13 Септември, 2024 12:19 28 115 73

Европейското автомобилостроене е в колапс: Заводи на BMW, Mercedes, Renault, Stellantis и VW са заплашени от затваряне

  • европейски автомобили-
  • заводи-
  • криза
Европейското автомобилостроене е в колапс: Заводи на BMW, Mercedes, Renault, Stellantis и VW са заплашени от затваряне  - 1

Почти една трета от големите заводи за леки автомобили на петте най-големи производители на автомобили в Европа - BMW, Mercedes-Benz, Renault, Stellantis и VW - са работили с недостатъчен капацитет от началото на годината, произвеждайки по-малко от половината от потенциалния си капацитет. Това съобщава Bloomberg.

Това поражда опасения за възможно затваряне на фабрики и продължителен спад в автомобилната индустрия в Европа. Годишните продажби на автомобили в Европа остават с около 3 милиона единици под нивата отпреди пандемията, което пречи на фабриките да осъществяват пълните си възможности и излага на риск хиляди работни места.

По-специално VW обяви отмяната на многогодишните гаранции за заетост в Германия, като се очакват масови съкращения. Автомобилните производители също така са изправени пред намаляващо търсене на електрически превозни средства и сериозна конкуренция от експортни пазари като САЩ и Китай.

Експанзията на китайските производители, водени от BYD Co., както и успехът на Tesla Model Y, който стана най-продаваният модел в Европа през 2023 година, принуждава европейските производители на автомобили да търсят начини да спестят пари.

Автомобилните анализатори предупреждават, че на фона на тези нови тенденции някои фабрики в Европа може да бъдат затворени поради по-ниско производство и нарастващи разходи. А затварянето на фабриките ще нанесе сериозен удар върху европейската икономиката.

Защото автомобилната индустрия осигурява над 7% от БВП на ЕС и повече от 13 милиона работни места. Това е особено забележимо в Германия, където производителите преминават към електрически автомобили, изпитвайки обаче сериозни трудности при адаптирането към новите реалности на пазара.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 60 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вервайте ми!

    72 10 Отговор
    Крайно време е!
  • 2 Пасквил

    49 46 Отговор
    И на тяхно място идва москвич,лада,зил,

    Коментиран от #5

  • 3 Стооо

    72 4 Отговор
    Нали шфаб така рече - до 2030г да няма лпс...
  • 4 456

    138 34 Отговор
    Голяма работа, нали ще се подкрепя Осрайна до последният украинец. Какво като икономиката на ЕС отива в канала.
    И още има заспал хора, а това се отразява на всички европейци
  • 5 Ши Хуан Ди

    124 16 Отговор

    До коментар #2 от "Пасквил":

    Санкциите действат ! Слава ! Още санкции искаме !
  • 6 Пича с москвича

    140 7 Отговор
    Спада на продажбата на нови автомобили е показател, че собствениците предпочитат да удължат живота на своите коли отколкото да купуват скъпи тенекии.

    Коментиран от #35

  • 7 лъжа

    7 64 Отговор
    лъжат ви. няма такова нещо. ама щом вярвате ок
  • 8 руска пропаганда

    10 59 Отговор
    лъжат ви. няма такова нещо. ама щом вярвате ок

    Коментиран от #32

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Теслар

    22 2 Отговор
    Бракоделци
  • 12 Може, да

    83 6 Отговор
    Ами да затварят. Ще остане този който предлага качество на достъпна цена.

    Коментиран от #33, #57

  • 13 ЖЕКО

    104 11 Отговор
    СКОРО И ЦЕЛИЯ ЕВРО САЮЗ ЩЕ БЪДЕ ЗАКРИТ ТЕ ЗА ЗАВОДИТЕ МИСЛЯТ

    Коментиран от #65

  • 14 е колко да ги храним

    36 4 Отговор
    от коли и части 2 и 3 употреба много хора преживяват . с бьентли е хубаво . като командват еднолично ЕС не си помагат . шолц е кат зелиски и пеески .
  • 15 Леля Гошо

    57 8 Отговор
    От много време не строят, а сглобяват автомобили. В завода са необходими стомана за купето и енергиа, а всичко друго идва в кутии от доставчици. Евтини материали, енергия и доставки вече няма, заплатите са много високи, а качеството не е това което беше. Защо да стоят в Германия? Моят пикап е произведен в Тайланд. Високо качество, добра цена, за 100 хиляди км съм сменил само едни предни накладки.

    Коментиран от #26

  • 16 защо

    64 6 Отговор
    И да ви е ясно. Путин е виновен! Да не започнете да развивате теории за конспирация.
  • 17 Извод

    39 3 Отговор
    Това е от много акъл.
  • 18 дон Вито

    64 3 Отговор
    Те розовите понита не карат коли, какво ги интересува този бранш.
    А от икономика разбират колкото Борисов от смартфони.
  • 19 факуса

    43 2 Отговор
    то с тез цени кой ще може да ги купи
  • 20 Анонимен

    69 7 Отговор
    Дреме ми за швабите. Имам четири японски коли, най-новата на 40к км, най-старата на 430к км, общото е, че кача ли се в която и да е, нямат никакви технически проблеми. Не искам някой да вижда какво съм правил с пикапа си тойота, чак на мен ми става жал, но е купен за работа, основно по полетата. Който е ходил в Азия, знае там какви коли се карат и как. С минимална поддръжка такситата им минават по един милион км. В Куала Лумпур тойотата беше на 890 000км, навъртени за 10г. Ако VW фалират много бъдещи собственици на коли ще се видят с пари.
  • 21 Ама...

    58 5 Отговор
    ...чакайте сега? Нали всичко беше в съюзът цветя и рози, защо така сега, какво стана?
  • 22 Буха ха

    11 10 Отговор
    Един грам чисто злато струва 140 лева. 140х1000х100=14 милиона лева. Навремето съм решавал задачи от съветски сборници за подготовка за международни олимпиади по математика, така че грЕшка нЕма.
  • 23 Русия купуваше стари автомобили

    29 6 Отговор
    От западна Европа за да може западна Европа да карат новите си модели и сега западняците ще карат колите си по 10-15 години
  • 24 Роден в НРБ

    49 9 Отговор
    Що така стана? Нали всичко в ЕСсср е цветя и рози? Кво стана с реките от мед и масло? Стоя тука с една филия и чакам да намажа и аз от 2007г
  • 25 Хохо Бохо

    63 8 Отговор
    Санкциите работят, Автомобилостроене с фотоволтаици и перки не става, без газ и въглища за пещите забрави. ВЕЙ стават само за захранване на епилаторите на розовите еднорози.

    Коментиран от #42, #44, #64

  • 26 Анонимен

    37 1 Отговор

    До коментар #15 от "Леля Гошо":

    Много си прав. Единственото, което правят, са купетата. Ел. инсталациите, салоните и части от двигателите идват от чужбина. В завода е чисто и подредено, защото тям завиват само болтове и гайки. Имам есна позната, в един завод в Шумен търкаше със спирт алуминиеви глави за BMW. Не знам дали има още нокти и кожа по ръцете. Швабчетата ненси цапат ръцете как да е. Има си робинза тази работа.
  • 27 вие си ги избрахте

    62 4 Отговор
    от 10 г обяснявам, че това ще стане, до 20 г няма да има европейски заводи, само марки, всичко ще се произведа извън скапания ЕС, точно както стана с дрехите, обувките, цялата техника и електроника, сега колите.... тук ще произвеждаме НПО та и ценности
  • 28 Иван

    44 1 Отговор
    Работя в склад, който обслужва заводите на Мерцедес. Преди година работехме около 40 човека на две смени. Сега сме 7-8 на една смяна. Има и батерии за ел кенефи, като на ден отиваха по 300 батерии за мерцедес, а сега отиват под 100.
  • 29 Мда

    39 1 Отговор
    И като ги затворят, китайците ще вдигнат цените... то това е целта.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Миризлив пор

