Един от първите екземпляри от популярната у нас в миналото VAZ-2102 се продава в Новосибирск. Цената обаче изнедадва. Комбито от 1971 година е сглобено в първия ден от производството на модела, 21 септември. Уникалността на този VAZ-2102 е, че са произведени около триста ранни „двойки“ и само няколко са оцелели до днес.
Принадлежността към първата партида се потвърждава от идентификационен номер, въпреки че самият номер не е посочен в обявата. „Двойката“ от Сибир е реставрирана, така че изглежда като чисто нова. Дори отдолу колата изглежда уникално. Комбито е пребоядисано и редица компоненти са сменени.
Продавачът посочва, че под капака има чисто нов двигател от 1971 година. Цената обаче е шест милиона рубли, което по текущия обменен курс се равнява на 118 651 лева. Моделът 2102 започва да се произвежда в Толиати на 21 септември 1971 година, тоест след три седмици комбито ще навърши 53 години.
Първоначално двуобемните автомобили разполагат с един 1.2-литров (64 конски сили, 87 Нм) бензинов карбураторен мотор с атмосферно пълнене и с 4-степенна механична скоростна кутия. Колекционерската кола, която е обявена за продажба е с тъмночервен салон и каросерия.
Общият тираж на VAZ-2102 достига 667 хиляди единици, така че не всички автомобили са ценни. Въпреки това ранните екземпляри от 1971 година са малко на брой и затова се определят, като колекционерски, въпреки че крайната цена зависи от подхода на реставраторите и качеството на извършената работа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #12, #37, #49
10:03 02.09.2024
2 Има и луди
10:05 02.09.2024
3 Име
Коментиран от #6
10:07 02.09.2024
4 Хахаха
10:12 02.09.2024
5 Дамммм
10:15 02.09.2024
6 Само
До коментар #3 от "Име":
като видиш, на тая очепената врата кората колко зяпа. И това е на нова кола. Тия дето са имали такива, сигурно помнят, че от четири врати, две нямаше дето да се затварят по един и същи начин.Коментиран от #68
10:21 02.09.2024
7 баба ти Ванга
10:22 02.09.2024
8 ХЕНРИЙ ФОРД
В ТАЛОНА МУ ПИШЕ...
„КОЖЕН САЛОН”....😀.....
10:23 02.09.2024
9 Аукцион
Ако беше оригинал, тогава щеше да има някаква стойност
10:29 02.09.2024
10 Оракула от Делфи
120000 лева , вие луди ли сте бе хора???
Всичко което Русия е произвела е правено от Европейски фирми!
Самолети,ракети,коли и камиони, оръжие,динамит,барут ,пушки и гаубици,танкове, и ракети,
да благодарят на Хитлер , и германските военно- пленници,
че ги нучиха на всичко!
От където и да погледнеш, "смешни ушанки"!
Коментиран от #24
10:42 02.09.2024
11 Ценител
Да платиш много пари, за да се хвалиш с него - това го могат само крепостните.
10:50 02.09.2024
12 Тц. направо
До коментар #1 от "честен ционист":
"безаналоваЯ" техника?? ФИАТ копиран 1 към1 в детайли! За парите които е струвала някога нов Мерцедес а не жигула... А и 15г. чакане докато остарееш.Коментиран от #15
10:53 02.09.2024
13 Тьотя
10:54 02.09.2024
14 Помак
11:01 02.09.2024
15 555
До коментар #12 от "Тц. направо":
Че те тия тъпанари имат ли нещо, което не е откраднато и копирано дословно от истинските му създатели…??? НЕ !!!…11:04 02.09.2024
16 Жендарите
Коментиран от #17, #19, #51
11:12 02.09.2024
17 Ценител
До коментар #16 от "Жендарите":
Ако беше посещавал държави в Латинска Америка и Африка, щеше да знаеш, че местните КАРАТ западни коли на по 50 години. Тая руска бракма не е карана и пак не става.Коментиран от #18, #27
11:30 02.09.2024
18 Бъркаш, центаджийче напушено
До коментар #17 от "Ценител":
Карат коли на по 70 години. Когато Кравария е имала индустрия. А не на 50, когато всичко изнасят в Китай, Мексико и Турция и надуват балона11:36 02.09.2024
19 И колко струва!!!
