Skoda Favorit, проектирана от Bertone и пусната на пазара през 1987 година, е ключов успех за чешката марка. Сега, през 2025 година, Skoda отдава почит на това наследство, преосмисляйки Favorit с най-новия си дизайнерски език, като умело интегрира уникални стилистични странности, които свързват миналото с подчертано модерен привкус.
Българинът Людмил Славов, който работи в Skoda и стои в основата на този проект разкри, че си е представял новия Favorit като изцяло електрически автомобил. Този избор на задвижване би бил радикално отклонение от оригинала, който се задвижваше от скромен 1,3-литров четирицилиндров двигател с мощност от едва 54 до 67 конски сили - стойност, която със сигурност „не би се справила с днешните пътища“.
Новата концепция на Favorit има за цел да запази изчистената и неангажираща естетика на оригинала, като смекчи някои от по-острите му ръбове за постигане на съвременна привлекателност. Особено интелигентен дизайнерски ход е интегрирането на дръжките на вратите в един-единствен отвор между предните и задните врати, което подсказва за практичен и същевременно минималистичен подход. Тази модерна интерпретация е също така по-голяма от предшественика си, заемайки по-кросоувърска стойка, което е ясен знак за настоящите пазарни тенденции и предпочитанията на потребителите за по-високи автомобили.
Макар да въплъщава „духа“ на новия дизайнерски език Modern Solid на Skoda, концептуалният автомобил Favorit въвежда някои отклонения. Забележително е, че предната част на автомобила избягва зараждащия се корпоративен облик на Skoda „Tech-Deck Face“, като вместо това залага на уникална и отличителна обработка на предната част.
Една от най-забележителните и новаторски характеристики на концепцията се крие в нейните светлинни елементи. Във Favorit са използвани тънки LED ленти както отпред, така и отзад, допълнени от светещи емблеми на капака.
Преминаването към електрическо задвижване обаче ще промени драстично профила на Favorit. С помощта на компактни, но мощни електрически двигатели, съвременният Favorit може да се превърне в наистина интригуващ хечбек.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дфен
10:32 29.05.2025
2 Гост
10:56 29.05.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 макрон
Коментиран от #6
11:08 29.05.2025
5 Шкода Фобия
11:16 29.05.2025
6 Прашкашунка
До коментар #4 от "макрон":
Не винаги, навремето са произвеждали велосипеди.11:20 29.05.2025
7 2134
11:41 29.05.2025
8 Варна 3
11:59 29.05.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Мдааааааа
12:21 29.05.2025
11 Тоз
12:44 29.05.2025
12 Един инженер
16:15 29.05.2025
13 Браво на момчето
18:19 29.05.2025
14 Космат стомах
11:06 30.05.2025
15 Коко
Предлагам дизайна на следващата Шкода да го пуснат на конкурс...
Тука бъка от специалисти, все някой ще успее да се класира ;)
15:25 13.06.2025