Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена

22 Октомври, 2025 09:00, обновена 22 Октомври, 2025 18:34 65 106 59

  • leapmotor-
  • b10-
  • тест

Leapmotor B10: Лукс и технологии на ток, но и някои неизбежни компромиси

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена - 1

Ница, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Пазарът на електрическите SUV автомобили е арена на ожесточена битка, а последният участник, който хвърля ръкавицата, е Leapmotor B10. Тази нова кола, плод на китайската технологична марка, пристига в България с амбицията да предложи изобилие от иновации и лукс на изключително атрактивна цена. След като автомобилният гигант Stellantis придоби контролен дял в Leapmotor, мисията стана кристално ясна: да се създаде достъпна електрическа алтернатива, която да се изправи срещу утвърдени играчи като Kia, Hyundai, Skoda и Dacia.

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена

Leapmotor B10, със своите впечатляващи 4.5 метра дължина, се позиционира в златната среда на компактните SUV-та. Докато конкуренти като Skoda Elroq и Enyaq може да се похвалят с по-голяма известност, B10 ги подбива безмилостно по отношение на цената. Ценовата оферта на Leapmotor B10 го превръща във феноменално съотношение между цена и качество.

Въпросът е: какво точно получаваме за тази сума и къде се налагат неизбежните компромиси? Отговор на тези въпроси получихме по време на нашия обстоен тест драйв, който марката проведе на Френската Ривиера и където, естествено, присъства и наш екип. Ето и впечатленията ни от модела B10.

Екстериор

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена

Плюсовете на външния вид не са никак малко. С модерен, изчистен силует, B10 демонстрира гладки повърхности, които излъчват съвременно излъчване, напълно в тон с актуалните тенденции. Автомобилът ни впечатли и с интересни цветови решения. Възможността да се избира между атрактивни, дори леко екстравагантни цветове като металическо лилаво „Dawn“ или пастелно синьо „Starry Night“, несъмнено добавя нотка индивидуалност.

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена

Но естествено визия има и минуси. те са свързани с неоригинален дизайн: Честно казано, външният вид на B10 е производен и до голяма степен прилича на безброй други електрически SUV-та, които вече кръстосват пътищата, но пък от друга страна дизайнерите са успели да вземат всичко най-позитивно от различните дизайни. Но уникалност, тук тя липсва.

Един такъв пример е с омръзналата вече LED лента: Задната светлинна лента, макар и неизбежна, вече започва да изглежда изтъркано. В заключение ще кажем, че B10 е красив, но не запомнящ се. Дизайнерите очевидно са заложили на безобидната елегантност, която се харесва на повечето хора, вместо на смелостта.

Интериор

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена

Тук основният плюс е усещане за лукс и простор. Интериорът е едно от ключовите предимства на Leapmotor B10. А светлата изкуствена кожа, съчетана със стандартния панорамен стъклен покрив, създава въздушна и приветлива атмосфера. Още нещо, което трябва да споменем е богатото оборудване: Отопляеми и вентилирани седалки, например, са стандарт.

Място за пътниците е повече от адекватно. Пространството на задната седалка е много добро, предлагайки комфорт дори за по-високи пасажери. Мултимедията и екрана пред водача са силно информативни, контрастни при всякаква светлина и доста по-интуитивни от вече уж доказали се модели, като тези на Volkswagen, например. Но именно тук се крият и малкото минуси по отношение на интериора.

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена

Основният е прекалената екранна зависимост: Подобно на Tesla, почти всичко се управлява чрез масивния 14.6-инчов сензорен екран. Дори контролите за климатика са заровени в менютата, което може да бъде дразнещо по време на шофиране, но както вече споменахме, липсата на физически бутони се компенсира донякъде от простотата на използване на екраните.

Качеството на материалите и това на самата сглобка също ни впечатли. Още повече, че отидохме до Франция с нагласата за недотам качествен китайски автомобил. Реалността обаче се оказа съвсем друга. Перфектно пасващи си детайли, материали изгреждащи скъпи и абсолютно прецизни луфтове между отделните детайли.

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена

Връщайки се на недостатъците, ще споменем, сравнително малкото багажно пространство: С 430 литра обем, багажникът е приемлив, но изостава сериозно от конкурентите в класа. Това обаче е един от неизбежните компромиси за сметка на пространството за пътниците, което при B10 e в изобилие.

