Японските автомобили бързо губят традиционните си пазари

1 Декември, 2024 10:45 8 741 38

  • японски автомобили-
  • китайски електромобили-
  • пазари

Те биват изместени от китайски марки

Японските автомобили бързо губят традиционните си пазари - 1

Китайските производители на автомобили започнаха бързо да изпреварват своите някога непобедими японски конкуренти. Марки като Toyota, Honda, Nissan, Mitsubishi и други губят пазарните си позиции с тревожна скорост, пише Bloomberg .

От 2019-а до 2024 година японските компании претърпяха най-големите си загуби на пазарен дял, като най-много това се усеща в страни като Китай, Сингапур, Тайланд, Малайзия и Индонезия, където те традиционно доминираха досега.

Основната причина е силната конкуренция от страна на китайските производители, които активно развиват и предлагат модерни технологии. Като най-важен проблем за японските марки се посочва бавният преход към изцяло електрически автомобили.

А китайските компании са водещи в тази област. В Северна Америка, където хибридните автомобили са популярни, японските производители все още се задържат на пазара, но в световен мащаб техният дял намалява значително.

По-кокретно спадът е от над 20% в края на 90-те години до 11% днес. През същия този период Китай е увеличил дела си от 1.4% до 38.4%. Успехът на Китай се основава на няколко ключови фактора.

Включително фокус върху електрическите превозни средства и предимство в технологията на батериите, което позволява на местните производители да предлагат много по-конкурентни цени.

Китайските компании активно навлизат на нови пазари, особено в Югоизточна Азия, Близкия изток и Африка. Например BYD стана шестата най-голяма марка в страната само няколко месеца след като навлезе на индонезийския пазар.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 да ама не

    26 7 Отговор
    Да сложиш заедно Тойота и Хонда при Митсубиши и Нисан е смехотворно. Първите разширяват производство, продажби, вторите благодарение на даунсайзинга от европейските им уж партньори, намалиха не само обема на моторите, но и се свиха продажби до състояние на фалит.
  • 2 Ттт

    44 18 Отговор
    Спокойно. Който веднъж си е купил китайски автомобил не е повторил.

    Коментиран от #6

  • 3 666

    44 15 Отговор
    Като разберат какви боклуци са китайските ментата бързо ще ги захвърлят. Японското качество винаги ще е номер едно.

    Коментиран от #7

  • 4 Китайското Чудо!

    26 18 Отговор
    В Китай управлява Китайската Комунистическа Партия,пък всички се плашат от огромната скорост на нейната икономика!
    Най-много е притеснен Тръмпи...!
  • 5 такива работи

    28 12 Отговор
    Отиваш в някакво представителсто със странно име на китайски автомобил и ти казват 150х. лева за джип. Отиваш да видиш китайски електровелосипед -цена от 9 до 18х. лева. Толкова струва бензинова Хонда нова 1000сс. Как мислят да превземат автопазари, като цените им са на ниво утвърдени японски или корейски марки. Напоследък вдигат здраво цените. И тъй като имаха единствено предимство ниска цена, вече и това нямат. Някои се набутаха при първите напливи, не издържаха много и минаха на традиционни производители.
  • 6 Програмист

    5 23 Отговор

    До коментар #2 от "Ттт":

    Аз повторих

    Коментиран от #10, #11, #37

  • 7 Да бе да...?!

    7 25 Отговор

    До коментар #3 от "666":

    Японското качество беше...!
  • 8 Ако някой

    2 9 Отговор
    си мисли, че санкциите са причината...
  • 9 Читател

    28 6 Отговор
    Поръчка статия пропаганда.Заводи затварят Фолгсфаген БМВ Мерцедес и цялата група стешантис.Тоьота и Хонда са си добре.
  • 10 така

    22 5 Отговор

    До коментар #6 от "Програмист":

    Ако това е заниманието ви, то води до силно ограничен мироглед и преценка. Това е обяснението, защо сте повторил. С възрастта като напрупате опит в реалния живот, ще направите друг избор.
  • 11 Ттт

    19 6 Отговор

    До коментар #6 от "Програмист":

    Не ти вярвам. Никой не е толкова извратен и глупав.
  • 12 Читател

    21 2 Отговор
    А че китайците дръпнаха много е факт.И друго кажете защо всички производители продават в Китай и Индия един и същ модел и марка за половин цена от цената в Европа.

