25 Ноември, 2015 13:17 1 547 3

Китай с интерес в строителството на автомагистрала „Черно море“

  • китай-
  • интерес-
  • строителството-
  • автомагистрала-
  • черно море

Страната проявява интерес и към строителството на тунела под връх Шипка, както и строителството на магистрала Русе-Свиленград, но по нов маршрут, включващ и самия тунел

Китай с интерес в строителството на автомагистрала „Черно море“ - 1
Снимка: МРРБ

Китайски инвеститори проявяват сериозен интерес към изграждането на автомагистрала „Черно море“, строителството на тунела под връх Шипка, както и строителството на магистрала Русе-Свиленград, но по нов маршрут, включващ и самия тунел. Това заяви пред журналисти в Суджоу министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова след сесията „Един пояс, един път“ на Петия икономически форум „Китай и страните от Централна и Източна Европа“. Форумът съпътства срещата на правителствените лидери на Инициативата „16+1“, в която участва и министър-председателят Бойко Борисов.

По време на форума Павлова представи пред потенциални инвеститори проектите за довършване на изграждането на автомагистралния пръстен на България, който обхваща стратегически важна пътна инфраструктура като завършването на автомагистралите „Хемус“, „Черно море“, София –Калотина, София – Видин и Русе- Велико Търново като част от цялостното направление Русе- Свиленград.

Лиляна Павлова заяви, че строителството на магистрали трябва да става като първо условие на принципа на концесия или публично-частно партньорство - без държавна гаранция и без очакване за доплащане при липса или при намален трафик. „Това е категоричната ни позиция. Трябва да се търсят стратегически, взаимноизгодни проекти, но без държавна гаранция и без доплащане“, категорична бе тя. В тази връзка регионалният министър представи модела на тол-система, която се предвижда да бъде внедрена у нас в две категории. Едната тол такса ще бъде само за използване на конкретен пътен участък, а другата включва и цената за откупуване на строителството на участъка при наличие на частен инвеститор.

Конкретната реализация на проектите зависи от инициативата на компаниите, които ще дойдат в България, защото с формирането на партньорства с български компании процедурите отнемат около 2 години.

Лиляна Павлова отбеляза, че България не само подкрепя инициативата „16+1“, в която активно участваме, но и инициативата „ЕС - Китай платформа за свързаност“ и концепцията за „Един пояс, един път“. „Ние ще настояваме България да заеме своето важно място, което има със стратегически географската си локация – на кръстопът между Европа и Азия, през който минават и ще минават важни транспортни коридори между Китай и Европа“, допълни тя.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Vasik Atanasova

    0 0 Отговор
    ОТ КОГА Е ЧАКАМ
  • 2 ххх

    0 0 Отговор
    Русе-Бяла (част от Русе-В. Търново) е път, който е почернил много семейства...
    Само хората, които го пътуват редовно знаят, какво точно имам предвид. За тези които не са наясно: потока ТИР-ове от Турция към Дунав Мост 1 минава от там. Като добавим, че в България няма забрана за движение на тежкотоварните автомобили през уикенда (както е в някои други европейски държави), то представете си колоните от турски, румънски, български и други ТИР-ове, които се нижат в групи. Често претоварени и едвам пъплещи, често опитващи се да се изпреварят едни други, обикновенно шофиращи арогантно спрямо останалите. Пътната настилка се амортизира много бързо и на места вече има само кърпежи и не се вижда какъв е бил асфалта.
    Цели семейства си заминаха, много млади момчета мотористи вече не са сред нас (защото някой отнема предимство или не спазва правилата) и т.н. и т.н.
    Истината е че пътят е тежък защото пътникопотока е голям, а има само една лента (с изключение на места където се качват баири).

    Дано най-сетне се намери решение за да не мрем нелепо и да увеличаваме бройката в черната статистика.
  • 3 Няма желаещи

    0 0 Отговор
    Китайците дали ще издържат на комисионните, които ще им бъдат поискани ?