Наскоро въведеното автономно такси Cybercub предвидимо предизвика вълна от дискусии в мрежата. Ентусиазмът на обществеността обаче бързо охладня, след като автомобилните фенове започнаха да забелязват прилика на новия продукт на Tesla с други добре познати проекти.
Както съобщава Carscoops , потребителите в мрежата бързо забелязват, че Cybercub силно наподобява концептуалния Volkswagen XL1. Докато най-новото творение на Tesla иска да революционизира градската мобилност с пълна автономия и амбиции за масовия пазар, XL1 беше свръхефективен, изключително ограничен експеримент в технологията за пестене на гориво.
Въпреки това колите наистина са доста сходни. Първото нещо, което се вижда с просто око, е силуетът на модела. Разбира се, това сходство е продиктувано от аеродинамичната ефективност, тъй като капката е естествената форма на най-малко съпротивление. XL1 има удължена опашка и затворени задни колела, проектирани за минимално съпротивление.
В същото време Cybercab има по-прави линии и по-опростен дизайн. Въпреки това и двата модела са с врати от типа "крило на чайка". Подобен механизъм за отваряне на вратите не само го прави по-ефективен, но и улеснява влизането и излизането от автомобила. Освен това и двата проекта нямат задно стъкло, а светлините имат подобна LED лента по цялата широчина на купето.
Липсата на заден прозорец на XL1 вероятно може да се отдаде на аеродинамичната ефективност. За Cybercab напълно автономното шофиране елиминира необходимостта от видимост назад. Интересното е, че други нови модели като Avatr 12 и Polestar 4 също нямат задно стъкло, отбелязвайки нова тенденция в модерния автомобилен дизайн.
Очевидно моделите на Tesla и VW имат двуместен интериор, но автономният модул и липсата на контрол позволяват Cybercub да побере още един пътник, докато в XL1 трябва да има място за волан и приборни инструменти, предназначени за шофьора. Товарното пространство в автомобилите на американския производител също е по-голямо, тъй като Volkswagen разполага с 0.8-литров дизелов двигател, който е част от хибридната инсталация отзад и това намалява товарния обем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 О Миханикос
12:39 21.10.2024
2 Грешка
Второ, приликата е Нерде Ямбол нерде Стамбул. Тази капковидна форма е най-аеродинамичната. Виж EV1 на GM, виж Lightyear One.
Върти, сучи - нова физика няма да измислиш. Искаш рекордна аеродинамика - така изглежда колата.
15:11 21.10.2024
3 сектант
10:45 10.11.2024