ЕС иска строги ограничения за коли над 10-годишна възраст, като целта е - премахване на дизелите

30 Април, 2025 09:52 35 721 116

  • употребявани автомобили-
  • дизелови автомобили-
  • европейски съюз

Фиктивната причина е намаляване на процента на пътнотранспортните произшествия, но истинската е друга

ЕС иска строги ограничения за коли над 10-годишна възраст, като целта е - премахване на дизелите - 1
Снимка: Shutterstock

Европейският съюз се готви да въведе нови ограничения за автомобили над десет години, позовавайки се на желанието си да намали процента на пътнотранспортните произшествия. Експертите обаче са убедени, че истинската цел на инициативата е постепенното изместване на старите дизелови превозни средства от европейските пътища, тъй като те представляват сериозна екологична заплаха и не отговарят на съвременните стандарти за емисии.

Брюкселската инициатива предвижда значително засилване на техническия контрол за милиони собственици на дизелови автомобили. В момента в повечето страни от ЕС автомобилите над десет години са задължени да преминават годишен технически преглед със задължително отчитане на пробега. В Германия такива превозни средства се проверяват на всеки две години, но по много по-строги стандарти. Същевременно Европейската комисия настоява, че именно възрастта на автомобила има пряко влияние върху нивото на безопасност на движението по пътищата, тъй като техническото състояние на старите автомобили често не отговаря на съвременните изисквания.

Критиците на тази инициатива поставят под въпрос подобни твърдения, посочвайки липсата на обективни данни, които пряко свързват възрастта на превозните средства с повишените нива на произшествия. Според тях състоянието на автомобила и редовността на поддръжката му са по-важни фактори от броя години, но ЕС се стреми да промени общия подход, като се фокусира върху възрастта на превозните средства като критичен показател.

Новите правила поставят особен акцент върху дизеловите превозни средства, които не са оборудвани с филтри за твърди частици или от които такива филтри са били премахнати. В старите дизелови автомобили процесът на регенерация на филтъра не протича правилно, особено в условия на интензивна градска експлоатация, където двигателите често работят в режими, които предотвратяват пълната регенерация. Цената за подмяна или ремонт на филтър за твърди частици може да достигне 3000 евро, което е прекомерна финансова тежест за много собственици на стари автомобили, карайки ги или да игнорират проблема, или да откажат напълно да използват подобни системи.

В момента липсата на задължително тестване на емисиите на твърди частици по време на технически прегледи позволява много дизелови превозни средства да останат извън екологичния контрол. Въпреки това, като част от нова инициатива, Европейският съюз се стреми да въведе задължителни проверки на работата на филтрите за твърди частици по време на техническия прегледи, което значително ще усложни експлоатацията на стари дизелови автомобили без подходяща система за почистване.

Трудността при прилагането на тези промени се състои в техническата сложност на проверката на изправността на филтрите за твърди частици без използване на специализирано оборудване, което ще изисква допълнителни разходи от сервизните центрове и съответно увеличение на разходите за технически преглед за собствениците на автомобили.

Ако новите изисквания бъдат приети, хиляди дизелови автомобили, които в момента се движат в Европа и респективно у нас, ще бъдат изправени пред избор: или да инсталират нови филтри, което често е икономически нецелесъобразно за стари превозни средства, или да изпратят автомобилите за рециклиране. Освен това, дори актуализираните почистващи системи не винаги гарантират съответствие със съвременните екологични стандарти поради естественото стареене на автомобилните системи и износването на двигателя.

На фона на тези промени се очаква много европейци да се стремят да се отърват от старите си автомобили възможно най-скоро, за да избегнат разходите за преустройство или изхвърляне. В резултат на това броят на старите, но все още технически годни автомобили на вторичния пазар ще се увеличи. Очаква се значителна част от тези автомобили да бъдат продадени на намалени цени на купувачи от страни извън Европейския съюз, но и немалко ще дойдат у нас.

Украйна вече е посочена сред основните дестинации за продажби на такива автомобили, където поради икономическите реалности търсенето на достъпни превозни средства остава постоянно високо. Вносът на употребявани европейски автомобили в Украйна показва положителна динамика от няколко години, а нова инициатива на ЕС може допълнително да засили този процес. Според експерти, през следващите години Украйна може да се превърне в един от основните пазари за продажба на стари европейски дизелови автомобили, които постепенно се извеждат от производство поради по-строгите екологични стандарти в ЕС.

