24 Септември, 2024 09:37 1 898 39

Класическата Lada 2105/2107 беше призната за един от най-популярните автомобили в света. Вижте и кои са останалите

  • най-популярните автомобили-
  • toyota-
  • volkswagen-
  • lada-
  • dacia

Рейтингът е съставен от британското издание Autocar

Класическата Lada 2105/2107 беше призната за един от най-популярните автомобили в света. Вижте и кои са останалите - 1

Руската класика VAZ-2105/2107 заема седмо място в списъка на най-популярните автомобили от световните производители. Рейтингът е съставен от британското издание Autocar, чиито експерти са класирали моделите според техния тираж.

От 1980 година до 2015-а в Толиати са произведени повече от 18 милиона автомобила от семейството ВАЗ-2105/2107 с различни модификации и не само за руските пазари. Въпреки огромния тираж, съветският модел заема едва седмо място в списъка на най-популярните автомобили.

Лидер в класацията е Toyota Corolla, която от 1966 година насам е продала повече от 51 милиона копия. Следващата кола, с 43 милиона продадени автомобила, е семейството пикапи Ford F-Series, които се сглобяват от 1948-а. Volkswagen Golf затваря челната тройка. Германският концерн е произвел повече от 36 милиона хечбека от 1974 година насам.

Освен това в десетката на бестселърите влизат Honda Civic, Opel Corsa, Nissan Sunny, както и Chevrolet Impala, BMW 3 Series и Renault Clio. В същото време списъкът съдържа модели, които вече не съществуват, но навремето са продавани в милиони копия. Например американската марка Oldsmobile произвжда около 12 милиона екземпляра от модела Cutlass, а Mazda преди 30 години спира да сглобява автомобили от семейството Familia, които по това време са купени от повече от десет милиона клиенти.

Последното, 60-то място в списъка заема Bugatti с редкия модел Type 40, който французите произвеждат от 1926 до 1930 година. Преди около век от тази кола са продени 807 копия. В средата на юли експерти назоваха най-популярните автомобили на европейския пазар. Според резултатите от първата половина на годината лидер е румънският кросоувър Dacia Sandero.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Божеее

    11 6 Отговор
    масов припадък.
  • 2 Трол

    7 7 Отговор
    Москвичът е много по-популярен и по-велика машина от ладата.
  • 3 Петър

    18 7 Отговор
    Сега остава да каже някой, че за да се купи
    ВАЗ 2107 се е чакало по 20 години в "Мототехника".

    Коментиран от #4

  • 4 Първо

    21 2 Отговор

    До коментар #3 от "Петър":

    1500 лв. вноска в ДСК, после чакането.

    Коментиран от #6, #9

  • 5 Пилот на Ферари

    23 1 Отговор
    Само че това на снимкате не е 2107 а е 2105 .
  • 6 Пилота на Ферари

    20 4 Отговор

    До коментар #4 от "Първо":

    А сега като платихме пълната цена на едни самолети , колко години чакаме ? И не е вноска , а пълната цена за едни 50 годишни таралясняци на завишена цена !
  • 7 коректор

    17 0 Отговор
    На снимката е ВАЗ 2105 , не е 2107 . Като пишете за ВАЗ 2105/2107 , уточнявайте , че става дума за различни модели с различни цени , 2107 беше с почти 2 000 лева по скъпа , заради салона с високите седалки тапицирани с плюш а не с изкуствена кожа , решетката отпред и по богатото оборудване. Е , за нея се чакаше повече от 20 г. !

    Коментиран от #11

  • 8 Пилот на Ферари

    13 3 Отговор
    В Германия има клуб на тия автомобили и се събират редовно . И изобщо не са евтини .

    Коментиран от #15

  • 9 Петър

    2 5 Отговор

    До коментар #4 от "Първо":

    Ама няма как някой да чакал 20 години за ВАЗ 2107 в България, остави ги тия 1500 лева за вноска.

    Коментиран от #14

  • 10 Тахумба

    7 0 Отговор
    Този автомобил си беше един голям боклук, за разлика от 2103. Корозията го нападаше много бързо. Подлакътниците бяха захванати с щипки и се изтърбушваха лесно и още много други неща. Някога си купих десетгодишна Лада 2103 първата версия (върната партида от Гърция ). Карах я още 15 години. Никога не ме е оставила на пътя.
  • 11 Петър

    3 10 Отговор

    До коментар #7 от "коректор":

    Защо пишеш глупости? Как може някой в България да е чакал 20 години за ВАЗ 2107?

