Какво предстои за собствениците на дизелови коли в идните години

20 Май, 2025 15:38 24 334 74

  • дизелови автомобили-
  • бъдеще

Към момента всичко сочи към залез на тази технология, но дали ще се случи така...

Какво предстои за собствениците на дизелови коли в идните години - 1
Снимки: Shutterstock
Слушайте статията Слушайте статията:

Дълго време дизеловите автомобили бяха и продължават да са любимци на шофьорите – икономични, мощни и създадени за дълъг път. Но времената се менят, и то бързо. С нарастващия натиск за по-чист въздух и преход към електрическа мобилност, дизелът изглежда върви към своя залез. Ако притежавате дизелов автомобил или обмисляте покупка на такъв, със сигурност си задавате въпроса: "Какво ще се случи с моята кола?"

Нарастващи ограничения: "Зони с ниски емисии" и забрани

Една от най-големите промени, която вече е факт в много европейски градове, са т.нар. "Зони с ниски емисии" (Low Emission Zones - LEZ). Тези зони ограничават достъпа на по-стари и замърсяващи дизелови автомобили до централните градски части. В някои градове забраните вече важат за дизели от стандарти Евро 1 до Евро 4, а скоро ще засегнат и Евро 5.

Какво означава това за вас? Ако живеете в или пътувате често до голям град, е възможно да се наложи да плащате такси за достъп, или дори да ви бъде забранено да влизате с по-стария си дизелов автомобил. В бъдеще тези ограничения вероятно ще станат още по-строги и ще обхванат повече населени места, включително и в България.

Поскъпване на поддръжката и горивото?

Какво предстои за собствениците на дизелови коли в идните години

С намаляването на броя на дизеловите автомобили на пътя, може да се очаква и промяна в цената на поддръжката. По-малкото търсене на части и специализирани сервизи за дизелови двигатели потенциално може да доведе до по-високи цени. От друга страна, възможно е някои автосервизи да намалят предлагането на услуги за дизели, насочвайки се към електрически и хибридни превозни средства, но това ще засежне България най-накрая.

Що се отнася до горивото, вече наблюдаваме тенденция към постепенно увеличаване на акцизите върху дизела в някои страни, като част от мерките за насърчаване на екологични алтернативи. Макар и да не е драстично, това може да допринесе за намаляване на икономическите предимства на дизела. А тенденцията е нафтата да поскъпва (изкуствено), като това със сигурност ще бъде въведено и у нас.

Намаляваща остатъчна стойност и трудност при препродажба

Един от най-чувствителните въпроси за собствениците на дизели е свързан с остатъчната стойност на автомобила. С наближаването на края на десетилетието и все по-сериозните планове за отказ от двигателите с вътрешно горене, търсенето на дизелови автомобили на вторичния пазар вероятно ще намалее. Това означава, че ще ви бъде по-трудно да продадете колата си, а цената, която ще получите, може да е значително по-ниска от очакваната.

Това важи особено за по-старите дизелови модели, които не отговарят на последните екологични стандарти. Купувачите все повече ще се насочват към по-екологични алтернативи, предвиждайки бъдещи забрани и разходи.

Какво предстои за собствениците на дизелови коли в идните години

Кога ще кажем последно сбогом?

Въпреки че не се очаква пълна забрана на дизеловите автомобили в цяла Европа в близко бъдеще, тенденцията е ясна. Много производители вече обявиха планове да спрат производството на дизелови двигатели в рамките на следващото десетилетие. Европейският съюз също има амбициозни цели за намаляване на емисиите, което неминуемо ще засегне първо дизела.

Какво да правите, ако имате дизел?

Останете информирани: Следете новините и решенията на местните власти относно зоните с ниски емисии и други ограничения.
Оценете нуждите си: Ако живеете в район, където ограниченията са строги, или планирате да пътувате много до такива места, може би е време да обмислите алтернатива.

Поддържайте автомобила си: Редовната поддръжка ще гарантира, че вашият дизелов автомобил работи оптимално и отговаря на екологичните стандарти, което може да помогне при препродажба.

В заключение ще кажем, че дизеловият двигател имаше своята златна ера, но бъдещето изглежда принадлежи на електричеството. Подготовката за тази промяна сега може да ви спести много главоболия и разходи в идните години.