Документ на Европейската комисия, публикуван на 24 април 2025 година, подчертава, че подобряването на безопасността на движението по пътищата и намаляването на вредните емисии е стратегически приоритет за ЕС през следващите години. Следователно държавите членки ще бъдат задължени да предприемат мерки за засилване на техническия контрол, по-специално чрез актуализиране на процедурите за проверка на превозните средства, като вземат предвид реалните условия на тяхната експлоатация и степента на износване на ключови елементи от системата за контрол на емисиите.

По този начин, предложените промени не само ще променят пазара на употребявани автомобили в самата Европа, но и ще окажат осезаемо въздействие върху автомобилния пазар на съседните страни, оформяйки нови тенденции във вноса на стари превозни средства и налагайки преглед на вътрешните стандарти за екологичен контрол.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 99 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Чичо

    332 20 Отговор
    Махнахме комунизма.. за да инсталираме друг такъв.

    Коментиран от #3, #19, #40, #41, #93, #101

  • 2 Нов внос

    153 6 Отговор
    9 годишните веднага ще се появят тук.

    Коментиран от #66

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 интересно КАКВО ЩЕ

    182 7 Отговор
    ПРАВИМ СЪС САМОЛЕТИТЕ ----КАТАЛИЗАТОРИ ЕВРО 10 ИЛИ ЩЕ ГИ МЕНЯТ С ЕЛЕКТРИЧЕСКИ
  • 6 А не бе

    314 29 Отговор
    Крайно време е България да се махне от този фашистки евросъюз. Да останат там само дебилите Кая Калас и Фондерлаен.

    Коментиран от #82, #102

  • 7 провинциалист

    188 14 Отговор
    Да ми подарят нова кола, няма да погледна стар дизел!

    Коментиран от #11, #42, #103

  • 8 а за тротинетки нищо

    96 7 Отговор
    ес е фрг . там са 38 марки коли . продават коли . продават авточасти . лобисите налагат диктат .
  • 9 Новак

    81 22 Отговор
    Съгласен, но само при условие, че спрете да произвеждате коли над 2000 куб.
  • 10 Миризлив пор

    173 5 Отговор
    Абсурдна ситуация, ако притиснат производителите да си коригират цените то никой няма да кара кола над 10 години, просто ще предпочете след 7-8 да купи нова на лизинг. Просто последните 5 години цените на колите са скочили 2-но, лихвите по лизинга също. Вече е тотално неизгодно да си смениш колата с нова, караш старата до откат!

    Коментиран от #15, #17

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Тези

    216 11 Отговор
    от ЕС само глупости измислят с цел да тероризират хората.

    Коментиран от #52, #92

  • 13 ....

    167 11 Отговор
    Вън от ЕС

    Коментиран от #37, #104

  • 14 Селянина с колелото

    207 10 Отговор
    И това не е истинската причина, премахването на старите дизели. Европейските феодали искат да ограничат движението и само шепа "избрани" хора да разполагат с автомобили. Европейските феодали искат пълен контрол над населението в тази територия, но няма да им се получи.

    Коментиран от #50, #105

  • 15 Мъжът на Урсулата

    119 10 Отговор

    До коментар #10 от "Миризлив пор":

    Е, аз потъргувах с ваксинки и други пфайзерки, мога да сменям колите като ризи, всеки ден. Работете и Вие, кой Ви спира?
  • 16 ДрайвингПлежър

    198 14 Отговор
    Няма да спра да повтарям, че ЕС не е нищо друго освен луксозен концентрационен лагер! Глупостта и наглостта на тая фашизирана структура убива!!

    Коментиран от #35, #51, #77

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 голем смех

    135 7 Отговор
    Казвате ТИРовете ще минат на бензин ли? Ахахахаха

    Коментиран от #54

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Пешо

    152 8 Отговор
    Добре дошли в 1984 по Оруел. Скоро такси и за въздуха който дишаме във фашисткия ес.
  • 22 Някой

    132 10 Отговор
    ЕС е фашистка организация - иска да наложи закони и правила, които са в откровен ущърб на населението му. Но пък са много полезни за транснационалните компании, които плащат на ръководителите на ЕС.

    Коментиран от #23

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 хе хе

    81 14 Отговор
    Дизеловото гориво е отпаден продукт от производството на бензина. Като спрем да употребяваме дизел, какво ще го правим този отпаден продукт? А отпадния продукт от дизела е КЕРОСИНА.
  • 25 Някой

    69 14 Отговор

    До коментар #23 от "тогава":

    А може и обратно - вземай си баг-а и марш от България.
    Не си ти този, който ще каже къде да е България. Има си затова народ, референдуми. Каквото каже мнозинството.

    Коментиран от #26

  • 26 тогава

    16 103 Отговор

    До коментар #25 от "Някой":

    България е казала какво иска и кой е нейния път. Като не ти изнася, се махай.

    Коментиран от #32, #83

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 хе хе

    106 5 Отговор
    Народа рязко загуби желание да кара електрички и накрая няма да му оставят избор. И то във времената в които самите производители вече не желаят да пройзвеждат електрически возила.
  • 29 Стара чанта

    56 6 Отговор
    Платени решения , платени статии !
  • 30 Нямам против,

    55 4 Отговор
    стига заплатата ми да стане минимално 3000Е, ще сменям колите като носни кърпички

    Коментиран от #60, #106

  • 31 Буха ха

    89 3 Отговор
    Истинската причина е че на Фолксваген печалбите намаляха наполовина, затварят заводи, уволняват работниците и икономиката затъва.
  • 32 Някой

    106 5 Отговор

    До коментар #26 от "тогава":

    Моля, припомни ми кога българския народ е определел пътя на страната? Референдуми? Нещо друго? И кой е казал, че курса на една страна не може да се променя? Ето, преди 35 години курса бе сменен. И тогава е имало хора, които са мислели като теб - че посоката е опредлена и никой няма право да я променя.

    Коментиран от #33, #38

  • 33 лесно е

    7 74 Отговор

    До коментар #32 от "Някой":

    Народа е определил пътя на България с десетхиляден митинг пред Парламента. не ли?
    Тебе ли да питаме? Или Костадинов?

    Коментиран от #78, #96

  • 34 Ваня

    92 3 Отговор
    "ЕС иска нови ограничения за автомобили над десет години"....на тези чиновници от ЕС не им плащаме заплати за да налагат малоумни ограничения и санкции .
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Ей Джуджооо

    29 1 Отговор
    Няма проблем, тогава да се платят на хората по застрахователна стойност!
  • 37 зле

    1 11 Отговор

    До коментар #13 от "....":

    прав ти път нешастник
  • 38 Референдумите през 1947г. и 1971г.

    68 6 Отговор

    До коментар #32 от "Някой":

    По време на Народната власт в НР България народът имаше право на национални референдуми и сам си определяше посоката на развитие.

    На "кръглата" правоъчълна маса през зимата и пролетта на 1990г. беше извършен държавен преврат, като "кръглата маса" си присвои функциите на Велико Народно събрание и отмени част от Конституцията на Народната република.

    Това беше повратният контрареволюционен момент.

    Антикомунистите в БКП станаха седесари и бесепари, и с антикомунистическата си контрареволюция ни докараха до сегашната безизходица.
  • 39 Яяяяя

    59 5 Отговор
    Първо да се замислят защо в ЕС колите са най-скъпи. И как един обикновен човек, дори и в Германия, може да си я позволи.

    Коментиран от #71

  • 40 Старец

    59 2 Отговор

    До коментар #1 от "Чичо":

    Този е много по сташен, защото е замаскиран като "демократичен".
  • 41 Гост

    38 4 Отговор

    До коментар #1 от "Чичо":

    Тоя е много по - лош от предния.
  • 42 Що, пеш

    9 63 Отговор

    До коментар #7 от "провинциалист":

    Не можеш ли да ходиш или с градски транспорт??? Ако си беден, приеми го, не се напъвай да живееш като богатите!
  • 43 Копейка

    14 38 Отговор
    Шефа каза днес да сме против ЕС, че иначе ще играят шамарите.
  • 44 Разбира се

    10 55 Отговор
    че е крайно време да започне по-строг контрол на емисиите на дизелови автомобили. В момента минават само проформа тестове.
  • 45 Анонимен

    43 4 Отговор
    Целта на промените е кристално ясна.При спиране на тока електромобилите са непълно негодни.Парализата в целият ЕС да е пълна,като евродепутатите ще се гордеят от действията си.Целта им е постигната без да има гърмежи и жертви.
  • 46 Бръм

    71 6 Отговор
    Това се нарича посегателство върху частната собственост! КС да се самосезира!
    В договорът за покупка на автомобил аз не съм виждал/чувал за ограничение на периода му на употреба. Т.е. купуваш автомобил и може да го експлоатираш 30 години, стига да поддържаш техническата му изправност. Дали отговарял на Евро2 или Евро 20 е част от спецификацията към момента на покупка, на което купувачът не може да влияе.
    Да припомня какво се случи с бензиновите автомобили миналата година и какви своеволия направиха управляващите. Идва ред на дизела.
    Тъй чи, да ходят си берат лайката, всичките!
  • 47 смех

    59 4 Отговор
    еврогейските назначени паразити нямат умора...техните велики идеи нямат край
  • 48 Няма проблеми

    29 3 Отговор
    Тука сме напред! Технически преглед се минава всяка година....
  • 49 Имам

    45 2 Отговор
    20 годишен Ситроен ц3. Карам го по магистралата между Ихтиман и Казичене всеки делничен ден. Масла и консумативи се сменят по предписанията на производителя, абе все едно го гледам като любимата си кобила...
    На кой му пречи???
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Дори

    32 2 Отговор

    До коментар #16 от "ДрайвингПлежър":

    не е луксозен. Карат ни да ядем ерзац храни, да управляваме ерзац автомобили и да клатиме ерзац жени...
  • 52 ганю

    19 2 Отговор

    До коментар #12 от "Тези":

    храните мафията затова
  • 53 Турбодизел

    40 3 Отговор
    А моята цел е премахването на ЕС.
  • 54 ганю

    31 4 Отговор

    До коментар #18 от "голем смех":

    това идиотски брюкселски депутатки ли го измислиха?
    със бензин няма нахранване
  • 55 А къде

    4 2 Отговор

    До коментар #23 от "тогава":

    Сокин сине?
  • 56 Бунтата

    27 3 Отговор
    Няма как да стане фашистииии!!!!!Ако щете да се нааа......кате!!!!!
  • 57 само питам

    16 4 Отговор

    До коментар #23 от "тогава":

    моля искам във северна корея да замина защо ме пращате във русия?
  • 58 вместо да повишат контрола на горивата

    26 2 Отговор
    тия се занимават с глупости.
  • 59 Селянина с Пежото

    35 3 Отговор
    Когато видя самолети електричка да лети с 200 пътници на борда, ще махна дизела и ще си купя електрически автомобил.
  • 60 с шест бона заплата

    28 2 Отговор

    До коментар #30 от "Нямам против,":

    не знам как ще сменяш колите като кърпички? предполагам ще се возиш в различни марки таксита?
  • 61 Амчи

    42 2 Отговор
    Те така другарете в Брюксел фалираха и въглищните централи - чрез финансова принуда. Сложиха им едни скъпи зелени разрешителни и ги обявиха за "неконкурентноспособни".
    Та с едни дизелови двигатели ще се церемонят.
    То пак, че още няма за хората въглеродни лицензи, че тогава си...
  • 62 Срещу

    16 1 Отговор
    1000 евро на месец ще се карат коли значи. Щом си 10 години.... Значи всички минават на наем - фиксиран разход.
  • 63 горски

    39 2 Отговор
    Гледате ,а не виждате....
    Това нещо се нарича корупция в гигантски мащаби.Концерните гушат политици и НПО,които ви обясняват че се грижат за здравето Ви и опразват джобовете Ви.Същата работа е заплафата от Русия и промяната на климата/зелената зделка.Накрая ще останете без пари и без права..
  • 64 Техно

    34 3 Отговор
    Принципно трябва да се работи за премахването на еврокомисията и европарламента. Това са туморни образувания които пречат на развитието на ЕС.
  • 65 А в чемодана

    6 2 Отговор

    До коментар #23 от "тогава":

    ти......
    разпарчетясан и дълбоко замразен за не вониш........
  • 66 Коментатор

    35 12 Отговор

    До коментар #2 от "Нов внос":

    По-важното е, че бензинът замърсява или еднакво с дизела, или повече!

    Тая глупост с дизелгейт я измъдриха вероятно щото дизеловата фракция е доста по-малко от бензиновата, при рафинирането на петрола!

    Постойте малко зад нов бензин и дизел и ги сравнете!
    Аз установих стоейки зад чисто нова мазда 3, 2.0 атмосферен бензин (на приятел), че можеш спокойно да припаднеш от острата миризма на неизгоряло гориво, след като двгто запали!

    Убеден съм, че дизелът НЕ замърсява повече от бензин еквивалентна година обем и мощност!

    А за фактът, че можете да карате дизела си с пречистено използвано олио няма да споменавам много!
    Само ще кажа, че умишлено се опитват да спрат надеждна и икономична технология като дизела, понеже целта им е всякакъв и постоянен контрол над вас и вашият живот!!!

    И да допълня за ония дето ще кажат, че дизела имал NOX и сажди, пък бензина и съвременните електрички били съответно балкански въздух и модерна еко технология!
    Бензина (особено докато загрее) има огромно количество неизгорели въглеводороди, които не просто са токсични за живите организми, а дори при открита среда ви призлява и може да припаднете!

    Ел таблетите пък никой не говори, че рудите за батериите им идват главно от тежка минна техника на дизел?!

    Крайно време е модерните нацяги и фашаги да спрат да управляват стария континент!

    Коментиран от #88

  • 67 Предлагам

    25 2 Отговор
    Да разпънем на кръст Урсулът!
    Така, като заковем с гвоздеи злият Урсул ще изкупим греховете му. А те са неизброими.
  • 68 Маринов

    29 2 Отговор
    Защо говоря само за колите, а гледат изгорелите газове и саждите. Защо нищо не пишат за горивата? Нали резултатът от ауспуха е горенето на горивото е двигателя. Защото са лобисти: да се премахнат коли, да се отвори ниша за други. И някой решава, че годините са критерият.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Щирлиц

    31 1 Отговор

    До коментар #39 от "Яяяяя":

    Вече и германците не могат да си позволят нови автомобили!!
  • 72 Абе,

    30 3 Отговор
    няма ли някой Орешник накрая да "покрие" ЕК ....
  • 73 Амадор

    28 2 Отговор
    Чисто нов Орешник заслужават ,е може и над десет годишен.....
  • 74 Политкоректен

    25 1 Отговор
    Простотията си продължава. Да видим колко още.
  • 75 еми

    37 1 Отговор
    Заплатите на Евро..гейовете в Брюксел е от 30.000 до 50.000 Евро на месец без подкупите .Само да променят една наредба което означава милиарди печалби за големите фирми . Да ограничат например движението на МПС които са с емисионен клас под Евро-4 в много от централните части на града не само от глоби но собствениците ще бъдат принудени да купуват по нови модели което означава хиляди нови коли . Чакалите в Брюксел ги интересува колко ще получат а не народът всеки да се оправя както си иска .
  • 76 нещо не разбрах

    23 0 Отговор
    от какъв зор немалко от старите коли ще дойдат у нас? Автора на публикацията не знае ли, че и ние сме в ЕС?
    Тези правила няма ли да важат и за нас?
    Щом може да им теглим една на правилата, то защо не сме го направили досега по други не по-малко алтави директиви!!!
  • 77 Шопо

    25 2 Отговор

    До коментар #16 от "ДрайвингПлежър":

    Референдум за ЕС и НАТО
  • 78 как ли пък не,

    27 0 Отговор

    До коментар #33 от "лесно е":

    и 100 000 да ти е митинга не може да решава от името на народа. Доколкото помня, май се скачаше точно срещу това - малка група да решава всички от името на народа.
    Имай предвид, че твоите десет хиляди са 0,1% от имащите право на глас, така че по всички правила на играта - нямат думата.
    Да спретнат един реферндум, та да се види какво наистина искат хората.
  • 79 здравко тошков

    7 1 Отговор
    не си гледаме нас...гъ.... ами имаме и претенции ,,,,
  • 80 българина

    22 1 Отговор
    някой да каже едно правилно решение на акапаната ЕК??! ИСТИНСКАТА ПРИЧИНА Е ДА СЕ ЗАСИЛЯТ ПРОДАЖБИТЕ НА ФАЛИРАЩИТЕ НЕМСКИ БОКЛУЦИ !
  • 81 боико борисуф

    23 1 Отговор
    ще си купим нови ама руски и китаиски автомобили на - пук на евреискя съюз ха ха ха съботаж на евро съюзъ мизерни подлоге

    Коментиран от #86

  • 82 Тролче

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "А не бе":

    Бизнес интереси стоят зад тези “новини” и “мнения”.
    Иначе, към 6, нека върнем високотехнологичните руски автомобили! Венсеремос!

    Коментиран от #85

  • 83 Марш.бе

    10 2 Отговор

    До коментар #26 от "тогава":

    Феодал .
    Ние сме се борили за демокрация и равенство
    и всеки който дръзне да ни подтиска, ще бъде елиминиран рамо или късно .
    Пак ще ревете за някакъв цвят на нацията .
  • 84 КОЛТ

    10 17 Отговор
    Японците отдавна са казали, че дизелът не е кола, но у БГ опитите продължават, обикновено последвани с 5 бона ремонт на дюзи и турбина😆😆😆
  • 85 верно бе

    16 1 Отговор

    До коментар #82 от "Тролче":

    Ама Руския автомобилен парк под 10 години , а Българския атлантически над 22 годишен !

    Коментиран от #100

  • 86 Радо

    8 1 Отговор

    До коментар #81 от "боико борисуф":

    След някоя и друга година ще си купуваме китайски автомобили от магазините за 1 лев !
  • 87 причината е

    17 1 Отговор
    Да си купите нов Фолксваген или Алуде , че немците бият кепенците . Може и Дъстър с емблемата на Мерцедес . Баламите свършиха .
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Петър Георгиев

    23 0 Отговор
    Един среден по размер океански круизен кораб замърсява колкото 1000000 автомобила. В момента има активни около 50 такива. Единствената им цел е да разнасят пенсионери през океана. Не са в полза на никого. Ако въглеродния диоксид и твърдите частици са такава заплаха за човечеството, може би не трябва да се почва от колата на работещия човек.
  • 90 МАТЕЙ

    15 1 Отговор
    Континент , пълен с ид иоти!
  • 91 Това значи, в България да преминем

    6 0 Отговор
    на конски впряг, 90% колите са на над 10 години.
  • 92 Постоль

    10 1 Отговор

    До коментар #12 от "Тези":

    ЕС с всеки изминал ден се превръща в деспотична институция, Бетер описаното от Оруел в 1984!
  • 93 Постоль

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Чичо":

    Да, див капитализъм!
  • 94 Иван

    16 0 Отговор
    Мерцедес W 211 дизел 2003г.го вкарах сега 2025г.от Германия и 2012г.му е монтиран там в специализиран сервиз на Мерцедес със сертификати и печати плюс документ удостоверяващ от Федералната им служба по транспорт КВА-17034 допълнително DPF филтър за твърди частици и на предното стъкло имам зелен стикер Еко-4 с чип,където мога да влизам в центровете на големите им градове в целия ЕС.Тук зимата в София ме глобяват,ако влезна в центъра,защото ми я водят Евро-3 и на ГТП ме събарят на Еко-2, защото некадърниците от Автомобилна Администрация така са решили без да се съобразяват с ЕС произведените преди 2005г.по програмата им автомобили,ако ще от ауспуха да излизат и 0 % вредни емисии на ГТП и ти дадат Еко-2,а тези с Евро-4 след 2005г.и да пушат автоматично получават Еко-3.В Силвър Стар въобще си нямат на представа какво е КВА-17034,защото не са официален представител на Мерцедес,а само дилър и нямали тази програма що е то?Комунизъм с пълна сила,където не им отърва,когато сме уж в ЕС и не се зачитат Европейските директиви и ще ги съдя,ако ще и в Европейския съд тукашните дерибеи за много пари.
  • 95 Някоя

    8 1 Отговор
    Оставка на членовете на ЕК ! Има много по-ефективни дейности,с които да си изкарват заплатите,като например прекопаване на градинките!
  • 96 12345

    7 2 Отговор

    До коментар #33 от "лесно е":

    Десетхиляден митинг???? Тези управлявант 6 милиона българи. Искам референдум!!!! 200 хиляди викаха срещу ББ и ДП - и какво пак те ни управляват!!!
  • 97 Фашизъм

    9 2 Отговор
    Наново...по добре да идва Путин..
  • 98 Поредната пропаганда

    2 3 Отговор
    Явно тенденцията да се чете информация и да се приема за даденост без да се проверява, продължава.
    Е, аз проверих всевъзможни източници, включително сайта на Евро комисията - Такова нещо НЯМА! Както и повечето лъжи и пропаганда, които се пишат като статии в сайтове като този, Новинарник, Медиамол, Аутоблиц и тн.
    Не се връзвайте на тая малоумна пропаганда против Европа и тн. За толкова векове така и не го научихме тоя урок, че "съединението прави силата"...
  • 99 Ото

    1 1 Отговор
    ЕС са бесни на ДВГ а дизела по ефективност срива всички ниско ефективни Електрокари електромобили както и да ги кръщават.
    SUV с най големия боклук замърсител Акумулаторен съндък.
    Лъжат за Филтъра на ДВГ че бил скъп и трябва скъпа проверка.
    Глупости ами да го сменяват задължително на 100хил.км и ще бъде 100пъти по евтино от производство, подръжка и рециклиране на
    боклучав Акумулатор.
    Да но за момента Електрокарите солари перки са бързооборотни
    перални на пари затова са силно желани от големия капитал.
    Всички еко био климат крясъци са за изкуствена истерия криеща най мръсно производство на Акумулатори...
  • 100 Минчо

    3 0 Отговор

    До коментар #85 от "верно бе":

    Когато се испъдят наглите 240 дет не се пускат като удавници за сламки са се хванали за властта...дойдат читави на тяхно место оправят равновесието в държавата тогава може сега неможе пък и мисля статията е някакъв бъзик и днес заводите произвеждат дизели кво лъжете и бъзикате хората
  • 101 Кочо Честименски

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Чичо":

    Ко си махнал? Уга, ва?
  • 102 Кочо Честименски

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "А не бе":

    Няма нужда да се махаме всички, който иска, прав му път.
  • 103 Кочо Честименски

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "провинциалист":

    Пиши на Дядо Коледа! Ще му седнеш на коленцето, поне.
  • 104 Кочо Честименски

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "....":

    Тръгвай!
  • 105 Кочо Честименски

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Селянина с колелото":

    Получава им се. Карай си колелото и си свиркай!
  • 106 Кочо Честименски

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Нямам против,":

    Ей сега...
  • 107 Довиждане

    2 5 Отговор
    На никого няма да липсва миризливoто минало с болести, воня и смpад.

  • 108 Довиждане

    1 5 Отговор
    Още от април през деня 103% от тока за потребление в РБ е от ВЕИ. Къпем се в чист ток, а караме скъсани дизели...

  • 109 Водомера!

    4 1 Отговор
    Моя стар дизел по-добър и екологичен от много-по нови варели които гледам на пътя,подържана кола е трудно ще измислят нещо по-добро от нея,марка няма да споменавам не е от пушещите дараци къде се карат в държавата на изродите.А а незнам кво маймунарниците се отулват в колите ни при положение че войтите които вече колко си години продължават и бълват какви ли не отрови и пушаци които всички дишат..А един определен етнос се скъсва да гори кабелаци и всеки ден смърди на сган по градовете.
  • 110 Тръмп

    2 1 Отговор
    Моя стар дизел по-добър и екологичен от много-по нови варели които гледам на пътя,подържана кола е трудно ще измислят нещо по-добро от нея,марка няма да споменавам не е от пушещите дараци къде се карат в държавата на изродите.А а незнам кво маймунарниците се отулват в колите ни при положение че войтите които вече колко си години продължават и бълват какви ли не отрови и пушаци които всички дишат..А един определен етнос се скъсва да гори кабелаци и всеки ден смърди на сган по градовете.
  • 111 Тъпи селяни

    4 1 Отговор
    Европейски боклуци ненормални некадърни недъгави
  • 112 боико борисуф

    1 0 Отговор
    радослав славчев поредния платен не жълт а оранжев бок.ук това е бг. такива като него позорят професията
  • 113 боико борисуф

    1 0 Отговор
    кото искаш пиши не ме засяга карам си голфо с олио от кръчмата и никак не ме е .... за екология когато зелените почнат да ми дават тогава и аз ще помисля нали така те да вземат пари от лобита аз да пазя нееееее имам много поддръжници и те стават все повече
  • 114 ВОВА

    1 1 Отговор
    ДАНО!!!
    Специално за дизелите с изтърбушени системи!
  • 115 Старите дизели

    0 2 Отговор
    Ни тровят ежедневно,трябва да се забранят над 10 год.
  • 116 Лъжлива Хибридна Чебурашка

    0 0 Отговор
    Я се скрийте вее руски лъжци хибридни. С два клика ви изобличавам лъжите спуснати от Кремъл.
    Проверка на факти:Към юни 2025 г. няма официално потвърждение от Европейската комисия или други институции на ЕС за въвеждане на общоевропейски забрани или строги ограничения за автомобили над 10-годишна възраст. Оттичайте в септичната яма на историята, гнусни копейки!