    Коментиран от #18, #20

  • 12 един

    7 2 Отговор
    Ха-ха,тая дето на 3-тата година калниците и ръждясали,тая кола ли е популярна!?
  • 13 Един Иван

    9 6 Отговор
    Освен машини за убиване и водка нищо качествено не произвеждат руснаците.Толкоеа са им сполучливи колите че не покриват никакви критерий за безопасност и комфорт.За замърсяване да не говорим.Само в България някой още им се прикланят и захластват

    Коментиран от #21

  • 14 Верно няма

    8 0 Отговор

    До коментар #9 от "Петър":

    Нашите чакаха ладата и не дочакаха. Януари 1988 след 7 години чакане и накрая Москвич 412Д червен цвят. Можеха да избират между това червеното и отровно зелено. На първото пътуване през баири и балкани и посред нощ някакво водно съединение се беше измъкнало и спиране на всяка чешмичка да пълним вода, та да се довлечем закъдето бяхме тръгнали. То било някаква скоба, която се разхлабила, ама в тъмницата и насред пътя нищо не можеш да направиш. После се научиха без тел, чук и още там делко ли, какво беше и още някое допълнително "оборудване" никъде да не тръгват.
  • 15 Има и клуб на Ролс-Ройс

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Пилот на Ферари":

    И те са събират, ама на по-скъпи места.
  • 16 Право да ти кажа

    5 1 Отговор
    Не ги карат много. Даже хич. Някъде по селата може да се види някоя в движение да си доизживява животеца заедно със стопанина си. Ама да слезеш, да врътнеш ключа и да навъртиш 15 000 километра годишно - няма такава Лада. Пазарът ги изхвърли, а и те много не се съпротивляваха.
  • 17 така

    5 3 Отговор
    Ужасно превозно средство-тежък волан, тясно вътре, ама много тясно. Имаше само едно хубаво нещо-силно отопление, ама какъв разход даваше. Е всъщност най-добрата съветска кола- ФИАТ от 1965г.

    Коментиран от #19

  • 18 Посетител

    8 0 Отговор

    До коментар #11 от "Петър":

    Чакаше се! Едно 15-20 години. Най-много се чакаше за волга. Аз например, имах вноска за ЛАДА 21061, направена от дядо ми и която недочаках...

    Коментиран от #22

  • 19 Посетител

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "така":

    Ако си 180 кила - може... Иначе, напълно нормално за онова време.

    Коментиран от #24

  • 20 ето така

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "Петър":

    Ами , ето така - когато се роди момче , баба и дядо подаряват вноска за кола (1500 лв.) , които са внесли в ДСО "Мототехника и автосервизи) , когато стане на 18 г. - момчето (вече взело шофжорска книжка) отива в "Мототехника" и вижда (по номера на вноската) каква кола може да вземе - за 18 г. можеше да се вземе ВАЗ 2101 Жигули , Шкода , Вартбург и Полонез , за тези които могат да почакат още някоя и друга година , вече избора беше ВАЗ 2105 , Волга и Застава Юго , а след още година - две ВАЗ 2107 . Тези , които бързаха (с вноски на по 5 - 7 години) трябваше да се задоволят с Москвич , Москвич Алеко , полски ФИАТ 650 и Трабант .

    Коментиран от #23

  • 21 Ха ХаХа

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Един Иван":

    Теб задължително ще убият
  • 22 Петър

    3 5 Отговор

    До коментар #18 от "Посетител":

    Ама няма как някой да е чакал 20 години за ВАЗ 2107 защото този модел ба ВАЗ се предлага и продава от "Мототехника" за период от 8 години.

    Коментиран от #26, #29

  • 23 Петър

    2 4 Отговор

    До коментар #20 от "ето така":

    Ама няма как някой да е чакал 20 години за ВАЗ 2107 защото този модел на ВАЗ се предлага и продава от "Мототехника" за период от 8 години.
  • 24 „На мототехника”

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Посетител":

    И ЗА т.нар.онова време...
    Как се е променил габарита
    На българина ОТ наше време....🤔

    Коментиран от #32

  • 25 малък си и няма как да вденеш

    4 0 Отговор
    Братле , тук вече са ти обяснили . Не е записано за какво чакаш , просто даваш 1500 лв. на които не текат лихви и проверяваш за каква кола ти стига чакането . 2107 излязаха чак през 80-те , но ако вноската ти е от 1962 г. да речем , можеш да си я купиш . За между пет и седем години чакане изборът беше между Москве и Траби . За две - три години чакане имаше само Жожо /Запорожец/.