    52 1 Отговор
    Явно произвеждат това което не се търси! Аз ли съм им виновен, че продават коли на високи цени със екстри които не се търсят? Да съобразят и произвеждат това което се търси.
  • 32 Изкукуригал

    13 3 Отговор

    До коментар #8 от "руска пропаганда":

    Путин го каза нали
  • 33 Този

    24 1 Отговор

    До коментар #12 от "Може, да":

    Няма качество и няма достъпна цена под един покрив със санкции към когото и да е изгоден доставчик, както и зелени сделки с които 5% от населението на земята се задължава да не замърсява....
  • 34 Антон

    56 7 Отговор
    Санкциите работят!
    Стотиците милиарди за украйна разказаха играта на ес
    По тази причина шолц вие за мирни преговори
    Но не признават официално, защото отиват на политическото бунище!
    Путин и Русия бавничо но сигурно побеждават и военно и политически и икономически!
  • 35 дрфтгъхуйи

    45 2 Отговор

    До коментар #6 от "Пича с москвича":

    По-скоро е показател, че хората са сериозно обеднели... Простичко ти го обяснявам:

    - голям % от хората десетилетия наред караше коли все на лизинг
    - вземе първата, след 3-5г. я върне на дилъра и вземе новия модел
    - и така вечно кара нова кола и плаща да кажем по €350-400 месечно за лизинга
    - до онзи ден всичко си беше ОК щото €400 не са баш огромна сума

    Но дойдоха днешните времена и онези €400 вече СА ОГРОМНА ЦИФРА която хората НЕ МОГАТ да си позволят да похарчат само за да подменят своята 4-5г. кола с нова... Не че не искат- НЕ МОГАТ... И затова си карат "старите" коли и се опитват да заделят онези същите €400 настрани... И вервай ми, на 99% не им се получава...

    Коментиран от #39

  • 36 ПАЗАР

    52 2 Отговор
    Да не заравяме, че проследните 3 години колите поскъпнаха двойно. Кола, която нова струваше 35К лева 2020 сега е 70-75К. Продукта същия, качеството не по добро, искат двойна цена. Няма как да стане.
  • 37 Орбан

    25 2 Отговор
    Ами нали Урсуза каза да е се надупим на Хамериканците и да се купува газ от тях.ч, също и зелената далавера трябва да върви по план. ЕУССР
  • 38 Феникс

    47 5 Отговор
    Налагате санкции на Русия, а?
    РАБОТЕТЕ С ПРЕСКЪПИ ЕНЕРГИЙНИ РЕСУРСИ И
    ПРОДЪЛЖАВАЙТЕ ДА СЛУШАТЕ САЩ И ИЗРАЕЛ.
    ...... ФАЛИРАЙТЕ, ТОГАВА.
  • 39 ПХзсстсзт

    25 3 Отговор

    До коментар #35 от "дрфтгъхуйи":

    Те май и лизингите вече не са по 400 евра, или ако са, то тези 400 евра вече са за 6-7 години вече, а не за 3-4. Цените на колите в магазина се удвоиха за има-няма 5 години, което неминуемо се отрази и на лизингите, а заплатите не мисля, че са се удвоили.

    Коментиран от #43

  • 40 Първо

    35 2 Отговор
    Европейските автомобилни производители да си отговорят на въпроса защо се случва това при тях а при конкуренцията им НЕ. Сигурен съм, че те знаят отговора на този въпрос. Начините им за действие са два. Първият е по-реалистичен, но по-неблагоприятен за Европа и той е производителите да изнесат производството в държави с по-евтини енергийни източници и по-евтина работна така. Вторият е по-болезненият ,но той ще реши бъдещите проблеми на Европа и той е: да изметат ЕК и САЩ от управлението на Европа и всичко ще си дойде на мястото.
  • 41 Лаик

    30 3 Отговор
    Тепърва ще затварят занапред - китайците се справят все по-добре и като качество и като цени.... Европа върви и върви надолу, не само в автомобилостроенето
  • 42 Гост

