22 Ноември, 2024 10:08 7 169 16

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)

  • kia-
  • ev3-
  • тест

Новият модел EV3 е най-евтиният електромобил на марката досега

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас) - 1

Кашкайш, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Кажете здравей на най-евтиния електромобил на Kia досега. Това е 2025 Kia EV3, която вече е налична за поръчка в България, а екипът ни присъства на първите динамични тестове на модела, които марката проведе в Португалия. След като се запознахме отблизо с иновацията, която според корейците "ще промени играта", можем да кажем, че корейската марка без съмнение ще се стреми да изпревари китайците и по цена, и по качество. Ето и впечатленията ни от най-новата Kia.

Екстериор и интериор

Подобен по размер на познатата ни Kia Niro, EV3 впечатлява много повече с външен вид. Автомобилът използва най-новия корпоративен дизайн на Kia, който е по-малко извит и доста по-европейски, като в същото време изглежда и "по-дигитален". С типични за най-новите модели на марката LED осветителни подписи и квадратни пропорции, може да ви бъде простено ако я сбъркате с флагмана EV9, но такъв, който се е свил при пране.

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)

На пръв поглед най-новата Kia EV3 може да ви изглежда прекалено компактна, но тук има някои доста големи числа. Въпреки че е подобен на размерите на Volvo EX30, EV3 предлага разбиващ сегмента товарен обем на багажника от 460 литра и огромен (WLTP) пробег до 605 километра. В колата има също функции и технологии, филтрирани от много по-големи и по-скъпи модели на Hyundai и Kia, които трябва да помогнат на този компактен електромобил да изпревари конкуренцията.

Философията на интериорния дизайн на Kia за новите EV модели е фокусирана върху простотата и ефективността на пространството, в допълнение към устойчивите материали и уникалните цветове и текстури. Всичко това личи и в салона на EV3. Въпреки дължината от само 4 300 мм, EV3 се усеща много просторна отвътре, с ефирно и доста "изправено" арматурно табло, луксозно изглеждащи облицовки на вратите и отворена централна конзола.

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)

Качеството на материалите също е много добро, като се има предвид неговото начално позициониране, с приятна комбинация от меки на допир и текстурирани повърхности, някои от които обаче изглеждат по-евтини. Това е така, защото именно тези части са изработени от рециклирани и според експертите - екологични материали. Дори има QR код от страната на пътника на таблото, който може да ви преведе през устойчивите материали от които е изработен салона, които включват рециклиран PET, стари риболовни мрежи, био PU и бои.

Иначе EV3 разполага с удобни предни седалки, които са електрически регулируеми в по-високите нива на екипировка, като тези, които тествахме в Португалия. Докато GT-Line изпълнението, което карахме и което виждате на снимките, има ефектно бяло покритие на седалките, което е в перфектен контраст с тъмната конзола и акцентът е върху седалката, при другите нива на изпълнение има светлосив интериор с ярко оранжеви акценти за конзолата. Вариантите са доста, като всички изглеждат добре или с други думи има за всеки вкус.

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)

Отворената интериорна концепция означава, че конфигурируемата основна конзола има регулируеми държачи за чаши и отворено кубче за съхранение на чанти или други големи предмети и има голям плъзгащ се напред подлакътник, който може да действа като бюро, докато колата е неподвижна. Моделите с високи нива на оборудване предлагат Premium Relaxation Seat, която електрически се плъзга и накланя като шезлонг или фотьойл, докато чакате EV3 да се зареди или просто искате да си починете в колата.

Темата за смаления голям автомобил продължава с инфоразвлекателната система, тъй като EV3 заимства двойния екран с централен сензорен панел от по-големия и най-технологичен модел на марката EV9. 12.3-инчов цифров дисплей за водача и 12.3-инчов централен сензорен екран, включващ 5.3-инчов сензорен панел за управлението на климатика. Това е най-новата технология на Kia (ccNC) и която, както и очаквахме - е много добра.

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)

Що се отнася до пространството на втория ред, то не прекарахме много време на задната седалка, но квадратните пропорции и дългото междуосие за автомобил от този клас означават, че можете удобно да настаните ръстов пасажер зад ръстов водач. Плоската задна седалка и под означават, че случайното използване на средната седалка трябва да бъде по-удобно, отколкото в повечето превозни средства с този размер, но като при всяка друга кола от този сегмент, това място е за кратки разстояния. За двама пътници отзад обаче е перфектно.

Освен това отзад пътниците получават страхотни удобства като наличен изход за зареждане на лаптоп или друг уред, задни вентилационни отвори, сгъваем централен подлакътник с държачи за чаши, както и отопляеми задни седалки при по-високите нива на оборудване, които допълват наличните отопляеми и вентилирани предни седалки. Има разбира се и необходимите ISOFIX точки за закрепване за детски седалки. С други думи салонът не е "УАУ" на пръв поглед, но е изключително практичен, просторен и удобен. Като цяло EV3 се оформя като много практично компактно превозно средство.

