9 Януари, 2024 11:22 14 434 30

Кой ще ни спаси от китайските автомобили

  • byd-
  • tesla-
  • автомобилна индустрия

Или защо битката на BYD срещу Tesla е толкова важна за световната автомобилна индустрия

Кой ще ни спаси от китайските автомобили - 1

През 2023 година BYD успя да намали изоставането си от лидера на пазара на електрически автомобили Tesla, продавайки близо 1.6 милиона електрически коли по целия свят. И предвид тенденциите би било нужно чудо на компанията на Илон Мъск да запази лидерството си през тази година. Защо тази конфронтация се наблюдава от автомобилната общност по целия свят с особен интерес и какво следва от това, ви разказваме сега.

Общият обем на продажбите на електрически автомобили на китайския гигант през миналата година възлиза на 1 574 822 единици и е с 13% по-малко от този на американския конкурент Tesla - 1 808 581. Но този резултат на BYD е със 73% по-добър от 2022 година, когато китайците продадоха само 911 140 , електрически автомобила.

Кой ще ни спаси от китайските автомобили

Въпреки че BYD не можа да достигне годишния резултат на Tesla, той излезе победител през последното тримесечие на 2023 г., произвеждайки 526 409 електрически превозни средства в сравнение с 484 507 на Tesla.

Победоносните планове на китайците

Продажбите на електромобили с марката BYD се очаква да нараснат значително отново тази година, като се има предвид, че компанията вече е установила присъствие на няколко ключови европейски пазара, включително Франция, Германия и Обединеното кралство.

Всеки от тези пазари включва и модели, насочени към лидерите в сегмента: хечбекът BYD Dolphin ще окаже натиск върху бестселъра в Обединеното кралство MG 4 EV, BYD Seal струва по-малко от актуализирания Tesla Model 3, а BYD Atto 3 е в състояние да победи Volkswagen ID.4.

Китайският автомобилен производител има за цел да стане най-големият продавач на електрически автомобили в Европа до 2030 г., така че всеки 10-ти електрически автомобил да носи емблемата на BYD. Компанията е толкова фокусирана върху пазара на ЕС, че наскоро се съгласи да построи завод за производство на електрически превозни средства в Унгария, превръщайки се в първия китайски автомобилен производител в региона.

Трябва да се отбележи, че през 2023 г. BYD не е продал нито един автомобил с ДВГ в световен мащаб, докато предходната година е доставил 5 049 такива автомобила. BYD изостави автомобилите с двигатели с вътрешно горене още през март 2022 г., въпреки че направи известен преход с хибридните си модели, но това е само временна връзка към чистите електромобили.

Кой ще ни спаси от китайските автомобили

Междувременно Tesla продължава да работи за намаляване на цената и следователно на наличността на своите два най-популярни модела, Model 3 и Model Y. По този начин актуализираният базов модел Model 3 стана около 7% по-достъпен в Европа. Очаква се Model Y да последва примера по-късно тази година. Тези два модела представляват лъвския дял от продажбите с 1 739 707 единици, докато Model S, Model X и Cybertruck представляват само 68 874 единици, или едва 4%.

С какво BYD изпреварва Tesla?

Всъщност BYD изпреварва Tesla за втора поредна година, като произвежда повече от 3 милиона превозни средства, но тук се има предвид общото производство, което включва електрически превозни средства и хибриди.

Повечето автомобили на BYD се продават в по-нисък ценови диапазон от тези на Tesla и се предлагат в хибридни версии в допълнение към електрическите автомобили. Въпреки че общото производство надхвърли това на Tesla (BYD произведе 1,6 милиона електрически коли и 1,4 милиона хибриди), Tesla в момента все още е лидер в производството на чисто електрически автомобили.

Годишните продажби на BYD възлизат на общо 3.02 милиона автомобила, те са малко под очакваната цифра на CLSA от 3.05 милиона автомобила (от Credit Lyonnais Securities Asia, базирана в Хонконг международна инвестиционна фирма, специализирана в управлението на активи), така че акциите на BYD паднаха с повече от 2%.

Конкуренцията се засилва

Компаниите, които искат да грабнат част от бързо развиващия се пазар на електрически автомобили в Китай, наводниха пространството с нови модели. Китайският производител на смартфони Xiaomi миналата седмица подробно описа плановете си да пусне електрическата кола SU7, за да се конкурира с Porsche и Tesla.

Xpeng представи електрическия миниван X9 MPV. Китайският автомобилен производител съобщи, че общите му доставки на EV са се увеличили със 17% на годишна база (до 141 601 през 2023 г.), с рекордните 20 115 продадени автомобила през декември.

