1 Ноември, 2024 12:12 2 757 42

Европа го закъса: Volkswagen е в безпрецедентна криза

  • volkswagen-
  • криза

Европа е обхваната от стачки на работници в автомобилната индустрия

Европа го закъса: Volkswagen е в безпрецедентна криза - 1

На 29 октомври хиляди германски работници започнаха национална стачка с искане за по-високи заплати. Протестно движение се наблюдава в предприятията Volkswagen Porsche AG, BMW и Mercedes-Benz, работниците напомниха за себе си и в град Оснабрюк, където се намира един от "проблемните" заводи на Volkswagen, който концернът възнамерява да затвори напълно.

Във вторник канцлерът Олаф Шолц проведе среща с бизнес лидери, включително шефа на Volkswagen Оливер Блуме, за да обсъдят стратегии за укрепване на индустриалния сектор на Германия. Тричасовата среща при закрити врата в Берлин беше насочена към проучване на политически мерки за стимулиране на растежа, защита на работни места и укрепване на позицията на Германия като глобален индустриален център, каза правителственият говорител Щефен Хебестрайт.

Отделно проучване на асоциацията на автомобилната индустрия VDA установи , че трансформацията на германската автомобилна индустрия може да доведе до загуба на 140 000 работни места до 2035 г., от които около една четвърт вече са извършени. „Европа – особено Германия – все повече губи международната си конкурентоспособност“, се казва в доклада на VDA.

В него се казва още, че германските компании плащат три пъти повече за електроенергия от своите американски или китайски конкуренти, изправени пред по-високи данъци и увеличени бюрократични тежести.

По същото време в завода на Porsche AG в Цуфенхаузен в Щутгарт 500 работници излязоха по време на нощната смяна, а след това около 4000 работници стачкуваха по време на първата смяна, за да се присъединят към демонстрацията. В баварския град Инголщат работниците маршируваха със силни ритми, надуваха свирки и развяваха знамена в завода на Audi, който е част от групата Volkswagen.

Европа го закъса: Volkswagen е в безпрецедентна криза

Volkswagen в момента е в най-лоша позиция. В сряда концернът отчете спад на печалбата през третото тримесечие с 42%, което е най-ниското ниво от три години. „Това подчертава спешната необходимост от значително намаляване на разходите и повишаване на ефективността“, каза финансовият директор Арно Антлиц в изявление.

Антлиц заяви още, че е уверен, че компанията може да постигне сделка с работниците, но не може да изключи стачки, тъй като компанията обмисля повече от 10 милиарда евро (10,8 милиарда долара) съкращения на разходите.

Германското правителство настоя за резолюция, която да остави заводите на VW отворени, но правителствен говорител каза в сряда, че е твърде рано да се каже дали Берлин ще предостави държавна помощ.

След пандемията европейският автомобилен пазар се е свил с около 2 милиона автомобила, намалявайки продажбите на Volkswagen с около 500 000 бройки годишно. По-евтините модели на Tesla и китайските производители на автомобили спечелиха пазарен дял в Европа.

От Volkswagen подчертават, че не са забравили да създават страхотни коли, но производствените разходи далеч не са конкурентни. В Китай Volkswagen също загуби пазарен дял заради по-евтините модели на местни конкуренти, въздействие, което се влошава от по-голямото забавяне на китайската икономика поради кризата с недвижимите имоти.

Доставките на Volkswagen за Китай, най-големият автомобилен пазар в света, са спаднали с 15% до 711 500 автомобила през третото тримесечие. Това намали глобалната цифра, която падна до 2,176 милиона автомобила.

Така Volkswagen подчертава, че без затваряне на част от заводите в Европа ще бъде трудно за концерна да възстанови конкурентоспособността и отново загатва за "трудни решения". Ръководството казва, че германските заводи са много по-скъпи за експлоатация от тези на конкурентите поради високите разходи за труд и енергия. Антлиц каза, че съкращенията ще бъдат трудни, „и че много служители са загрижени за бъдещето си“, „Изправени сме пред важни и болезнени решения“.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    56 4 Отговор
    Немското е скъпо и некачествено.
  • 2 Урсула

    82 1 Отговор
    Санкциите работят!Ура другари!

    Коментиран от #13

  • 3 Пич

    83 2 Отговор
    Хахаха..... иначе вчера новината беше , че кравето масло поскъпнало в Русия !!! А че германската икономика умира , или че в САЩ може да има гражданска война , не е важно !!!

    Коментиран от #10

  • 4 копейката

    2 36 Отговор
    се научила да болтва 🤡
  • 5 Мутрифанова до троловете

    7 43 Отговор
    Да се внушава, че заводите на ФВ затварят заради затворените руски пазари от 200 бр на година

    Коментиран от #18, #20, #25, #27

  • 6 Фолксваген,БМВ, Мерцедес

    41 3 Отговор
    Сбогом Русия, сбогом Газпром, сбогом Путин
  • 7 Важното е, че когато

    51 0 Отговор
    напълнят на 100% газовите хранилища ще има топло през зимата за безработните
  • 8 Kaлпазанин

    43 1 Отговор
    Време е Урсула ,и си е да се пращат на фронта в укрия
  • 9 да де

    43 1 Отговор
    Споко това е само началото ще става все по-весело.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Шуменлия

    38 1 Отговор
    И не само.... По забранената нам телевизия показаха, че укробандеровците за седмица са се простили с 17 хиляди души. Ора не останаха там ей.