    16 3 Отговор

    До коментар #25 от "Хохо Бохо":

    Само да не те чуе Теслю адреналинката електричка.Любимата му опорка е производство и леене на стомана с фотоволтаици и батерии.Друг бисер е въртящ момент в Нютонметри бил енергия хахаха
  • 43 коийухъгтф

    14 3 Отговор

    До коментар #39 от "ПХзсстсзт":

    Току-що проверих лизинга на кола за €30 690, а тези пари не стигат дори и за интересен Голф... Ей ти стандартни цифри според мобиле.де:

    20% начална - €6138 (каско, регистрации и т.н. разходи ОТДЕЛНО- още поне €1300)
    33% остатък - €10 127
    60 месеца х €318

    При такова положение сега масово се разсрочва тоя остатък от €10 000 за 24 месеца и колата се изплаща изцяло и се кара... Ако я върнеш трябва да вземеш нова и следват още 5г. поне по €318, а по-скоро по €400 което е непосилно за много хора... Виждам вече стотици хора които преосмислиха консуматорското си поведение и спряха да харчат пари излишно... И "нова кола от магазина" е едно от първите неща които отпадат...

    Коментиран от #45

  • 44 сдрфтгъхуй

    18 1 Отговор

    До коментар #25 от "Хохо Бохо":

    В последно време забелязвам, че еднорозите са станали доста космати- не знам дали ВЕИ ще успеят да им захранят епилаторите...
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 да зтварят ,те са ненужни

    21 2 Отговор
    който е управлявал китайска знае ,че с нищо не са по лоши и всички резервни части са оригинални
  • 49 В.В.П.

    7 2 Отговор
    Имам Хавал от 2023 год хибрид ,и ВМВ бензин 3000 с от 2008..Друг кошник ме ми трябва .Сега в Казан ще ми предоставят Москвич 6..Доволен съм.Нямам забележки
  • 50 В.В.П.

    23 1 Отговор
    Ама как не ..Управлява я един фашист .Урсул фашиста..Недалновиден и тъп.Подлога на Сащ и Англия..Ко искаш от тоя клоун.
  • 51 Бай Тодар

    13 0 Отговор
    Комунизмът е гробокопач на капитализЪма.
    Айде със здраве.

    Коментиран от #73

  • 52 Ццц

    7 1 Отговор
    Санкциите работят! И като бонус вдигнахме и кръвното на Путин след успешната диверсификация! Базикаха се с Тръмп, ама май все пак някой ще яде котки.
  • 53 Един

    16 0 Отговор
    Важното е да върви търговията с оръжия и боеприпаси. Последните 20 г. Оръжейните бяха я докарали до просешка тояга. Но хората, народите живееха добре. Сега оръжейните богатеят. Всички останали страдат.
  • 54 Златин

    10 1 Отговор
    Автомобилният бизнес е супер-цикличен, а ние сме пред рецесия. В същото време изисква и много капитал, който в момента просто е скъп поради високите лихви в Европа. От съществено значение обаче е конкуренцията за европейскиту производители от страна на азиатските марки не до толкова на европейския пазар, а по скоро в азиатския, особено в Китай. Оборотите им падат, трябва да има съкращения и спестявания. Къде, ако не в скъпа Западна Европа? Да идват в България? Няма кой да им работи. Забравихме да правим деца, жените ни правят кариери, нали са модерни и те ся.
  • 55 Да фалират бе

    9 1 Отговор
    Не може да съм със заплата 6000 нетно, а един голф да е 80к с екстрите. Ако пък искаш БМВ и Мерцедес под 130к няма да минеш за С класа или 320. То не е сериозно, китайския джип Dong Fang който купих преди 7 месеца за 39к е вътре с фул екстри и за почти 15к км е прекрасен за шофиране.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Порно

    9 0 Отговор

    До коментар #12 от "Може, да":

    В момента нито качество има, нито достъпна цена
  • 58 Ерсте банк

    14 0 Отговор
    Светът е навързан в единна икономическа система. Имаше евтини ресурси, но набързо се отказаха от тях. Въведоха и споразумение за свободна търговия с Китай срещу минимални мита. Пуснаха "Зелена сделка", която обаче оскъпява всичко само за европейците и съответно няма шансове да се преборим с Китай.

