Имаме богат опит, а и конкуренцията е ожесточена, както никога досега. Така Михаел Вебер, изпълнителен директор на "Капш телематик технолоджис България", която ще изгражда тол-системата, обясни пред "Капитал" факта, че фирмата му е предложила цена от 150 млн. лева, при 200 млн. очаквани от държавата.
Той посочи, че Унгария има най-сходната система с тази, която ще се създаде в България.
"Но основната разлика с всички страни са пътищата. България е единствената страна, в която шофьорите плащат за всички пътища чрез винетката. В другите държави не е така - шофьорът плаща за магистралите.
В България тол-системата ще бъде държавна. В други страни е частна - като в Италия и Испания. Сега например общата европейска система дава възможност да се премине през Австрия, Германия, Испания, Италия, Франция само с едно устройство в камиона. В Унгария например това все още не е приложено. В съседна Румъния засега няма тол-система и не знаем какво решение ще вземат в бъдеще. В другите ви съседи - Гърция, Сърбия и Македония, няма да има технически проблеми. Макар те сега да ползват по-стар модел на плащане, това може би ще се промени след време. В България например дебатът започна преди 8 години. В други страни процесът бе по-дълъг", коментира Вебер.
Той призна, че не е сигурен дали системата ще може да бъде готова до края на следващата година, както иска правителството.
"В България ще разчитаме на местни компании заради техните познания за вътрешната среда. Например ще работим с компанията "Ита"", съобщи Вебер.
По думите му нарушителите по пътищата вече ще бъдат разпознавани по друг начин, не чрез камерите. "Ще се изчислява времето им на пробег от един пункт до друг. И на място ще знаем дали има нарушение. Това се прави в Сърбия. Технически е възможно, но отново е законов въпрос", обясни Вебер.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Go Sho
Коментиран от #3, #4
12:41 22.10.2017
2 гост
12:42 22.10.2017
3 гост
До коментар #1 от "Go Sho":
Не знам какви ги сънуваш , ама да ти каже , че от София до Пловдив ще има поне по една камера на всеки мост и разклон , плюс на всички отбивки и бензиностанции и отбивки , та тая с кафето и по нужда няма да стане12:47 22.10.2017
4 гост
До коментар #1 от "Go Sho":
Явно си мислиш , че това ще са някакви бариери като в Сърбия и Италия , ама си в грешка . Това са просто едни по-специални камерки "нацвъкани" където трябва и свързани директно с данъчните като касовите апарати , влезеш ли в "списъка" , няма изтриване12:53 22.10.2017
5 Иван
13:32 22.10.2017
6 Гого
17:38 22.10.2017
7 Голям прос
17:58 22.10.2017
8 НИКОИ
Коментиран от #9
17:59 22.10.2017
9 гост
До коментар #8 от "НИКОИ":
И Словения и Австрия и Швейцария , където годишната е по евтина от българската , но пък няма месечни и седмични , но на тях не им и трябват , щото 34 евро не ги броят за пари , а и във всичките изброени са плаща само за магистралите , другите са безплатни , както и във Сърбия и Хърватска .Коментиран от #12, #17
18:15 22.10.2017
10 Т.о.ш.и.б.и.я.н
20:31 22.10.2017
11 А в Германия
Коментиран от #16
21:21 22.10.2017
12 глупости
До коментар #9 от "гост":
Как реши, че няма седмични и месечни в Австрия и Словения ? Там има 10 дневни винетки. В Унгария дават само касова бележка, че си платил за винетка. Там няма пунктове с бариери, като в Сърбия и Македония. и се плаща само за магистрали.Коментиран от #15
21:33 22.10.2017
13 Moran
22:10 22.10.2017
14 Emperorex
23:52 22.10.2017
15 гост
До коментар #12 от "глупости":
Прочети пак , пише Швейцария !23:56 22.10.2017
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Трака кисчук
До коментар #9 от "гост":
Австрия не е 34 евро а 90+ годишната отделно има 10 дневни и месечни, ти кажи в Сибир как саКоментиран от #18
17:38 23.10.2017
18 гост
До коментар #17 от "Трака кисчук":
А няма ли да се научите най-после да четете , пише ШВЕЙЦАРИЯ !!!19:16 23.10.2017
19 Стига бе
10:05 24.10.2017