    Коментиран от #26

  • 13 След

    21 18 Отговор
    10-15 години само чичаците ще се движат с евро щайги ( примиум). Едно време се разкарваха с едни грозни скъпи телефони, Нокиа ... Така ще е и с автомобилите... Китайските компании ще ги смажат, без значение какви бариери ще им налагат в уж "либералната" комуналка ЕС...

    Коментиран от #15

  • 14 ЕС ще

    17 9 Отговор
    закрие авто индустрията си след няколко години. Не са конкурентоспособни... Скука и скъпотия, за селски пръчки
  • 15 Читател

    30 5 Отговор

    До коментар #13 от "След":

    Човек аз и сега съм от чичаците горд собственик на стара Хонда акорд 2,4 бензин автоматик и колата е пушка.Пък вие се возете в пластмасови електрокари за 50 бона.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Автомонтьор

    16 3 Отговор
    За сега са нови и не идват много при нас ,ама если почнат се чупят има да чакат части от Алиекспрес по няколко месеца ,а китайското е капан уж го гледаш здраво ,но само така изглежда.А и вътре много лошо миришат
  • 18 Гост

    11 5 Отговор
    Ще слушате Акио Тойода! Той знае най-добре!
  • 19 Ддд

    18 4 Отговор
    Китай налива милиарди в автомобилната си индустрия, за това са силни. Ако спре държавното финансиране, ще угаснат като купена фотоволтаична крушка от ТЕМУ.
  • 20 Поне

    9 4 Отговор
    Ще се обслужват с оригинални части ,китайски
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Анджо

    8 7 Отговор
    Ще видиме ако сме живи. Китай се напъва и май ще си ги продава само в Азия . Но най интересното е , че те се сърдят защо щатите ще спират да им дават по нови технологии. Толкова са нагли.
  • 23 Японско качество

    12 6 Отговор
    Китайците никога няма да произведат нещо с качеството на японците така че въпрос на време е пазара да им отхвърли боклуците които произвеждат.Ще се случи същото и със тях както стана след фалирането на комунизма и боклуците които се произвеждаха от този абортирал строй отидоха на сметището.

    Коментиран от #24

  • 24 В грешка си

    6 5 Отговор

    До коментар #23 от "Японско качество":

    Да слагаш Китай и комунизъм със знак за равенство. В Китай е по-скоро диктатура върху частни фирми, отколкото комунизъм.

    Коментиран от #25

  • 25 Японско качество е недостижимо за Китай

    5 2 Отговор

    До коментар #24 от "В грешка си":

    Пременил се Илия, погледнал се - пак в тия!

    Коментиран от #27

  • 26 стоян

    5 0 Отговор

    До коментар #12 от "Читател":

    До 12 ком - продават в Китай евтино другар защото тия западни марки тези автомобили ги произвеждат в Китай с китайски заплати и суровини
  • 27 Така е

    3 14 Отговор

    До коментар #25 от "Японско качество е недостижимо за Китай":

    Затова целия свят е полудял по японските супер качествени мобилни телефони, всеки уважаващ себе си автомобилен производител ползва само японски батерии и т.н. Мисля че схвана логиката. Японците са изключително прецизни в механиката, но техниката вече зависи повече от електрониката и софтуера където японците са голо вода.

    Коментиран от #29

  • 28 Пишеш глупости

    14 2 Отговор
    Я слез на земята,японската електроника е най добрата .и доказано най издръжлива.