Двигател и Ходови Характеристики

Ако трябва да определим представянето на Leapmotr B10 с една дума, то тя ще е "Адекватно". Единственият за момента задномонтиран електромотор с мощност 215 конски сили осигурява достатъчно пъргавина за ежедневна употреба. А ускорението до 100 км/ч за осем секунди пък е повече от прилично.

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена

Батерията с капацитет 67.1 kWh (LFP) предлага автономен пробег от около 435 км по WLTP, както и впечатляваща скорост на зареждане с до 168 kW. Но това го имат и останалите конкуренти. Тук нещото, с която Leapmotor B10 превъзхожда болшинството от по-именитите си конкуренти е изключителният комфорт на возене. Това е определящата характеристика за такъв тип автомобил, а B10 е безсрамно ориентиран към комфорта, като плавно поглъща дори и по-големите неравности.

Естествено тази перфектна мека возия води и до неизбежните недостатъци при по-спортно шофиране. При по-рязко завиване с висока скорост не се усеща значително накланяне заради ниския център на тежестта, породен от батерията в пода на автомобила, но пък усещането за люлеене на каросерията е по-осезаемо.

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена

Системите за подпомагане на шофирането (ADAS), с които китайците много се гордеят всъщност са свръхчувствителни и алармират за най-малкото нещо, което може да бъде изключително обезсърчително по време на път. "Боже мой!", казва си човек, докато воланът се опитва да го коригира без видима причина, но на фона на това, че се грижат за безопасността ви, можем да си затворим очите за този, така наречен недостатък.


Заключение и цена

Преглеждайки цените на преките конкуренти на B10, можем спокойно да кажем, цената е един от основните козове на този автомобил. Leapmotor B10 в България се предлага на цени, започващи от малко под 62 000 лева с ДДС. Тази сума го прави неоспорим ценови лидер в сегмента, тъй като е видно, че автомобилът е значително по-евтин от утвърдените конкуренти със сходни характеристики.

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена

Нашето мнение е, че Leapmotor B10 е изключително привлекателна оферта за хора, които търсят максимално оборудване и технологии за минимална цена. С приличния си пробег, бързо зареждане и луксозен, просторен интериор, той е перфектният семеен електромобил за ежедневна употреба и комфортни пътувания.

Но! Това не е автомобил за т.нар. "стрийт рейсъри". Ако динамиката на шофиране е "светая светих" за вас, тогава небрежният контрол на каросерията, свръхчувствителните ADAS системи и нуждата от истински звук от ДВГ могат да ви откажат. Ето и цените за България:

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена

От друга страна обаче B10 е перфектният прагматичен избор или иначе казано - "умна" покупка. На практика имате приблизително 80% от качеството на премиум моделите, но плащате под 50% от цената им. За нас, въпреки някои компромиси, Leapmotor B10 си струва заради комфорта и впечатляващото количество технологии, които получавате на ток за тези пари. Въпросът е дали ще сте готови да повярвате на този китайски стартъп, но пък от друга страна имате обещанието от Stellantis, които едва ли биха включили "калпава" китайска марка в портфолиото си, ако не бяха сигурни в качествата ѝ.

Тествахме новия китайски претендент, който се ползва с подкрепа от Stellantis и се продава у нас на много добра цена


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 48 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Балканкар ги правеше преди 70 г.

    69 19 Отговор
    Когато стане минимум 1000км. с 5 мин. зареждане, пак ще се замисля да дам 60-70 хилки за подобен електрокар

    Коментиран от #3, #28

  • 2 Бай Пешо Карбуратора

    40 37 Отговор
    Китайска кола и жена - бягай надалеч

    Коментиран от #33, #37

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 665

    45 25 Отговор
    Боже, преди точно 12 години А3 1.4 тсфи за 53 х. лева. В отлична форма до ден днешен ,2-3 хилки за обичайните ремонти .Сега за 10хил отгоре пробутват китайски миксер с монитор, който забележи нямал луфтове ахахаха луда работа
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 наблюдател

    70 9 Отговор
    кола ли ще карам или телевизор ще гледам - нощно време с тоя светнат телевизор пред очите
  • 7 Име

    33 41 Отговор
    Не е лоша колата, а и за тези пари е супер. Хубаво ревю на Радо. Браво.