Размери Kia EV3
Дължина 4 300 мм
Широчина 1 850 мм
Височина 1560 мм
Междуосие 2680 мм
Обем на багажника 460 литра (1 250 литра)

Двигател и ходови характеристики

При пускането на пазара Kia EV3 ще се предлага с едно електрическо задвижване с един двигател с опция за два размера батерии. Има и 25-литров багажник под предния капак, който е заобиколен от пластмасова облицовка, за да скрие силовия тракт.

Спецификациите на Kia EV3
Задвижване - Предно
Батерия - 58.3kWh li-ion (стандартен обхват) 81.4kWh li-ion (дълъг обхват)
Мощност - 150 kW (204 к.с.)
Въртящ момент - 283 Нм
Ускорение 0-100 км/ч - 7.5 секунди
Разход на енергия - 14.9k Wh/100km
Пробег (комбиниран WLTP) 436 км/ 605 км

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)

Kia официално цитира време за зареждане от 31 минути с помощта на 350 kW бързо зарядно за батерията Long Range. 400-волтовата архитектура на колата означава, че тя ще достигне максимум 128kW, за разлика от EV9, който може да достигне 270kW на DC бързо зарядно устройство, но и това не е малко за автомобил от този клас. Но да обърнем внимание и на самото шофиране на този малък, високотехнологичен автомобил.

Нашата обиколка по пътищата на Португалия покри близо 200 километра, включително шофиране по магистрала и градско, както и различни условия на трафик и в града, и извън него. Сравнително краткото шофиране, което корейците ни предоставиха ни даде добра обратна връзка, като мнението ни накратко е, че колата е обещаваща. Електрическият двигател с мощност от 204 коня е достатъчно динамичен за превозно средство с такъв размер. Инженерите на Kia са вложили малко твърдост в първоначалната реакция на газта, за да направи ускорението по-плавно и по-малко рязко, предвид непосредствения въртящ момент от електрическия двигател. За нормално шофиране това е добре.

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)

Автомобилът безпроблемно ускорява до градски скорости и има много резерв, ако го настъпите, когато се включите на магистралата. Имахме много възможности да тестваме това и представянето на EV3 по права линия е оптимално. На аутобана EV3 се движи с прилична, но не съвсем отлична шумоизолация от пътя и вятъра. Шумът от 19-цоловите гуми се усеща по-специално при по-неравни участъци от магистралата при висока скорост.

Що се отнася до кормилното управление и управлението на EV3 като цяло, то трябва да кажем, че колата предлага сравнително добри контроли, но без много обратна връзка. Ниският център на тежестта, благодарение на монтирания на пода акумулаторен пакет, прави колата стабилна в завои, макар окачването да е настроено към по-мека возия.

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)

Лекото кормилно управление може да е минус при по-високи скорости, но то и компактните размери правят EV3 изключително приятен за градско шофиране. Квадратният дизайн и големите прозорци също подпомагат лесното маневриране, като се има предвид, че всички ъгли на EV3 се виждат лесно. Но паркирането става още по-лесно, защото корейците са предвидили система за съраунд камера, която типично за Kia предлага отличен изглед с висока разделителна способност на околностите на автомобила, правейки паркирането на тази "кутийка" на колела истинска песен. Наличната функция за оглед на бордюра от страничните огледала означава, че нежните ни половинки няма да имат извинение за ожулените джанти.

Що се отнася до камерите, EV3 се предлага и с още две, които извеждат картина директно пред водача. Това е системата на Hyundai и Kia Blind Spot View Monitor, която показва на живо образ от странична камера, когато включите някой от мигачите. Има ли този автомобил нужда от това? Вероятно не, но помага на EV3 да се чувства още по-премиум.

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)

Адаптивният круиз контрол и Lane Following Assist системата формират основата на Highway Driving Assist 2.0, който представлява полуавтономен асистент, използващ навигационни данни. От тази система определено има нужда. Тя работи отлично и при добра маркировка улеснява доста задачите на водача. Подобно на други модели на Kia с подобни системи, функцията за адаптивен круиз поддържаше точно и плавно зададената скорост и управляваше дистанцията до колите отпред без произволно натискане на спирачки или подаване на газ.

Досадният асистент за ограничаване на скоростта чрез звуков сигнал, присъщ на много нови коли тук се изключва с натискането на един бутон от волана, което определено е "екстра" за болшинството от по-опитните водачи. Но това, с което малката Kia превъзхожда конкуренцията е пробегът с едно зареждане. Често марките ще цитират WLTP обхвати на шофиране, които са много трудни за постигане в реални условия, но EV3 ни даде увереност, че високите претенции на марката за пробег действително са постижими.

