CR: Автомобилите с най-ниски разходи за подръжка са...

4 Декември, 2024 11:08 12 895 19

  • автомобили-
  • поддръжка-
  • разходи

Ново проучване на Consumer Reports показва , че грешният избор на автомобил може по-късно да струва на купувача сериозна сума

CR: Автомобилите с най-ниски разходи за подръжка са... - 1

Цената на автомобила - независимо дали е първоначалната цена или месечната вноска по кредита - и цифрите за разход на гориво ни помагат да разберем дали можем да си позволим новата кола, която обмисляме да купим. Но не всеки осъзнава, че освен тези разходи трябва да плащате за поддръжка, която расте правопропорционално на възрастта на колата.

Последното проучване на Consumer Reports ви позволява да прецените кои марки автомобили ще струват най-скъпо за поддръжка и кои, напротив, няма да струват почти нищо. В процеса на събиране на информация анализаторите на Consumer Reports интервюират собственици на автомобили и показват колко трябва да похарчат през годината за подмяна на масло и гуми собствениците, както и разходите за отстраняване на технически неизправности, които не са свързани с пътни произшествия.

И резултатите са доста интересни, макар някои от марките да не са представени на нашия пазар, можете да си направите съответните изводи. Оказва се, че собствениците на най-скъпата марка според проучването са похарчили $15 000 повече за 10 години от тези, които са използвали автомобила с най-ниски експлоатационни разходи.

Лидер в рейтинга е Tesla с резултат от $4035. Второто място - с показател $4900 си поделят Buick и Toyota, а най-зле сред 30 марки се оказва британският Land Rover с шокиращите $19 250.

Интересно е още, че марките не винаги поддържат една и съща позиция в таблицата за период от 10 години, отчасти защото някои предлагат по-дълги сервизни интервали. Например Volkswagen е третата най-достъпна марка за първите пет години, но след това пада на 15-то място.

И така, общата оценка е следната:

CR: Автомобилите с най-ниски разходи за подръжка са...


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    11 1 Отговор
    Сравняват ябълки с круши! А тоя, братчеда на собственика на JLR спестил 19 и намколко си, защото ползвал метро...
  • 2 сервиз

    41 0 Отговор
    Както много пъти съм писал тук - Рейндж Роувъра е най голямото дърво , което някой може да захапе и то - срещу много /ама - много/ пари . Следва го Дискавъри-то , после е Евок-чето и накрая е Велар-а . За новият Дифендър не знам , не ни ни е попадал такъв все още . Но за другите гореизброени , отговорно мога да заявя , че по калпави СУВ в горният клас - няма . Ужасен софтуер /дефектиращ непрестанно/ , безсмислено усложнено и крехко окачване /за дву-три тонен танк/ , калпави и неикономични двигатели /всичките - без изключение/ , ужасно скъпа поддръжка , убийствено скъпи резервни части , лоша и сложна сглобка /за най малкото нещо се разглобява половината кола/ , бързо износващ се интериор , недобро лаково покритие , причудливи и безсмислени конструктивни и инженерни решения и най вече - ужасната обезценка само след година - изобщо - кола за /много богати/ мазохисти .

    Коментиран от #3, #6, #9, #13, #15, #18

  • 3 автоджамбаз

    32 0 Отговор

    До коментар #2 от "сервиз":

    Като си прав - прав си ! По голЕм Кен ЕФФ от Рейнджа - нЕма ! Освен всичко дето си изброил , другото лошо е , че нЕма сдаване . Ако не се появи нЕкой ултра ентусиаст да те отърве - кочин@та си остава вечно твоя . Или цената - под морското равнище или ще краси плаца на автокъщата с години . Изобщо - видите ли такъв лумбарник , колкото и да е лъснат , колкото и да ви успиват джамбазите - бЕгайте надалеко .
  • 4 Оня а форда

    17 3 Отговор
    Радо стига ни вади оценки и диаграми от САЩ !
    И ако направиш разграничение между разходи за поддръжка и ремонт на ЕА (еднократен автомобил - тип BIGче) и ДВГ ще се окаже , че собственика на първата ще се озъби ако трябва да смени батерията с което всички изброени предимства изчезват като в черна дупка и таралясника си остава вечно негов защото няма вторичен пазар за него !

    Коментиран от #8

  • 5 Сектант

    17 7 Отговор
    А къде е Дачия. При нея разходите за поддръжка през първите 5 години са нулеви!

    Коментиран от #7

  • 6 Оня а форда

    9 2 Отговор

    До коментар #2 от "сервиз":

    За това бате само Нива или Вранглер ( за съжаление вече непроизвеждат Фронтовата, Паджеро и истински Витара) за да ти върши работа на не да се показваш колко си потентен с разни паркетници ....

    Коментиран от #12, #14

  • 7 Оня а форда

    10 4 Отговор

    До коментар #5 от "Сектант":

    Нали вече написах че Радо ползва само статистики и диаграми от САЩ (които нямат нищо общо с европейската реалност) , та за това няма да видиш Дания или Зое в класацията !
    А и ако трябва да сме котлони най- ниска поддръжка в България има VW - можеж да си купиш цял двигател втора употреба за 200-300 лева !
  • 8 Реалността ⚡

    4 7 Отговор

    До коментар #4 от "Оня а форда":

    Как не ви омръзна да повтаряте едни и същи врели-некипели?

    Първо: батерията кара по 600 хил. си избил парите за 3 нови коли (гориво, ремонти, обслужване, консумативи, данъци, платено паркиране)
    Първо и половина: ВСЯКО ЕА е с минимум. 8 години гаранция на батерията. Само дотогава си избил за нова кола.

    Второ: НЕ се сменя целия пакет, а отделни елементи (срещу 1 евро ;D). САМО АКО си уцелил точната марка с цилиндрични клетки. Призматичните и pouch клетките - трудно или невъзможно за подмяна.

    Трето: разпитай в БГ Тесла групата как се държат S-ките от 2013 на 300 хил. и колко 10% им е деградацията т.е. оставащи още 2/3 ресурс.

    Четвърто: Сега да си размениш 85-цата батерия на 11 години и 85-90% капацитет, взимаш 90-ка срещу 3 хил. евро и имаш нова кола от завода (S-ката е 100% алуминий.
    Нов човек в групата слиза от от Octavia 2.0 TDI след 3-то влизане в бокса за DSG-то и 6 бона назад: От тва е, не е от тва, чакай ще сменим това, ааа не било от тва, от другото било...

    Значи за 6 бона взимам нова кола с 600 хил. ресурс, ти излизаш от сервиза за скорости и колата не върви и обясняваш на останалите да не взимат ЕА?

  • 9 “Разбирачи” бол

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "сервиз":

    Зависи кои модели и двигатели,но от Горубляне така става!!!
  • 10 Дефакто

    3 7 Отговор
    Хората са си го написали кои са най-надеждните, най-ремонтопригодните и най-евтините за поддръжка коли. Те нямат заложено програмирано стареене на частите - марката се основа, за да обърне автомобилния свят с хастара навънка, както и стана.
    Ако искаш 2.50лв/100 км.
    Ако не: ей там на колонката 2.50 литъра. Днеска.

    Коментиран от #11

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Другия с паркетника

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Оня а форда":

    Няма да ходя по гори телилейски, или да го товаря като родопско магаре. Каквото ми трябва, това си купувам. Ааа и според парите де.
  • 13 знаещият джо

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "сервиз":

    Напълно си прав и си казал точно и вярно но няма да липсват наши многознаещи да оспорят или да те оценят с отрицателна оценка. Защото не могат да мисля или да разсъждават вярват на , това което им се казва .
  • 14 Никси

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Оня а форда":

    и Тойота Ленд Крузер и Хайлукс , говорим за Джип на Шаси а не Сув а от Сув Раф-4 и Нисан Х-траел ,мое мнение !!!.
  • 15 По неква

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "сервиз":

    причина богатите британски роми много обичат да ги карат.
  • 16 ганю

    2 0 Отговор
    Най ниския разход за кола е двутактовия двигател с въздушно охлаждане
    Трабант,Вартбург 180 000 основен ремонт
    само масло и бензин не замръзва има само 7 въртящи части

    Коментиран от #17, #19

  • 17 Ганю

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "ганю":

    Бъмчи здраво и пуши като хората но пък е евтинко
    тъкмо като за Брюкселските Бюрократи
    ще им хареса
  • 18 Ганю

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "сервиз":

    демек направено с гъ зъ си
    и будала дето само да цака
  • 19 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "ганю":

    а нали знаеш че има и Варенбук с 4-ри тактов двигател на VW POLO даже и нов Трарамбук приличащ на 601 ама малко по ръбест и фаровете са му квадратни , непознат за България също с 4-ри тактов мотор , може би са направени от Тарамбуката няколко лимитирани бройки !!!.