Volkswagen ID.3 губи едва 13 км от автономния си пробег след 160 000 км благодарение на "един трик"

20 Юли, 2025 12:35 5 431 64

  • живот на батерията-
  • volkswagen

Реален пример за запазване капацитета на батерията на електромобил и след 150 000 километра пробег

Volkswagen ID.3 губи едва 13 км от автономния си пробег след 160 000 км благодарение на "един трик" - 1

В света на електрическите превозни средства, дълготрайността на батерията често е повод за притеснение сред потенциалните купувачи. Въпреки това, едно скорошно проучване, проведено в Германия, предлага обнадеждаващи резултати, които могат да разсеят тези страхове. Четиригодишен Volkswagen ID.3 хечбек, подложен на интензивна експлоатация, е преминал над 160 000 километра, като е изгубил едва 8 мили (около 13 км) от първоначалния си пробег. Този минимален спад е значително по-малък от общоприетите очаквания за деградация на батерията с течение на времето.

Ключовият фактор зад впечатляващата издръжливост на батерията се оказват редовните софтуерни актуализации. По време на четиригодишния тестов период, Volkswagen е предоставял актуализации на софтуера, които ефективно са компенсирали естествената деградация на батерията. Това подчертава нарастващата роля на софтуерните решения в оптимизирането на производителността и живота на компонентите в съвременните електрически автомобили. Производителите вече не разчитат само на хардуерни подобрения, а активно използват софтуер, за да поддържат и дори подобряват състоянието на батерията през целия жизнен цикъл на превозното средство.

Този резултат е от изключителна важност за пазара на електрически превозни средства. Той директно адресира едно от най-големите притеснения на потребителите – колко бързо ще се влоши капацитетът на батерията и как това ще се отрази на пробега и остатъчната стойност на автомобила. Данните от проучването показват, че с правилното управление и оптимизация, батериите в електрическите автомобили могат да запазят значителна част от капацитета си дори след продължителна употреба, което прави инвестицията в тях по-сигурна и дългосрочна.

Успехът на Volkswagen ID.3 в това проучване може да послужи като модел за други производители на електрически автомобили. Той демонстрира потенциала на интегрираните софтуерни решения за удължаване на живота на батериите и подобряване на цялостното потребителско изживяване. Това не само ще доведе до по-голямо доверие в електрическите превозни средства, но и ще ускори прехода към устойчив транспорт, като направи електромобилите по-привлекателни и практични за масовия потребител.

В крайна сметка, историята на Volkswagen ID.3 е повече от просто добра новина за един модел. Тя е доказателство за бързия напредък в технологиите за електрически превозни средства и подчертава как иновациите в софтуера могат да играят решаваща роля в преодоляването на предизвикателствата, свързани с дълготрайността на батериите. Този "трик" със софтуера променя представите за живота на електрическите автомобили и дава увереност за тяхното бъдеще на пътя.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ха.

    28 4 Отговор
    Батерията физически си е все толкова износена. Просто софтуера показва по-голямо число. Може в първите версии да са имали по-консервативна прогноза за пробега. По-големият проблем е какво става след 10 години, дори и да е на малко километри.

    Коментиран от #6, #16

  • 2 Име

    37 4 Отговор
    Една лъжа повторена 100 пъти, става "истина"! Деградацията на батериите няма как да бъде забавена!
  • 3 Коментиращ

    27 8 Отговор
    Съвременните електрички са жалка картинка!
    - Нито са еко - за производството на 1 батерия се прехвърлят десетки тонове земна маса от тежка минна техника на дизел (едва 5% от тях се рециклират)! След това ги зареждат от ток, чийто основен източник на генериране са изкопаемите горива и главно въглищата! Една съвременна ел прпгнда харчи около 8-12кг въглища на 100км!

    - Нито са надеждни - често имат най-различни проблеми, а понякога се и самозапалват (затова не се допускат в подземни гаражи). Освен това капацитета им пада с няколко десетки процента през зимата, когато трябва и да се отоплявате, което води до намален пробег!