Новата марка електрически автомобили на Huawei, Aito, заяви, че поръчките за SUV M9 са надхвърлили 30 000 за седемте дни от пускането му на пазара. Масовите доставки на M9 ще започнат в края на февруари.

Кой ще ни спаси от китайските автомобили

Aito каза, че е произвела 94 380 автомобила през 2023 г., включително 24 468 само през декември. И това е марка, която се появи едва през март 2022 г., като само за тази година компанията е продала повече от 75 хиляди автомобила.

Zeekr, премиум марката на Geely, започна доставките на своя нов модел, електрическия седан 007. Според компанията общото производство през 2023 г. се е увеличило с 65% до 118 685 автомобила.

Друг премиум производител на електрически автомобили от Китай, Nio продаде още повече нови автомобили миналата година, със 160 038 бройки, почти 31% повече от 2022 г. През декември компанията е доставила малко повече от 18 000 автомобила.

Aion, дъщерна компания на държавната GAC Motor, заяви, че е продала повече от 480 000 превозни средства през 2023 г., което е със 77% повече от предходната година.

В Китай има повече от сто автомобилни компании, конкуренцията там е много ожесточена, но паят, за който се борят, също непрекъснато расте, така че положителна динамика на растеж се постига от всеки, който работи неуморно. И така всъщност работят всички в Поднебесната империя, защото почти всеки служител винаги е готов да бъде заменен от повече от дузина хора, които искат да заемат мястото му.

Експанзия в чужбина

Няколко китайски играчи на пазара на електромобили EV, включително BYD и Nio, също навлизат на пазари извън Китай, особено в Европа. Според изчисленията, направени въз основа на отворени данни, продажбите на BYD в чужбина през 2023 г. надхвърлят 242 000 нови електрически превозни средства.

Кой ще ни спаси от китайските автомобили

BYD заяви, че е продала 36 095 нови пътнически превозни средства в чужбина през декември, три пъти повече от преди година. Тоест BYD много бързо увеличава износа и нови пазари.

Заключение

Общата тенденция в сектора на електрическите превозни средства, който всяка година получава все повече внимание и пари и в крайна сметка ще се превърне в основен автомобилен сектор, като това ще стане с нарастващото влияние на китайските производители на автомобили.

Изглежда, че китайските производители на автомобили може да започнат да доминират на световния пазар. Ето защо конкуренцията между BYD и Tesla е много показателна. Защото към момента само Tesla има с какво да се противопостави на китайската експанзия.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тапа Нар

    99 9 Отговор
    защо трябва да ни спасява? Какво стана със свободната конкуренция?
  • 2 Мъдрият

    22 62 Отговор
    Чуя ли китайско - и не се занимавам! Не купувам китайски ....!

    Така, че просто не купувайте китайски коли и те сами ще си отмрат, и ще си ги купуват само китайците.

    Коментиран от #7

  • 3 Мдааа

    24 44 Отговор
    Ако китайската държава спре дотациите от 40% дали нещата ще изглеждат така. Социализъма капитулира по тази причина. Ще поживеем и ще видим.

    Коментиран от #14, #23

  • 4 666

    81 14 Отговор
    Кой ще ни спаси от американската пропаганда?

    Коментиран от #5

  • 5 Гогата с Алфата

    13 28 Отговор

    До коментар #4 от "666":

    Майка ти.
  • 6 Име

    20 6 Отговор
    Отлричен анализ на ситуацията, за съжаление верен
  • 7 Хохо Бохо

    47 12 Отговор

    До коментар #2 от "Мъдрият":

    Що? Предпочиташ ниско качество на тройна цена? Китайските хем са по-ефтини хен по-качествени, премиум екстрите са задължителни дори за ниският клас.

    Коментиран от #9

  • 8 Шаро

    34 1 Отговор
    А у нас кога ще се продават и на каква цена?
    Щото обикновено у нас са с около 1/3 по-скъпи...

