На 29 октомври хиляди германски работници започнаха национална стачка с искане за по-високи заплати. Протестно движение се наблюдава в предприятията Volkswagen Porsche AG, BMW и Mercedes-Benz, работниците напомниха за себе си и в град Оснабрюк, където се намира един от "проблемните" заводи на Volkswagen, който концернът възнамерява да затвори напълно.
Във вторник канцлерът Олаф Шолц проведе среща с бизнес лидери, включително шефа на Volkswagen Оливер Блуме, за да обсъдят стратегии за укрепване на индустриалния сектор на Германия. Тричасовата среща при закрити врата в Берлин беше насочена към проучване на политически мерки за стимулиране на растежа, защита на работни места и укрепване на позицията на Германия като глобален индустриален център, каза правителственият говорител Щефен Хебестрайт.
Отделно проучване на асоциацията на автомобилната индустрия VDA установи , че трансформацията на германската автомобилна индустрия може да доведе до загуба на 140 000 работни места до 2035 г., от които около една четвърт вече са извършени. „Европа – особено Германия – все повече губи международната си конкурентоспособност“, се казва в доклада на VDA.
В него се казва още, че германските компании плащат три пъти повече за електроенергия от своите американски или китайски конкуренти, изправени пред по-високи данъци и увеличени бюрократични тежести.
По същото време в завода на Porsche AG в Цуфенхаузен в Щутгарт 500 работници излязоха по време на нощната смяна, а след това около 4000 работници стачкуваха по време на първата смяна, за да се присъединят към демонстрацията. В баварския град Инголщат работниците маршируваха със силни ритми, надуваха свирки и развяваха знамена в завода на Audi, който е част от групата Volkswagen.
Volkswagen в момента е в най-лоша позиция. В сряда концернът отчете спад на печалбата през третото тримесечие с 42%, което е най-ниското ниво от три години. „Това подчертава спешната необходимост от значително намаляване на разходите и повишаване на ефективността“, каза финансовият директор Арно Антлиц в изявление.
Антлиц заяви още, че е уверен, че компанията може да постигне сделка с работниците, но не може да изключи стачки, тъй като компанията обмисля повече от 10 милиарда евро (10,8 милиарда долара) съкращения на разходите.
Германското правителство настоя за резолюция, която да остави заводите на VW отворени, но правителствен говорител каза в сряда, че е твърде рано да се каже дали Берлин ще предостави държавна помощ.
След пандемията европейският автомобилен пазар се е свил с около 2 милиона автомобила, намалявайки продажбите на Volkswagen с около 500 000 бройки годишно. По-евтините модели на Tesla и китайските производители на автомобили спечелиха пазарен дял в Европа.
От Volkswagen подчертават, че не са забравили да създават страхотни коли, но производствените разходи далеч не са конкурентни. В Китай Volkswagen също загуби пазарен дял заради по-евтините модели на местни конкуренти, въздействие, което се влошава от по-голямото забавяне на китайската икономика поради кризата с недвижимите имоти.
Доставките на Volkswagen за Китай, най-големият автомобилен пазар в света, са спаднали с 15% до 711 500 автомобила през третото тримесечие. Това намали глобалната цифра, която падна до 2,176 милиона автомобила.
Така Volkswagen подчертава, че без затваряне на част от заводите в Европа ще бъде трудно за концерна да възстанови конкурентоспособността и отново загатва за "трудни решения". Ръководството казва, че германските заводи са много по-скъпи за експлоатация от тези на конкурентите поради високите разходи за труд и енергия. Антлиц каза, че съкращенията ще бъдат трудни, „и че много служители са загрижени за бъдещето си“, „Изправени сме пред важни и болезнени решения“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
12:15 01.11.2024
2 Урсула
Коментиран от #13
12:15 01.11.2024
3 Пич
Коментиран от #10
12:17 01.11.2024
4 копейката
12:17 01.11.2024
5 Мутрифанова до троловете
Коментиран от #18, #20, #25, #27
12:19 01.11.2024
6 Фолксваген,БМВ, Мерцедес
12:20 01.11.2024
7 Важното е, че когато
12:21 01.11.2024
8 Kaлпазанин
12:22 01.11.2024
9 да де
12:23 01.11.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Шуменлия
Коментиран от #37
12:25 01.11.2024
12 КАКВО
12:25 01.11.2024
13 Рошко
До коментар #2 от "Урсула":
И после ,ама за мен що няма столче ,и китайците не ме посрещат12:25 01.11.2024
14 Госあ
Коментиран от #21
12:27 01.11.2024
15 ДрайвингПлежър
А да се обвинява ръководството на Фолксфаген е идиотско, при условие че в 22 членния борд на директорите 10 места имат работниците и 2 места са на 2 от провинциите - а самите акционери са малцинство. Не там трябва да търсите проблема, а в глупостите, рекета и тоталната диктатура налагана от Брюкселските говедовъди!
12:30 01.11.2024
16 Буха ха
12:30 01.11.2024
17 Ами още санкции
12:30 01.11.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 уйко калеко
12:34 01.11.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 джо
До коментар #14 от "Госあ":
Не мога да разбера как китаец ще предпочете Мерцедес пред китайски автомобил!Коментиран от #24
12:36 01.11.2024
22 Политкоректен
Коментиран от #30
12:36 01.11.2024
23 Госあ
Коментиран от #26
12:37 01.11.2024
24 Госあ
До коментар #21 от "джо":
и фолксваген, братчед. Половината се продват в Китай. Китаеца може да си позволи всичко. Хората са отворени. И гучи и долче и камбана и адидас си купуват.12:40 01.11.2024
25 Роки
До коментар #5 от "Мутрифанова до троловете":
Амебчо, 42% спад на печалбите за тримесечието добре ли е? Затваряне на заводи и стачки по другит добре ли е?А внушенията са на твоите господари от "Време е да се погрижим за България" ПЛПГБТ заедно с подопечените им м.и.с.и.р.к.и, начело с кроманьонеца Цунцърова...