    - Нито имат втора употреба - когато батерията ви преполови капацитета си (дори да работи все още), няма човек който да ви го купи такъв автомобил, щото нова батерия е почти колкото изцяло нов автомобил!

    - Нито наличната електроенергия в световен мащаб е достатъчна да захрани нуждите на бизнеса и на домакинствата, плюс съвременните електрички!
    Тока и сега е кът, а ако въведат тая ел глупост, тогава няма да имате ток и за за си заредите телефона!

    Когато рибата е в морето, а те (съсипниците на света) са сложили тигана, олиото и брашното, но ви липсва рибата, тогава ви слагат някаква фалшива имитация, която не е полезна нито за вас, нито за хората около вас!!!

    Коментиран от #4, #39, #63

  • 4 Коментатор

    10 19 Отговор

    До коментар #3 от "Коментиращ":

    🚗 1. За живота на един бензинов автомобил (250 000 км):
    ✅ Изгаря 243 барела петрол.
    🛢️ При конвенционален добив (Саудитска Арабия, Ирак и др.):
    → 0.1–0.2 тона почва на барел → общо 24–50 тона земна маса.

    🛢️ При нефтени пясъци (Канада, Венецуела):
    → 2 тона земна маса на барел → общо 486 тона почва.
    (само за да добием петрола – не броим рафиниране и транспорт!)


    ---

    🔋 2. LFP батерия (60 kWh) – достатъчна за същия пробег:
    → 3.5–5 тона премествана земна маса (литий, желязо, фосфор, графит)
    ✅ Без кобалт и никел
    ✅ Без рисковани региони
    ✅ Добив само веднъж, не всеки ден
    ✅ Рециклируема
    ✅ Част от лития може да се добива от солници – без копаене

    Коментиран от #7, #13

  • 5 Коментатор

    7 16 Отговор
    Сравнение:

    Земна маса за 250 000 км

    Конвенц. петрол 24–50 тона
    Нефтени пясъци 486 тона
    LFP батерия 3.5–5 тона (еднократно)

    🔥 Истинският въпрос:
    Кое е по-устойчиво – гориво, което гориш всеки ден и изчезва, или батерия, която зареждаш и ползваш хиляди пъти, а след това можеш да рециклираш без да копаеш отново?

    Изборът не е идеален – но е очевиден

    Коментиран от #8

  • 6 Ха-ха-ха

    19 13 Отговор

    До коментар #1 от "Ха.":

    Голям си оптимист! Какви 10 години за една батерия? Батерия се сменя на максимум 3-4 години. За 10 години ще са сменени поне три батерии. Няма батерия която да издържи 10 години без да бъде сменена. Тези статии ги пишат за да лъжат необразованите хора които не могат да мислят с главите си.

    Интелигентен човек не може да бъде излъган с такава статия. Отдалече личи, че е фалшива новина, платена от Путин.
  • 7 Коментиращ

    23 3 Отговор

    До коментар #4 от "Коментатор":

    Кви пясъци, кви 5 лв бе пич???
    Петрола в световен мащаб се добива чрез помпи!!!
    Докато за добив на елементи за една автомобилна батерия е нужно да прехвъиш дори стотици тонове земна маса:
    "The amount of earth moved to produce one electric vehicle battery is substantial, ranging from 90 to 680 tonnes."

    Кви солници, кви пясъци те гонят???
    И не, батериите НЕ се рециклират, щото не им е икономически изгодно! Което потвърждава, че тая ел глупост е само за шарани!!!
    Говориш за транспортирането на горивата?!
    А за транспортирането на рудата до заводите за батерии ще кажеш ли нещо?! Колко нафта изгарят камионите докато да захранят завода с ресурси?!
    Като лъжете, поне го правете за себе си, не лъжете публично, че някой може и да ви се върже!

    Коментиран от #11

  • 8 Коментиращ

    15 3 Отговор

    До коментар #5 от "Коментатор":

    Там е работата, че реално НИЩО НЕ РЕЦИКЛИРАШ!!!
    И коя част от дизела необходим ти за да направиш въпросните батерии, не ти стана ясна?!