    Коментиран от #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Антикомуне

    40 11 Отговор
    Това ли му е лукса в интериора??? Два забити в таблото таблетка??? 🤮🤮 Това е по-зле и от Тесла. Единствено цената е добра, но за така изглеждаща кола, не си заслужава покупката.
  • 10 фебача

    18 10 Отговор

    До коментар #7 от "Име":

    да не ти е приятел че му говориш на малко име
  • 11 така

    48 12 Отговор
    Щом на това му се казва лукс, Икея произвежда мебели за крале.

    Коментиран от #39

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Купувам го, но с една уловка

    26 5 Отговор
    само ако еко активистите ми сменят батерията след време с нова за 100лв. че не ми се дават 40 бона за нова.И ако може да ми пускат повече реклами на големия телевизор докато пътувам от Лидъл и Кауфланда.
  • 17 Ззз

    28 13 Отговор
    Като е толкова хубава колата да си я купи автора на прегледа. Китайците търсят наивни европейци за да им приберат парите.

    Коментиран от #30

  • 18 Киро

    21 11 Отговор
    Има излъчване на Москвич.
  • 19 Гого

    24 7 Отговор
    Всички коли от тая група са с проблеми
  • 20 Тенденцията е:

    30 10 Отговор
    Безсмислено скъпи боклуци!

    Коментиран от #53

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 НПО Точко чат бот

    12 6 Отговор
    Ще си купя,тичам към шоурума.
  • 23 Сзо

    19 5 Отговор
    Този автомобил е на принципа еш и фъргаш.
  • 24 Георги

    18 16 Отговор
    да им докарат пробега на 6-700км и нормално зареждане 10-15 минути и ще са супер. Сега ги плюем, ама след 10 години ще са масовите коли и у нас.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Георги

    7 3 Отговор

    До коментар #25 от "Добре де":

    че то има ли някой, който да не го знае
  • 27 Гост

    28 4 Отговор
    Добра цена ..., за кой?
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 не мерси

    26 7 Отговор
    70 хилки за тоя китайски боклук
  • 30 Хой

    12 3 Отговор

    До коментар #17 от "Ззз":

    Китайците имат доста добри електрокари,но този грозен куфар не е от тях.
  • 31 Бабата на Ради

    21 9 Отговор
    Ради, баба, ти ли си това дето се кръстиш ръцете пред тези китайски кочинки? Защо така бре баба, не е убаво, те за нищо не стават, нема качество, бре чедо.
    Недей ще се полъже некой булгарин да даде трудно сбирана пара и после ще плаче. Не е хубаво, баби.
    Баба иска да те види на европейско, от нашите евро чиляци направено.
  • 32 Тошо

    20 7 Отговор
    Много пари за китайска кола с много неизвестни.Не бих си купил по принцип електрически автомобил със силно ограничен пробег и куп други проблеми.

    Коментиран от #36

  • 33 ха ха ха ....

    18 3 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Пешо Карбуратора":

    Дай да видим твоята жена какъв крокодил е .....
  • 34 Китаец

    17 12 Отговор
    Луксозен интериор!? Трабанта изглежда по-луксозен вътре! За близо 70 бона получавате китайски таралясник, който даже и багажник няма! Ама, иначе имате ОБЕЩАНИЕТО на Стелантис!!! Пълен смях! И ако утре някой недоволен клиент поиска да върне не-калпавата китайска марка, най-вероятно от Стелантис начаса ще му върнат парите!
    Тия съвсем взимат хората за глупаци!

    Коментиран от #35

  • 35 Жеко

    17 5 Отговор

    До коментар #34 от "Китаец":

    Ма ти сериозно ли ???
    То ясно че няма как да я купиш за 5 000 лева .
    За тебе НОВ ВНОС на 20 години ще ти пасне идеално .

    Коментиран от #55

  • 36 Само питам

    22 0 Отговор

    До коментар #32 от "Тошо":

    А какво ти е известно за немските премиум кашони на ток за по 120 000 бона ?