До коментар #16 от "Жендарите":
Западналите боклюци издържат до гаранцията. А за електрическите тостери да не отваряме темата…11:39 02.09.2024
20 Голем смех
Коментиран от #25
11:43 02.09.2024
21 Костя
11:46 02.09.2024
22 Варненският многоников безделник
11:53 02.09.2024
23 Пловдивчанин
Коментиран от #31
11:54 02.09.2024
24 ШООООО ФОН БРАУН
До коментар #10 от "Оракула от Делфи":
НЕ НАПРАВИ ЛИ УС РАКЕТКИТЕ ШОТ В ЦЯАААААААССЛА ВЕЛИКАХАНЕРИКА НЯМАШЕ ЧИТАВ ИНЖИНЕР РАКЕТЧИК.СЕРГЕЙ КАРАЛЬОВ Е ..НЕМЕЦ. НАЛИ. ОЩЕ КЪТ ВИДИШ ДИЗАЙНА НА УС...СССР И УС РАКЕТИТЕ ША ВИДИШ КОЙ ЙВО ЕЙРАЛ А ДРУГ ИЗМИСЛИЛ САМОСТОЯТЕЛНО.....11:57 02.09.2024
25 Сравнявай ябълки с ябълки, а не с тикви!
До коментар #20 от "Голем смех":
Какъв Климатик и ABS на работническа кола 1971, хахо???Коментиран от #26, #28, #56
11:57 02.09.2024
26 Голем смех
До коментар #25 от "Сравнявай ябълки с ябълки, а не с тикви!":
US автомобилите имат климатици и автоматични трансмисии още от началото на 60-те години.Коментиран от #52, #54
11:58 02.09.2024
27 Кога си карал коли в Латинска Америка
До коментар #17 от "Ценител":
По интернет ли? Платен от Козяк12:02 02.09.2024
28 Пловдивчанин
До коментар #25 от "Сравнявай ябълки с ябълки, а не с тикви!":
Прав си, няма как да сравняваш класики като Форд Мустанг или Шеви Корвет от 70-те години със жигула или москвич от същото време. Смешно е :) В USA по онова време са правили автомобили, а в СССР жалки подобия на такива.Коментиран от #29, #45
12:04 02.09.2024
29 глу пав ли си или да?
До коментар #28 от "Пловдивчанин":
скъпи спортни коли като Мъстанг или Корвет не са евтини, масови, работнически модели като Поло или Пунто - наиситна си платена тикваКоментиран от #32
12:11 02.09.2024
30 Ники
Коментиран от #59
12:16 02.09.2024
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Голем смех
До коментар #31 от "Аве, промивка":
Трудно ти разбирам кво си написал, сигурен ли си, че владееш български ? :) хахахахахахахаха12:28 02.09.2024
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 зле
Коментиран от #42
14:01 02.09.2024
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Диамантената ръка
14:34 02.09.2024
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Го4о
15:00 02.09.2024
41 Тошко
Коментиран от #43
15:08 02.09.2024
42 На чичка
До коментар #36 от "зле":
ти на жигулито никога не е писало FIAT на капака на клапаните…15:15 02.09.2024
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Намайнинбург
До коментар #28 от "Пловдивчанин":
Мустанг и шеви, далеч не са евтини и масови модели. Те са нещо като реклама на Форд да си продават другите модели. Всички марки са имали подобни спортни или луксозни модели, но масовите евтини модели са си същите боклуци и в Америка и в СССР и в Германия.16:00 02.09.2024
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Русофил
17:18 02.09.2024
49 Zаблуден комунист
До коментар #1 от "честен ционист":
Навремето руските партийни вождове купуват лиценз за производство на Fiat 124, който модел вече е спрян от производство в Италия. Някои петолъчници и до днес твърдят, че това е безсмъртна руска техника…Коментиран от #50
18:49 02.09.2024
50 Неосведомен демократ
До коментар #49 от "Zаблуден комунист":
124-ката се прави от 66 до 74-та, като е кола на годината в Европа за 67-ма!2101 започва производство през 70-та и има редица конструктивни различия…. та не е точно спрян от производство модел….