    Изчислено е и публично налично като информация, че една съвременна електричка е замърсила атмосферата колкото 200000 км пробег на конвенционален автомобил! Което значи, че ти още като си купиш ел глупостта и вече си мн навътре в замърсяването на планетата!!!

    Коментиран от #20, #21

  • 9 много страно а?

    16 6 Отговор
    kak пъй на една кола батеията държи 10 години а на никой телефон не може повече от 4 години?
  • 10 Хсйдйфхф

    10 1 Отговор
    Въх, как тъй са пропуснали да намесят ИИ в цялата тази приказка от 1001 нощ? Сигурно си го пазят за бръщолевиците за догодина.
  • 11 Субар

    7 3 Отговор

    До коментар #7 от "Коментиращ":

    Правилни са ти въпросите, но в Канада наистина добиват петрола от пясък, примесен с нефт.
    Излиза по-скъпо, но явно имат някаква печалба .

    Коментиран от #14

  • 12 Ел. миксер...

    7 2 Отговор
    ...с реален гаранционен и експлоатационен срокове само до максимум пет години макс не желая, дотогава само фербренър! Докато не си оправите технология и пуснете афтърмаркет с гаранция на закупената батерия в тежки зимни условия за още поне 15 години, като нормална кола и загуба на КПД на батерията в тежки зимни условия до максимум 10%, не благодаря, следващаат!
  • 13 Име

    11 1 Отговор

    До коментар #4 от "Коментатор":

    Рециклируема? Процес който е изключително скъп и нерентабилен поради тази причина! За добива не ми се коментира дори! Районите са отровени при добив на литий, коналт и т.н.

    Коментиран от #18

  • 14 Коментиращ

    12 1 Отговор

    До коментар #11 от "Субар":

    Разбирам, че може да има различни методи за добив, но тогава по-важния въпрос е: Дали би им било рентабилно?

    Също като въпроса:
    Могат ли да се рециклират съвременните ел автомобилни батерии?
    Отговор: ДА
    Въпрос:
    А рециклират ли се реално?
    Отговор:
    Едва 5% в световен мащаб.
    Въпрос:
    Защо процентът е толкова нисък?
    Отговор:
    Щото на световната мафия налагаща т.нар. трендове НЕ ИМ Е ИЗГОДНО!

    Е тогава за каква екология говорим?!

    Екологията идва и от дълготрайната и безпроблемна експлоатация на съответното превозно средство.
    Колкото по-дълго го ползвате (без сериозни повреди и инвестиции) толкова по-екологично е то, защото няма нужда от производство на части или купуване на нов, с което ще замърси повече!
    Да но надеждност и дълготрайност, са думи които бодат очите на световната мафия от дълбоката държава! Те казват, ако това тримесечие нямате ръст на печалбите, значи вървите към фалит?!
    А възможно ли е да има безкрайна печалба на планета с ограничени ресурси???

    Следователно световната мафия, която стартира войни и вируси, задължително трябва да бъде опандизена до най-малкото разклонение!
    Инак нищо добро не чака човечеството!!!
  • 15 Гост

    12 2 Отговор
    Отдавна не беше се появявала новина,възхваляваща електрокарите.Не върви бизнеса,електричари!

    Коментиран от #17

  • 16 Обаче

    10 2 Отговор

    До коментар #1 от "Ха.":

    след десет години - я камилата, я камиларя... няма такава уж "вечна" акумулаторна батерия. Производството и утилизирането на батериите силно влошават бодряшките зелени заклинания за зелен транспорт.
  • 17 хе хе

    6 10 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Гадно ти е с кюмбето, а?

    Коментиран от #26

  • 18 поредната лъжа

    8 8 Отговор

    До коментар #13 от "Име":

    LIFEPO4 батериите се рециклират на 95 %. На колко се рециклира дизела ти безвреден?

    Коментиран от #28

  • 19 Силно вярващ на лъжи

    2 7 Отговор
    "Изчислено е и публично налично като информация, че една съвременна електричка е замърсила атмосферата колкото 200000 км пробег на конвенционален автомобил!"


