Руската класика VAZ-2105/2107 заема седмо място в списъка на най-популярните автомобили от световните производители. Рейтингът е съставен от британското издание Autocar, чиито експерти са класирали моделите според техния тираж.
От 1980 година до 2015-а в Толиати са произведени повече от 18 милиона автомобила от семейството ВАЗ-2105/2107 с различни модификации и не само за руските пазари. Въпреки огромния тираж, съветският модел заема едва седмо място в списъка на най-популярните автомобили.
Лидер в класацията е Toyota Corolla, която от 1966 година насам е продала повече от 51 милиона копия. Следващата кола, с 43 милиона продадени автомобила, е семейството пикапи Ford F-Series, които се сглобяват от 1948-а. Volkswagen Golf затваря челната тройка. Германският концерн е произвел повече от 36 милиона хечбека от 1974 година насам.
Освен това в десетката на бестселърите влизат Honda Civic, Opel Corsa, Nissan Sunny, както и Chevrolet Impala, BMW 3 Series и Renault Clio. В същото време списъкът съдържа модели, които вече не съществуват, но навремето са продавани в милиони копия. Например американската марка Oldsmobile произвжда около 12 милиона екземпляра от модела Cutlass, а Mazda преди 30 години спира да сглобява автомобили от семейството Familia, които по това време са купени от повече от десет милиона клиенти.
Последното, 60-то място в списъка заема Bugatti с редкия модел Type 40, който французите произвеждат от 1926 до 1930 година. Преди около век от тази кола са продени 807 копия. В средата на юли експерти назоваха най-популярните автомобили на европейския пазар. Според резултатите от първата половина на годината лидер е румънският кросоувър Dacia Sandero.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Божеее
09:44 24.09.2024
2 Трол
09:45 24.09.2024
3 Петър
ВАЗ 2107 се е чакало по 20 години в "Мототехника".
Коментиран от #4, #52
09:45 24.09.2024
4 Първо
До коментар #3 от "Петър":
1500 лв. вноска в ДСК, после чакането.Коментиран от #6, #9
09:51 24.09.2024
5 Пилот на Ферари
Коментиран от #49
09:51 24.09.2024
6 Пилота на Ферари
До коментар #4 от "Първо":
А сега като платихме пълната цена на едни самолети , колко години чакаме ? И не е вноска , а пълната цена за едни 50 годишни таралясняци на завишена цена !09:52 24.09.2024
7 коректор
Коментиран от #11, #55
09:52 24.09.2024
8 Пилот на Ферари
Коментиран от #15
09:53 24.09.2024
9 Петър
До коментар #4 от "Първо":
Ама няма как някой да чакал 20 години за ВАЗ 2107 в България, остави ги тия 1500 лева за вноска.Коментиран от #14
10:19 24.09.2024
10 Тахумба
10:20 24.09.2024
11 Петър
До коментар #7 от "коректор":
Защо пишеш глупости? Как може някой в България да е чакал 20 години за ВАЗ 2107?Коментиран от #18, #20
10:21 24.09.2024
12 един
10:22 24.09.2024
13 Един Иван
Коментиран от #21
10:27 24.09.2024
14 Верно няма
До коментар #9 от "Петър":
Нашите чакаха ладата и не дочакаха. Януари 1988 след 7 години чакане и накрая Москвич 412Д червен цвят. Можеха да избират между това червеното и отровно зелено. На първото пътуване през баири и балкани и посред нощ някакво водно съединение се беше измъкнало и спиране на всяка чешмичка да пълним вода, та да се довлечем закъдето бяхме тръгнали. То било някаква скоба, която се разхлабила, ама в тъмницата и насред пътя нищо не можеш да направиш. После се научиха без тел, чук и още там делко ли, какво беше и още някое допълнително "оборудване" никъде да не тръгват.10:32 24.09.2024
