В света на електрическите превозни средства, дълготрайността на батерията често е повод за притеснение сред потенциалните купувачи. Въпреки това, едно скорошно проучване, проведено в Германия, предлага обнадеждаващи резултати, които могат да разсеят тези страхове. Четиригодишен Volkswagen ID.3 хечбек, подложен на интензивна експлоатация, е преминал над 160 000 километра, като е изгубил едва 8 мили (около 13 км) от първоначалния си пробег. Този минимален спад е значително по-малък от общоприетите очаквания за деградация на батерията с течение на времето.
Ключовият фактор зад впечатляващата издръжливост на батерията се оказват редовните софтуерни актуализации. По време на четиригодишния тестов период, Volkswagen е предоставял актуализации на софтуера, които ефективно са компенсирали естествената деградация на батерията. Това подчертава нарастващата роля на софтуерните решения в оптимизирането на производителността и живота на компонентите в съвременните електрически автомобили. Производителите вече не разчитат само на хардуерни подобрения, а активно използват софтуер, за да поддържат и дори подобряват състоянието на батерията през целия жизнен цикъл на превозното средство.
Този резултат е от изключителна важност за пазара на електрически превозни средства. Той директно адресира едно от най-големите притеснения на потребителите – колко бързо ще се влоши капацитетът на батерията и как това ще се отрази на пробега и остатъчната стойност на автомобила. Данните от проучването показват, че с правилното управление и оптимизация, батериите в електрическите автомобили могат да запазят значителна част от капацитета си дори след продължителна употреба, което прави инвестицията в тях по-сигурна и дългосрочна.
Успехът на Volkswagen ID.3 в това проучване може да послужи като модел за други производители на електрически автомобили. Той демонстрира потенциала на интегрираните софтуерни решения за удължаване на живота на батериите и подобряване на цялостното потребителско изживяване. Това не само ще доведе до по-голямо доверие в електрическите превозни средства, но и ще ускори прехода към устойчив транспорт, като направи електромобилите по-привлекателни и практични за масовия потребител.
В крайна сметка, историята на Volkswagen ID.3 е повече от просто добра новина за един модел. Тя е доказателство за бързия напредък в технологиите за електрически превозни средства и подчертава как иновациите в софтуера могат да играят решаваща роля в преодоляването на предизвикателствата, свързани с дълготрайността на батериите. Този "трик" със софтуера променя представите за живота на електрическите автомобили и дава увереност за тяхното бъдеще на пътя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ха.
Коментиран от #6, #16
12:43 20.07.2025
2 Име
13:11 20.07.2025
3 Коментиращ
- Нито са еко - за производството на 1 батерия се прехвърлят десетки тонове земна маса от тежка минна техника на дизел (едва 5% от тях се рециклират)! След това ги зареждат от ток, чийто основен източник на генериране са изкопаемите горива и главно въглищата! Една съвременна ел прпгнда харчи около 8-12кг въглища на 100км!
- Нито са надеждни - често имат най-различни проблеми, а понякога се и самозапалват (затова не се допускат в подземни гаражи). Освен това капацитета им пада с няколко десетки процента през зимата, когато трябва и да се отоплявате, което води до намален пробег!
- Нито имат втора употреба - когато батерията ви преполови капацитета си (дори да работи все още), няма човек който да ви го купи такъв автомобил, щото нова батерия е почти колкото изцяло нов автомобил!
- Нито наличната електроенергия в световен мащаб е достатъчна да захрани нуждите на бизнеса и на домакинствата, плюс съвременните електрички!
Тока и сега е кът, а ако въведат тая ел глупост, тогава няма да имате ток и за за си заредите телефона!
Когато рибата е в морето, а те (съсипниците на света) са сложили тигана, олиото и брашното, но ви липсва рибата, тогава ви слагат някаква фалшива имитация, която не е полезна нито за вас, нито за хората около вас!!!
Коментиран от #4, #39, #63
13:17 20.07.2025
4 Коментатор
До коментар #3 от "Коментиращ":
🚗 1. За живота на един бензинов автомобил (250 000 км):✅ Изгаря 243 барела петрол.