    Може ли да ми дадеш тази публична информация, която очевидно не е лесно достъпна, за да ме излъжат защото много обичам да ме лъжат и да вярвам?

    Благодаря предварително.

    Очевидно ще трябва да си я разменяме между хората които обичаме да ни лъжат, че другите говорят за 20-30 000 км, ама това хич не ми харесва. Даже ако намериш че електромобилите никога не стават по-чисти за живота си ще съм Ти още по-благодарен, защото такава информация ще ми харесва още повече и ще вярвам. .
  • 20 Силно вярващ на лъжи

    2 6 Отговор

    До коментар #8 от "Коментиращ":

    Само да си посмял да дадеш тази информация

    Експерти посочиха най-чистия транспорт

    Разликата между електромобилите и останалите задвижвания става все по-голям

    14.07.2025

    Последният доклад на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) за юли 2025 година, посочи кой вид транспорт е по-малко вреден за климата. Учените от неправителствената организация са изчислили общия въглероден отпечатък на автомобилите - от производството и употребата до изхвърлянето, съответно бракуването им. И посочиха категоричен победител.



    Това са електрическите автомобили. Средностатистическият електрически SUV, включен в стандартна европейска електрическа мрежа, отделя около 63 г CO2 на 1 километър. За сравнение, резултатът на бензинов автомобил е 235 г CO2/км.

    Дори като се вземе предвид по-замърсяващото производство заради батерията на електромобила, разликата изчезва само след 17 000 км шофиране. При използване на чиста енергия, цифрите са дори по-добри – до 52 г/км. А това вече е минус 78% от емисиите в сравнение с автомобил, задвижван с бензин.

    В същото време HEV хибридите показват 188 г CO2/км, докато PHEV – 163 г, но само при редовно зареждане. На практика много шофьори не зареждат „плъгините“ и реалното им потребление се оказва три пъти по-високо от посоченото.

    Изследването показва, че дизелът и бензинът са почти равни – 234–235 г/км. Автомобили, работещи на газ (CNG) постигат резултат от 203 г, което все още е далеч от „зелените“ стандарти.

    Коментиран от #23

  • 21 Силно вярващ на лъжи

    0 9 Отговор

    До коментар #8 от "Коментиращ":

    Средностатистическият електрически SUV, включен в стандартна европейска електрическа мрежа, отделя около 63 г CO2 на 1 километър. За сравнение, резултатът на бензинов автомобил е 235 г CO2/км.

    Дори като се вземе предвид по-замърсяващото производство заради батерията на електромобила, разликата изчезва само след 17 000 км шофиране. При използване на чиста енергия, цифрите са дори по-добри – до 52 г/км. А това вече е минус 78% от емисиите в сравнение с автомобил, задвижван с бензин.

    В същото време HEV хибридите показват 188 г CO2/км, докато PHEV – 163 г, но само при редовно зареждане. На практика много шофьори не зареждат „плъгините“ и реалното им потребление се оказва три пъти по-високо от посоченото.

    Изследването показва, че дизелът и бензинът са почти равни – 234–235 г/км. Автомобили, работещи на газ (CNG) постигат резултат от 203 г, което все още е далеч от „зелените“ стандарти.

    Прогнозата на Международния съвет за чист транспорт е, че до края на 2025 дялът на „зелената“ енергия в Европа ще достигне 56%, а до 2045 – до 86%. В същото време експлоатационният живот на съвременните батерии е до 2 милиона км.

    Коментиран от #25

  • 22 мямяо

    9 1 Отговор
    Не разбрах , батерията като е прецакана,софтуера какво прави? Имитира бавно износване ли?
  • 23 Коментиращ

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "Силно вярващ на лъжи":

    Кой съвет, тоя дето е съставен от членове на дълбоката държава ли?!

    Естествено, че въпросният съвет ще ти каже каквото е необходимо за да се презапасиш със съвременни електрички! Друг е въпросът какво ще правиш после с тях?!

    Помните ли големите снежни бури в щатите?!
    Помните ли какво стана с ел автомобилите заседнали по заснежените магистрали?!