15 Има и клуб на Ролс-Ройс
До коментар #8 от "Пилот на Ферари":
И те са събират, ама на по-скъпи места.10:36 24.09.2024
16 Право да ти кажа
10:42 24.09.2024
17 така
Коментиран от #19, #40
10:46 24.09.2024
18 Посетител
До коментар #11 от "Петър":
Чакаше се! Едно 15-20 години. Най-много се чакаше за волга. Аз например, имах вноска за ЛАДА 21061, направена от дядо ми и която недочаках...Коментиран от #22, #53
10:46 24.09.2024
19 Посетител
До коментар #17 от "така":
Ако си 180 кила - може... Иначе, напълно нормално за онова време.Коментиран от #24
10:48 24.09.2024
20 ето така
До коментар #11 от "Петър":
Ами , ето така - когато се роди момче , баба и дядо подаряват вноска за кола (1500 лв.) , които са внесли в ДСО "Мототехника и автосервизи) , когато стане на 18 г. - момчето (вече взело шофжорска книжка) отива в "Мототехника" и вижда (по номера на вноската) каква кола може да вземе - за 18 г. можеше да се вземе ВАЗ 2101 Жигули , Шкода , Вартбург и Полонез , за тези които могат да почакат още някоя и друга година , вече избора беше ВАЗ 2105 , Волга и Застава Юго , а след още година - две ВАЗ 2107 . Тези , които бързаха (с вноски на по 5 - 7 години) трябваше да се задоволят с Москвич , Москвич Алеко , полски ФИАТ 650 и Трабант .Коментиран от #23, #56
10:53 24.09.2024
21 Ха ХаХа
До коментар #13 от "Един Иван":
Теб задължително ще убият10:54 24.09.2024
22 Петър
До коментар #18 от "Посетител":
Ама няма как някой да е чакал 20 години за ВАЗ 2107 защото този модел ба ВАЗ се предлага и продава от "Мототехника" за период от 8 години.Коментиран от #26, #29
11:00 24.09.2024
23 Петър
До коментар #20 от "ето така":
Ама няма как някой да е чакал 20 години за ВАЗ 2107 защото този модел на ВАЗ се предлага и продава от "Мототехника" за период от 8 години.11:02 24.09.2024
24 „На мототехника”
До коментар #19 от "Посетител":
И ЗА т.нар.онова време...Как се е променил габарита
На българина ОТ наше време....🤔
Коментиран от #32
11:11 24.09.2024
25 малък си и няма как да вденеш
Коментиран от #31
11:13 24.09.2024
26 А бе човек
До коментар #22 от "Петър":
Ти се хвана за конкретния модел. Чакането беше голямо и по други причини нямаше как да се чака точно за тоя модел с начално производство 1980 г. Хората споделят за личния си опит с дефицита на съветски автомобили, щото комунделите нареждаха какво да купиш. Цената беше като на западните, ама имаше забрана за внос. Имаше преди 50 години в София едно ВМV, ама човекът не знаехме какъв беше и как го е купил. А и в Стара Загора Чочоолу имаше един жълт Мерцедес и го караше племенникът му. Беше като атракция на фона на тия по нашите пътища.Коментиран от #54
11:18 24.09.2024
27 Бегай
11:36 24.09.2024
28 Факт
11:41 24.09.2024
29 Хзсхзсхзхк
До коментар #22 от "Петър":
Ти май не схващаш, че по онова време като ти излезе номера, купуваш каквото има в дадения момент, а не каквото искаш или каквото има някъде си. Като направиш вноска за Лада, купуваш каквато Лада има в момента. Най-много да можеш да си избереш от 5те налични на плаца в деня на покупка, и то ако си все пак с някакви връзки в Мототехника.Затова, когато някой вземе да обяснява колко беше хубаво и спокойно "по времето на Комунизма" и на мен кръвното ми скача до 180-120. Д...ба, мизерията, д...ба!
Коментиран от #30, #47, #48, #51
11:44 24.09.2024
30 Глупост
До коментар #29 от "Хзсхзсхзхк":
Това ли ти е била селската мечта, да караш нова Лада? Първо в България никога не е имало комунизъм и второ, обществения транспорт беше добре развит. Я кажи знаеш ли колко граждански летища бяха закрити при "демокрацията"?Коментиран от #35, #44
11:56 24.09.2024
31 Петър
До коментар #25 от "малък си и няма как да вденеш":
Москвич, ФИАТ 125П, ФИАТ 126П, ЗАЗ и Трабант бяха без ред и връзки и срещу левове в "Мототехника".Коментиран от #33, #50
12:11 24.09.2024
32 Посетител
До коментар #24 от "„На мототехника”":
Именно! Ние коментираме коли от онова време, но според съвременните стандарти. Което не е правилно. Същото и с физиката на българина от онова време и днес... Наскоро гледах по NatGeo разследване на самолетни катастрофи. Оказа се, че екипажа на самолет изчислявал натовареността на борда по стандартизирани таблици, пътници, багаж и т.н. Само дето въпросните таблици са били създадени през 80-те години на ХХ век... Естествено, били са претоварени, не успяват да наберат височина и се разбиват при излитането... Михаил Задорнов (вечна му памет!) даваше пример с американец в МакДоналдс: - Дайте ми ТРИ чийзбургера и една ДИЕТИЧНА кола... ?!?!?!Коментиран от #39, #41
12:39 24.09.2024
33 Посетител
До коментар #31 от "Петър":
Да, но пак трябваше вноска за кола в МОТОТЕХНИКА. Мойте родители са имали вноска за ЛАДА, когато са се оженили, но 1982 презаписват за Трабант - добра кола беше... И месец след прехвърлянето ги извикаха да си изберат една...12:48 24.09.2024
34 Ония с фордо
Между тях даже може да се намерят потенциални автори на фантастични романи .
12:51 24.09.2024
35 Общественият транспорт,
До коментар #30 от "Глупост":
Бил добре развит? Влаковете препълнени, автобусите също! На трамвай номер 3, вози ли си се! Хората висяха, на гроздове, извън трамвая! Дори се качваха на теглича на трамвая! Ако не си пътувал, с билет от 2 стотинки, до халите, нищо не знаеш12:56 24.09.2024
36 уйко калеко
13:02 24.09.2024
37 Евро Пейка
13:15 24.09.2024
38 Пилот на Ферари
Не може един пазар да се насити за 10 дена .
13:21 24.09.2024
39 Про Стачка
До коментар #32 от "Посетител":
Навремето гледах доку ентално филм че по "Атлас" . Ставаше въпрос за археологически разкопки на древногръцки амфитеатър - столовете в ложите на първия ред за ВИПа бяха издялани в камък - съвременен човек неможа да си събере задника в негоКоментиран от #43
13:23 24.09.2024
40 Ти си
До коментар #17 от "така":
Е то и във Фиат 500 модел 1960 г неможеш да се събереш но хората още си ги карат .13:27 24.09.2024
41 Значи
До коментар #32 от "Посетител":
бъркаме стандарта. Ами я виж някой филм от 80- те, с Ален Делон примерно, и виж какви коли имат снимани и карани по същото време. Та тури я тая лада, до едно пежо, или ситроен, и пак си помисли колко ни е бил стандарта, по онова време.Коментиран от #42
14:30 24.09.2024
42 Посетител
До коментар #41 от "Значи":
За онова време, при онези условия - които бяха в България, което можеше да се купи - това беше стандарт. Между другото, потърсете в ЮТюб на колко места са се произвеждали ФИАТ 124! Наскоро го гледах, може да се намери. И, противно на налаганото мнение, руснаците произвеждат ладите по лиценз!14:56 24.09.2024
43 Посетител
До коментар #39 от "Про Стачка":
Не се съмнявам! И е било снимано от Симеон Идакиев в АТЛАС!!! Помня филмите му... Тогава съвременните хора не са могли да се поберат, а днешните?! Сигурно ще трябва да се "съберат"поне три места, че да бъде удобно за съвременниците ни...15:03 24.09.2024
44 Дгхйк
До коментар #30 от "Глупост":
Не, селската ми мечта е ти и червените ти посестрими да се качите на летящата чиния от Бузлуджа и да отлетите към Куба или Северна Корея. И на двете места има развит обществен транспорт и развит социализъм. Достатъчно истински ли ти е техния социализъм?Виждал си ти социализъм и комунизъм на дядо ти в обществената баня в неделя.
22:06 24.09.2024
45 Тези
11:06 25.09.2024
46 Луганск
Цената е от 2,99 милиона рубли, включително субсидията.
"АвтоВАЗ" започна серийно производство на електромобили "0-0". Според президента на компанията Максим Соколов, производителят планира да пусне" няколко десетки " такива автомобили до края на 2024 година.
По-нататъшните обеми ще зависят от търсенето, развитието на инфраструктурата за зареждане в регионите и "фокусирането на мерките за стимулиране на държавата върху подкрепата на купувачите на наистина локализирани електрически превозни средства".
