Концернът Stellantis реши временно (не се посочва до кога) да освободи около 2 300 работници в своя завод Mirafiori в Торино, Италия. Повече от половината от засегнатите работници участват в производството на електрическия Fiat 500e .
Stellantis казва, че съкращенията ще бъдат извършени между 12 февруари и 3 март поради ниското търсене на електрически превозни средства. Решението, потвърдено от говорител на компанията, породи безпокойство сред профсъюзите, предизвиквайки призиви за незабавни преговори с компанията.
Скорошно изявление на италиански профсъюз показа, че купувачите отлагат покупката на електрически автомобили, докато чакат правителствени стимули. Но дали в това е проблемът?
Fiat произведе 77 000 от компактния 500e миналата година, в сравнение с повече от 90 000 единици, прогнозирани в началото на 2023 г. Интересното е, че Италия е с един от на-слабите интереси към купуване на електрически автомобили в Европа - само 4% от пазара. Но италианското правителство работи, за да обърне тази тенденция.
По-рано беше съобщено, че правителството обмисля план за отпускане на 930 милиона евро за някои финансови стимули, за да насърчи шофьорите да преминат към електрически автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 зелена енергия скоро за всички
Коментиран от #3
11:34 18.01.2024
2 Павел пенев
11:37 18.01.2024
3 Зелената енергия
До коментар #1 от "зелена енергия скоро за всички":
Цените на бензина вървят нагоре, Но цените на тока са тръгнали здраво надолу и ще продължат да падат. Тази година България за първи път е вносител на ток. Не е защото не можем да си го произведем сами с въглищните централи, а е защото е много по-изгодно да си го купим. Излишъка на евтина възобновена енергия ще става все по-голям и цените ще паднат все повече и повече. Процесът е необратим.Коментиран от #9, #10, #12, #13, #18
11:43 18.01.2024
4 Буха ха
Коментиран от #7, #8, #25
11:47 18.01.2024
5 Да, бе
11:52 18.01.2024
6 ДА де
11:53 18.01.2024
7 Надеждата умира последна
До коментар #4 от "Буха ха":
Но все пак Не се надявай много. Ако на тебе изразът "за Бога братя не купувайте" се свързва с един български "цар", то за целия останал свят се отнася за бившия шеф на fiat, който призоваваше "за Бога братя не купувайте електрическият fiat, че губим по 20 000 от всяка продадена бройка"Няма да има залежали защото не искат да ги произвеждат на загуба, а не защото няма търсене на евтини електромобили. Те ако са евтини, няма да се залежават.
За доказателство Виж какво правят от Тесла. Всяка година произвеждат все повече автомобили и за да не се застояват, свалят цените и си ги продават. Останалите продават все по-малко, но не свалят цените, а уволняват работници, за да намалят разходите и да запазят печалбата.
11:54 18.01.2024
8 ДА де
До коментар #4 от "Буха ха":
Ама като Ви забранят да влизате и паркирате в градовете, щя я втасате? Искате с една кола да ходите в Гърция на море и със същата в центъра на София?Коментиран от #11
11:55 18.01.2024
9 АйдеСтига
До коментар #3 от "Зелената енергия":
Отвори си последната справка, която фирмата продваща ти ток ти е пратила .... и ще се бъдеш втрещен, че това което си мислиш и четеш, няма грам връзка с реалността. Електрохолд ми прати справка, че 58% от енергията която плащам идва от ВНИМАНИЕ: въглищни ТЕЦ-ове, а фотоволтаците са ВНИМАНИЕ 2% от цялата енергия... така че като пишете, не влагайте емоции, а четете сурови факти.Коментиран от #20
11:58 18.01.2024
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ❕❕❕
До коментар #3 от "Зелената енергия":
Да не е станал пак 0.02лв/кв , без да разберем 😀😀😀Коментиран от #14
12:07 18.01.2024
11 Коментар
До коментар #8 от "ДА де":
Къде отиде пазарната икономика, свободно преминаване на хора, стоки, капитали? Защо със ЗАБРАНА? То ако беше удобно, ефективно, изгодно -всеки щеше да го иска. И какво предлагаш 2 коли, една за Гърция друга за центъра? Нали уж екология, зелена пропаганда, това не е ли разхищение? И къде ще ги паркираш толкова коли ако си в някой презастрен квартал? Там и гаражи не може да ползваш.Коментиран от #23
12:12 18.01.2024
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ❕❕❕
До коментар #3 от "Зелената енергия":
Това, че внасяме ток, не означава, че е станал по- евтин❗12:12 18.01.2024
13 Зелен каун
До коментар #3 от "Зелената енергия":
Като е по-изгодно защо вдигат цената за бизнеса?? С този акъл и патки не можеш да пасеш! Само да ги ядешКоментиран от #15
12:14 18.01.2024
14 Пропуснал си тази статия
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ❕❕❕":
Въглищната енергия става все по неконкурентна и за бизнеса е по-изгодно да внася енергия от региона18 януари 2024 10:54
Имаме добра и лоша новина. Добрата е свързана с това, че България изпълнява предсрочно ангажимента си за намаление на емисиите от въглищно електропроизводство по Плана за възстановяване. Според данни на народния представител Владислав Панев страната ни е постигнала 47.8% намаление на CO2 емисиите за първите 15 дни на януари спрямо същия период на 2019 година (40% е ангажиментът до 2026 г.).