    Коментиран от #37

  • 12 КАКВО

    17 1 Отговор
    Тричасовата среща при закрити врата в Берлин беше насочена към проучване на политически мерки за стимулиране на растежа, защита на работни места и укрепване на позицията на Германия като глобален индустриален център, каза правителственият говорител Щефен Хебестрайт. А са се събрали да решават икономически проблем.
  • 13 Рошко

    19 1 Отговор

    До коментар #2 от "Урсула":

    И после ,ама за мен що няма столче ,и китайците не ме посрещат
  • 14 Госあ

    28 1 Отговор
    както 50% от продажбите на Фолксваген и 25% от продажбите на Мерцедес са в Китай, ако Китай удари ? А, розови понита ? Ко ше стане ?

    Коментиран от #21

  • 15 ДрайвингПлежър

    33 0 Отговор
    Евро-простотията с налагането на зеления тероризъм доведе до това дередже и ако не се отменият тия глупости може да кажете сбогом на автомобилостроенето в Европа!

    А да се обвинява ръководството на Фолксфаген е идиотско, при условие че в 22 членния борд на директорите 10 места имат работниците и 2 места са на 2 от провинциите - а самите акционери са малцинство. Не там трябва да търсите проблема, а в глупостите, рекета и тоталната диктатура налагана от Брюкселските говедовъди!
  • 16 Буха ха

    28 1 Отговор
    Що тъй бе, Миме, нали токът много поевтиня след санкциите
  • 17 Ами още санкции

    17 0 Отговор
    О банкрут.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 уйко калеко

    31 1 Отговор
    Така, Всичко си дойде на мястото.Германците плащали по скъп газ от конкуренцията САЩ и КИТАЙ. И все пак да се ,,РАДВАТ,,че получават поне ,,ДЕМОКРАТИЧЕН,,американски газ и вече са независими от ГАЗПРОМ. Вече е ясно ,че САЩ въобще не се интересуват от състоянието на ЕС.Важното е ,че ЕВРОПА се води по акъла на американците и ръководителите на ЕС са подлоги на САЩ които пак ще спечелят от войната в ЕВРОПА. Дали да не очакваме пак нов план МАРШАЛ.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 джо

    4 5 Отговор

    До коментар #14 от "Госあ":

    Не мога да разбера как китаец ще предпочете Мерцедес пред китайски автомобил!

    Коментиран от #24

  • 22 Политкоректен

    15 1 Отговор
    Е, сами си го направихте.

    Коментиран от #30

  • 23 Госあ

    22 2 Отговор
    запада ще загуби и горещата война в Украйна и икономическата война с Китай, които те самите провокираха и започнаха. До ТСВ няма да се стигне, ако Индия се позиционира в БРИКС. кръглите глави и жидовете трябва съвсем да са изплискали легена да тръгнат срещу Русия, Китай и Индия на война

    Коментиран от #26

  • 24 Госあ

    9 1 Отговор

    До коментар #21 от "джо":

    и фолксваген, братчед. Половината се продват в Китай. Китаеца може да си позволи всичко. Хората са отворени. И гучи и долче и камбана и адидас си купуват.
  • 25 Роки

    20 2 Отговор

    До коментар #5 от "Мутрифанова до троловете":

    Амебчо, 42% спад на печалбите за тримесечието добре ли е? Затваряне на заводи и стачки по другит добре ли е?
    А внушенията са на твоите господари от "Време е да се погрижим за България" ПЛПГБТ заедно с подопечените им м.и.с.и.р.к.и, начело с кроманьонеца Цунцърова...
  • 26 ДрайвингПлежър

    15 1 Отговор

    До коментар #23 от "Госあ":

    В едно скорошно интервю Джаишанкар, външния министър на Индия каза (по памет): Г7 е затворен кръг, който не допуска никого вътре, в такъв случай на нас ни остава да си направим собствен кръг и да се развиваме (визирайки БРИКС) - та Индия е относително позиционирана вече...

    Коментиран от #28

  • 27 8у7ъ6т5р4е3

    18 1 Отговор

    До коментар #5 от "Мутрифанова до троловете":

    Не 200, а НАД 350 000 коли произвеждаха вагените в Русия... Разбира се не само за Русия, а за страните от СНГ които "случайно" имат изгодни митнически условия- обичайно 0% или силно клонящи към 0%... Сега страните от СНГ купуват вагени от Китай, но далеч не е толкова изгодно + има куп сложности и накрая излиза, че тези страни купуват по-малко от 10% от предишните количества... Което си е пряка загуба на НАД 300 000 продажби годишно...

    По същата схема Мерцедес продаваха над 200 000 коли годишно, сега малко се внасят от Китай- общо взето минус 200 000 продажби...