🛢️ При конвенционален добив (Саудитска Арабия, Ирак и др.):
→ 0.1–0.2 тона почва на барел → общо 24–50 тона земна маса.
🛢️ При нефтени пясъци (Канада, Венецуела):
→ 2 тона земна маса на барел → общо 486 тона почва.
(само за да добием петрола – не броим рафиниране и транспорт!)
---
🔋 2. LFP батерия (60 kWh) – достатъчна за същия пробег:
→ 3.5–5 тона премествана земна маса (литий, желязо, фосфор, графит)
✅ Без кобалт и никел
✅ Без рисковани региони
✅ Добив само веднъж, не всеки ден
✅ Рециклируема
✅ Част от лития може да се добива от солници – без копаене
Коментиран от #7, #13
13:23 20.07.2025
5 Коментатор
Земна маса за 250 000 км
Конвенц. петрол 24–50 тона
Нефтени пясъци 486 тона
LFP батерия 3.5–5 тона (еднократно)
🔥 Истинският въпрос:
Кое е по-устойчиво – гориво, което гориш всеки ден и изчезва, или батерия, която зареждаш и ползваш хиляди пъти, а след това можеш да рециклираш без да копаеш отново?
Изборът не е идеален – но е очевиден
Коментиран от #8
13:24 20.07.2025
6 Ха-ха-ха
До коментар #1 от "Ха.":
Голям си оптимист! Какви 10 години за една батерия? Батерия се сменя на максимум 3-4 години. За 10 години ще са сменени поне три батерии. Няма батерия която да издържи 10 години без да бъде сменена. Тези статии ги пишат за да лъжат необразованите хора които не могат да мислят с главите си.Интелигентен човек не може да бъде излъган с такава статия. Отдалече личи, че е фалшива новина, платена от Путин.
13:26 20.07.2025
7 Коментиращ
До коментар #4 от "Коментатор":
Кви пясъци, кви 5 лв бе пич???Петрола в световен мащаб се добива чрез помпи!!!
Докато за добив на елементи за една автомобилна батерия е нужно да прехвъиш дори стотици тонове земна маса:
"The amount of earth moved to produce one electric vehicle battery is substantial, ranging from 90 to 680 tonnes."
Кви солници, кви пясъци те гонят???
И не, батериите НЕ се рециклират, щото не им е икономически изгодно! Което потвърждава, че тая ел глупост е само за шарани!!!
Говориш за транспортирането на горивата?!
А за транспортирането на рудата до заводите за батерии ще кажеш ли нещо?! Колко нафта изгарят камионите докато да захранят завода с ресурси?!
Като лъжете, поне го правете за себе си, не лъжете публично, че някой може и да ви се върже!
Коментиран от #11
13:32 20.07.2025
8 Коментиращ
До коментар #5 от "Коментатор":
Там е работата, че реално НИЩО НЕ РЕЦИКЛИРАШ!!!И коя част от дизела необходим ти за да направиш въпросните батерии, не ти стана ясна?!
Изчислено е и публично налично като информация, че една съвременна електричка е замърсила атмосферата колкото 200000 км пробег на конвенционален автомобил! Което значи, че ти още като си купиш ел глупостта и вече си мн навътре в замърсяването на планетата!!!
Коментиран от #20, #21
13:37 20.07.2025
9 много страно а?
13:44 20.07.2025
10 Хсйдйфхф
13:49 20.07.2025
11 Субар
До коментар #7 от "Коментиращ":
Правилни са ти въпросите, но в Канада наистина добиват петрола от пясък, примесен с нефт.Излиза по-скъпо, но явно имат някаква печалба .
Коментиран от #14
13:51 20.07.2025
12 Ел. миксер...
13:51 20.07.2025
13 Име
До коментар #4 от "Коментатор":
Рециклируема? Процес който е изключително скъп и нерентабилен поради тази причина! За добива не ми се коментира дори! Районите са отровени при добив на литий, коналт и т.н.Коментиран от #18
13:53 20.07.2025
14 Коментиращ
До коментар #11 от "Субар":
Разбирам, че може да има различни методи за добив, но тогава по-важния въпрос е: Дали би им било рентабилно?Също като въпроса:
Могат ли да се рециклират съвременните ел автомобилни батерии?
