В годишната класация на World Car Group за автомобилни марки, произвеждащи най-много коли, която се провежда от независимия уебсайт focus2move , Toyota води и тази година. Японците за пореден път успяват да изпреварят германския Volkswagen в битката за световно лидерство. Рейтингът е изготвен въз основа на данни за регистрирани нови автомобили в 159 държави по света.
Toyota отново е номер едно.
Разглеждайки кумулативните продажби към октомври 2024 година, водещата позиция е за Toyota Group с 8.56 милиона автомобила (-2.1%), запазвайки голям марж спрямо всички останали конкуренти.
Второ място в рейтинга заема германският концерн Volkswagen Group
с резултат от 6.85 милиона (-1.6%). Въпреки ръста на продажбите в Америка (+8.9%) и Европа (+2.7%), значителните загуби в Азия (-9.4%) неутрализират постиженията на производителя.
На трето място са корейците от Hyundai-Kia
с показател от 5.65 милиона продажби (-3.1%). Въпреки големия брой интересни новости, корейският производител изостава спрямо продажбите си от миналата година поради сериозен спад в интереса на купувачите в Африка (-18%) и Азия (-5.7%).
Алиансът Renault Nissan
успява да се изкачи с 1 позиция до четвъртото място и отчита 5 милиона продажби и 1% увеличение. Основата на успеха е свързана с доброто представяне в Европа (+4.6%) и Океания (+7.7%).
Американският General Motors
също се изкачва с 1 позиция и заема петото място с 4.76 милиона продажби (-4.9%). Въпреки загубата на обеми продажби в Азия (-12.7%) и Америка (-0.5%), силният растеж в Европа (+36.6%) направи възможно това изкачване.
Шестото място се държи от мултибрандовия концерн Stellantis.
Той загуби 2 позиции наведнъж, а резултатите от продажбите възлизат на 4.74 милиона (-8.1%). Проблемите преследват производителя както в Америка (-9.6%), така и в Европа (-9.3%).
Honda Motor
има успешна година. Японската марка се класира на седмо място с 3.18 милиона продажби (-2.9%), въпреки загубата на 11.8% от продажбите си в Азия.
Времената не са най-добрите за концерна Ford,
който заема едва осмо място в класацията с резултат от 3.09 милиона продадени коли (-0.4%). Концернът успя да увеличи продажбите в Америка с 4.8%, но купувачите в Азия и Европа не са в полза на "синия овал" - спадът в продажбите е съответно 3.6 и 14.4 процента.
Китайският BYD
се покачи с една позиция и заема девета позиция в класацията с резултат от 2.95 милиона продадени коли. С ръст от 35.6% спрямо предходната година, компанията показа едни от най-добрите показатели сред автомобилните производители. Компанията постигна огромен ръст в Америка (+422%) и Европа (+232%).
ТОП-10 се затваря от компанията Suzuki,
която пада с една позиция. Японският производител успява да продаде 2.64 милиона (+3.9%) коли. Спадът в търсенето на покупки в Америка (-9.6%) е компенсиран от добрия ръст на продажбите в Европа (+14.5%).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Луд
Коментиран от #9, #13, #17
10:33 03.12.2024
2 Леля Гошо
Откакто продадоха Опел, не знам какво точно продават в Европа. Някой знае ли?
Коментиран от #14
10:49 03.12.2024
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #4, #5, #18
11:01 03.12.2024
4 Завърнал се
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Класацията е за автомобилиКоментиран от #8, #10
11:04 03.12.2024
5 Пхзсхпзс
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Коментар 1 е в неговия стил. Сега очаквай "обяснение" за неминуемата геометрична прогресия на БУД, подобно на Тесловата му отпреди няколко години. Нищо, че бил обиден на този сайт и вече не пишел тук.... Уж!Коментиран от #6
11:17 03.12.2024
6 Луд
До коментар #5 от "Пхзсхпзс":
И Тесла и ВУD не са за подценяване.Забележи ,че първите няколко марки отчитат спад.Според теб кои марки компенсират техния спад.Двама мой колеги взеха Донг Фенг и да ти кажа не е лошо. За 60 бона всички екстри.Подгреви ,масажи и т.нКоментиран от #7, #11, #19
11:24 03.12.2024
7 Гост
До коментар #6 от "Луд":
Масажи добре, ама другото? Двигател, шаси, спирачки, цялостно поведение, там как са?Иначе и на таблетки и шарени са догодина, ама колко ще издържат? Трябва да минат поне 10 години поне експлоатация и да станат на по 150000 да ги видим...
Коментиран от #20, #24
11:43 03.12.2024
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #4 от "Завърнал се":
Чукча заглавие ПРОЧЕЛ❗❓А, да чукча писател😉❗
11:59 03.12.2024
9 ЗЛЕ
До коментар #1 от "Луд":
ИЗВЪН КИТАЙ КОЙ ЩЕ ГИ КУПИ? ТИ ШЕ СИ ВОЗИПШ ЛИ ЗАДРНИКА В БУД НА ЦЕНАТА НА МЕРЦЕДЕС11:59 03.12.2024
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #4 от "Завърнал се":
"ТОП-10 наПОИЗВОДИТЕЛИТЕ
на автомобили за 2024-а"
Коментиран от #16
12:00 03.12.2024
11 ЗЛЕ
До коментар #6 от "Луд":
ти сигируно си фен на и на чалгата да е лъскаво нали па другото ня значКоментиран от #21
12:01 03.12.2024
12 Притежател
Сузуки продава повече ли?
Коментиран от #15
12:15 03.12.2024
13 Реалност
До коментар #1 от "Луд":
До тогава ще са само на китайския пазар, китайското качество е калпаво и световния пазар ще ги отхвърли.Коментиран от #22, #23
12:16 03.12.2024
14 ник
До коментар #2 от "Леля Гошо":
опел не е продаден това е фалшификация за да се крият данъци всички продажби на опел се пишат на гм продават и деу в полша14:23 03.12.2024
15 ник
До коментар #12 от "Притежател":
да сузуки14:25 03.12.2024
16 Бате Георги
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Производител, автомобил, все за Тесла става дума. И ги няма.14:43 03.12.2024
17 Баща ти
До коментар #1 от "Луд":
Пий си лекарствата,че си личи15:52 03.12.2024
18 Гост
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Тесльо се премести официално в аутомедия.Тук е инкогнито,но по стил на писане и използването на едни и същи опорки се разпознава лесно.16:22 03.12.2024
19 Аз също вече
До коментар #6 от "Луд":
късам с еврогейският автопром и вече съм към китайското.17:16 03.12.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Чалгаджиите са с
До коментар #11 от "ЗЛЕ":
Мангалцедеси и убитаци с Бягай Меси Вода. Китайските не са за комплексари,просто имат всичко и в повече от колкото еврогейския автопром но на доста по-разумна цена.17:29 03.12.2024
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 А,бе ти не четеш ли,
До коментар #13 от "Реалност":
че БИД имат ръст от 422% на американският пазар бе кухендер. Ша остнат само на китайския ама друг път,руският също е огромен и скапаните евроубитаци го загубиха и сега там са китайците,а и китайския пазар е колкото европейдейския и американския взети заедно,така,че им е напълно достатъчен и само той.До гуша ми дойде от неграмотници.18:03 03.12.2024
24 Ами повече от
До коментар #7 от "Гост":
на европедейските которници.Да не мислиш,че западноевропедейските са много здрави,освен че са и идиотски скъпи в сравнение с китайските.18:07 03.12.2024