Last news in Fakti

4 Май, 2002 00:00 1 455 0

Принцът от Бел Еър

  • chevrolet-
  • bel air-
  • chevy bel air

а хората, на които по-голяма част от ежедневието преминава в мързеливо запяне на телевизия, вече е станала ясна аналогията с популярния преди години телевизионен сериал с участието на Уил Смит. Повечето от читателите също така биха се съгласили с твърдението, че едва ли тъмнкожият актьор (мистър Смит го раздава и певец), тежащ 50 килограма след обилно хранeне, може да въплъти в себе си качествата на принц от Бел Еър - възможно най-уютното кътче за живот в космополитния Лос Анджелис. Тази роля някак си приляга повече на един автомобил, създаден от техническия гений на конструкторите в Chevrolet през далечната 1954 година.

Мускулестият юнак отчита най-добрите постижения за своето време и през краткото си съществуване, което продължава едва три години - до 1957 г., успява да натрупа солиден брой почитатели. Дори и днес собствениците му се разделят с него изключително трудно. И понеже през тази седмица е Възкресение, точно сега е моментът да се отбележи фактът, че “кралят на 50-те” от миналия век е пробуден за нов живот.

Bel Air 2002 направи успешен дебют в Детройт

Бащите на възроденото Chevy Bel Air твърдят, при това не без основание, че спортното четириместно купе е носител на най-добрите традиции, познати от неговия праотец, като едновременно с това може да се конкурира напълно успешно със съвременните резачки от този тип. Запазен е стилът на типичен американски автомобил - много ламарина, големи пространства и разбира се вездесъщ бензинов лакомник под предния капак. Високата позиция на водача, пропорциите на возилото, добрата видимост, както и лесният достъп до баровския интериор на американеца пре­създават изцяло комфорта и лукса на огромните кръстосвачи от средата на миналия век. Външните линии и форми на атлета преминават в същата плавна хармония, позната от предшественика му. Агресията и яростният нрав на пътя се подсказват от “намръщената” предница, от която ярко се открояват изпълнените с решимост очи на американския бегач. Предното стъкло също е с типична форма за возилата от онова време, разбира се, с някои малки промени, които трябва да гарантират силно намалена турболентност в купето.

В интериора почти всички решения също са подчинени на “древните” правила и традиции. Начинът на изработка и позициониране на скоростомера е едно от свидетелствата за това. Скоростният лост е разположен в дясната част на волана. Предната седалка е цяла. И за да бъде пълен триумфът от завръщането на Bel Air на световната сцена скъпите материали не са спестявани. Където е било възможно майсторите от Chevrolet не са пропуснали да използват кожа и хром. Крайният резултат пък е лукс и комфорт от най-висока класа.

Двигателят е достоен да задвижва и камион

В САЩ горивото никога не е било дефицит, нито пък е затруднявало собствениците на автомобили да си го плащат, така че под предния капак се гневи истински змей-горянин. Янките са използвали при оборудването на студията експериментален петцилиндров редови агрегат с турбокомпресор. От него може да изстискате потенциала на 315 кончета. При това расови. Максималният въртящ момент също ще ви зарадва сърцето - 430 Нм определено биха се отразили благотворно на всеки автомобил. Задвижването при Bel Air е задно, като е използвана четиристепенна автоматична скоростна кутия Hidra-Matic. Копче, разположено на волана, ви позволява да регулирате работата на двигателя. Чрез него може да настройвате подаването на гориво и момента на впръскване, в зависимост дали очаквате мощност или икономичност от вашето превозно средство.

Все още не е ясно дали Bel Air ще влезе в серийно производство, но дори и това да стане, със сигурност екземплярите от него няма да са много. Шедьоврите винаги остават малко.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА