Най-безполезните системи за подпомагане на водача

22 Декември, 2024 11:15 2 834 14

  • системи за подпомагане на водача-
  • автомобили-
  • технологии

Не всички системи за подпомагане на водача са полезни на пътя

Най-безполезните системи за подпомагане на водача - 1
Снимки: Shutterstock

До такова заключение стигат германски експерти, позовавайки се на данни от проучванията на ADAC. "Когато говорим за опции, които шофьорите могат да откажат, експертите отбелязват на първо място автоматичната система за паркиране.

Тази система не винаги се справя с тесни пространства, неправилно подредени околни автомобили и с нестандартни места за паркиране, които от друга страна изобилстват в големите европейски градове“, се казва в доклада.

Друга безполезна система, според авторите на изследването е системата за разпознаване на пътни знаци, която много често дава грешки поради липса на ясни знаци и маркировка и в голяма част от времето работи в т.нар. нестабилно състояние.

Най-безполезните системи за подпомагане на водача

Трета непрепоръчителна опция е свързана с автоматичното превключване на дългите светлини. Тази система доста често сработва твърде късно и заслепява насрещно движещите се водачи на превозни средства.

В заключение на своя доклад, авторите посочват и гласовия контрол за управление на мултимедията, който много често не разпознава командите, особено в по-бюджетните автомобили.

Най-безполезните системи за подпомагане на водача


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шофер

    26 6 Отговор
    Но пък са полезни за производителите. Или поне така си мислеха те. И корумпираната ЕК ни ги наложи. Което направи новите автомобили непродаваеми. И съответно се карат все повече стари...
  • 2 Шифиор

    34 3 Отговор
    Това са "системи" за вдигане на цената без които автомобила може да се шофира без проблемно. Факт.
  • 3 звучи: Най-безполезните водачи на листи

    12 2 Отговор
    преизбирани редовно за подпомагане бг да оглавява класацията за най бедна и корумпирана в европа
  • 4 пак този

    21 3 Отговор
    При новите повечето системи са безполезни. В много от случаите се изключват. Само вдигат цената на автомобила.
  • 5 то да беше само това

    23 2 Отговор
    Аааа , има още много иди@тщини натъпкани в новото производство , най досадни и чупливи иди@тщини има в Рейндж/Дискавъри и Евок Роувъри , после го следват безсмислиците от Ауди/ФВ , после са френските и италианските щайги , после са Мерцедесите и някои южнокорейки и японки - но при тях (идиотщините) поне не се повреждат всеки ден . Всъщност , ако сме обективни - какво освен паркинг сензорите/камерите и навигацията използваме редовно (и блу тута) ? Май - нищо . ПП. Не споменавам Тесли и пр. електрокари - защото там не са иди@тщини - там "асистентите" са наказание .

    Коментиран от #12

  • 6 Абсолютно ненужни

    25 4 Отговор
    Съвременният автомобил е достатъчно модернизиран без да има нужда от такива системи за сигурност. А дали въобще е необходимо той сам да се паркира след като това е длъжен и обучен шофьора? Да чете пътните знаци като това също е задължително от водача? Превключването на фаровете е рутинна реакция и се извършва машинално от нас, кому е нужно тази екстра? Може би розовете понита с цветните шалчета ще ми опонират.....
  • 7 Към производителите

    14 5 Отговор
    А за страничните огледала които са заменени от камери и дисплеи нещо да кажете? Това ли е върхът на технологичният автомобил?
  • 8 прасчо

    16 2 Отговор
    Според мен със задължителното включване на тези системи като цяло се цели постигане на по-висока цена на автомобила, т.е да има инфлация. Същото е и със екополитиките. Така, по административен път се стимулира по-висока инфлация, която е необходимо условие, ако живеете на кредит. За да живее добре обикновеният потребител, той трябва да живее на кредит - кредит за жилище, за автомобил, за потребителски нужди, но за да може да си изплати кредита, трябва да има инфлация. С други думи, за да влезете в охолния свят на матрицата на потреблението, трябва да вземете синьото хапче - кредита, на за да излезете от матрицата, трябда да вземете червеното хапче - инфлацията. Това е така, защото с нарастването на инфлацията растат и доходите, а главницата по кредита си е същата, което прави възможно потребителят да изплати кредита и да избегне финансова смърт, която иначе в много случаи би довела и до физическа смърт, след което пристрастеният към матрицата на потреблението потребител, изплатил вече стария кредит, взема ново синьо хапче - нов кредит, и отново вратите на матрицата на потреблението се отварят широко за него.
  • 9 Система пръъъц

    10 2 Отговор
    Системите в колите обезсмислиха човешкия фактор-шофьор.И така много хора си купуват коли с много "екстри" ,а после се оказва че същите са много слаби шофьори!

    Коментиран от #10

  • 10 Много си прав

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "Система пръъъц":

    Имаме един познат, дето не си знае парите и не ги е спечелил с труд. Та тоя си сменя колите на 2-3 години. С последната се хвалеше с автопилота и още не знам какво си, дето вече и не го слушаме, как го защитавало от удар. След 2-3 месеца го нахакаха и то защото разчитал на тия системи. Жив и здрав е, само защото движението е било с ниска скорост и на двата автомобила. Оттогава вече дума не казва за тия екстри.
  • 11 Особено в бюджетните автомобили

    6 1 Отговор
    Мрънкалото на съседната седалка нито гласови команди разпознава, нито се справя с навигацията и аудио системата.
  • 12 само не разбрах

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "то да беше само това":

    кога успя да ги тестваш всички изброени, айде със здарве :)
  • 13 СЗО

    4 4 Отговор
    Единствените полезни екстри са: ел стъкла, подлакътник и климатик.
  • 14 ДрайвингПлежър

    1 0 Отговор
    Аз не се сещам за полезна такава. Не само не работят но са и дразнещи!
    И лейн кийпинг и автоматичен круиз контрол и квото се сетиш по-скоро не работи добре само създават излишно успокоени на шофьорите и когато възникне ситуация те не знаят на кой свят са и какво става.

    Гледай си пътя, гледай си огледалата и си карай колата!