    Коментиран от #38

  • 37 Читател

    7 5 Отговор

    До коментар #2 от "Бай Пешо Карбуратора":

    В Stellantis, нали знает, че основен акционер и президент е пра-пра-пра внукът на Джовани Анели - основателян на FIAT, Джон Елкан, така че това е китайски FIAT :) днес всяка трета кола в света (и не само) е произведена под ръководството на семейство Анели...
  • 38 Тошо

    12 5 Отговор

    До коментар #36 от "Само питам":

    Не се интересувам от немските електрически коли.Карам си кола с двг, купена нова от Еспас Ауто, доволен съм и не мисля за покупка на ел кола.Толкоз.

    Коментиран от #41

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 налазвайте колата е топ

    5 5 Отговор
    Топ, топ е колата, не се правете, че не ви харесва :)))) Едно бързо кредитче и сте пушка. За 30 годинки сте го изплатили. Всьо коли са 90%+ китайци
  • 41 Само питам

    2 2 Отговор

    До коментар #38 от "Тошо":

    Е що се изказваш тогава ?
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Тити

    5 4 Отговор
    Това е таблет на колела но не и кола а и цената е висока по добре Европейска.

    Коментиран от #45

  • 44 MaKaTa

    6 4 Отговор
    Колата е яка, ама Радо Славчев е по-як. Респект към хора поддържащи и тялото, и ума си.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Фори

    5 11 Отговор
    Точно преди 100 г конярите и локомомотивните машинисти на парните машини са твърдели убедени че ДВГ е без перспективна машина. Сега къде са конярите и машинистите?
  • 47 Дрън, дрън съветски чугун

    11 8 Отговор
    Някой виждал ли е да се продава китайски автомобил на старо ? 🤔
    Няма и да види, защото са за еднократна употреба. При първия проблем и хвърляш.

    Коментиран от #50

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Хгнййб

    9 4 Отговор
    Абе дуднем ние, ама Митичния Бустер в случая е прав. При цена около 50% от тази на нормалните автомобили, финансовия пасианс специално започва да се нарежда.

    Според статистиката, след 4-5 години новата кола вече струва наполовина от цената си като нова. В конкретния случай, ако си купиш някаква там Тойота Рав4 или ФВ Тиган или нещо от подобните им, одма си дал едни 100-120 бона. Демек за 4-5 години ще загубиш 50-60 бона от обезценка.

    Е, тоя китаец вероятно все ще изкара 4-5 години, след които дори и да го бракуваш, пак ще си изгубил около 60 бона, т.е. същата финансова тесла.

    Пак казвам, това е от чиста финансова гледна точка. Надеждността, наличието на възможност за ремонт, когато нещо се обърка (например лека катастрофа), и най-вече тежестта на емблемата са друга приказка, за която всеки "сам си преценя".

    Коментиран от #51, #59

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 М да

    4 6 Отговор
    Усещане за лукс и комфорт....
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Китаец

    4 4 Отговор

    До коментар #35 от "Жеко":

    Нещо бъркаш. За 70 хил. лева може да се вземе далеч по-добър нов автомобил! Пък, ако някой държи на електричка, Шкода Елрок спокойно влиза в бюджета.

    Коментиран от #56

  • 56 Вико

    3 6 Отговор

    До коментар #55 от "Китаец":

    И защо мислиш, че шкодата е по-добра. Китайците са доста по-напред в електромобилите от VW. На мен тази кола ми харесва и както се казва в статията - по-евтина и с по-добри технологии и дори леко премиум.

    Коментиран от #57

  • 57 Китаец

    7 4 Отговор

    До коментар #56 от "Вико":

    Китайците просто хвърлят голям ресурс за производство на ел. автомобили, което създава впечатление, че са много напред. Истината е, че абсолютно винаги са имали проблем с качеството. Уж много екстри, на хартия невероятни показатели, а като започнеш да го използваш дори и половината неща не отговарят на обявените. Въпросният автомобил е много далеч от премиум. Вътре изглежда като сглобен от магазин "всичко по 1 лев" и не е по-евтин от Шкода Елрок.
  • 58 Краен

    2 1 Отговор
    За тия пари предпочитам Hyundai Kona
  • 59 Краен

    2 3 Отговор

    До коментар #49 от "Хгнййб":

    Няма такова нещо. На Нито една европейска кола не и пада на 50% цената за 4 г. А най малко пък на японска. Не знам как си ги измислят тия глупости. Ходи в някой оказион на известа марка инвиж цените преди да се излагат. Глупостите дет ги плямпате с аверите докато люпите семки пред блока, нека си остават там.