Компанията Tesla отмени плана за създаване на автомобил на стойност 25 хиляди долара, който обяви преди няколко години, пише Ройтерс. Има обаче един нюанс: говорим за бюджетна електрическа кола, управлявана от човек. Tesla не се отказва от идеята да създаде евтин безпилотен модел и той трябва да се появи до няколко години.
Ръководителят на Tesla Илон Мъск в разговор с инвеститор в края на октомври каза, че пускането на достъпна електрическа кола би било "безсмислено", ако колата не е напълно автономна. „Това би било глупаво“, добави той. Според анализаторите Мъск осъзна, че е закъснял: сегментът на евтините „зелени“ автомобили вече е зает от китайците.
През октомври Tesla представи Cybercab - прототип на двуместно робот-такси. За серийната му версия е обещана цена до 30 хиляди долара, така че колата трябва да стане най-евтината Tesla. В момента най-ниската цена за електрическите автомобили на марката е 42 490 долара. За тази цена те предлагат базовия модел 3.
Презентацията на Cybercab обаче не впечатли инвеститорите. Те се оплакаха, че Мъск не е дал ясен план за близкото бъдеще, в което самоуправляващите се автомобили далеч не са масово явление. Форм-факторът на автомобила, който почти изчезна от американския пазар, също беше изненадващ - "две врати" с чифт седалки.
Акциите на компанията паднаха с девет процента след премиерата. Според Мъск серийното производство на Cybercab ще започне през 2026 година. А през 2025-а компанията ще представи напълно автономни версии на Model 3 и Model Y. Но това не е първия път, когато Мъск обещава нещо и после не го прави.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Таксиметраджия
Коментиран от #2, #3
10:30 10.11.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 СПАРКЪР
До коментар #1 от "Таксиметраджия":
както правихте с тротинетките и СПАРКовете ли???Коментиран от #7
10:44 10.11.2024
4 мъски
11:07 10.11.2024
5 Бмх
13:09 10.11.2024
6 Гост
За бедняците - автономен тролейбус. Ще се возят като д0битък във фургон.
Сигурно да няма евтин и достъпен електромобил, които да разпространи навсякъде максимално бързо електричките и да измести ДВГ, е много полезно за отказването от фосилни горива.
Коментиран от #11
15:22 10.11.2024
7 Гост
До коментар #3 от "СПАРКЪР":
Из целият град е пълно с потрошени тротинетки. Общата собственост не се щади и не се милее за нея. Ако искаш едно нещо да се пази и поддържа, то трябва да е нечия частна собственост. Другото е комунизъм, нищо, че е по американски.Коментиран от #9
15:24 10.11.2024
8 Пушилка и мъгли
Както правилно са отбелязали В статията, това няма да е първият път в който Мъск говори едно, а прави друго. Направи същия номер за модел У, за да не прецака продажбите на модел 3. Обяви че производството ще започне след една година, а първите продажби бяха само три месеца след това обещание. Тоест производството вече е започнало още по време на обещанието, че ще започне след година.
15:28 10.11.2024
9 Друга версия
До коментар #7 от "Гост":
Нещо за Спарк имаш ли да споделиш? Знаеш ли какво е? Виждал ли си го на живо? Ползвал ли си го?15:30 10.11.2024
10 куци да ходите
23:37 10.11.2024
11 Антиелектрика
До коментар #6 от "Гост":
Аз лично съм изхвърлил поне 5-6 тротинетки защото бяха зарязани по средата на пътното платно, а колите ги заобикаляха и се изчакваха. Свършил им тока или депозита, спрял и си тръгнал пеш, такива са маймуните каращи електрически тротинетки под наем.А относно двигателите, към момента в Бразилия 90% от продажбите на нови автомобили са с двигатели на спирт (етанол). Защо ли?!
12:51 12.11.2024
12 Буха ха
14:04 12.11.2024