Японските автомобили бързо губят традиционните си пазари

1 Декември, 2024 10:45 1 872 21

  • японски автомобили-
  • китайски електромобили-
  • пазари

Те биват изместени от китайски марки

Японските автомобили бързо губят традиционните си пазари - 1

Китайските производители на автомобили започнаха бързо да изпреварват своите някога непобедими японски конкуренти. Марки като Toyota, Honda, Nissan, Mitsubishi и други губят пазарните си позиции с тревожна скорост, пише Bloomberg .

От 2019-а до 2024 година японските компании претърпяха най-големите си загуби на пазарен дял, като най-много това се усеща в страни като Китай, Сингапур, Тайланд, Малайзия и Индонезия, където те традиционно доминираха досега.

Основната причина е силната конкуренция от страна на китайските производители, които активно развиват и предлагат модерни технологии. Като най-важен проблем за японските марки се посочва бавният преход към изцяло електрически автомобили.

А китайските компании са водещи в тази област. В Северна Америка, където хибридните автомобили са популярни, японските производители все още се задържат на пазара, но в световен мащаб техният дял намалява значително.

По-кокретно спадът е от над 20% в края на 90-те години до 11% днес. През същия този период Китай е увеличил дела си от 1.4% до 38.4%. Успехът на Китай се основава на няколко ключови фактора.

Включително фокус върху електрическите превозни средства и предимство в технологията на батериите, което позволява на местните производители да предлагат много по-конкурентни цени.

Китайските компании активно навлизат на нови пазари, особено в Югоизточна Азия, Близкия изток и Африка. Например BYD стана шестата най-голяма марка в страната само няколко месеца след като навлезе на индонезийския пазар.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 да ама не

    10 4 Отговор
    Да сложиш заедно Тойота и Хонда при Митсубиши и Нисан е смехотворно. Първите разширяват производство, продажби, вторите благодарение на даунсайзинга от европейските им уж партньори, намалиха не само обема на моторите, но и се свиха продажби до състояние на фалит.
  • 2 Ттт

    10 10 Отговор
    Спокойно. Който веднъж си е купил китайски автомобил не е повторил.

    Коментиран от #6

  • 3 666

    11 8 Отговор
    Като разберат какви боклуци са китайските ментата бързо ще ги захвърлят. Японското качество винаги ще е номер едно.

    Коментиран от #7

  • 4 Китайското Чудо!

    8 8 Отговор
    В Китай управлява Китайската Комунистическа Партия,пък всички се плашат от огромната скорост на нейната икономика!
    Най-много е притеснен Тръмпи...!
  • 5 такива работи

    7 9 Отговор
    Отиваш в някакво представителсто със странно име на китайски автомобил и ти казват 150х. лева за джип. Отиваш да видиш китайски електровелосипед -цена от 9 до 18х. лева. Толкова струва бензинова Хонда нова 1000сс. Как мислят да превземат автопазари, като цените им са на ниво утвърдени японски или корейски марки. Напоследък вдигат здраво цените. И тъй като имаха единствено предимство ниска цена, вече и това нямат. Някои се набутаха при първите напливи, не издържаха много и минаха на традиционни производители.
  • 6 Програмист

    3 6 Отговор

    До коментар #2 от "Ттт":

    Аз повторих

    Коментиран от #10, #11

  • 7 Да бе да...?!

    3 7 Отговор

    До коментар #3 от "666":

    Японското качество беше...!
  • 8 Ако някой

    0 4 Отговор
    си мисли, че санкциите са причината...
  • 9 Читател

    10 1 Отговор
    Поръчка статия пропаганда.Заводи затварят Фолгсфаген БМВ Мерцедес и цялата група стешантис.Тоьота и Хонда са си добре.
  • 10 така

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Програмист":

    Ако това е заниманието ви, то води до силно ограничен мироглед и преценка. Това е обяснението, защо сте повторил. С възрастта като напрупате опит в реалния живот, ще направите друг избор.
  • 11 Ттт

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "Програмист":

    Не ти вярвам. Никой не е толкова извратен и глупав.
  • 12 Читател

    6 0 Отговор
    А че китайците дръпнаха много е факт.И друго кажете защо всички производители продават в Китай и Индия един и същ модел и марка за половин цена от цената в Европа.
  • 13 След

    6 3 Отговор
    10-15 години само чичаците ще се движат с евро щайги ( примиум). Едно време се разкарваха с едни грозни скъпи телефони, Нокиа ... Така ще е и с автомобилите... Китайските компании ще ги смажат, без значение какви бариери ще им налагат в уж "либералната" комуналка ЕС...

    Коментиран от #15

  • 14 ЕС ще

    6 0 Отговор
    закрие авто индустрията си след няколко години. Не са конкурентоспособни... Скука и скъпотия, за селски пръчки
  • 15 Читател

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "След":

    Човек аз и сега съм от чичаците горд собственик на стара Хонда акорд 2,4 бензин автоматик и колата е пушка.Пък вие се возете в пластмасови електрокари за 50 бона.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Автомонтьор

    3 0 Отговор
    За сега са нови и не идват много при нас ,ама если почнат се чупят има да чакат части от Алиекспрес по няколко месеца ,а китайското е капан уж го гледаш здраво ,но само така изглежда.А и вътре много лошо миришат
  • 18 Гост

    0 0 Отговор
    Ще слушате Акио Тойода! Той знае най-добре!
  • 19 Ддд

    0 1 Отговор
    Китай налива милиарди в автомобилната си индустрия, за това са силни. Ако спре държавното финансиране, ще угаснат като купена фотоволтаична крушка от ТЕМУ.
  • 20 Поне

    1 1 Отговор
    Ще се обслужват с оригинални части ,китайски
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.