21 Септември, 2024 11:30 723 21

Митата върху китайските електрически автомобили не помогат за постигане на желания ефект

  • byd-
  • китайски електромобили-
  • мита-
  • сащ-
  • европа-
  • китай
Митата върху китайските електрически автомобили не помогат за постигане на желания ефект - 1

Търговската война между Запада и Китай разкри един неприятен факт: Пекин захранва собствените си автомобилни компании с огромни субсидии, благодарение на които те могат да продават коли в Европа и САЩ на много ниски цени. Затова беше решено да им се наложат големи мита, за да се изравнят по някакъв начин цените с местните марки и да бъдат конкурентни. Сега вече е ясно, че това действие не сработи.

Няма желания ефект

Процентът на данъка, наложен върху китайските електрически превозни средства, варира в различните страни. Най-високите мита достигат 100 процента и са приложени от САЩ и Канада. В ЕС бяха по-снизходителни: там митата варират от 17,4% (за автомобили BYD) до 38,1% (за компанията SAIC).

Nikkei обаче пише, че дори и с новата 100% тарифа, BYD пак ще има най-евтината електрическа кола в САЩ. Според нов доклад най-евтиното предложение на BYD ще засенчи всички автомобилни производители в САЩ с цена под $25 000.

Защо BYD успя

След като прекрати производството на превозни средства с двигатели с вътрешно горене през март 2022 година, BYD е в челните редици на прехода на индустрията към електрически превозни средства. Компанията изгражда своята верига за доставки много по-дълго от всяка друга компания за електромобили днес. Започва да произвежда литиево-йонни батерии през 1996 година, като доставя батерии за смартфони Motorola и Nokia.

Тези ранни инвестиции в производството на батерии помогнаха на BYD да се превърне в индустриалния гигант, който е днес. Откакто пусна своята революционна батерия Blade EV през 2020-а, компанията продължи да въвежда още по-ефективни и евтини технологии, за да намали цените. Технологията, например на Tesla, е по-млада, все още не е имала време да премине през процеса на поевтиняване и следователно автомобилите на компанията са много по-скъпи.

Най-евтиният електрически автомобил на BYD, Seagull EV, струва по-малко от $10 000 (69 800 юана) в Китай. По този начен, на автомобилния пазар в Китай, достъпните електрически и хибридни модели на компанията изместват задвижваните с бензин превозни средства, особено от чуждестранни автомобилни производители.

Предимства на китайските компании

Китайските производители на автомобили като BYD имат предимство с добре установени вериги за доставки, които позволяват цените да бъдат намалени. Потребителите в тази страна показват много по-високо търсене на електрически автомобили, което позволява развитието на производството и масовото производство. За разлика от тях, в САЩ потребителите все още се придържат към бензиновите автомобили.

През юли електрическите превозни средства представляват повече от 50% от продажбите на леки автомобили в Китай. А в САЩ, според последните данни на S&P Global Mobility, електрическите превозни средства представляват само 8,5% от пазара на леки автомобили през същия период.

Китайските компании, включително BYD и CATL, също доминират световния пазар на батерии. Според SNE Research CATL (35,9%) и BYD (16,5%) водят глобалните продажби на батерии за електрически превозни средства през второто тримесечие въз основа на доставките. През първите осем месеца на 2024 г. CATL представлява 37,6% от световния пазар на батерии за електромобили, докато BYD е втори с 16,1%.

По-евтино от другите

Всичко това, заедно с китайските субсидии, позволява на BYD да предложи най-евтината електрическа кола в САЩ, дори и с новите 100-процентови мита, казва изпълнителният директор на AutoForecast Solutions Джо Маккейб в интервю за Nikkei.

Митата ще влязат в сила на 27 септември и са предназначени да „защитят американските производители от нечестните търговски практики на Китай“, според прессъобщение на Белия дом.

Маккейб каза, че най-евтиният електрически автомобил на BYD, Seagull EV, ще струва 12 000 долара в САЩ. При 100% тарифна ставка, тази сума става $24 000 - все още доста по-евтино от всичко, предлагано от автомобилната индустрия в САЩ.

Tesla, която към момента държи лидерството (48% дял през юли) на пазара на електрически автомобили в САЩ, все още не е преминала границата от 30 000 долара. Изобщо не говорим за други производители, защото техните продукти се считат предимно за премиум и са в пъти по-скъпи.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Че даже и са по-умни

    19 5 Отговор
    Западът вече не е това което беше - мизерия, мигранти, наркомани, инфлация, войни и фалити. Учете китайски - китайците са новите евреи.

    Коментиран от #3, #4, #7

  • 2 Последния Софиянец

    8 8 Отговор
    По улиците на Ливан горят като факли електромобили и електрически скутери.Не си купувайте електромобили и тротинетки.

    Коментиран от #5

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Набиулина е кадър на МВФ а Путлер милици

    4 13 Отговор

    До коментар #1 от "Че даже и са по-умни":

    Китай за разлика от крепостните руснаци си запазиха централната банка под собствен контрол и си печат и субсидират на воля.

    Коментиран от #11

  • 5 На магистралата

    7 4 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Гори майка ти
  • 6 БАНко

    5 4 Отговор
    НАТООВЦЕ , УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО СЪСИПВА НАТОВСКАТА СКАПАНА ЕВРОПА !!!
  • 7 Демократ

    3 15 Отговор

    До коментар #1 от "Че даже и са по-умни":

    Китай е клосет извън небостъргачите ядат бамбук

    Коментиран от #9

  • 8 редник

    5 1 Отговор
    /Най-евтиният електрически автомобил на BYD, Seagull EV, струва по-малко от $10 000 (69 800 юана) в Китай./

    Кога ще се продава у нас и за колко?...

    Коментиран от #10

  • 9 То тогава и запада беше рай

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "Демократ":

    Четеш данни от 2003 г.
  • 10 Европейска Диктатура

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "редник":

    Няма. Еврейският Съюз, познат от западната пропаганда като "Европейския Съюз", им налага 40% мита и 20%ДДС и комисионни и транспорт и стават по над 50 000 лв.

    Коментиран от #16

  • 11 Путин

    4 3 Отговор

    До коментар #4 от "Набиулина е кадър на МВФ а Путлер милици":

    Много съм нефелен...


    но важното е, че скатах $400 милиарда от заплати.
  • 12 Българка

    8 1 Отговор
    И сега, това лято,електроенергията в Източна Европа не е достатъчна и беляза върхов надпазарни цени. Представете си ненадежните за дълга употреба електромобили, ако заместят колите с двигатели с вътрешно горене, какви цени ще достигне ел.енергията. Отделно електромобилите не са достатъчно надеждни. След като могат дистанционно да се взривяват всякакви уреди на батерии, то бъдещето на електромобилите ли е?
  • 13 Ха ха ха

    1 2 Отговор
    То и санкциите на рашата не работят ама .........
  • 14 Като динозаври

    6 1 Отговор
    БМВ, Ауди и Мерцедес се движат с 50 години след китайците
  • 15 Анджо

    4 1 Отговор
    Егати тъпите изводи. Тая статия е пълна боза, защо ли, защото санкциите няма ефект за 5,6, месеца, трябва да се счете след поне две години.
  • 16 редник

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Европейска Диктатура":

    Китай субсидира, т.е. плаща част от цената - ми да благодарим и да поръчаме 100 000 коли и да поискаме още 1 000 $ отстъпка за количество - ще караме нови коли за под 20 000 лв и ще сме много екологични...

    Ех, живот на колела, здравей...
  • 17 редник

    2 1 Отговор
    То хубаво се занадявах на нова електричка за 20 000 лв, но се замислих - какво ще стане със застраховките на всички ел. коли след гърмежите в Ливан?!... 😪
  • 18 Механик

    2 0 Отговор
    "Митата върху китайските електрически автомобили не помогат за постигане на желания ефект"
    Добавям само, че санкциите също.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Фен

    2 0 Отговор
    Да, европейците вече дълго мислят, преди да си купят нова кола, Фолксваген уволнява 15 000 работници. За сега.
  • 21 емилиян

    1 0 Отговор
    "Митата ще влязат в сила на 27 септември и са предназначени да „защитят американските производители от нечестните търговски практики на Китай“, според пресъобщение на Белия дом." Къде е Либералната икономика когато с години ни убеждаваха за свободно движение на капитали , стоки товар и човешки ресурси . ? Защото тогава прогресивният и демократичен Запад беше технологичен по -добре развит от останалите страни. Сега губейки хегемонията си същите цивилизовани станаха като стадо от бесни песове което е готово да унищожи всичко което считат за тях ще е опасност. Изоставайки технологически правят всичко възможно и се противоречат като се опитват да спрат технологиите при Еv автомобили тъй като продажбите падат поради редица факти -- недостатъчна инфраструктура , високи цени и самозапалване - но и правят всичко възможно да спрат развитието на Китайските Ev въвеждайки високи мита.