    Коментиран от #31

  • 29 Пишеш глупости

    9 3 Отговор

    До коментар #27 от "Така е":

    Я слез на земята,японската електроника е най добрата .и доказано най издръжлива.
  • 30 🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌

    2 0 Отговор
    Пазарна икономика
  • 31 На нашата земя

    1 5 Отговор

    До коментар #28 от "Пишеш глупости":

    Това което описваш за японската електроника беше вярно миналия век, но вече не е.

    Така че ти слез на земята и си свери часовника/датата/.

    Коментиран от #32, #35

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Където е текло пак ще тече

    8 0 Отговор
    Японската техника има репутацията на най-качествената и надеждна в света. Този културен феномен не е никак случаен и славата на японските климатици не е никак преувеличена. Защо?

    В Япония добре свършената работа е въпрос на чест, без значение дали си метач на градските улици, политик, икономист или сервитьор в ресторант. Всеки избира да върши своята работа съвестно и възможно най-добре, като дори не търси слава – при тях е просто въпрос на култура.

    През 80-те и 90-те години, Япония бе на косъм да завладее САЩ като най-добре развитата и богата икономика в света. Това бе именно заради високото качество на продуктите, които японската индустрия изнася.

    В този икономически бум изникнаха и доста високотехнологични компании, които до ден днешен се славят със своята прецизност, реално и неоспоримо качество.

    През тези години компаниите се казваха по различен начин, но днес те се знаят като:

    Мицубиши електрик
    Фуджицу
    Панасоник
    Хитачи
    Тошиба
    Джей Ви Си
    Митсубиши Хеви

    Фуджи електрик
    Всяка една от тези компании, по един или друг начин, е отговорна за развитието и напредъка на модерните климатични технологии. Благодарение на тях днес можем да се насладим на комфорт там, където има техен продукт.
  • 35 Пазара сам ще ги отхвърли

    5 2 Отговор

    До коментар #31 от "На нашата земя":

    Всичко ще си дойде на мястото не се притеснявай, потребителите на китайските боклуци като се опарят един двама пъти и по вече няма да повторят.Не сме толкова богати да си купуваме китайски боклуци които изкарват от ден до пладне.
  • 36 Хсзхзсхз

    6 1 Отговор
    Никой не си купува нищо китайско, защото е хубаво или издържливо. Купува се, защото е евтино. В момента, в който китайците започнат да искат пари сравними с тези за истински продукт и никой не ги взима предвид, защото няма смисъл да се рискува.

    Затова и тактика им във всички други сфери е да са толкова евтини и да произвеждат в такива обеми, че да могат да заменят безплатно всеки дефектирал продукт и пак да са на печалба. При автомобилите обаче цената на продукта не е като на коланче от Тему и е трудно да издържиш на допълнителните разходи като се сбъгяса.
  • 37 Име

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Програмист":

    Човек е единственото живо същество повтарящо една и съща грешка.
  • 38 Китайските коли

    1 0 Отговор
    далеч не са такива боклуци, за каквито ги мислите. В Русия, където западните марки и в момента са на почит, китайците са навлезли доста последните години след санкциите. Вярно, че май им карат стари модели на 2-3 години, вярно, че опитват основно с електрички, а руснаците не са най-големите им фенове, но въпреки това са горе-долу доволни с оглед цена-качество. Сега, дали ще са доволни като им навъртят по 100 000 километра по техните пътища, как ще ги обслужват тогава, не се знае. Японците са тръгнали така 50те и 60те, корейците после от 90те - ниски цени без претенции за топ качество. Но се развиват до това, което днес са Тойота, Хонда, Киа. А и китайците прогресират - вижте как им изглеждат сега новите коли, но за Китай тези, и сравнете с преди 5 години само. Ако има проблем с надеждността - имат ли желание и излизат ли им сметките, че е по-изгодно да са им здрави, ще ги оправят.Японците още ще продават там. Европейците обаче ще пласират тук-там някой премиум автомобил за някой местен богаташ и дотам.