Какво предстои за собствениците на дизелови коли в идните години

Слушайте статията Слушайте статията:

Поставете оценка:
Оценка 1.6 от 57 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марин

    21 114 Отговор
    Колкото и да не ми ще и на мен да свършва тази ера, анализът на Радо Славчев е верен.

    Коментиран от #14, #21, #25

  • 2 Ами

    112 13 Отговор
    Да. ЕС ще намери начин да ги направи скъпи за експлоатация. Вероятно като за начало ЕС ще увеличи драстично цената на дизела, облагайки я с непосилни допълнителни тарифи или зелени такси.

    Коментиран от #8, #26, #42

  • 3 Трол

    63 10 Отговор
    Предстои им подобряване на здравето от ходенето пеш.

    Коментиран от #62

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Не мога да

    145 19 Отговор
    Аз ще карам дизел вие електрички. Дизела ще стане 20 стотинки, а тока лев. Който произвежда ДВГ ще печели. Нека пазара наложи електричката не Уши фон Пфайзер.

    Коментиран от #15, #38

  • 6 ДрайвингПлежър

    190 18 Отговор
    Няма да спра да повтарям, докато и последния ментално ощетен не го разбере - ЕВРОПА ДНЕС Е ПРОСТО ЕДИН "ЛУКСОЗЕН" КОНЦЛАГЕР! Фасадата скоро ще падне и ще трябва да избирате - роби до живот или да се борите за свободата си!

    Коментиран от #43

  • 7 Ккллллл

    123 7 Отговор
    Промиване,промиване и пак промиване,белкем се откаже някой.Бъдещето не е точно това,което описват в статията.Никой не го знае.Но по добре да си зависим от гориво, отколкото от ток.
  • 8 Мунчо

    107 3 Отговор

    До коментар #2 от "Ами":

    А камионите?
  • 9 Стига с тези глупости

    125 11 Отговор
    Пълни глупости и опит за манипулации.

    "Хорааа продавайте си дизелите, защото ще поевтинеят и няма да можете да ги продадете или ще ги продадете на загубааа".

    Затова ли и Мерцедес и БМВ и Ауди и Фоксваген дадоха задна и върнаха производството на дизелови двигатели ? Електрическото лоби се чуди как да унищожи всички ДВГ, за да наложи скапаните си електрички, които с едно зареждане не могат да минат и 300 км., а да не забравяме, че се и самозапалват масово.
    Тази електрическа простотия няма да се наложи колкото и да се опитват.

    Дрънкат глупости за замърсяване от ДВГ, а не казват за замърсяването на околната среда и страшните отрови при производството, а след при рециклирането на батериите с колко пъти повече замърсяват всичко. Това го спестяват, защото не е удобно, нали все пак дрънкат за опазване и екология.

    А след като ДВГ замърсяват, защо не спрат и самолетите, те нали също са с ДВГ ? Отделно от това колко тона гориво изгаря само при един полет на един единствен самолет и колко той замърсява околната среда? Дали не е в пъти повече от всички ДВГ-та взети заедно ?

    Коментиран от #30

  • 10 Щщщщщщщ

    121 2 Отговор
    Електрически кораб или електрически изтребител,това като стане и се отказвам от дизела.Дотогава пас.
  • 11 Въпреки че...

    59 6 Отговор
    ...откровено мразя дизелът, то фербренърите на бензин и метан ( компромисен вариант ) са тези, които единствено ще останат на пазара. Илюзията ел. миксер вече започна рязко да се изпарява, а мъглата която създаваха някои заинтересовани от технологията, с това и да се вдига, повдигайки доста отрезвяваща картинка на задаващите се прескъпи и в силно ограничени количества, горива . Всичко това ще докара една доста неприятна криза, докато не пуснат най-сетне ротшилдови на свободния пазар колите на чиста вода -> технологията я има от години, но ревностно се пази от едни алчни чичковци!
  • 12 А не бе

    108 6 Отговор
    Радослав Славчев си пише врели некипели. Като се махне Урсула ще си отиде и зелената сделка и глупостите на евродебилите.