Електромобилът се произвежда в пълен цикъл, нивото на локализация надвишава 50%. "АвтоВАЗ" казва, че това е първият руски електромобил с "вътрешна батерия с дълбока локализация".
Според плана комбито 0-0 ще получи пътническа версия с пробег от 420 км и пътническа версия с пробег от 320 км, в зависимост от модификацията. Максимална скорост - 145 км/ч, ускорение до 100 км/ч за 9,5 секунди.
Без заглавие (4).jpeg
Цена 0-0-от 2,99 мл
19:16 25.09.2024
47 Никси
До коментар #29 от "Хзсхзсхзхк":
пишеш апсолютни глупости на килограм , първо купуваш кола след като имаш вноска на която пише името на автомобила и когато ти излезнат номерата по вноската , те от Мототехника ти бият Телеграма с писмо по Пощата тогава , елате на този ден и дата да си получите Автомобила като отиваш с кеш пари да го платиш , на вноската пишеш 1,500лева бордеро като залог и първоначална вноска , и не взимаш каква кола си искаш дето си писал глупости а взимаш за такава дето ти пише на вноската , Лада , Волга и ,Москвич Алеко , за жигули първите нямаше ред , отиваш с парите 6,100 лева избираш си цвят плащаш на касата сумата , изкарват ти колата да си я изпробваш лично , слагат ти транзитните номера и пътуваш за регистрация в кат , 70-та година на миналия век баща ми е имал вноска за Москвич 408-и , но се е отказал от чакане и 73-та година си купува Жигули ваз2101 , от този момент са започнали вноски за Лади да се записват тогава е презаписвал 3/4 модела като за късмет му излизаха колите на всеки 5 години кола и той презаписва за следващ модел и така до Лада 7-ца , на което чакахме докато стана пълнолетен и взема шофьорска книжка СУМПС да бъде Ладата за мен , 90-та година се уволних от казармата и вноските тъкмо излезнаха 2 номера преди нас и спряха ги и започнаха на свободна продажба , кой е имал пари у кеш 10500 лева взима Лада 21071 с 5-степенната скоростна кутия , другите пихме студена вода и върнахме бордерото в Банка ДСК да ни изплатят парите от 1,500 лева и приключихме13:59 26.09.2024
48 само питам
До коментар #29 от "Хзсхзсхзхк":
кажи сега колко нови коли си купил?15:43 27.09.2024
49 отворко
До коментар #5 от "Пилот на Ферари":
Я пак прочети статията!17:01 28.09.2024
50 отворко
До коментар #31 от "Петър":
За всякаква кола се чакаше след вноската от 1500лв. , за някои по месец за други година за други 10г. ! Моите родители чакаха за Москвич 408 –1360 точно 3г. купиха го за 4900 на 21.04.1976г бах на 13г.17:14 28.09.2024
51 отворко
До коментар #29 от "Хзсхзсхзхк":
Не прави коментари като нямаш спомени!Вноските се правеха за определена марка и модели ако искаш нещо друго отиваш в Мототехника и прехвърляш вноската , например имаш за Лада 1500 прехвърляш за Лада 1300 или за Шкода 105.17:28 28.09.2024
52 Ладата
До коментар #3 от "Петър":
Чакаше се по 15-20години за лада , а сега не я смятат за сериозна кола.17:37 29.09.2024
53 Винаги
До коментар #18 от "Посетител":
съм се чудел как у наше село турците си накупиха волги, при това що годе млади хора около 30годишни.10:31 30.09.2024
54 Хмммм
До коментар #26 от "А бе човек":
аз знам един физик, който имаше БМВ през 70-те години.Човека беше специалист по физика на твърдото тяло.
10:35 30.09.2024
55 Той р
До коментар #7 от "коректор":
Къде си чакал 20 години за 2107, като тя излезе в края на 80те? До 2007г ли чака?16:19 31.10.2024
56 карача
До коментар #20 от "ето така":
Мототехника продава 2101 от 1974г. 1975г. се ражда внучето и баба му прави вноска и след двадесет години внучето отива да си вземе колата,само,че Мототехника я няма отдавна.Още чака вече 50 ги още не му идва жигулката.Сещаш ли се какви глупости пишеш.Никой не е чакал 20 години за кола.Стига с тия измишльотини.Само вие си вярвате,ако изобщо си вярвате.
17:53 13.12.2024