Но по-важното е, че това е постигнато изцяло по пазарни причини и без преждевременно затваряне на мощности или административното им ограничаване.
Лошата новина е, че България вече по-трудно продава електроенергията си в региона, тъй като все по-често тя е по-скъпа от тази в съседните ни държави. А това води не само до по-малък износ или дори внос, а и до силно редуциране на въглищните мощности дори в най-студените дни. Причината е, че България не изгради достатъчно алтернативи и не разнообрази енергийния микс през последните години (всяко правителство водеше популистка политика с фалшиви обещания за дълъг живот на въглищата) и той все още е доминиран от ТЕЦ-ове.
Ефектът от всичко това обаче е позитивен за икономиката и бизнеса, тъй като се използва по-евтина електроенергия, отколкото ако тя се произвеждаше от българските мощности. Всъщност именно това е големият плюс на единния пазар - търговците винаги търсят на конкурентната цен
12:22 18.01.2024
15 За тебе друга новина
До коментар #13 от "Зелен каун":
За година токът на борсата поевтиня с близо 70%4 януари 2024
Борсовата търговия с електроенергия у нас ден за ден се е увеличила с над 15 процента през 2023 г. спрямо предходната година, а средномесечната цена на тока в сегмента "В рамките на деня" през декември миналата година е паднала с почти 70 на сто в сравнение със същия месец година по-рано. Това сочат данните на Българската независима енергийна борса, обявени в четвъртък.
Продадените количества електроенергия през миналия месец са 2 682 249.2 мегаватчаса, което e с 13.8 процента повече спрямо предишния и с 15.5 на сто повече спрямо година по-рано. Средната декемврийска цена за базов товар е била 159.51 лв., което е спад с 20.7 процента спрямо ноември и с 67 на сто по-малка в сравнение с преди година.
12:26 18.01.2024
16 Неразбрал
Коментиран от #17
12:29 18.01.2024
17 Настоящето де
До коментар #16 от "Неразбрал":
През 2023 година в Европа са продадени повече електромобили, отколкото дизелови автомобили.12:41 18.01.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 По скоро проблема е в самия автомобил
12:43 18.01.2024
20 Мафиотска държава
До коментар #9 от "АйдеСтига":
"Електрохолд ми прати справка, че 58% от енергията която плащам идва от ВНИМАНИЕ: въглищни ТЕЦ-ове, а фотоволтаците са ВНИМАНИЕ 2% от цялата енергия... така че като пишете, не влагайте емоции, а четете сурови факти."А ти какво очакваш да е? Направиха закон с който задължават токът за домакинствата да се купува от въглищните централи за да има кой въобще да им купува тока. Купуват го на 30 стотинки и през нощта ти го продават на 3 стотинки за да е доволен електоратът. Както гласоподавателите, работещи във въглищната индустрия включително тецовете, така и гласоподавателите които плащаме сметки за ток.
Това че държавата плаща разликата, за да ти продава 10 пъти по-евтин ток са дребни подробности, защото ти си държавата и на практика ти плащаш тази разлика и излиза същото, но на хартия изглежда по-добре.
12:47 18.01.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Ти в кой век живееш
Цената не се определя нито от търсенето нито от предлагането, а от баланса между тях.
Цената се вдига когато търсенето е повече от предлагането и пада когато предлагането е повече от търсенето. Основен принцип на пазарната икономика.
Веднъж инсталирани фотоволтаиците и вятърните генератори десетки години напред предлагат енергия на борсата независимо дали си търси или не.
Напоследък инсталираха толкова много възобновяеми мощности, че редовно се наблюдават излишъци което срива цените на борсата за ненатоварените часове.
Повечето въглищни централи ще издържат година две и ще фалират и тогава ще стане още по-грозно. Безплатен ток по обяд, а вечер 10 пъти по-скъп ток отколкото е днес. Неизбежно е.
13:03 18.01.2024
23 Комбинация от двете
До коментар #11 от "Коментар":
Аз карам електрическа до работа и обратно около 100км на ден. Зареждам в гаража 95% на нощна енергия.Жената кара SUV и ползваме същата за почивка в Гърция
Коментиран от #24
13:08 18.01.2024
24 Любопитно
До коментар #23 от "Комбинация от двете":
Стана ми любопитна защо 95%?Коментиран от #37
13:11 18.01.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 ТАКА Е
Коментиран от #34
14:58 18.01.2024
27 Унуфри
15:13 18.01.2024
28 Реално
- 800 движещи се чарка,
- вечно нещо трака, пуши, свири и тече,
- вечно нещо се задръства и запушва,
- вечно нещо има за правене
- вечно нещо трябва да се сменя.