Отговор: ДА
Въпрос:
А рециклират ли се реално?
Отговор:
Едва 5% в световен мащаб.
Въпрос:
Защо процентът е толкова нисък?
Отговор:
Щото на световната мафия налагаща т.нар. трендове НЕ ИМ Е ИЗГОДНО!
Е тогава за каква екология говорим?!
Екологията идва и от дълготрайната и безпроблемна експлоатация на съответното превозно средство.
Колкото по-дълго го ползвате (без сериозни повреди и инвестиции) толкова по-екологично е то, защото няма нужда от производство на части или купуване на нов, с което ще замърси повече!
Да но надеждност и дълготрайност, са думи които бодат очите на световната мафия от дълбоката държава! Те казват, ако това тримесечие нямате ръст на печалбите, значи вървите към фалит?!
А възможно ли е да има безкрайна печалба на планета с ограничени ресурси???
Следователно световната мафия, която стартира войни и вируси, задължително трябва да бъде опандизена до най-малкото разклонение!
Инак нищо добро не чака човечеството!!!
14:02 20.07.2025
15 Гост
Коментиран от #17
14:41 20.07.2025
16 Обаче
До коментар #1 от "Ха.":
след десет години - я камилата, я камиларя... няма такава уж "вечна" акумулаторна батерия. Производството и утилизирането на батериите силно влошават бодряшките зелени заклинания за зелен транспорт.14:56 20.07.2025
17 хе хе
До коментар #15 от "Гост":
Гадно ти е с кюмбето, а?Коментиран от #26
15:14 20.07.2025
18 поредната лъжа
До коментар #13 от "Име":
LIFEPO4 батериите се рециклират на 95 %. На колко се рециклира дизела ти безвреден?Коментиран от #28
15:16 20.07.2025
19 Силно вярващ на лъжи
Може ли да ми дадеш тази публична информация, която очевидно не е лесно достъпна, за да ме излъжат защото много обичам да ме лъжат и да вярвам?
Благодаря предварително.
Очевидно ще трябва да си я разменяме между хората които обичаме да ни лъжат, че другите говорят за 20-30 000 км, ама това хич не ми харесва. Даже ако намериш че електромобилите никога не стават по-чисти за живота си ще съм Ти още по-благодарен, защото такава информация ще ми харесва още повече и ще вярвам. .
15:31 20.07.2025
20 Силно вярващ на лъжи
До коментар #8 от "Коментиращ":
Само да си посмял да дадеш тази информацияЕксперти посочиха най-чистия транспорт
Разликата между електромобилите и останалите задвижвания става все по-голям
14.07.2025
Последният доклад на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) за юли 2025 година, посочи кой вид транспорт е по-малко вреден за климата. Учените от неправителствената организация са изчислили общия въглероден отпечатък на автомобилите - от производството и употребата до изхвърлянето, съответно бракуването им. И посочиха категоричен победител.
Това са електрическите автомобили. Средностатистическият електрически SUV, включен в стандартна европейска електрическа мрежа, отделя около 63 г CO2 на 1 километър. За сравнение, резултатът на бензинов автомобил е 235 г CO2/км.
Дори като се вземе предвид по-замърсяващото производство заради батерията на електромобила, разликата изчезва само след 17 000 км шофиране. При използване на чиста енергия, цифрите са дори по-добри – до 52 г/км. А това вече е минус 78% от емисиите в сравнение с автомобил, задвижван с бензин.
В същото време HEV хибридите показват 188 г CO2/км, докато PHEV – 163 г, но само при редовно зареждане. На практика много шофьори не зареждат „плъгините“ и реалното им потребление се оказва три пъти по-високо от посоченото.
Изследването показва, че дизелът и бензинът са почти равни – 234–235 г/км. Автомобили, работещи на газ (CNG) постигат резултат от 203 г, което все още е далеч от „зелените“ стандарти.
Коментиран от #23
15:38 20.07.2025
21 Силно вярващ на лъжи
До коментар #8 от "Коментиращ":
Средностатистическият електрически SUV, включен в стандартна европейска електрическа мрежа, отделя около 63 г CO2 на 1 километър. За сравнение, резултатът на бензинов автомобил е 235 г CO2/км.Дори като се вземе предвид по-замърсяващото производство заради батерията на електромобила, разликата изчезва само след 17 000 км шофиране. При използване на чиста енергия, цифрите са дори по-добри – до 52 г/км. А това вече е минус 78% от емисиите в сравнение с автомобил, задвижван с бензин.
В същото време HEV хибридите показват 188 г CO2/км, докато PHEV – 163 г, но само при редовно зареждане. На практика много шофьори не зареждат „плъгините“ и реалното им потребление се оказва три пъти по-високо от посоченото.
Изследването показва, че дизелът и бензинът са почти равни – 234–235 г/км. Автомобили, работещи на газ (CNG) постигат резултат от 203 г, което все още е далеч от „зелените“ стандарти.
Прогнозата на Международния съвет за чист транспорт е, че до края на 2025 дялът на „зелената“ енергия в Европа ще достигне 56%, а до 2045 – до 86%. В същото време експлоатационният живот на съвременните батерии е до 2 милиона км.
Коментиран от #25
15:41 20.07.2025
22 мямяо
15:57 20.07.2025
23 Коментиращ
До коментар #20 от "Силно вярващ на лъжи":
Кой съвет, тоя дето е съставен от членове на дълбоката държава ли?!Естествено, че въпросният съвет ще ти каже каквото е необходимо за да се презапасиш със съвременни електрички! Друг е въпросът какво ще правиш после с тях?!
Помните ли големите снежни бури в щатите?!
Помните ли какво стана с ел автомобилите заседнали по заснежените магистрали?!
Колкото до екологията!
Значи от една страна имаш транспорт, който захранваш директно с изкопаеми горива, а от друга имаш транспорт който захранваш от същите изкопаеми горива, НО първо вземаш част от тях и захранваш тежката минна дизелова техника, която копа руда, дето после се транспортира към заводите, където се сортира, претопява прави на слитъци, от които се произвеждат крайните автомобилни батерии, които после зареждаш с ток произведен от същите изкопаеми горива (щото веи са нищожен %), ТА КОЙ ВАРИАНТ СПОРЕД ТЕБ Е ПО-ЕКОЛОГИЧНИЯ!
Друг е въпросът, че никой учен НЕ е доказал връзката между СО2 и глобалното затопляне!
Нещо повече, излязоха други учени, които заявиха, че са открили почвени слоеве, както с големи количества СО2 през ледникови периоди, така и с малки количества СО2!
Това показва единствено инструментът за контрол от дълбоката държава над масите!
16:12 20.07.2025
24 Фактите
А съвременните балъци, не знам поради какви причини, но са доооста по-обли парчета от хората преди едни 30-50 години и вярват в какво ли не.
Това да вярваш, че един мармот завива шоколади в едно Посолство и то в златен станиол, вече се приема за даденост и нормалност, както ни налагат сбърканяците като нормални...
16:21 20.07.2025
25 Коментиращ
До коментар #21 от "Силно вярващ на лъжи":
Сериозно ли мислиш, че СО2 е основният замърсител на човечеството???И ако да, на каква база са ти аргументите???
На платените мисирки и техните удобни гости (всичколози) по овладените медии ли?!
Чувал ли си за вулканични изригвания?!
Ако да, кажи какво количество СО2 се отделя при тях?!
Ако си стигнал до конкретно число, вероятно вече ти се струва, че планетата ни отдавна трябва да се е изпекла??? Нали?!
А вместо това следват циклично - ледников период, а после затопляне?!
Що ли?!
Дали заради пръдните на динозаврите?
Или заради циклите на слънчевата активност?!
Ще кажеш сега:
"Да ,ама вулканът като изригне, пепелта му закрива слънчевите лъчи и това води до охлаждане на планетата, а когато човечеството ползва изкопаеми горива, слънцето продължава да грее"?!
