Хората си харесват Porsche-та с ДВГ

14 Януари, 2025 13:40 802 8

  • porsche-
  • продажби

Taycan губи популярност, докато тази на бензиновите модели расте

Хората си харесват Porsche-та с ДВГ - 1

Миналата година се оказа смесена за германския автомобилен производител Porsche. Въпреки общия спад на продажбите от 3%, някои модели показаха неочаквани резултати. По-специално, електрическият автомобил Taycan се сблъска със сериозни трудности, докато традиционните бензинови модели като Cayenne и 911 показаха ръст на продажбите.

Статистиката показва, че продажбите на Taycan през 2024 година са паднали с почти 50%. Компанията отдава това на няколко фактора: актуализация на модела, която временно намали търсенето, и по-бавен от очакваното растеж на пазара на електромобили като цяло.

Интересното е, че паралелно със спада в продажбите на Taycan, електрическият му брат Macan, който беше пуснат в продажба едва в края на годината, показва добри резултати. Все още обаче има да извърви дълъг път, за да заеме напълно нишата на своя бензинов предшественик.

В същото време бензиновите модели на Porsche продължават да се радват на популярност. Cayenne, най-продаваният автомобил на компанията, показва 18% увеличение на продажбите. Такъв успех се обяснява с успешния рестайлинг на модела през 2023 година. 911 също показа положителна динамика, увеличавайки продажбите с 2%.

Въпреки спада на продажбите в Китай, Porsche успя да запази положителната динамика в други региони. Компанията обаче признава, че преходът към електрическа мобилност се случва по-бавно от очакваното. В тази връзка Porsche обмисля възможността за инсталиране на бензинови двигатели в някои модели, които първоначално бяха планирани като изцяло електрически.

Така резултатите от продажбите на Porsche през 2024 година показват противоречива картина. От една страна, компанията се сблъсква с трудности на пазара на електрически автомобили. От друга страна, традиционните бензинови модели продължават да бъдат търсени. Това показва, че преходът към електрическа мобилност не се случва толкова бързо, колкото се очакваше, и че купувачите все още ценят традиционните двигатели с вътрешно горене.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 карчи

    13 1 Отговор
    Точна така хората😂 Джендъpите не са за поршета да си седят в теслите🤣
  • 2 Ироничен

    6 2 Отговор
    Смятам да карам трилитровото си БМВ докато ги забранят /ако съм жив/.
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 0 Отговор
    Без бонуси, субсидии и преференции при данъци и паркиране електрокарите нямат шанс !
    Затова ги налагат със закони. Уж за наше добро!
  • 4 Поръсен с джоджен

    8 1 Отговор
    BMW са встаписани, че хората не купуват Z-ки, а само тези с ръчка.
    Porcha са встаписани, че хората не купуват електрички, ами само с двигател.

    Още малко и топлата вода ще открием :)
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 0 Отговор
    Последния път, когато казахте по магистрала,
    КОЛКО КОЛИ С НОМЕР " ЕА...." видяхте да карат с над 120км/ ч ❓
    За това колко такива Ви изпревариха с над 150км/ч няма да питам❗
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 ДрайвингПлежър

    4 0 Отговор
    Системата ви за модерация е откровено абсолютно дъно!
    Коментар, който нямаше дори близо до обида или забранена дума беше директно изтрит щото ей тук смятайте че употребявам всички познати ми забранени за публикуване изрази... ето за това избягвам да публикувам тук - ваша воля, самоубивайте се щом ви харесва!

    Коментиран от #8

  • 8 Хихихих

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "ДрайвингПлежър":

    Ако знаеш редактора им каква голяма глава има, и крива!