Нямаш здраве: СМОГ и отровни газове.
Нямаш динамика: предница подскача, съединител буксува, бучи и не върви. Нямаш кола, а ретро чайник.
С кола на ток имаш свобода: зареждаш вкъщи, в МОЛ-а, на вилата, под соларен навес 20 кВт (100 км безплатни всеки Божи ден), на зарядна станция и бързозаряден хъб за 20 мин.
Имаш вървеж: изстрелва се като ракета. Нереално 4х4. По проходите изпреварваш с мисъл. На спускане и спиране пълни батерията.
Имаш пари: 2 лв на 100 км, 0 поддръжка, 0 ремонти (само 1 движещ се чарк - ротор), 0 данък, безплатно паркиране.
Имаш рекуперация: при всяко спиране връща тока обратно.
Имаш пространство: преден и заден багажник, място за краката.
Имаш тишина. Имаш чист въздух. Имаш настроение. Има емоция. Имаш престиж.
Имаш всичко!
Коментиран от #30, #31, #33, #38, #39
15:13 18.01.2024
29 Хитри се от toyota
Сега отчетите за продажбите на toyota вървят гладко и ще вървят все по-нагоре, защото все повече автомобилни производители спират да произвеждат всякакви бензинови и дизелови модели и ще има повишено търсене в този сегмент. Така ще е през следващите няколко години докато дойде големия взрив. Тогава вече toyota ще продава водородни автомобили и няма да се е набутвала с губещо производство на електромобили.
15:33 18.01.2024
30 13675
До коментар #28 от "Реално":
Значи, като ти гледам клипа ми става ясно за коя ел. пишеш, НО, НЕ СИ ДОБАВИЛ... ПАДАШ ВОЛАН, КАЛПАВИ ЧАСТИ, САМО ЗАПАЛВАШТА БАТЕРИЯ,и след това тишина15:48 18.01.2024
31 Херц
До коментар #28 от "Реално":
Прати този памфлет на Херц например, че те явно не са много умни и не ги знаят всички тези хубавини.Коментиран от #32
15:55 18.01.2024
32 Херцеговина
До коментар #31 от "Херц":
Не им трябват на Херц съветите на форумни списвачи като тебе. В момента сменят всички двегодишни автомобили, а не само Тесла. Такава им е политиката.Интересно защо не пишеш за останалите марки и модели? Или това че ще заменят старите модели на Тесла с новия модел, който вече е на приблизително същата цена на която се опитват да продадат старите, които купиха с около 20 000 долара по-скъпо, точно в пика на цените преди да се сринат. Мал шанс. Сега ги изплащат им плащат застраховките на цената на която си ги купили, а не на настоящата пазарна цена. Това им оскъпява и застраховките.
16:02 18.01.2024
33 В действителност
До коментар #28 от "Реално":
от фермана става ясно, колко НЕграмотен си технически, след като има "чаркове"... и на коя твоя кола, ако изобщо си имал нещо-някога (физически негоден си просто) - са се случвали описаните от теб проблеми???Или си чул от някой-нещо-някъде, как са го "налъгали" с попремнинал екс-премиум за 15-20 хил, който е струвал над 100 хил като нов и сега е проблем, че трябва да налее 5-10 за да стане кола... след 300-500 хил км тормоз преди това...
Я разкажи защо на тРеслите им сменявт поголовно батерии преди 100 000 пробег... често пъти и отказани рекламации и за капак ти слагат "рециклирани" такива...???
А тРесла на 200-300 хил и нагоре пробег как се справя...???
17:00 18.01.2024
34 Така е
До коментар #26 от "ТАКА Е":
в царството на слепите, т.е. вие... с измислени санкции, рестрикции и ограничение в развитието на ДВГ... иначе сте "чао" за още поне 100 години....17:05 18.01.2024
35 Босна
Та и твоите истории за Херц (и Тесла) са като техните обяснения - всичко е наред и всяко тяхно действие всъщност не е продиктувано от паника и ограничаване на загуби, а просто е част от велик многоходов гамбит, който е непонятен за нас простите и непросветените. Дали?
Коментиран от #36
21:12 18.01.2024
36 Сараево
До коментар #35 от "Босна":
доста комплексиран модерен си… или се изживяваш… де го чукаш, де се пука… какви Руснаци те гонят тук, какви Камаз-и….23:01 18.01.2024
37 95%
До коментар #24 от "Любопитно":
Ами понякога се налага да зарездам и на дневна тарифа01:47 19.01.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.