    Колкото до екологията!
    Значи от една страна имаш транспорт, който захранваш директно с изкопаеми горива, а от друга имаш транспорт който захранваш от същите изкопаеми горива, НО първо вземаш част от тях и захранваш тежката минна дизелова техника, която копа руда, дето после се транспортира към заводите, където се сортира, претопява прави на слитъци, от които се произвеждат крайните автомобилни батерии, които после зареждаш с ток произведен от същите изкопаеми горива (щото веи са нищожен %), ТА КОЙ ВАРИАНТ СПОРЕД ТЕБ Е ПО-ЕКОЛОГИЧНИЯ!

    Друг е въпросът, че никой учен НЕ е доказал връзката между СО2 и глобалното затопляне!
    Нещо повече, излязоха други учени, които заявиха, че са открили почвени слоеве, както с големи количества СО2 през ледникови периоди, така и с малки количества СО2!

    Това показва единствено инструментът за контрол от дълбоката държава над масите!
  • 24 Фактите

    4 1 Отговор
    Всички тия твърдения, без да коментираме дали са верни, са просто стъпка към това, че за подобни актуализации ще се искат пари.
    А съвременните балъци, не знам поради какви причини, но са доооста по-обли парчета от хората преди едни 30-50 години и вярват в какво ли не.
    Това да вярваш, че един мармот завива шоколади в едно Посолство и то в златен станиол, вече се приема за даденост и нормалност, както ни налагат сбърканяците като нормални...
  • 25 Коментиращ

    10 1 Отговор

    До коментар #21 от "Силно вярващ на лъжи":

    Сериозно ли мислиш, че СО2 е основният замърсител на човечеството???
    И ако да, на каква база са ти аргументите???
    На платените мисирки и техните удобни гости (всичколози) по овладените медии ли?!

    Чувал ли си за вулканични изригвания?!
    Ако да, кажи какво количество СО2 се отделя при тях?!
    Ако си стигнал до конкретно число, вероятно вече ти се струва, че планетата ни отдавна трябва да се е изпекла??? Нали?!
    А вместо това следват циклично - ледников период, а после затопляне?!
    Що ли?!
    Дали заради пръдните на динозаврите?
    Или заради циклите на слънчевата активност?!

    Ще кажеш сега:
    "Да ,ама вулканът като изригне, пепелта му закрива слънчевите лъчи и това води до охлаждане на планетата, а когато човечеството ползва изкопаеми горива, слънцето продължава да грее"?!

    И аз ще ти отговоря по следния начин:
    Ако планетата ни е способна да се охлади, след като е била буквално парче лава в космоса, или пък след удар от метеорит, тогава какъв е шансът човешката дейност да затопля Земята необратимо (освен ако не използва масово ядрено оръжие /да пази Господ/???

    Следователно опорките на новите диктатори за СО2 излиза, че са предвидени единствено за контрол над масите!

    Други въпроси:
    Някой давал ли ти е отчет, за какво се ползват акцизите от горивата и данъците за емисии?
    Колко океана почистиха досега от пластмаса?
    Не обясняваха ли колко модерни са опаковките за еднократна употреба от пластмаса?
    Не ни ли уверяваха, че ще ги рециклрат?!
    Е, какво с
  • 26 Коментиращ

    6 2 Отговор

    До коментар #17 от "хе хе":

    Кое кюмбе визираш?!
    За тесла модел у официално в мрежата дава, че харчи между 8-12кг въглища на 100км?!
    Тъй, че я пак посочи кое кюмбе визираш?!

    Коментиран от #29, #64

  • 27 Гост

    5 2 Отговор
    Затоплянето и охлаждането на Земята зависи единствено от разстоянието до Слънцето и интензивността на слънчевото греене.Разстоянието и интензивността се променят непрекъснато в течение на милиони години.

    Коментиран от #45

  • 28 Коментиращ

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "поредната лъжа":

    Да, наистина пишете поредната лъжа!
    Явно такива като Вас се издържате с писане на лъжи?!