    Накратко - ЕС се простреля в краката с недалновидна политика и прекомерни амбиции, които не е способен да осъществи.
  • 59 Ивелин Михайлов

    4 0 Отговор
    САНКЦИИТЕ РАБОТЯТ!
  • 60 Фен

    12 0 Отговор
    Поне една от целите на САЩ в Украйна е постигната. Западна Европа е пътник.
  • 61 Васко

    6 0 Отговор
    Санкийте.... Отрязоха клона на кой-то седяха. В Руската федерация преминаха на Китайски автопром...
  • 62 бл.134 в Zап. парк

    6 0 Отговор
    Слава на Америка , да са инвестирали в апартаменти в София не в производство на коли
  • 63 Турбо

    1 3 Отговор
    Сигурни ли сте,че Стелантис ще затваря заводи? За ново Пежо в момента се чака 8 месеца.
  • 64 АС ⚡ ДС

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Хохо Бохо":

    "ВЕЙ" - такова нещо няма. Първо научи Български!
    Коли се правят САМО с ФЕЦ + MegaPack централи.
    Истинският тъпкач кара мегаватови резачки, слуша AC/DC и си прави тока сам.
    Петролна робиня или патриот на БГ ток ⚡🇧🇬

  • 65 Българин 🇧🇬

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "ЖЕКО":

    Жеко , имаш ли завършено начало образование ?
  • 66 веско

    4 1 Отговор
    Повече от 30 години купувахме Западни коли и то на високи цени като за втора ръка купена кола плащахме още толкова за поддържането му но имаха поне качество не като сега . Но последните години те го превърнаха в бизнес спекулация -- ниско качество висока цена и много скъпо поддържане .(погледнете колко км е ресурсът на VW Mercedes ) гаранционният км или година за да се убедите ,че целта е колкото повече печелят толкова по добре за менажерите и акционерите. Преди година шефът на Mercedes открито без да се притеснява каза-- "Колко сме били наивни и глупави правехме здрави коли които минаваха милиони км . Най добре е да изкара гаранционният срок след което сме в печалба особено двигателят .( Немският пазар за ДВГ е около 250 милиарда Евро е от мотоциклетните до корабните двигатели за 2022 година ) .
  • 67 Боко Харам

    2 2 Отговор
    Кой нормален ще купи сув с 3 цилиндъра 0.9? Теслата също я чака теслата, пред китайските електрички всички са безсилни. Ама каквото сам си направиш, никой друг не може да ти стори!
  • 68 Само не разбрах къде го пише това за БМВ

    1 0 Отговор
    Мисирки проверявайте си информацията
  • 69 Бай Иван

    1 2 Отговор
    Пакетите със санкции работят вече!
  • 70 Оня

    3 1 Отговор
    Зелената сделка е факт, това са последствията и ще става все по- зле.
  • 71 Гост

    3 0 Отговор
    Ами новите автомобли в Европа са невероятно скъпи и с кратък живот. Приеме ли се за нотмално на запад както при нас да се карат автомобили на старо, автомобилната индустрия ще колабира.
  • 72 БгТопИдиот🇧🇬

    2 1 Отговор
    Европейското автомобилостроене е в колапс: Заводи на BMW, Mercedes, Renault, Stellantis и VW са заплашени от затваряне .

    Бачкаторите в тези заводи да потърсят отговорност от политиците си и тяхното ()изане на кравасрки ъзове в разрез на всичко нормално.
  • 73 БгТопИдиот🇧🇬

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Бай Тодар":

    Фашизма е последна фаза от живота на капитализЪма !

    "ДирмуКРАДция" е завоалираното име на капитализЪма.