Независимо от санкциите срещу Русия много европейски компании изпращат топмениджърите си на „Путинския“ икономическия форум в Санкт Петербург, който ще се проведе от 16 до 18 юни, пише в. „Билд“. В индустриалните кръгове определят това като „нова нормалност“.
Според вестника, от немския химически концерн BASF ще заминат Харалс Швагер и Марио Мерен, „за да поддържат добрите и многогодишните отношения даже и в тежки времена“. Голямата търговска мрежа Metro ще бъде представлявана от своя шеф Олаф Кох. От Метро заявяват за „Билд“, че се надяват това лято санкциите да бъдат отслабени“. Uniper, дъщерното предприятие на Е.on ще участва във форума с президента си Клаус Шефер, защото „поддържа отношения с Газпром от 40 години“.
Райнер Линднер, директорът за Източна Европа на производителя на автомобилни части Schaeffler, се застъпва за конструктивен диалог. В Daimler пък смятат, че „ориентираните събития към диалог между Изтока и Запада са необходими и целесъобразни“. Daimler, чрез своята руска дъщерна фирма на Mercedes ще осигурят автопарка за форума. От Daimler твърдят за в. Билд, че „наблюдават внимателно актуалното политическо развитие, защото Русия е важен пазар за фирмата“.
Дойче банк пък е партньор на икономическия форум в Санкт Петербург.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ббббббббб
16:47 01.06.2016
2 лудак
17:46 01.06.2016
3 onq s konq
Коментиран от #4, #5
00:58 02.06.2016
4 даммм
До коментар #3 от "onq s konq":
Аууууу Коня-ти ще се изкараш по-умен и от Путин бе--едва ли....11:53 02.06.2016
5 Goro Lafchi
До коментар #3 от "onq s konq":
Лудия Мунчо е израз на чистата и свята българщина. Незрящия полага неимоверни усилия, над човешките възможности, за благото-българското. Да го сравняваш в отрицателно отношение е подигравка с всичко българско. Такива,като тебе продават страната си, народа си, бъдещето. Такива,като тебе не заслужават дори да се намират в положение между земята и подметката ми.Коментиран от #6, #7
13:06 02.06.2016
6 пущиняк
До коментар #5 от "Goro Lafchi":
Точно казано.Жалко че вече нямат нито чест и достойнство,нито съвест и родолюбие.Защо ли ги носи земята Българска........17:48 02.06.2016
7 onq s konq
До коментар #5 от "Goro Lafchi":
Ако продължаваш да я караш със "стралка в червеното",отиваш не за основен ремонт, А ДИРЕКТНО ЗА СКРАБ!Пък какво продавам,какво купувам и какво заслужавам...нали се сещаш че нямаш необходимия капацитет да коментираш?:)Коментиран от #8, #11
17:58 02.06.2016
8 Монго
До коментар #7 от "onq s konq":
Ох, котьоооо, той завалията не знае българското знаме, но се прави на мъШ.20:39 02.06.2016
9 Киро
Тъкмо рекламите по руската телевизия сочат голата истина: страната затъва. Руснаците още търпят, но „бунтът на тенджерите” е неизбежен, защото хладилниците на много от хората отдавна са празни, пише И. Преображенский.
Достатъчно е човек да се разходи по московските улици, за да разбере как икономическата криза е променила Русия. Обикновено се смята, че Москва е отделна губерния, в която животът е много по-добър, отколкото в останалата част от страната. Затова и се твърди, че положението в Москва не е показателно за ситуацията в цяла Русия. Днес това вече не е вярно.
Градът на бедните
Именно градовете с над един милион жители, които са основният мотор на потреблението в руското общество, преживяват икономическия спад най-силно. Ако в страната около 75 процента от хората усещат кризата, то в многомилионните градове, в това число и в столицата, този процент достига до 85 на сто. Москва по традиция винаги е била център на показното потребление. А сега градът преживява свиване на потребителското търсене. Човек може да се убеди в това, ако на уикенда влезе в който и да е търговски център. Само допреди няколко години човек не можеше да си пробие път през обхванатите от шопинг мания московчани и гости на столицата.