    Коментиран от #31

  • 26 А бе човек

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Петър":

    Ти се хвана за конкретния модел. Чакането беше голямо и по други причини нямаше как да се чака точно за тоя модел с начално производство 1980 г. Хората споделят за личния си опит с дефицита на съветски автомобили, щото комунделите нареждаха какво да купиш. Цената беше като на западните, ама имаше забрана за внос. Имаше преди 50 години в София едно ВМV, ама човекът не знаехме какъв беше и как го е купил. А и в Стара Загора Чочоолу имаше един жълт Мерцедес и го караше племенникът му. Беше като атракция на фона на тия по нашите пътища.
  • 27 Бегай

    2 0 Отговор
    Рено клио е извращение.
  • 28 Факт

    3 0 Отговор
    2107 беше лукс. Кожен салон с високи седалки, хромирана решетка и чистачки на фаровете. Само хора на партията караха такива-чисто нови с найлон вътре. Иначе добра машина.
  • 29 Хзсхзсхзхк

    3 3 Отговор

    До коментар #22 от "Петър":

    Ти май не схващаш, че по онова време като ти излезе номера, купуваш каквото има в дадения момент, а не каквото искаш или каквото има някъде си. Като направиш вноска за Лада, купуваш каквато Лада има в момента. Най-много да можеш да си избереш от 5те налични на плаца в деня на покупка, и то ако си все пак с някакви връзки в Мототехника.

    Затова, когато някой вземе да обяснява колко беше хубаво и спокойно "по времето на Комунизма" и на мен кръвното ми скача до 180-120. Д...ба, мизерията, д...ба!

    Коментиран от #30

  • 30 Глупост

    3 4 Отговор

    До коментар #29 от "Хзсхзсхзхк":

    Това ли ти е била селската мечта, да караш нова Лада? Първо в България никога не е имало комунизъм и второ, обществения транспорт беше добре развит. Я кажи знаеш ли колко граждански летища бяха закрити при "демокрацията"?

    Коментиран от #35

  • 31 Петър

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "малък си и няма как да вденеш":

    Москвич, ФИАТ 125П, ФИАТ 126П, ЗАЗ и Трабант бяха без ред и връзки и срещу левове в "Мототехника".

    Коментиран от #33

  • 32 Посетител

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "„На мототехника”":

    Именно! Ние коментираме коли от онова време, но според съвременните стандарти. Което не е правилно. Същото и с физиката на българина от онова време и днес... Наскоро гледах по NatGeo разследване на самолетни катастрофи. Оказа се, че екипажа на самолет изчислявал натовареността на борда по стандартизирани таблици, пътници, багаж и т.н. Само дето въпросните таблици са били създадени през 80-те години на ХХ век... Естествено, били са претоварени, не успяват да наберат височина и се разбиват при излитането... Михаил Задорнов (вечна му памет!) даваше пример с американец в МакДоналдс: - Дайте ми ТРИ чийзбургера и една ДИЕТИЧНА кола... ?!?!?!

    Коментиран от #39

  • 33 Посетител

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Петър":

    Да, но пак трябваше вноска за кола в МОТОТЕХНИКА. Мойте родители са имали вноска за ЛАДА, когато са се оженили, но 1982 презаписват за Трабант - добра кола беше... И месец след прехвърлянето ги извикаха да си изберат една...
  • 34 Ония с фордо

    2 1 Отговор
    Най ми е забавно да чета коментари писани от хора които не са съвременници на събитията .
    Между тях даже може да се намерят потенциални автори на фантастични романи .
  • 35 Общественият транспорт,

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Глупост":

    Бил добре развит? Влаковете препълнени, автобусите също! На трамвай номер 3, вози ли си се! Хората висяха, на гроздове, извън трамвая! Дори се качваха на теглича на трамвая! Ако не си пътувал, с билет от 2 стотинки, до халите, нищо не знаеш
  • 36 уйко калеко

    0 1 Отговор
    Не виждам за какво се дърлите При ,,СОЦИАЛИЗЪМА,,нарочно се поддържаше дефицит,защото тогава народа имаше пари и ако бе задоволено търсенето на стоки както сега щеше да има голяма инфлация. В крайна сметка тогава имахме пари ,но нямаше какво да купиш,Сега е обратното има всичко ,но народа няма пари.
  • 37 Евро Пейка

    0 0 Отговор
    Дядо беше направил 3 вноски , две продаде а с третата купи Лада 2103 , продаде я и със събраните пари с помощта на братси (моряк) купи от Кореком чисто ново Пежо 305 . Втори в квартала ( имаше един връзкар който беше си купил конфискуван от митницата Мерцедес) а катаджиите го спираха само да поогледат колата да цъкат с език и да и се порадват .
  • 38 Пилот на Ферари

    1 0 Отговор
    Ами като излязоха мобифоните ? Само футболистите имаха . Вие колко години чакахте за телефон ?
    Не може един пазар да се насити за 10 дена .
  • 39 Про Стачка

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Посетител":

    Навремето гледах доку ентално филм че по "Атлас" . Ставаше въпрос за археологически разкопки на древногръцки амфитеатър - столовете в ложите на първия ред за ВИПа бяха издялани в камък - съвременен човек неможа да си събере задника в него