • 25 Така е

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "123":

    Бързите зарядни скапват изключително бързо батерията при честа употреба. Наскоро имаше един пример за цели 25% деградация на батерията само за 700 хиляди километра, защото автомобилът бил зареждан само на бързи зарядни 250 kW. На българските по 150 киловата вероятно ще изкара два пъти повече километри докато достигне 25% деградация но и това е малко. Автомобилите с ДВГ изкарват много повече без ремонти и поддръжка.

    Трябва да ги по-добре от тези батерии да изкарват поне 10 пъти по толкова за да има смисъл от електромобилите. Какво са някакви си 700 хиляди километра!
  • 26 Щейман

    1 1 Отговор
    Електрическите коли са преходен етап. Батерихя правотоков мотор е двойка известна още от началото на 20 век. Батерията е токсична и до време ще се неглижира този въпрос. Да стоиш върху изхвърляща токсични газове Батерия си е чиста проба самоубийство.Въпрос на време ще бъде когато електромобилите ще бъдат забранени.

    Коментиран от #29

  • 27 Българин

    0 0 Отговор
    В реалния живот батериите като паднат и на боклука.Така и електромобилите, но докато батериите са ститинки и лев, два, то електрокарите са си баснословни пари.Направете си изводите сами и бъдете умни.
  • 28 Айде да

    0 0 Отговор
    Стават по 1000/2000 лв.веднага взимам и аз и изхвълям бензинката на секундата.
  • 29 Малии

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Щейман":

    Незнаех чи литиевите батирии изхвълят токсични газове , имам ел колело сигорно вече съм се надишал смартоносно на тия токсични газове