И аз ще ти отговоря по следния начин:
Ако планетата ни е способна да се охлади, след като е била буквално парче лава в космоса, или пък след удар от метеорит, тогава какъв е шансът човешката дейност да затопля Земята необратимо (освен ако не използва масово ядрено оръжие /да пази Господ/???
Следователно опорките на новите диктатори за СО2 излиза, че са предвидени единствено за контрол над масите!
Други въпроси:
Някой давал ли ти е отчет, за какво се ползват акцизите от горивата и данъците за емисии?
Колко океана почистиха досега от пластмаса?
Не обясняваха ли колко модерни са опаковките за еднократна употреба от пластмаса?
Не ни ли уверяваха, че ще ги рециклрат?!
Е, какво с
16:39 20.07.2025
26 Коментиращ
До коментар #17 от "хе хе":
Кое кюмбе визираш?!За тесла модел у официално в мрежата дава, че харчи между 8-12кг въглища на 100км?!
Тъй, че я пак посочи кое кюмбе визираш?!
Коментиран от #29, #64
16:43 20.07.2025
27 Гост
Коментиран от #45
17:06 20.07.2025
28 Коментиращ
До коментар #18 от "поредната лъжа":
Да, наистина пишете поредната лъжа!Явно такива като Вас се издържате с писане на лъжи?!
Ето я и истината:
1. Батериите на съвременните електрички НЕ са lifepo!
2. Ето колко % от въпросите съвременни батерии от електрички се рециклират:
"While a high percentage of lead-acid batteries (like those in traditional cars) are recycled (around 99%), the recycling rate for lithium-ion batteries, commonly used in electric vehicles, is significantly lower, with estimates ranging from 5% to 10%. This lower rate is partly due to the complexities and costs associated with recycling lithium-ion batteries. "
Запомнете, че когато лъжете народа си, винаги има шанс някой да ви разкрие!
Все пак не е нормално да разпространявате нещо, което дори децата разбраха, че е поредната схема (както бяха пластмасите за еднократна употреба), от която отново някой ще забогатее много, за сметка на природата и на джобовете на обикновените хора!
Коментиран от #30, #32
17:06 20.07.2025
29 аха
До коментар #26 от "Коментиращ":
Официално дават че СПЕСТЯВА тия въглища и ползва ток.Елементарни манипулации мъник.
Коментиран от #38
17:16 20.07.2025
30 аха
До коментар #28 от "Коментиращ":
Данни от преди 6 години, а те стоят технологиите на едно мястоКоментиран от #33
17:18 20.07.2025
31 Гост
Коментиран от #34
17:18 20.07.2025
32 Коментиращ
До коментар #28 от "Коментиращ":
Корекция на твърдението ми по т.1:Съвременните батерии за ел автомобили представлява микс от 2 основни технологии:
- Lithium Nickel Manganese Cobalt Oxide (NMC) - заемат около 60% от пазарния дял за автомобилни батерии!
- Lithium Iron Phosphate (LFP) - заемат около 30% от пазара!
LFP имат много предимства, напр. като надеждност, дълготрайност, НО имат и значителен голям недостатък - енергийната им плътност е по-малка от предния тип! Което значи, че пробегът с тия батерии намаля, освен ако не поставят по-голямо количество батерии, което води до маса на компактни седани съпоставима с товарни бусове и SUVта?!
17:20 20.07.2025
33 Коментиращ
До коментар #30 от "аха":
Айде представи ни ги новите данни?!Давай да те видим?!
Или ти плащат за брой лъжи, а не за брой убедени читатели?!
Коментиран от #44
17:21 20.07.2025
34 Елементарна математика
До коментар #31 от "Гост":
Само за 50 години човечеството е увеличило парниковият ефект на въглеродния диоксид с 25%, А на тебе ти се струва малко? Проблемът не е възникнал само защото планетата земя има огромен топлинен капацитет и е трудно да се затопли бързо, но е въпрос на време това да се случи.И проблемът не е само средната температура, а температурните аномалии, които ще съпътстват процеса - огромни температурни разлики - както към много студено така и към много горещо, въпреки че средната температура ще е относително постоянна.