19:12 02.09.2024
51 Американските
До коментар #16 от "Жендарите":
коли от 50 и 60 години на 20 век, са масово горе-долу по 2 тона и половина. И всички са с V8 двигатели. Туй жигуле, ще им го събереш в багажника. Спомням си от един епизод по Дискавъри, реставрираха някъв Шевролет май беше, двама души едва му повдигнаха предната броня да я монтират. Цялата хром.19:26 02.09.2024
52 Освен
До коментар #26 от "Голем смех":
това, масово има монтирана и хидравлика на кормилното управление.19:35 02.09.2024
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Имат
До коментар #26 от "Голем смех":
и радио, да си слушкаш музика и лакърдийки.22:17 02.09.2024
55 665433
22:55 02.09.2024
56 Ябълка с ябълка
До коментар #25 от "Сравнявай ябълки с ябълки, а не с тикви!":
От средата на 60-те години всички американските масови модели (не луксозни) предлагат климатик като опция.От 1973 Крайслер включва климатика като стандартна част от оборудването (не като екстра)
04:08 03.09.2024
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Българин
09:12 03.09.2024
59 В американските
До коментар #30 от "Ники":
коли от 60-те години на 20 век, само хрома е тежал колкото това жигули. Били са дълги около 6 метра, и малко по широки от 2 метра. Виж примерно един Кадилак Елдорадо от онова време. Другите им марки също не са били по-назад. Автоматична кутия, климатик, радио, хидравлика на волана. Пък електрически гюруци, ел.стъкла, били са обичайни неща.Коментиран от #63
11:12 03.09.2024
60 МП4
15:45 03.09.2024
61 Някой
Коментиран от #67
22:57 03.09.2024
62 Никси
Коментиран от #69
16:19 04.09.2024
63 Никси
До коментар #59 от "В американските":
това дето го изреди като екстри го има в Чайката , Зило и Зимовете ,Волгата с квадратния фар и големите стопове Газ 3301, виждал ли си кабрйо Зиловете на Парада в Москва преди да излезнат Аурусите , а на Брежнев Чайката , не са били масовка както е в Америка но са ги карали все държавници и олигархията , а за простолюдито е ладюхата и московеца !!!.Коментиран от #64, #65
16:28 04.09.2024
64 Има
До коментар #63 от "Никси":
го де, има го. Ама като сложих линк с видео, дето руснака обяснява как е събран кадилака, пък когато Хрушчов бил в щатите, и като го видял, веднага наредил и те да почнат да правят такива коли, поста го изтриха. Потърси си в тубата и си гледай.19:00 04.09.2024
65 Като
До коментар #63 от "Никси":
всичко съвеЦко... По 5 броя за парад.За качество, ще кажа, че нямаше москвич, или жигуле с багажник (седан) дето да нямаха някоя тояжка, да подпреш капака, като е отворен. Толкоз им беше работата. Една панта не могат да скопосат.
Коментиран от #66
20:11 04.09.2024
66 Никси
До коментар #65 от "Като":
на наща жигула багажния капак на Седана никога не сме я подпирали с дърво или летва , само коли дето са претърпяли ПТП не им се отваряше капака без да го подпреш с дръвце нещо , жигулката ни беше доста пазена кола морско син цвят и поради факта че баща ми беше и той професионален шофьор си гледаше колата и я обслужваше зада му върши работа , нема как при дърводелец с любителска книжка да се отваря капака като той си отваряше външните порти с колата , познавах доста текива Дърводелци , защото от всеко дърво свирка не става , също имахме и мотор мз трофи с черния кръгъл фар с предпазители на колената срещу вятър 175 кубика , уникална возия правеше и беше доста икономичен мотор , абе какви беха тия амортесьори , легналите полицаи не ги усеща ше !!!.15:01 05.09.2024
67 Никси
До коментар #61 от "Някой":
Запорожеца се правеше в УССР , след него излезна ЗАЗ Таврията двигателя и беше отпред и пак беша двуврата но нешо не се наложи на пазара защото много я ядеше ръждата спрямо предшественика и с квадратния и по старата с кръглия стоп с джобовете отстрани на задните калници , това като ретро ме е най кефил и трабант 600 с заоблените капаци , волгата старата с еленчето и всички останали ретро по света!!!.15:10 05.09.2024
68 Спиро
До коментар #6 от "Само":
И това беше кола, за която се чакаше с години да си я получиш…Другото беше запорожци и москвичи…
За да стигнеш от София до морето, “колата ти” предварително трябваше да мине на основен технически преглед.
Като се замисли човек “едно време беше “по-хубаво””
08:58 06.09.2024
69 Купи
До коментар #62 от "Никси":
си. Хем ще ти се изясни смисъла на ". а-а-хти боклука неземен".09:50 06.09.2024