    Коментиран от #65

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 и как

    11 60 Отговор

    До коментар #5 от "Не мога да":

    и как ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ стане 20 стотинки, като никой няма да го купува. По скоро дизела ще стане 20 лева. Па ти си го карай.
  • 16 РЕАЛНО

    7 52 Отговор
    Дизела ще последва бензина А76 и А80 (ако някой от вас ги помни)
  • 17 УдоМача

    51 4 Отговор
    ДОбре! И аз съм за. Само да ми се махате от главата с тези електрически неразумения, че само на електрички ще ми станете!!!!!!!
  • 18 защо

    70 5 Отговор
    На това му се казва платена реклама.
  • 19 664

    75 7 Отговор
    Съседът си взе кия електричка - малък SUV. Гледам в талона пише 2630 кг !! Навеждам се долу - окачването стандартно дебело като на моето Пежо партнер. Не исках да го потискам човека, но това ще стане на мармалад след 20хил км по нашите сокаци.
  • 20 Справедлив

    67 5 Отговор
    Скоро ще свърши европейският фашизъм.

    Коментиран от #74

  • 21 Мнение

    61 8 Отговор

    До коментар #1 от "Марин":

    Колкото е "верен" и анализа на оня удобния "политолог" Ганев, дето навсякъде в овладените медии го канят като удобен експерт!

    А какви са фактите?!

    1. Дизеловите двг НЕ замърсяват повече от бензиновите!!! Дизелгейт на фона на американските огромните карбураторни хемита, бе чиста проба икономическа пропаганда (щото бензиновата фракция е повече от дизеловата при рафинирането на петрола и бензина застоява)!

    2. Дизеловите автомобили имат доволно по-голям пробег с едно зареждане, в сравнение с бензиновите, издържат повече и са много по-динамични! Не ти се налага да вдигнеш 2-3 хил оборота за да изкачиш ръба на паркинга пред блока!
    А също така нямат и т.нар. механизъм за промяна на фазата на сгъстяване, каквото имат повечето модерни турбинирани бензинки!

    3. И не на последно място, дизеловите автомобили (поне тези до към 2014-16) имаха 2ра, 3та, че и 4та употреба ,за разлика от бензиновите модерни маслени горелки, дето започват да издишат след 250хил км!

    За газта няма да споменавам много, ще кажа само, че който иска да си съсипе бенз двг, да си сложи нефабрична газ! Почва да пуши синьо след определен пробег, щото пропан-бутана изгаря при по-висока температура, което води до прецакване на клапани и др, които не са сметнати за тази цел! Но как да обясниш това на газаджиите (нефабричните), дето си мислят, че карат балкански въздух на колела?!

    И за финал, вече и децата разбраха, че урсули, макарони и др слуги на дълбоката държава у фащ, работят за к

    Коментиран от #22, #33, #40, #61

  • 22 Мнение

    44 3 Отговор

    До коментар #21 от "Мнение":

    ...

    И за финал, вече и децата разбраха, че урсули, макарони и др слуги на дълбоката държава у фащ, работят за контрол над човечеството!
    Финанси всички да били онлайн (е ако спре тока не се знае)?!
    Автомобили всички таблети на колела дето горят между 8-12 кг въглища на 100км! Но можеш да ги спреш от разстояние с един клик!

    Така, че дизела е най-близкото до еко, щото държи много дълго, останалото дето не е обосновано адекватно, е чиста проба глобалистка пропаганда и диктатура!

    Коментиран от #23

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Предстоят им скъпи ремонти

    7 9 Отговор
    Както винаги.
  • 25 мхм

    37 4 Отговор

    До коментар #1 от "Марин":

    За това дизелите на 2-3 години държат цена, а бензиновите малолитражки се сриват и никой не ги иска
  • 26 Да бе да

    34 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ами":

    Когато направят индустриалните и селскостопански машини на ток, тогава. Засега няма такава тенденция. Как си представяш комбайн който жъне хиляди декари да трябва да спира на всеки час да зарежда батериите?
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Пълни

    38 3 Отговор
    глупости! Най ефективния работен автомобил си остава дизеловия! Поне в БГ.

    Коментиран от #34

  • 29 n√Варна

    14 4 Отговор
    Славчев, написАЛ си, че "По-малкото търсене на части и специализирани сервизи за дизелови двигатели потенциално може да доведе до по-високи цени."
    Явно ти липсват базови икономически знания – "търсенето" и "предлагането" са абстрактни понятия.
    Няма малко и голямо, увеличено и намалено търсене/предлагане, от които да зависи цената на дадена стока или услуга.
    Количествата определят цените: увеличаването на количествата води до намаляване на цените и обратно.
    Чети, преди да пишеш!
  • 30 ГУМЕН КРАДЕВ

    2 11 Отговор

    До коментар #9 от "Стига с тези глупости":

    Прав си по принцип , плюс ти сложих . Обаче самолетите са с ТРД ( турбореактивни двигатели тип турбовентилаторни ) . И ако сметнеш колко километра минават , колко човека превозват и с каква скорост - сметките ти не излизат !
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 7000км с едно зареждане нафтица

    9 4 Отговор
    Пък вие си пишете. Лоу млоу туй Лондон, Париж, Берлин изобщо не ми дреме. Не вярвате! Елате и вижте

    Коментиран от #35, #36

  • 33 Наско

    7 20 Отговор

    До коментар #21 от "Мнение":

    Не сравнявай ябълки с круши. Съвременен бензинов двигател особено с турбина превъзхожда дизелов и като екология и като динамика и като тегло. Разходът на гориво е почти еднакъв, а ако се ползва пропан бутан или метан е и много по=евтин. Дизелът е за камиони,трактории друга тежка техника и е нормално да се намалява употребата му при леки автомобили.

    Коментиран от #69

  • 34 такси 6

    6 18 Отговор

    До коментар #28 от "Пълни":

    Глупости,най-ефективния работен автомобил в БГ е на газ. Няма дизел който да му се опре по ниски разходи за гориво,подръжка и екология.

    Коментиран от #47

  • 35 ха ха ха

    11 0 Отговор

    До коментар #32 от "7000км с едно зареждане нафтица":

    Нещо си объркал нулите колега.
  • 36 таксиджия 🚖

    6 0 Отговор

    До коментар #32 от "7000км с едно зареждане нафтица":

    Моята е на бензин атмосферен. Сипвам 95 и с 40 литра минавам 400км в София, основно в час пик задръстване.

    Коментиран от #45

  • 37 СМОГ

    4 18 Отговор
    Дизеловите твърди частици са с такива размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта - следва посещение при кардиолог, онколог и пулмолог.

    Азотните оксиди от дизеловите двигатели са вредни по няколко различни начина. Вдишани, предизвикват бронхити, астми, сърдечносъдови заболявания и рак.
  • 38 ФЕЦ ⚡

    0 8 Отговор

    До коментар #5 от "Не мога да":

    Да виждаш някъде нов 🛢️ кладенец?

    6000 мегавата ВЕИ мощности в момента, това са 6 атомни реактора от големите ВВЕР-1000

    103% енергийните нужди покрити от солари на 25.04.2025

    Коментиран от #68

  • 39 21 век 🌀

    2 13 Отговор
    Какъв дизел ви гони, я вижте коя година сме

    Досега никой в историята на Аутобана не беше вдигал 200 от място преди края на ускорителната лента 😯

  • 40 Бръм

    16 3 Отговор

    До коментар #21 от "Мнение":

    Съгласен съм с изказаното, но до някъде. И въобще не смей да сравняваш дизелов с бензинов мотор, щото кога и защо станаха масови дизелите у нас, надали знаеш. Аз знам и причината, модела, годината и всичко това не бе никак толкова отдавна.
    Бензин-газ, дори нефабрична, превъзхожда в екологично и икономично отношение дизела.
    Но и преди съм казвал, еко/еврофашизма няма да подмине и дизела. Нашите апаратчици подгониха миналата година бензиновите двг без никаква техническа обосновка. Дай на гламавият власт и му гледай сеира. Сега дойде ред и дизеловите двг да платят своя дан.
    Изводи.

    Коментиран от #70

  • 41 БГР

    4 3 Отговор
    Дизелът е евтин в експлоатация докато няма проблеми. Това което си спестил на бензиностанцията ще го оставиш в автосервиза. Дизеловите двигатели от последните години имат твърде много електроника и са сложни за ремонт.
    Не исках модерен дизел а старите са с неизвестна история. Затова купих обикновен бензинов, без турбо, без хибрида и други простотии. Електричка ми се искаше защото няма никаква работа по нея обаче като гледам цените на тока тази работа няма бъдеще. Освен че някой има няколко панела да си я зарежда, но това е друга тема.
  • 42 ....кпо/ошп/

    21 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ами":

    Пълни глупости . На дизела се крепи целия транспорт в света и така ще е поне още 20 год.
  • 43 Шопо

    14 6 Отговор

    До коментар #6 от "ДрайвингПлежър":

    Референдум за ЕС и НАТО
  • 44 Косто

    6 0 Отговор
    Една вулканична зима и да Ви видим с вашите еко-системи.
  • 45 Водач

    7 1 Отговор

    До коментар #36 от "таксиджия 🚖":

    Моята е дизел,със 40 литра 700км.

    Коментиран от #55

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Водач

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "такси 6":

    Леееко не е вярно това . Леееко газаджиите спестявате да си кажете всички разходи.
  • 48 Не така

    9 0 Отговор
    Имам и карам дизел.Въобще не се тревожа от апокалиптичните картини в тази статия. Ще си го ползвам защото е евро 6, икономичен и дърпа добре особено в баир.Не могат да забранят дизелите, както не могат да забранят ретро колите.Между другото имам и такава- на 41г. и си я карам с кеф.Не се вълнувам за закупуване на ел . кола.
  • 49 От опит

    2 0 Отговор
    Не виждам немската индустрия какео би правила без дизел.По пътищата колкото коли има,толкова и камиони.
  • 50 БгТопИдиот🇧🇬

    1 0 Отговор
    Ка-ше,,рн-ните искат добитъка да е пешеходец.
  • 51 Киро

    1 0 Отговор
    Управлявам фабричен с биометан (възобновяемо гориво),напълно екологичен равен на електрически.Въпреки това не съм спокоен,защото нещата се случват на политическа основа.Даже се предлага биометан,който не се допуска на пазара.Все пак има надежда,ако гледаме какво става в САЩ по въпроса.В Европа има също наченки за облекчаване на условията.
    Преди малко оглеждах пазара за закупуване на дизелов автомобил.
  • 52 Кво му

    2 0 Отговор
    е на моя Ситроен ц3 2005г. Кара се само по магистралата между Ихтиман и Казичене, демек в оптимални условия.
    Масла и всякакви консумативи се сменят по предписанията на производителя. Нема да тропа, нема да хлопа, нема да дими.
  • 53 Язе

    8 0 Отговор
    Еврогейският съюз първо възхваляваше и промотираше дизела, а после го отрече и заклейми. Старите хора казват на такава работа - фурнаджийска лопата, а аз ще кажа ге..ска работа.
  • 54 ганю

    2 1 Отговор
    не е верен а платен
    совалки самолети и ракети както и сума ти
    бомби през войните пушат повече от колата ти
    ала върху тях акциз няма нали?
    нагъзения си обаче ти защото така е изгодно
    на управляващата западняшка мафия
    закокошка няма прошка а за милиони няма закони
  • 55 редник

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "Водач":

    И с моята е така - 6-7 л дизел градско, зимата малко повече...
  • 56 Тъп Глупънсбъркър

    6 0 Отговор
    По-скоро ще залезат електрокарите и други брички, направени по няаккви екзотични технологии, които все още са непрактични, няма достатъчно инфраструктура за тях.
  • 57 От чужбина

    6 0 Отговор
    Дизеловия двигател е ефективен и икономичен в рамките на ДВГ двигателите. С някои подобрения мисля, че може да има още много живот. Примерно газо-дизел или дизел-електрически хибрид. При сегашното ниво на техниката, нямаме възможност да минем на електрички толкова бързо. Бюрократите от ЕС се напъват твърде много да махат дизелите, но е много вероятно те, бюрократите да бъдат премахнати. Сътворили са твърде много глупости в техническо и политическо отношение. Не е нужно населението да бъде притискано чрез забрани и ограничения. Това е все едно на дядовците ви да им е било забранено транспортирането с коне и да са били задължени да си купят автомобил. Ами всяко нещо с времето си. Когато електричките станат наистина по-добри хората сами ще ги търсят.
  • 58 Серсемин

    2 0 Отговор
    Абе това добре, ама я го закарай на лозето или на бостана, ако още имаш такива. Една бала слама не може да прекара.
  • 59 Дизелът

    4 1 Отговор
    е страхотен, когато е нов. При нас идват на 400+ хиляди, душата им е взета, дпф мпф всичко е избушено отдолу. Отзад бълват кълба дим, който задушава, трови и разболява. И то разболява не леко. Ама на българина му дай дизел - той си вика аз и без тва нема да живея повече от 60, барем да пукна като мъж и с мене и наоколо всички да страдат

    Коментиран от #63

  • 60 Серсемин

    6 1 Отговор
    А на Урсулица самолетчето на ток ли фърчи?
  • 61 От чужбина

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Мнение":

    Принципно е така, но не бих се съгласил за газта. При изгарянето на газ температурата е по-висока и наистина е имало проблеми с двигателите, но това е до 80-те години. След това тези проблеми са премахнати. Става въпрос за прегаряне на лигенчета, седлата на клапаните. В по-старите автомобили са правени от чугун. При горене на газ се "изнася" графита и така чугуна става на малки порички и тази повърхност не може да уплътнява добре. През 80-те тези елементи са заменени със стоманени, съдържанието на въглерод е по-ниско и не е във вид на графит. Проблем с температурата обаче имат някои дизелни двигатели ако горят много газ. За целта газодизелите горят само частично газ плюс дизелни гориво. Така практически се "отрязва" онази част от дизелното гориво която изпушва и се заменя с газ. В същото време се възползваме от по-ниска та цена на газа, високата степен на сгъстяване, т.е ефективността е по-висока, а и емисиите са по-ниски.

    Коментиран от #71

  • 62 Факт

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Трол":

    Ще сложат данък обувки
  • 63 Тошо

    2 1 Отговор

    До коментар #59 от "Дизелът":

    Напълно прав сте. Имал съм стар дизел и го махнах защото ми беше съвестно да го карам така, без катализатор и въобще беше гадно усещане да знаеш че замърсяваш.За съжаление сега срещам много автомобили които димят страшно и веднага идва асоциацията за рак на белите дробове.Здравето е над всичко, който го разбира.
  • 64 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Не разбирам много от " тенекиени каруци с мотори" ! В едно съм абсолютно сигурен ! Такова нЯщо може и да не се случи....... Ако се случи ...ПЪРВО ЩЕ Е В нашата демократична Република !! Тука всичко е на ЗАБРАНИТЕЛЕН РЕЖИМ за "стадото , гарниран с парични глоби !! Няма начин да ни подмине !!
    Ние имаме НАРОДНИ ръководители, а не лукови глави !!
  • 65 ганю

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "А не бе":

    една операция от кадировците
    10-15 трупа урсулианци и готово
  • 66 ДАСКАЛ ГЕНЧО

    3 0 Отговор
    ГЛУПОСТИ, ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ ОТ НЕКОМПЕТЕНТНИ ХОРА. ТОВА НЕ МОЖЕ ДА СТАНЕ НИКОГА. ПОМИСЛЕТЕ СИ КАКВО ЩЕ СТАНЕ С АВТОМОБИЛНИЯ ТРАНСПОРТ С КАМИОНИ. ДАЛИ НЯКОЙ ЩЕ СИ ПОЗВОЛИ ТОЗИ ЛУКС ДА ЗАКРИЕ ТОЗИ ТРАНСПОРТ. КАРАЙТЕ СИ ДИЗЕЛИТЕ И ОЩЕ МНОГО ВРЕМЕ ЩЕ ГИ ИМАТЕ И С ПОЖЕЛАНИЕ ДА СИ КУПИТЕ НОВИ. ПРЕДЛОЖЕНИЕ - 3,3 Л АТМОСФЕРЕН НА МАЗДА.
  • 67 От чужбина

    1 0 Отговор
    Не забравяйте, технически е възможно камионите да са на батерии т.е да не ползват дизелен двигател. Да, ама тракторите и комбайните за сега практически няма как да стане. Това е много важно, защото е в основата за
    производството на храна. Другото основно нещо е натуралния, природния газ метан. Те ой се ползва за производството на нитрати торове пак за производство на храна. Така човечеството като цяло е зависимо от нефта и газа.
  • 68 Бай вую

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "ФЕЦ ⚡":

    Не за сега,кажи за зимата моше
  • 69 Мнение

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "Наско":

    Насе, остави лозунгите, заучените фрази и другата философия дето я караш на чувство и започни да говориш с факти!

    Като кажеш съвременен бензинов двигател, какво визираш?! 250 хил км и после в кофата?! Това ли е?!

    Разходът бил почти еднакъв???
    Тва звучи като бабата дето, ако била мъжка щяла да има ...! :D
    Какво ще рече почти еднакъв???
    Сравнявайки примерно 1.5 tsi 150ps с 2.0 tdi 150ps, тези ли са с еднакъв разход?!
    А замисли ли се какво ще стане, ако и двата автомобила ги натовариш с хора и багаж до горе?!
    Дали разхода пак ще е почти еднакъв?!

    Когато си градите мнение по дадена тема, гледайте размислите и разсъжденията ви да обхващат мироглед поне малко по-надалеч от носовете ви!
    Инак ще продължавате да будите квартала, опитвайки се да преодолеете ръба на паркинга пред блока с топ невероятната ви "нова" бензинка на газ!!!
  • 70 Мнение

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "Бръм":

    Превъзхожда в екологично и икономическо отношение дизела, щото на теб така ти се иска или, щото такъв сън сънува?!

    Преди време приятел си взе газова уредба на доста запазеният му пасат б5 с 1.8 атмосферка (от железните)!
    В началото и той бе като теб - разправяше ми, че това било най невероятното гориво и топ сделка и топ оферта и топ екология и топ далаверка, дето бил направил!
    Викам си щом казва, значи сигурно има право.
    Обаче мина време, а и той бая км навъртя, когато му започнаха проблемите! Загуби мощност и започна да гори масълце, направо да го папа (много еко нали)!
    Отделно разни мембрани взеха да се късат, взе да мирише в купето на газ, та се беше притеснил ходеше по майстори, а накрая реши да я махне! Що ли?!
    Явно топ далаверката се оказа фантазия!

    Демек, даваш голяма сума пари за уредба, изплащаш я доста време и накрая двигателя в кофата?!
    Това ли е екото и топ технологията и евтинията?!

    Познай сега какво кара?!
    Дизеляк разбира се!
  • 71 Мнение

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "От чужбина":

    Кви 80те години бе баце?!
    Пасат б5 1.8 атмосферка от най-здравите и желаните правен къмто 2000г, даде фира само за няколко години?!

    Тия теории за графита приложи ли ги и при алуминиевите блокове с чугунени гилзи, или за такива не си чувал?!
    А да си чувал за последователно впръскване на бензин и газ, с цел охлаждане? Или това го имало само при дизеловите двг на газ?!
    За какво им е да сложат газ на дизелите?!
    Щели да увеличат пробега и екологията?!
    Ами че посей си примерно рапица и ще караш гориво от ВЕИ! За какво трябва да съсипеш здрав двг примерно 1.9тди от старите, който от едно британско видео стана ясно, че е над половин милион км и още имаше хонинг по цилиндрите!

    Екологията е в дълготрайността и надеждността!
    Колкото по рядко сменяш дадено нещо и по рядко го поправяш, толкова по екологично е то!!!
  • 72 ДЕДО

    3 0 Отговор
    Защо от Брюксел трябва да ми налагат с какво гориво да се движа.ДА ЖИВЕЕ ДИЗЕЛА.
  • 73 БгТопИдиот🇧🇬

    0 0 Отговор
    Диверсифицирам съм.

    Една дизел,една,бензин+още една (LPG+CNG).

    Електричка след 3-4 години,като батериите ги напрaвят на шейна (On-OFF).
  • 74 Христо

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Справедлив":

    Чул та Господ