Това е като да имаш средна заплата 500 000 лв за 10 години - една година 150 000 три години на заеми, след това пак 150 000 и пак три години заеми - влакчето на ужасите
Коментиран от #35, #41, #46
17:26 20.07.2025
35 Гост
До коментар #34 от "Елементарна математика":
Прочети пак 27 още веднъж че нещо Теслю митичен стопляш бавно като албански реотан.17:33 20.07.2025
36 Гост
17:36 20.07.2025
37 Гост
Коментиран от #42
17:40 20.07.2025
38 Коментиращ
До коментар #29 от "аха":
Официално дава, че лъжеш и то доста очевидно!Ето и фактите за които говоря:
"Coal is the single largest fuel source, contributing 35% of global electricity generation. For a Tesla Model Y All-Wheel Drive, consuming 15.3 kWh/100km, and considering coals share in the global electricity mix, the equivalent coal consumption for 100km is approximately 7.2 kg. "
Чудя се, как така едни хора ни тръбят разни работи по форуми и медии ежедневно, а не са си направили труда за някакво поне елементарно усилие, с което да подкрепят твърденията си?!
Отговорът е доста близо до ума:
Плаща им се за да лъжат народа си!!!
17:49 20.07.2025
39 Баварец
До коментар #3 от "Коментиращ":
А, защо ги коментираш тогава? Подмини…..или, “гроздето кисело”, а?Коментиран от #40
17:52 20.07.2025
40 Коментиращ
До коментар #39 от "Баварец":
Щото когато една селскостопанска единица каже на друга:- "бягай от там, карат те към кланицата!
, а тя ти отговори:
- "А защо я коментираш тогава, гроздето е кисело, а?
Можеш единствено да се опиташ да й кажеш истината, и да се надяваш покрай сухото да не изгори и мокрото, както стана при кромид "еуфорията" (кланицата)!
18:01 20.07.2025
41 Хаха
До коментар #34 от "Елементарна математика":
За бебето ли се притесняваш тротинетка?18:25 20.07.2025
42 Да но
До коментар #37 от "Гост":
0.04 и основен причинител на парниковият ефект18:45 20.07.2025
43 Юрий Гагарин
Тогава ще ви видя с тези тостери.
Затова аз ще си карам TDI -то - на мен си ми харчи 6 л на 100.
08:41 21.07.2025
44 искаш получаваш
До коментар #33 от "Коментиращ":
стига да не го изтрият - ще го прочетеш... ще натиснеш удивителната и ще го изтрият, но това няма значение. Важното е че си го прочел."Canadian Renewable Energy Association"
гоогле "Lithium-ion batteries are 95% recyclable. Approximately 95 percent of a lithium-ion battery can be recycled into"
Коментиран от #48
10:00 21.07.2025
45 глупости на търкалета
До коментар #27 от "Гост":
това са годишните изменения. Не е важно само колко енергия получава, а и колко отдаваш. А когато има повече СО2 в атмосферата задържаш повече енергия. От там на нататък можеш да се сетиш сам.... ако ти изнася. Или да търсиш под вола теле... както ти е угодно.Коментиран от #47
10:03 21.07.2025
46 Хаха
До коментар #34 от "Елементарна математика":
Увеличение 0,01% на въглеродния двуокис довело до парников ефект.Тротинети разпространява зелени либерални опорки.Коментиран от #49, #50
10:17 21.07.2025
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Коментиращ
До коментар #44 от "искаш получаваш":
Това дето си постнал е теоретично, че въпросните батерии са рециклируеми!ВЪПРОСЪТ Е: В ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ КОЛКО % СЕ РЕЦИКЛИРАТ КЪМ ДНЕШНА ДАТА???
ОТГОВОР ЕДВА ОКОЛО 5% В СВЕТОВЕН МАЩАБ!
Коментиран от #51
10:26 21.07.2025
49 не точно
До коментар #46 от "Хаха":
лъжеш от незнание. простено ти еУвеличение от 300ppm на 380ppm колко 0.01% ли е според тебе?!