Ако се вярва на данните, представени от фондация "Обществено мнение", на 11 процента от руснаците вече не им достигат парите за храна, а други 29 процента не могат да си позволят покупката на нови дрехи. Дори и столичните медии започнаха да признават скока на цените. Нищо чудно, че потокът потребители намалява. През 2015 година в Москва беше поставен рекорд по броя на пустеещите търговски обекти. А 2016 година може да се окаже още по-лоша.
Броят на просяците по улиците на Москва расте
Бие на очи и рязкото нарастване на броя на просяците по московските улици. Точно както в началото на 1990-те години. Край спирките на метрото вече просят не само "професионалистите", които имат негласно споразумение с полицията. Сред стоящите с протегната ръка хора сега се виждат и работници от провинцията, измамени от работодателите си, както и старици на ръба на гладен припадък, които свенливо скланят поглед, когато казват "дайте за хлебец".
Телевизорът като огледало на хладилника
Колкото и да е странно, тези процеси намират известно отражение и в предаванията на руската телевизия, която през последните години беше рупор на властта и се опитваше да докаже, че с икономиката всичко е наред. Макар и телевизията да не казва истината за икономическата криза, тя без да иска демонстрира реалната ситуация. Достатъчно е човек само да превключи телевизора на рекламите, за да забележи разликите.
От ефира изчезнаха рекламните клипове със скъпи автомобили и други стоки за дълготрайна употреба. От телевизионния рекламен пазар на практика изчезнаха и големите международни концерни, произвеждащи сапуни, шампоани и перилни препарати, чиито имена децата в предучилищна възраст знаеха по-добре от имената на своите баби и дядовци. А рекламите, които все още се появяват в ефир, изглеждат толкова евтино, като че ли са снимани от студенти в някой гараж.
Неизказаният страх
През последните две години официалната пропаганда неуморно доказваше на руснаците, че кризата е временно явление. Трябвало само малко да потърпят, да поддържат контрасанкциите, наложени от Русия, да се откажат от някои продукти, да преглътнат намаленията на своите пенсии и тогава победата в борбата срещу Запада щяла да бъде гарантирана. Руските граждани все още вярват на някои митове, тиражирани от телевизията. Те вярват например, че контрасанкциите на Русия са засегнали по-тежко западните страни.
Пак ли иде времето на празните магазини?
Но както и по времето на късния Съветски съюз, официалната пропаганда започва често да се разминава с действителността. И в резултат, хората с оскъдни средства вече не вярват на медиите и губят интереса си към телевизията. Какъв смисъл има да включваш телевизора, след като знаеш, че те лъжат?
Бунтът на празните тенджери
Опасенията за бъдещето стават все по-силни сред хората. Загрижеността от ръста на цените, обедняването и безработицата се доближава до нивото от 2009-2010 година. Засега обаче руснаците все още не са готови да си признаят, че затъват в "нова бедност". Те се опитват да си внушават, че положението ще се стабилизира, както им разказва правителството. Но когато това не стане, тревогата само ще се усили. Ако икономическата ситуация не се подобри, телевизорът няма да може да спре натрупаното недоволство, защото страхът рано или късно ще вземе връх. И тогава ще дойде времето на "бунтът на празните тенджери". Защото хладилниците на много руснаци отдавна вече също са празни.
12:52 03.06.2016
10 Киро
12:53 03.06.2016
11 Goro Lafchi
До коментар #7 от "onq s konq":
Как,как,как си го написал? СКРАБ с Б? Ако си поискал да напишеш метални отпадъци,почти си успял. Пише се СКРАП,моето момче. А какво е скраб, виж в речника,нямам време да обяснявам.14:31 03.06.2016
12 englewfut
21:40 03.07.2018