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)

Имайки предвид, че шофирахме при температура над 20 градуса и висока влажност, бордовият компютър отчиташе 14.9 kWh/100 километра, което означава най-малко 550 километров пробег без презареждане. В заключение ще кажем, че корейците наистина са направили един приятен за управление електромобил, предназначен както за млади хора с активен начин на живот, така и за семейства. Тази кола е добра, както за града, така и за извън него и предлага отличен комфорт и простор, прилична динамика и впечатляващ пробег с едно зареждане.

Заключение и цена

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)

Това е един от много добрите електромобили, които сме карали и определено може да "промени играта" в компактния сегмент на електрическите коли. Основна роля за това играят, както високите технологии, така и атрактивните цени. Естествено те не са ниски за средностатистическия българин, но на фона на пряката конкуренция и имайки предвид богатото базово оборудване и върхови технологии, те са повече от атрактивни. Въпреки добрите предпоставки ни е трудно да кажем дали EV3 ще има забележителен успех в България, тъй като все още електромобилите не са на почит у нас. Но разглеждайки ги като отделно звено, то това е един от оптималните варианти. Това е лесна кола за шофиране в града и по магистралата и предлага набор от технически функции, за да се чувствате комфортно.

Тествахме "гейм чейнджъра" на Kia (вижте и колко струва у нас)


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Краси

    14 3 Отговор
    Поредното изчерпателно и обективно ревя на Радо. Поздравления. Мнението ми е, че колата не е никак лоша, явно е и доста технологична, цената й може и да е атрактивна, но все още не по джоба на българите.
  • 2 Cool

    10 1 Отговор
    Не е лошо четиво, но моля, инвестирайте в по-хубав фотоапарат или поне телефон с по-хубава камера, снимките развалят доброто впечатление от колата.
  • 3 Име

    8 3 Отговор
    Хубава е количката и цената и за електромобил си я бива - не е от най-евтините, но тя е по-голяма и високотехнологична. Евала на корейците. Ревюто също е добро, като не са пропуснати и недостатъците. Бравос!
  • 4 тая къде ме интересува

    10 4 Отговор
    е 100 бонки, за каква евтиния говорите ??
  • 5 тъй шъй

    8 4 Отговор
    Пак не става. Цената е малко повече от хибрид със същите размери, динамика и тн, от най-добрата марка хибриди. Когато цената на тъкъв електромобил стане 2/3-ти от аналогичен хибрид, би било разумна покупка. Разумна- силно казано. Все още са със самозапалимите литиево-йонни батерии. Така че и на 2/3-ти от цената си е рискована придобивка.
  • 6 такива работи

    6 3 Отговор
    Като папагали- технологично та технологична. Какво технологично чак пък има в 2024г. в такава кола. Ако беше 1998 и за Приус някой каже, че е високотехнологична по това време, даже не е вярно- била е свърхвисокотехнологична кола. Малко критериите да се обективизират, кое е технологично и кое не е, чак толкова.
  • 7 Пзпзпзс

    11 4 Отговор
    И за пореден път не ми е ясно кое точно трябва ме накара да си купя тази или такава електричка, освен законовото задължаване или гъзарията? Нито е кой знае колко мощна и бърза (дори като ускорение), нито е кой знае колко луксозна и тиха, нито е евтина. За да са ниски експлоатационните разходи трябва да зареждаш на домашна нощна тарифа и пак, както знаем, сметката е много тънка.

    С две думи продължаваме да се занимаваме с неща, които не са ни риба, ни рак.
  • 8 Антиелектрика

    9 0 Отговор
    Само като прочетох в заглавието "гейм чейнджъра" ми стана ясно че статията представя поредния безполезен таблет на колела а не нормален автомобил.
  • 9 Ауто Билд

    5 0 Отговор
    За пробега стана ясно , но ме интересува когато е паркирана през зимния период с колко пада батерията за 24 часа ?
  • 10 Белия ВЪЛК

    1 0 Отговор
    браво
  • 11 лева или евро

    3 0 Отговор
    Браво! Най-евтиния електромобил на цена от 70 до 100 хиляди лева? Мерси! Китайците имат подобни за 20 хил. евро.
  • 12 Ония с фордо

    6 0 Отговор
    Ох , добре че наисахте колко е голям дисплея и че конфигурируемата основна конзола има регулируеми държачи за чаши !
  • 13 дядо Либен

    1 0 Отговор
    Електрически кашон.Вартбургът ми е по- красив от тая кошница.
  • 14 Българин

    1 0 Отговор
    Ревюто е страхотно, но това не е моята кола.Всеки решава сам за себе си.
  • 15 Сатана Z

    2 0 Отговор
    Трябва да си носиш туба с вода за да охладиш батерията при възпламеняване в багажника на Game changer(а)
  • 16 Цената...

    1 0 Отговор
    в лева, евро или виетнамски донги е? Спазвайте някаква култура на писане!