Не ти трябва 80% CO2 да умреш. 4% ти стига да пукнеш за секунди, 1% за да имаш удвоен сърдечен ритъм. 0.1 да получиш хронични заболявания (колкото беше в някой градове преди години в Китай - ако се сещаш за какво ставаше дума и що "глупавия" китаец мина на "тостери" и сега се вижда в Шанхай на повече от 50 метра)
Коментиран от #54
10:36 21.07.2025
50 аха
До коментар #46 от "Хаха":
лъжеш от незнание. простено ти е.Увеличение от 300ppm на 380ppm колко 0.01% ли е според тебе?!
Не ти трябва 80% CO2 да умреш. 4% ти стига да умреш за секунди, 1% за да имаш удвоен сърдечен ритъм. 0.1 да получиш хронични заболявания (колкото беше в някой градове преди години в Китай - ако се сещаш за какво ставаше дума и що "глупавия" китаец мина на "тостери" и сега се вижда в Шанхай на повече от 50 метра)
Коментиран от #53
10:37 21.07.2025
51 искаш получаваш
До коментар #48 от "Коментиращ":
това което постанах ако го беше прочел цялото, а не само написаното от мене - е това което Канадска компания прави към ДНЕШНА ДАТА. И топва ти казах в предния пост иронично 30.Та така и не дойде да ме покараш на душпегубката ти(научи ли значението на думата дето тати ти беше казал навремето и е ползва за електрички). Нали предложи да ми покажеш?!
И не си мисли че в СВЕТОВЕН МАЩАБ е голяма площ. 90% са Европа, Китай, САЩ. А не Занзибар, Еритрея и т.н.
За сега е централизиран СВЕТОВНИЯ МАЩАБ и то в най-развитите страни. Така, че всичко си отива по местата.
10:44 21.07.2025
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Гост
До коментар #50 от "аха":
Щом толкова те е страх,сложи си противогаз,тъкмо ще изглеждаш по красив.Вероятността да се отровиш от цигарите е много по голяма.11:04 21.07.2025
54 Гост
До коментар #49 от "не точно":
Кое число е по голямо електричко математичко, 0,1 или 0,01? Фотосинтезата не е спряла, затова увеличението е само 0,01% за 50 години.11:07 21.07.2025
55 не точно
Фотосинтезата не е спряла.. просто е намалена. А като молекулярен биолог - мога доста да ти говоря връзката на за фотосинтеза, с температура, с ниво на кислород в океаните, и т.н.
За 50 години се е увеличил КАКТО НАПИСАХ И ДАДОХ СНИМКА ЗА ДОКАЗАТЕЛСТВО от 310 на 380 ppm. ако това за тебе са 0.01%... ок... математиквениче.
12:46 21.07.2025
56 Незнайко
Коментиран от #58
12:53 21.07.2025
57 Ник
Коментиран от #59
12:54 21.07.2025
58 който търси - намира за 30 сек
До коментар #56 от "Незнайко":
Ето и статията в оригинал в сайта на ADAC17.05.2025 Dauertest: 160.000 km im VW ID.3 – hält der Akku?
12:58 21.07.2025
59 Верно ли
До коментар #57 от "Ник":
Дай да го прочетем това къде го пише. Или сега си го натъкмиКоментиран от #60
13:00 21.07.2025
60 Ник
До коментар #59 от "Верно ли":
Нищо не съм натъкмявал. Ако сте достатъчно на ти с Google и английския,ще намерите достатъчно статии където представители на VW, някои китайски производители също са потвърждавали, че имат запас, който освобождават в бъдеще. Много лесно можете да проверите казаното от мен, но като голямата маса хора чакате на готово. Да не говоря колко видеа има в YouTube, където на живи данни се вижда, че не се използва пълния капацитет на батерията.Коментиран от #62
13:27 21.07.2025
61 Дизел маняк
13:44 21.07.2025
62 Верно ли
До коментар #60 от "Ник":
знам. дай цитат. не гоня Михаля. Виж долу съм дал цитати на английски без проблеми.Ама знам, че няма да дадеш. Защото няма как да се намери нещо което го няма.
Даваш цитат. слагам го в гооглето и чета и се извинявам - без анонимни блогъри обаче.
13:44 21.07.2025
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Кое
До коментар #26 от "Коментиращ":
Теслата върви на 100% чисти електрони01:30 04.08.2025