    Ето я и истината:
    1. Батериите на съвременните електрички НЕ са lifepo!
    2. Ето колко % от въпросите съвременни батерии от електрички се рециклират:
    "While a high percentage of lead-acid batteries (like those in traditional cars) are recycled (around 99%), the recycling rate for lithium-ion batteries, commonly used in electric vehicles, is significantly lower, with estimates ranging from 5% to 10%. This lower rate is partly due to the complexities and costs associated with recycling lithium-ion batteries. "

    Запомнете, че когато лъжете народа си, винаги има шанс някой да ви разкрие!
    Все пак не е нормално да разпространявате нещо, което дори децата разбраха, че е поредната схема (както бяха пластмасите за еднократна употреба), от която отново някой ще забогатее много, за сметка на природата и на джобовете на обикновените хора!

    Коментиран от #30, #32

  • 29 аха

    1 5 Отговор

    До коментар #26 от "Коментиращ":

    Официално дават че СПЕСТЯВА тия въглища и ползва ток.
    Елементарни манипулации мъник.

    Коментиран от #38

  • 30 аха

    1 5 Отговор

    До коментар #28 от "Коментиращ":

    Данни от преди 6 години, а те стоят технологиите на едно място

    Коментиран от #33

  • 31 Гост

    7 0 Отговор
    За 50 години въглеродния двуокис се увеличил от 0,03% до "рекордните" 0,04% от състава на атмосферата.При повишаване на температурата и концентрацията на въглеродния двуокис,се ускорява фотосинтезата т.е. Земята е саморегулираща се система.

    Коментиран от #34

  • 32 Коментиращ

    0 3 Отговор

    До коментар #28 от "Коментиращ":

    Корекция на твърдението ми по т.1:

    Съвременните батерии за ел автомобили представлява микс от 2 основни технологии:

    - Lithium Nickel Manganese Cobalt Oxide (NMC) - заемат около 60% от пазарния дял за автомобилни батерии!

    - Lithium Iron Phosphate (LFP) - заемат около 30% от пазара!

    LFP имат много предимства, напр. като надеждност, дълготрайност, НО имат и значителен голям недостатък - енергийната им плътност е по-малка от предния тип! Което значи, че пробегът с тия батерии намаля, освен ако не поставят по-голямо количество батерии, което води до маса на компактни седани съпоставима с товарни бусове и SUVта?!
  • 33 Коментиращ

    2 2 Отговор

    До коментар #30 от "аха":

    Айде представи ни ги новите данни?!
    Давай да те видим?!

    Или ти плащат за брой лъжи, а не за брой убедени читатели?!

    Коментиран от #44

  • 34 Елементарна математика

    2 5 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Само за 50 години човечеството е увеличило парниковият ефект на въглеродния диоксид с 25%, А на тебе ти се струва малко? Проблемът не е възникнал само защото планетата земя има огромен топлинен капацитет и е трудно да се затопли бързо, но е въпрос на време това да се случи.

    И проблемът не е само средната температура, а температурните аномалии, които ще съпътстват процеса - огромни температурни разлики - както към много студено така и към много горещо, въпреки че средната температура ще е относително постоянна.

    Това е като да имаш средна заплата 500 000 лв за 10 години - една година 150 000 три години на заеми, след това пак 150 000 и пак три години заеми - влакчето на ужасите

    Коментиран от #35, #41, #46

  • 35 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #34 от "Елементарна математика":

    Прочети пак 27 още веднъж че нещо Теслю митичен стопляш бавно като албански реотан.
  • 36 Гост

    6 2 Отговор
    Още един въпрос Теслю адреналинката електричка.Къде изчезна Озоновата дупка? Защо внезапно спряха да говорят за нея,както спряха да говорят за Ковид?
  • 37 Гост

    7 2 Отговор
    Кислорода във въздуха е 21%,срещу 0,04% за въглеродния двуокис.По скоро ще се отровиш от цигарите които пушиш, отколкото от увеличения въглероден двуокис,електричко математичко.

    Коментиран от #42

  • 38 Коментиращ

    2 3 Отговор

    До коментар #29 от "аха":

    Официално дава, че лъжеш и то доста очевидно!