    Бонус- произвежданите в Русия коли носеха ТРИ ПЪТИ по-висока печалба на бройка...

    Накратко- напускането на руския пазар докара на немските производители ПРЕКИ загуби от над €7млрд. и вторични загуби от над €23млрд. Честито на печелившите...
  • 28 Госあ

    13 2 Отговор

    До коментар #26 от "ДрайвингПлежър":

    много се зарадвах и когато Путин стисна ръцете на Моди и Си Дзинпин, така както Ван И стисна ръцете на Иран и СА ! хората работят за мир и разбирателство, докато жидовете и цру за интриги и конфликти. Коя всъщност е империята на злото, всеки може да си отговори много лесно

    Коментиран от #36

  • 29 По продажби

    2 2 Отговор
    В света Лада изпреварва немските коли на 5 място е .
  • 30 ганю

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Политкоректен":

    това е само началото
    какво ще донесе бъдещето
    хвърляйте боб та да разберете....
    няма нострадамус няма Ванга
  • 31 Приказка

    8 3 Отговор
    Имало едно време великолепни немски автомобили... Но Германия тръгнала по лош път, заедно с цяла Европа...

    Коментиран от #38

  • 32 Перник е в траур

    3 0 Отговор
    Искам да ти кажа.
  • 33 Еми Украйна не иска немски МПСта

    0 2 Отговор
    Иска ракети Таурус
    Каквото повикало такова се обадило
    Вместо в Украйна да има търсене на МПСта да си возят семействата Украйна се захвана за оръжията и в окопите за което са виновни руснаците със Сециалната Военна Операция двама вропа и Русия се карат трети печели Китай
  • 34 45776

    6 1 Отговор
    Нах-лъжливата компания с най-скъпите автомобили. Закривай
  • 35 До МаевткатаУрсуза

    4 1 Отговор
    След Канонадата от санкции срещу Русия,
    Европа Яко го закъса!
    Цялата е обхваната от стачки и протести!
  • 36 ДрайвингПлежър

    9 0 Отговор

    До коментар #28 от "Госあ":

    Могат да си отговорят, но много не искат, щото е неудобна истина. Западната идеология е: да наложим нашия морал и нашите ценности като единствено правилни, ако ще да е с огън и меч. Съчетано с либералната идеология, която е съвършения комунизъм - имаме една пълна и брутална диктатура.

    "Неразвитата" част от света както го наричат казват - всички ние сме различни, нека да работим заедно загърбвайки различията си, за да донесем благоденствие на народите. Китай има изрично приета доктрина за ненамеса във вътрешните работи. Тоест тези "изостанали" държави са съвършените либерали...

    ама пропагандата представя всичко наопаки, и народа се лови не на това, което вижда, а на това, което новото ЦК на партията в Брюксел му казва да мисли... тъжно и за съжаление неизбежно - ще прогледнат , щото глада учи... но ще е късно!
  • 37 @@@

    10 1 Отговор

    До коментар #11 от "Шуменлия":

    Осрайна претърпя катастрофални загуби от Русия и може да ѝ трябва Столетие, за да възстанови държавата си,
    ако изобщо може да се говори за държава!
  • 38 фгхуйко

    5 1 Отговор

    До коментар #31 от "Приказка":

    Туй време с хубавите немски коли свърши преди 20 години... Оттогава насам всяка година нещата се влошаваха... И сега китайците ще им таковат ма..та на швабите...
    Жалко само, че французите не се амбицираха и да заиграят у високите класове, а си останаха в ниския и средния клас- тогава можеше да настане някаква конкуренция и да не затъват толкова нещата, но вече е късно...

    Коментиран от #39

  • 39 ДрайвингПлежър

    6 0 Отговор

    До коментар #38 от "фгхуйко":

    Моята е 8 годишна немска и съм повече от доволен от качеството, мислех да я продавам на 5тата година... в крайна сметка дори дълъра ми каза, дръж си колата вече няма да има такива.

    Искам да кажа, че с приливи и отливи всички немски марки имат и добри коли до към 2015 - от там започва бруталното зелено плиткоумие и съответно резкия спад в качеството на колите.

    А франсетата са в същото дередже като швабите, Стелантис, издиша отвсякъде и са тръгнали към катастрофа и те...
  • 40 тъй шъй

    2 0 Отговор
    Какво общо с Европа.
    Те си вървяха по нанадолнището с TSI,DSG и други проблемни системи и агрегати.
    Съвсем нормално завършване на некачествена и надценена техника.
    Какво да поевтинят, дънков плат в интериора на Шкода отдавна го има.
  • 41 Бай Иван - Циганина

    2 0 Отговор
    Поне се вижда ясно, че санкциите вършат работа. Така е, когато хора, които не могат на две магарета сеното да разделят, трябва да решават съдбините на Европейския съюз. За 8 години го напълниха с подчoвeци от Азия и Африка, сега вече минават на фаза пълно унищожение.
  • 42 НВа

    1 0 Отговор
    Нещо сгафиха. Най-евтиният T-ROC 4x4, най-евтиното им 4x4, от 70 000 лв уиде на 109 000 ако им видиш сайта.
    Бива бива ма то..