Last news in Fakti

20 Юли, 2002 00:00 1 261 0

Разяреният старец

  • oldsmobile-
  • oldsmobile toronado-
  • toronado

Един от най-силните моменти в холивудските продукции, изпълнени с много юмручни удари и надбягвания със скоростни резачки, е този в който пропит американски каубой на преклонна възраст се събужда от летаргията, за да раздаде справедливост. Обикновено белобрадият старец подкарва возило, което би накарало и Доналд Тръмп да изпадне в див ужас, че е започнал да обеднява, а тупаниците, с които се громят противниците, подтикват “специалисти по бойни изкуства” като Лоренцо Ламас към поредното алкохолно отравяне. Този път сме ви подготвили среща с един американски четириколесен шедьовър, който съчетава в себе си нрава на подобен филмов персонаж и едновременно с това е достоен да служи за возило на всеки уважаващ себе си северноамерикански мачо.

Разяреният старец носи названието Toronado и е дело на Oldsmobile

Историята на халата започва в началото на 60-те години на миналия век, когато ръководството на Oldsmobile поставя за задача на своите конструктори да разработят проект на двуместно купе, което да покори сърцата на почитателите на спортните резачки, въоръжени с боботещ двигател, много конски сили и зашеметяваща външност. Тригодишните усилия на янките в крайна сметка дават резултати и през 1966 година на публиката е представен моделът Oldsmobile Toronado, който по всичко личи е изпълнил желанието на шефовете. Само че още на следващата година от компанията представят нова разработка със същото име, която надминава всички очаквания. To­ronado-то от 67-ма е снабдено с всичко необходимо, за да ви накара да се влюбите от пръв поглед.

Типичната за онова време клиновидна форма на двуместното купе е разчупена с множество детайли. Погледнат отпред “американският дядо” е способен да смрази кръвта и на най-разгорещения състезател на пътя. Издължената и силно скосена предница получава естествен завършек с масивната хромирана броня отпред. Радиаторната решетка пък е максимално стеснена и предизвиква твърде сериозна асоциация с “миловидната” физиономия на изгладнял хищник. Ако пък возилото реши да ви погледне и с двете си очи, които иначе са добре замаскирани, значи вече сте достатъчно запленен. Погледнат отзад, Toronado също има с какво да ви впечатли. Тесните стопове и двата хромирани ауспуха придават доста колоритен вид на янкито. От масивните дъги на калниците пък личи неприкрита агресия.

При двигателя властват американските стандарти

Едва ли има друга страна в света, където многото кубици и няклкото стотин конски сили да са на такава почит. С този свят канон са се съобразили и създателите на Oldsmobile Toronado. Под предния капак на звяра янките набутват V-образна ламя с осем цилиндъра и работен обем 6965 кубически сантиметра. Гигантското сърце на Toronado осигурява 385 конски сили при 4800 об./мин. Максималният вър­тящ момент е 645 Нм при 3200 об./мин. В оборудването е използвана и тристепенна автоматична ско­ростна кутия. Въртящият момент се предава на задните колела. От 0 до 100 км/ч халата ускорява за 7.3 секунди, като едва при 220 км/ч вече не е необходимо да гледате скоростомера - повече от тези километри возилото може и да вдигне, но само ако се потрудите допълнително върху двигателя.
От Toronado, модел 67-ма американците продават няколко хиляди екземпляра, но дори и след близо четири десетилетия собствениците на подобен автомобил много трудно се разделят с него.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА