Български дизайнер възроди Skoda Favorit

29 Май, 2025 10:05 3 759 15

  • skoda-
  • favorit-
  • дизайнер-
  • българия-
  • българин

Новият хечбек разчита на електрическо задвижване

Български дизайнер възроди Skoda Favorit  - 1

Skoda Favorit, проектирана от Bertone и пусната на пазара през 1987 година, е ключов успех за чешката марка. Сега, през 2025 година, Skoda отдава почит на това наследство, преосмисляйки Favorit с най-новия си дизайнерски език, като умело интегрира уникални стилистични странности, които свързват миналото с подчертано модерен привкус.

Българинът Людмил Славов, който работи в Skoda и стои в основата на този проект разкри, че си е представял новия Favorit като изцяло електрически автомобил. Този избор на задвижване би бил радикално отклонение от оригинала, който се задвижваше от скромен 1,3-литров четирицилиндров двигател с мощност от едва 54 до 67 конски сили - стойност, която със сигурност „не би се справила с днешните пътища“.

Български дизайнер възроди Skoda Favorit

Новата концепция на Favorit има за цел да запази изчистената и неангажираща естетика на оригинала, като смекчи някои от по-острите му ръбове за постигане на съвременна привлекателност. Особено интелигентен дизайнерски ход е интегрирането на дръжките на вратите в един-единствен отвор между предните и задните врати, което подсказва за практичен и същевременно минималистичен подход. Тази модерна интерпретация е също така по-голяма от предшественика си, заемайки по-кросоувърска стойка, което е ясен знак за настоящите пазарни тенденции и предпочитанията на потребителите за по-високи автомобили.

Български дизайнер възроди Skoda Favorit

Макар да въплъщава „духа“ на новия дизайнерски език Modern Solid на Skoda, концептуалният автомобил Favorit въвежда някои отклонения. Забележително е, че предната част на автомобила избягва зараждащия се корпоративен облик на Skoda „Tech-Deck Face“, като вместо това залага на уникална и отличителна обработка на предната част.

Български дизайнер възроди Skoda Favorit

Една от най-забележителните и новаторски характеристики на концепцията се крие в нейните светлинни елементи. Във Favorit са използвани тънки LED ленти както отпред, така и отзад, допълнени от светещи емблеми на капака.

Преминаването към електрическо задвижване обаче ще промени драстично профила на Favorit. С помощта на компактни, но мощни електрически двигатели, съвременният Favorit може да се превърне в наистина интригуващ хечбек.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дфен

    14 4 Отговор
    Като Рено 5
  • 2 Гост

    17 5 Отговор
    Концептът е хубав. Хлътналите предни фарове събират сняг, когато се шофира при снеговалеж и драстично намаляват ефективността на фара.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 макрон

    16 12 Отговор
    Skoda винаги е била безкрайно грозно и урудливо изчадие на VAG!

    Коментиран от #6

  • 5 Шкода Фобия

    14 3 Отговор
    Защо всички автопроизводители се опитват да направят електромобили, които приличат на ДВГ автомобили?Тоеа е много тъпа идея, както и модата SUV. Не е само при Шкода и не е само при концептите.
  • 6 Прашкашунка

    9 3 Отговор

    До коментар #4 от "макрон":

    Не винаги, навремето са произвеждали велосипеди.
  • 7 2134

    14 4 Отговор
    Все едно е направено от дете в 4 клас
  • 8 Варна 3

    6 2 Отговор
    А сега е време да възроди и Шкода Фелисия и Шкода Румстър
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Мдааааааа

    10 2 Отговор
    От магазин за 1 лев преди години си купих една сапунерка със същия дизайн. Явно дизайнера е копирал доста нещо от нея.
  • 11 Тоз

    9 6 Отговор
    Фаворит на аутсайдерите като нашенци през 90-те. Никой не си спомня за този модел, освен в бедна източна Европа след соца. Имаше много проблеми, но беше малко по-добра от Жигули и Москвич. Повечето хора я прескочиха и си купуваха качествени коли втора употреба от лошия капитализъм. А и бързо изчезнаха от пътищата.
  • 12 Един инженер

    7 1 Отговор
    Винаги ми е било адски противно когато един "дизайн" е водещ според мнението на "ръководството" , а той ми влиза в противоречие на функционалната годност на изделието !!!
  • 13 Браво на момчето

    7 1 Отговор
    но това си е обикновена китайска ел.бричка. Приликата с Фаворит е нула.
  • 14 Космат стомах

    3 0 Отговор
    Дано не възродят ония кокошарници със задноразположения двигател, че като си я спомня нашата тръпки ме побиват.
  • 15 Коко

    2 0 Отговор
    Много разбирачи, еейййй...
    Предлагам дизайна на следващата Шкода да го пуснат на конкурс...
    Тука бъка от специалисти, все някой ще успее да се класира ;)