    Ето и фактите за които говоря:
    "Coal is the single largest fuel source, contributing 35% of global electricity generation. For a Tesla Model Y All-Wheel Drive, consuming 15.3 kWh/100km, and considering coals share in the global electricity mix, the equivalent coal consumption for 100km is approximately 7.2 kg. "

    Чудя се, как така едни хора ни тръбят разни работи по форуми и медии ежедневно, а не са си направили труда за някакво поне елементарно усилие, с което да подкрепят твърденията си?!

    Отговорът е доста близо до ума:
    Плаща им се за да лъжат народа си!!!
  • 39 Баварец

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Коментиращ":

    А, защо ги коментираш тогава? Подмини…..или, “гроздето кисело”, а?

    Коментиран от #40

  • 40 Коментиращ

    3 2 Отговор

    До коментар #39 от "Баварец":

    Щото когато една селскостопанска единица каже на друга:
    - "бягай от там, карат те към кланицата!
    , а тя ти отговори:
    - "А защо я коментираш тогава, гроздето е кисело, а?

    Можеш единствено да се опиташ да й кажеш истината, и да се надяваш покрай сухото да не изгори и мокрото, както стана при кромид "еуфорията" (кланицата)!
  • 41 Хаха

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "Елементарна математика":

    За бебето ли се притесняваш тротинетка?
  • 42 Да но

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    0.04 и основен причинител на парниковият ефект
  • 43 Юрий Гагарин

    2 2 Отговор
    Като дойде еврото и отидем на свободния пазар на тока, цената му ще стане европейска.
    Тогава ще ви видя с тези тостери.
    Затова аз ще си карам TDI -то - на мен си ми харчи 6 л на 100.
  • 44 искаш получаваш

    2 2 Отговор

    До коментар #33 от "Коментиращ":

    стига да не го изтрият - ще го прочетеш... ще натиснеш удивителната и ще го изтрият, но това няма значение. Важното е че си го прочел.
    "Canadian Renewable Energy Association"
    гоогле "Lithium-ion batteries are 95% recyclable. Approximately 95 percent of a lithium-ion battery can be recycled into"

    Коментиран от #48

  • 45 глупости на търкалета

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    това са годишните изменения. Не е важно само колко енергия получава, а и колко отдаваш. А когато има повече СО2 в атмосферата задържаш повече енергия. От там на нататък можеш да се сетиш сам.... ако ти изнася. Или да търсиш под вола теле... както ти е угодно.

    Коментиран от #47

  • 46 Хаха

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Елементарна математика":

    Увеличение 0,01% на въглеродния двуокис довело до парников ефект.Тротинети разпространява зелени либерални опорки.

    Коментиран от #49, #50

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Коментиращ

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "искаш получаваш":

    Това дето си постнал е теоретично, че въпросните батерии са рециклируеми!
    ВЪПРОСЪТ Е: В ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ КОЛКО % СЕ РЕЦИКЛИРАТ КЪМ ДНЕШНА ДАТА???
    ОТГОВОР ЕДВА ОКОЛО 5% В СВЕТОВЕН МАЩАБ!

    Коментиран от #51

  • 49 не точно

    0 1 Отговор

    До коментар #46 от "Хаха":

    лъжеш от незнание. простено ти е
    Увеличение от 300ppm на 380ppm колко 0.01% ли е според тебе?!
    Не ти трябва 80% CO2 да умреш. 4% ти стига да пукнеш за секунди, 1% за да имаш удвоен сърдечен ритъм. 0.1 да получиш хронични заболявания (колкото беше в някой градове преди години в Китай - ако се сещаш за какво ставаше дума и що "глупавия" китаец мина на "тостери" и сега се вижда в Шанхай на повече от 50 метра)

    Коментиран от #54

  • 50 аха

    0 1 Отговор

    До коментар #46 от "Хаха":

    лъжеш от незнание. простено ти е.
    Увеличение от 300ppm на 380ppm колко 0.01% ли е според тебе?!
    Не ти трябва 80% CO2 да умреш. 4% ти стига да умреш за секунди, 1% за да имаш удвоен сърдечен ритъм. 0.1 да получиш хронични заболявания (колкото беше в някой градове преди години в Китай - ако се сещаш за какво ставаше дума и що "глупавия" китаец мина на "тостери" и сега се вижда в Шанхай на повече от 50 метра)

