Китай с интерес в строителството на автомагистрала „Черно море“

Страната проявява интерес и към строителството на тунела под връх Шипка, както и строителството на магистрала Русе-Свиленград, но по нов маршрут, включващ и самия тунел

Публикувана: 25 Ноември, 2015 13:17
3 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1101
Китай с интерес в строителството на автомагистрала „Черно море“
Снимка: МРРБ
ШРИФТ ПЕЧАТ

Китайски инвеститори проявяват сериозен интерес към изграждането на автомагистрала „Черно море“, строителството на тунела под връх Шипка, както и строителството на магистрала Русе-Свиленград, но по нов маршрут, включващ и самия тунел. Това заяви пред журналисти в Суджоу министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова след сесията „Един пояс, един път“ на Петия икономически форум „Китай и страните от Централна и Източна Европа“. Форумът съпътства срещата на правителствените лидери на Инициативата „16+1“, в която участва и министър-председателят Бойко Борисов.

По време на форума Павлова представи пред потенциални инвеститори проектите за довършване на изграждането на автомагистралния пръстен на България, който обхваща стратегически важна пътна инфраструктура като завършването на автомагистралите „Хемус“, „Черно море“, София –Калотина, София – Видин и Русе- Велико Търново като част от цялостното направление Русе- Свиленград.

Лиляна Павлова заяви, че строителството на магистрали трябва да става като първо условие на принципа на концесия или публично-частно партньорство - без държавна гаранция и без очакване за доплащане при липса или при намален трафик. „Това е категоричната ни позиция. Трябва да се търсят стратегически, взаимноизгодни проекти, но без държавна гаранция и без доплащане“, категорична бе тя. В тази връзка регионалният министър представи модела на тол-система, която се предвижда да бъде внедрена у нас в две категории. Едната тол такса ще бъде само за използване на конкретен пътен участък, а другата включва и цената за откупуване на строителството на участъка при наличие на частен инвеститор.

Конкретната реализация на проектите зависи от инициативата на компаниите, които ще дойдат в България, защото с формирането на партньорства с български компании процедурите отнемат около 2 години.

Лиляна Павлова отбеляза, че България не само подкрепя инициативата „16+1“, в която активно участваме, но и инициативата „ЕС - Китай платформа за свързаност“ и концепцията за „Един пояс, един път“. „Ние ще настояваме България да заеме своето важно място, което има със стратегически географската си локация – на кръстопът между Европа и Азия, през който минават и ще минават важни транспортни коридори между Китай и Европа“, допълни тя.

Китай

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Кристина Таскова
Депутатът от "Воля" по повод обсъждането на Бялата книга за бъдещето на Европа в парламента.
Преди да гледаме бъдещето на Европа, преди да гледаме общата картина, нека си видим кусурите вкъщи"

Още бисери