BYD ще надмине Ford и Honda по продажби през 2024 година

12 Декември, 2024 16:06 3 634 20

  • byd-
  • продажби-
  • 2024

През последните 11 месеца на тази година китайският автомобилен гигант успя да продаде 3.76 милиона автомобила по целия свят

BYD ще надмине Ford и Honda по продажби през 2024 година - 1

BYD ще продаде над 4 милиона автомобила тази година - повече от гиганти, като Ford и Honda. Благодарение на активната глобална експанзия и силното търсене в родния Китай, BYD уверено се доближава до тази цел, пише Reuters .

През последните 11 месеца на тази година китайският автомобилен гигант успя да продаде 3.76 милиона автомобила по целия свят. През октомври и ноември бяха продадени половин милион бройки. Ако декември е толкова успешен, това ще бъде повече от достатъчно за изпълнение на плана.

Досега 90 процента от продажбите на BYD са в Китай, според China Passenger Car Association (CPCA). На най-големия автомобилен пазар делът на марката расте бързо: през 2024 година той е 17.1% срещу 12.5% през 2023 година.

За сравнение: двете китайски съвместни предприятия на Volkswagen - със SAIC и FAW - заедно заемат 11 процента от пазара. През миналата година техният дял е бил 14.2 процента. Volkswagen намалява присъствието си в Китай: за да спести пари, VW ще освободи стотици работници и ще се отърве от съвместния завод със SAIC в Синдзян.

Според прогнозите на експертите през 2025 година BYD може да увеличи обема на продажбите си до шест милиона и да се конкурира с световни гиганти като General Motors и Stellantis.

Успехът на BYD се обяснява с наличието на широка гама от модерни автомобили с нови енергийни източници (NEV) - електрически автомобили и хибриди, чиято популярност бързо нараства в Китай.

Възползвайки се от момента, компанията активно инвестира в разширяване: само от август до октомври производственият капацитет на фабриките на BYD се увеличи с 200 хиляди автомобила годишно. Освен това бяха наети 200 000 нови служители, така че през септември работната сила на компанията почти достигна един милион души. Преди година в BYD работеха малко над 700 000 души.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123

    31 5 Отговор
    Книжните западни тигри ги няма вече в класациите :) Осттанали двама, подпомагани от държавата, посочени в статията.! Трагедията на запада е неотразима и лошото е, че отново сме от страната на историята, а не на бъдещето :)
  • 2 Гориил

    33 4 Отговор
    Китайските автомобили, евтини, висококачествени и богато наситени с електроника, бързо ще завладеят пазарите на европейските страни, особено незначителните, бедни и изостанали. Брюксел ще направи всичко възможно да се съпротивлява яростно, облагайки с данък китайските автомобили, които превъзхождат естетично и техническо съвършенство, но дори смъртта на европейската автомобилна индустрия, забавена с няколко години, няма да позволи на лидерите да запазят конкурентните си предимства. Те неизбежно ще намалят астрономическите печалби от загуби и поражения.

    Коментиран от #5, #14

  • 3 долу ЕС

    15 7 Отговор
    санкциите и тези резултати само съвпадат по време, нямат нищо общо. Скоро в скапания ес ще се карат само коли от корекома, сиреч вносни....
  • 4 халял

    9 14 Отговор
    да са му на всеки китайските брички
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Гориил

    18 8 Отговор
    Ефективността и производителността на труда в Китай сега са сравними с европейските нива, а заплатите са четири до пет пъти по-ниски. Всеки невеж човек бързо ще разбере, че това са признаци на невероятни икономически промени, водещи до деградация на Европа.

    Коментиран от #8

  • 7 Гориил

    14 4 Отговор
    Москва ситуативно (няма реална възможност да се противопостави на нашествието) се съгласи с китайския дял на автомобилния пазар, но в същото време поставя условия за изграждане на китайски автомобилни заводи в Русия. Китайските автомобилни производители с готовност изпълняват това условие и в момента изграждат шест автомобилни завода в Русия.
  • 8 Могучей рускии та пак

    12 18 Отговор

    До коментар #6 от "Гориил":

    Китайските кривогледи ако не копират не могат. Все едно кърлежа да живее без гостоприемник

    Коментиран от #10, #13

  • 9 Китайски боклуци

    8 15 Отговор
    Стига с тези измислени статии.
  • 10 Смоти смотаняка

    10 5 Отговор

    До коментар #8 от "Могучей рускии та пак":

    Да ти кажа , и японците бяха същите едно време .
    Всичко копираха и крадяха технологии .
    На секси панаир , до някое нововъведение стояха 20 японци с фотоапарати и снимаха по цял час .
    След два три месеца излиза на пазара същото и пише на етикета ,,маде ин джапан,, като сега маде ин шина .
  • 11 Тити

    9 12 Отговор
    Китайските таратайки са като ябълките добре напудрени от вън а вътре гнили.
  • 12 Правец

    6 7 Отговор
    Много са добри в копирането.
  • 13 Направи справка колко патенти

    12 2 Отговор

    До коментар #8 от "Могучей рускии та пак":

    имат китайците и колко американците и после говори.
    Ако не знаеш как се ползва Гугл питай някой в 3-та група на детската градина.
  • 14 И богатите

    12 4 Отговор

    До коментар #2 от "Гориил":

    Ще завземат и така наречените богати държави, не само бедните. Хората там си правят сметката и като видят че за цената на 1 от европейските и американските могат да вземат 2 и да ги сменят по-често и бавно ще преминат към тях.
    То и сега 90% стоките са китайски, но се представят като произведени в Европа и САЩ с налепени етикетчета.
  • 15 Техно

    7 10 Отговор
    Само който не помни и не е виждал соц-автопазар, може да се върже на тея глупости. Вероятно преди 40 години и съветското автопроизводство е било в челната десятка, краят всички го знаем.
    90% били продадени в Китай? Вероятно с традиционната "маркетингова" соц-реплика: Ако искаш кола, другарю, ти разрешаваме да си купиш бид, мид или друго от боклуците които бълваме... А ако утре немаме ток ти спираме дистанционно колата и въртиш педалите за да не забравяш др. мао...

    Коментиран от #16, #19

  • 16 Крум

    8 4 Отговор

    До коментар #15 от "Техно":

    Не мога да повярвам! Такава неосведоменост за действителността! Опитай да намериш поне малко обективна информация за пазара на нови автомобили е Китай.

    Коментиран от #17

  • 17 Техно

    6 9 Отговор

    До коментар #16 от "Крум":

    Няма обективна информация за пазарът в Китай. Информацията идва единствено от официални източници контролирани от партията. Ти им вервай ако искаш...

    Коментиран от #20

  • 18 Фбнбмкх

    4 7 Отговор
    И СССР така преизпълняваха петилетките за 4 години през 80-те. Както и целия СИВ междувпрочем. И те се опитваха да продават коли в "прогонилия Запад". Открийте 5те разлики между онази картинка и тази! Вероятно не можете, защото повечето днешни "разбирачи" изобщо не сте съществували през 80те, камо ли да сте чели вестник "Работническо дело" от онова време.
  • 19 Хаха

    5 1 Отговор

    До коментар #15 от "Техно":

    Ти BYD виждал ли си на живо
  • 20 Ами аа

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Техно":

    Ами аз виждам пазара на автомобили на самото място - в Китай. А ти?