    Коментиран от #53

  • 51 искаш получаваш

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Коментиращ":

    това което постанах ако го беше прочел цялото, а не само написаното от мене - е това което Канадска компания прави към ДНЕШНА ДАТА. И топва ти казах в предния пост иронично 30.
    Та така и не дойде да ме покараш на душпегубката ти(научи ли значението на думата дето тати ти беше казал навремето и е ползва за електрички). Нали предложи да ми покажеш?!
    И не си мисли че в СВЕТОВЕН МАЩАБ е голяма площ. 90% са Европа, Китай, САЩ. А не Занзибар, Еритрея и т.н.
    За сега е централизиран СВЕТОВНИЯ МАЩАБ и то в най-развитите страни. Така, че всичко си отива по местата.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "аха":

    Щом толкова те е страх,сложи си противогаз,тъкмо ще изглеждаш по красив.Вероятността да се отровиш от цигарите е много по голяма.
  • 54 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "не точно":

    Кое число е по голямо електричко математичко, 0,1 или 0,01? Фотосинтезата не е спряла, затова увеличението е само 0,01% за 50 години.
  • 55 не точно

    1 1 Отговор
    кое число е по-голямо 100 или 1000?
    Фотосинтезата не е спряла.. просто е намалена. А като молекулярен биолог - мога доста да ти говоря връзката на за фотосинтеза, с температура, с ниво на кислород в океаните, и т.н.
    За 50 години се е увеличил КАКТО НАПИСАХ И ДАДОХ СНИМКА ЗА ДОКАЗАТЕЛСТВО от 310 на 380 ppm. ако това за тебе са 0.01%... ок... математиквениче.
  • 56 Незнайко

    0 0 Отговор
    Материала е перфектен пример за словоблудство. Много думи само за съмнително твърдение, липса на всякакъв смисъл. Прилича на, "Една жена каза"

    Коментиран от #58

  • 57 Ник

    2 0 Отговор
    Много производители залагат първоначално по малък капацитет от реалния. Ако батерията е 60 kw, те залагат използваем 90%, а някой път и по-малко. След време с въпросния софтуер освобождават по малко и компенсират деградацията. Но това важи точно за първите 4-5 години. След като деградацията прехвърли 10-12% от първоначалния капацитет след това няма софтуер, които да замаскира намаляването на батерията.

    Коментиран от #59

  • 58 който търси - намира за 30 сек

    0 1 Отговор

    До коментар #56 от "Незнайко":

    Ето и статията в оригинал в сайта на ADAC
    17.05.2025 Dauertest: 160.000 km im VW ID.3 – hält der Akku?
  • 59 Верно ли

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Ник":

    Дай да го прочетем това къде го пише. Или сега си го натъкми

    Коментиран от #60

  • 60 Ник

    1 0 Отговор

    До коментар #59 от "Верно ли":

    Нищо не съм натъкмявал. Ако сте достатъчно на ти с Google и английския,ще намерите достатъчно статии където представители на VW, някои китайски производители също са потвърждавали, че имат запас, който освобождават в бъдеще. Много лесно можете да проверите казаното от мен, но като голямата маса хора чакате на готово. Да не говоря колко видеа има в YouTube, където на живи данни се вижда, че не се използва пълния капацитет на батерията.

    Коментиран от #62

  • 61 Дизел маняк

    1 0 Отговор
    Тия сешоари и миксери нищо не става от Тех!
  • 62 Верно ли

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "Ник":

    знам. дай цитат. не гоня Михаля. Виж долу съм дал цитати на английски без проблеми.
    Ама знам, че няма да дадеш. Защото няма как да се намери нещо което го няма.
    Даваш цитат. слагам го в гооглето и чета и се извинявам - без анонимни блогъри обаче.
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Кое

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Коментиращ":

    Теслата върви на 100% чисти електрони