12:40 01.11.2024
26 ДрайвингПлежър
До коментар #23 от "Госあ":
В едно скорошно интервю Джаишанкар, външния министър на Индия каза (по памет): Г7 е затворен кръг, който не допуска никого вътре, в такъв случай на нас ни остава да си направим собствен кръг и да се развиваме (визирайки БРИКС) - та Индия е относително позиционирана вече...Коментиран от #28
12:43 01.11.2024
27 8у7ъ6т5р4е3
До коментар #5 от "Мутрифанова до троловете":
Не 200, а НАД 350 000 коли произвеждаха вагените в Русия... Разбира се не само за Русия, а за страните от СНГ които "случайно" имат изгодни митнически условия- обичайно 0% или силно клонящи към 0%... Сега страните от СНГ купуват вагени от Китай, но далеч не е толкова изгодно + има куп сложности и накрая излиза, че тези страни купуват по-малко от 10% от предишните количества... Което си е пряка загуба на НАД 300 000 продажби годишно...По същата схема Мерцедес продаваха над 200 000 коли годишно, сега малко се внасят от Китай- общо взето минус 200 000 продажби...
Бонус- произвежданите в Русия коли носеха ТРИ ПЪТИ по-висока печалба на бройка...
Накратко- напускането на руския пазар докара на немските производители ПРЕКИ загуби от над €7млрд. и вторични загуби от над €23млрд. Честито на печелившите...
12:45 01.11.2024
28 Госあ
До коментар #26 от "ДрайвингПлежър":
много се зарадвах и когато Путин стисна ръцете на Моди и Си Дзинпин, така както Ван И стисна ръцете на Иран и СА ! хората работят за мир и разбирателство, докато жидовете и цру за интриги и конфликти. Коя всъщност е империята на злото, всеки може да си отговори много лесноКоментиран от #36
12:52 01.11.2024
29 По продажби
12:57 01.11.2024
30 ганю
До коментар #22 от "Политкоректен":
това е само началотокакво ще донесе бъдещето
хвърляйте боб та да разберете....
няма нострадамус няма Ванга
13:02 01.11.2024
31 Приказка
Коментиран от #38
13:02 01.11.2024
32 Перник е в траур
13:04 01.11.2024
33 Еми Украйна не иска немски МПСта
Каквото повикало такова се обадило
Вместо в Украйна да има търсене на МПСта да си возят семействата Украйна се захвана за оръжията и в окопите за което са виновни руснаците със Сециалната Военна Операция двама вропа и Русия се карат трети печели Китай
13:04 01.11.2024
34 45776
13:06 01.11.2024
35 До МаевткатаУрсуза
Европа Яко го закъса!
Цялата е обхваната от стачки и протести!
13:09 01.11.2024
36 ДрайвингПлежър
До коментар #28 от "Госあ":
Могат да си отговорят, но много не искат, щото е неудобна истина. Западната идеология е: да наложим нашия морал и нашите ценности като единствено правилни, ако ще да е с огън и меч. Съчетано с либералната идеология, която е съвършения комунизъм - имаме една пълна и брутална диктатура."Неразвитата" част от света както го наричат казват - всички ние сме различни, нека да работим заедно загърбвайки различията си, за да донесем благоденствие на народите. Китай има изрично приета доктрина за ненамеса във вътрешните работи. Тоест тези "изостанали" държави са съвършените либерали...
ама пропагандата представя всичко наопаки, и народа се лови не на това, което вижда, а на това, което новото ЦК на партията в Брюксел му казва да мисли... тъжно и за съжаление неизбежно - ще прогледнат , щото глада учи... но ще е късно!
13:12 01.11.2024
37 @@@
До коментар #11 от "Шуменлия":
Осрайна претърпя катастрофални загуби от Русия и може да ѝ трябва Столетие, за да възстанови държавата си,ако изобщо може да се говори за държава!
13:12 01.11.2024
38 фгхуйко
До коментар #31 от "Приказка":
Туй време с хубавите немски коли свърши преди 20 години... Оттогава насам всяка година нещата се влошаваха... И сега китайците ще им таковат ма..та на швабите...Жалко само, че французите не се амбицираха и да заиграят у високите класове, а си останаха в ниския и средния клас- тогава можеше да настане някаква конкуренция и да не затъват толкова нещата, но вече е късно...
Коментиран от #39
13:14 01.11.2024
39 ДрайвингПлежър
До коментар #38 от "фгхуйко":
Моята е 8 годишна немска и съм повече от доволен от качеството, мислех да я продавам на 5тата година... в крайна сметка дори дълъра ми каза, дръж си колата вече няма да има такива.Искам да кажа, че с приливи и отливи всички немски марки имат и добри коли до към 2015 - от там започва бруталното зелено плиткоумие и съответно резкия спад в качеството на колите.
А франсетата са в същото дередже като швабите, Стелантис, издиша отвсякъде и са тръгнали към катастрофа и те...
13:23 01.11.2024
40 тъй шъй
Те си вървяха по нанадолнището с TSI,DSG и други проблемни системи и агрегати.
Съвсем нормално завършване на некачествена и надценена техника.
Какво да поевтинят, дънков плат в интериора на Шкода отдавна го има.
13:37 01.11.2024
41 Бай Иван - Циганина
13:45 01.11.2024
42 НВа
Бива бива ма то..
13:48 01.11.2024