    Коментиран от #16

  • 9 Яяяяя

    30 7 Отговор

    До коментар #7 от "Хохо Бохо":

    Всеки решава сам какво да купува, не налагайте мнението си

    Коментиран от #10

  • 10 Зомбайо

    28 8 Отговор

    До коментар #9 от "Яяяяя":

    Тук с цяла статия в "независима медия" ти налагат, че ни трябва спасение от Китайските автомобили, ти за някакъв си коментар претендираш. Бягай скачай по площадите.
  • 11 ония с Хюндая

    8 15 Отговор
    Сигурно са по качествени от Корейските боклуци- Хюндай
  • 12 Шаро

    35 0 Отговор
    Един познат монтьор каза, че само за китайските коли имало оригинални резервни части... 🙄😜🤔

    Коментиран от #21

  • 13 веселин

    24 4 Отговор
    "Кой ще ни спаси от китайските автомобили" Никой не те кара да купуваш Китайски автомобили. Запази своето мнение за себе си никой не е искал твоето мнение - опитваш да даваш това което го нямаш- малкото което го имаше ценно ?- моля те съвет от приятел не се опитвай да го даваш. Защото Западните коли една част в Китай се произвежда - цената е 2 два пъти по висока а останалите много от компонентите са Китайски но цената е Eвропейска . Излиза ,че за Китайски автомобил плащам Европейска цена ? Пример ; - акумулатор за кW/час цената на Европейският беше около 250 долара а на Китайският около 90-100 долара. При тая цена как ще конкурират? - освен да забранят или да вдигат да ги обложат високи мита.
  • 14 Този

    11 1 Отговор

    До коментар #3 от "Мдааа":

    Унас данъка ти е 60% ако не си запознат...
  • 15 Tоранага

    30 6 Отговор
    То по-скоро е май, кой ще ни спаси от еУропейските автомобили?
    Едно алди е майка си и баща си , а нищо повече от китайско!
    Или пък китайско Volvo ...
  • 16 Какъв е проблема

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Шаро":

    Самолетчето Wizz или Rysn, Германия, плащаш, взимаш и караш към България.
  • 17 МЪСК 💪🏻

    2 2 Отговор
    Коя битка? Би Би Би участва ли изобщо? Че не разбрахме

  • 18 Ироничен

    3 1 Отговор
    "Кой ще ни спаси от китайските автомобили"
    Те не са ме нападали. Карам Ф11, досега за китаец не съм мислил. Така или иначе, български няма.
  • 19 БгТопИдиот🇧🇬

    11 4 Отговор
    Европейските автопроизводители да ползват почина от Големио брат ФАЩ и да принуждават купувачите да "избират" правилният продавач.

    Пазар,конкуренция са празни понятия !
  • 20 БайБоцимир

    5 7 Отговор
    Не съм фен на Тесла, но не виждам защо европеец ще предпочете BYD. Евтиният Atto прилича на някаква Дачия. Бих предпочел БМВ i3 втора употреба. По-високият клас HAN е на цена около 70к Евро. Ами... далеч от визионерството на Тесла. Предполагам, че новият модел Y ще го отвее (ако съдя по новата 3), дори по цена ще по-изгоден.

    Коментиран от #27

  • 21 Кои са проблем

    12 2 Отговор

    До коментар #12 от "Шаро":

    Засега е така - хем са евтини,хем оригинални. Доставят се по-бавно,но който си планира нещата не му е проблем.Проблемът е кой да ни спаси от европските автомобили дето избутват гаранцията и дефектират.
  • 22 Да ам не ...

    4 5 Отговор
    Китайските коли се дотират от държавата и част от продажбите са само на хартия и седят по паркинги .. същото като с призрачните китайски квартали с ново строителство .. които почнаха и да ги бутат междр.
  • 23 5гъухйик

    10 1 Отговор

    До коментар #3 от "Мдааа":

    Цръвуланчо, записвай си:

    Китайската държава НЕ СУБСИДИРА автомобилите... Не субсидира, но е спусната ДИРЕКТНА ЗАПОВЕД цените на автомобилите да се държат на абсолютният минимум като целта е обикновеният китаец да слезе от БМВ-то и да си купи китайски автомобил. И успяват...
  • 24 китайските са спасението ни

    4 1 Отговор
    при отсъствието на български и при същото че и по добро качество и по ниска цена от останалите
  • 25 Някой

    4 0 Отговор
    А защо да ни спасяват от китайските автомобили?

    На мен ми се искаше преди 10 години някой да ме беше спасил от италианските автомобили. Не говоря за Ламборгини, Ферари и Пагани.
  • 26 Някой

    13 0 Отговор
    А кой ще ни спаси от 3 цилиндровите германо-френски таралясници?
  • 27 Диян

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "БайБоцимир":

    Защото повечето нормални хора не ги интересуват "визионерство", безмислени екстри, както и един куп допълнителни "абонаменти" за разни неща, на съответната цена . Те искат просто да стигнат от т.А до т. Б. А китайците вече определено се научиха да правят автомобили.

    Коментиран от #28, #30

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.