Европейският парламент отхвърли предложението на транспортната си комисия за преговори със страните членки по обявените за компромисни текстове от т. нар. пакет "Мобилност". Така предложенията, внесени от Европейската комисия по инициатива на Франция, влизат за гласуване на следващата парламентарна сесия през юли, съобщи Mediapool.
Един от най-спорните текстове, предизвикал недоволството и на българските превозвачи, е задължението на всеки три седмици шофьорите на камиони да се връщат за едноседмична почивка в страната си. Това на практика ще изхвърли от дългите международни превози фирмите от Източна Европа. Франция пък иска въвеждане на това правило, защото в момента компании от други държави изземат бизнеса на местните превозвачи, тъй като "командироват" шофьори да работят в Западна Европа на по-конкурентни цени.
България иска промяна в предложението на Европейската комисия и на 4 юни в транспортната комисия на Европарламента бяха гласувани уж "компромисни" текстове, които обаче се оказаха не толкова благоприятни за българските превозвачи. Един от тях предвижда не шофьорите, а камионите да се връщат на всеки три седмици в страната, в която са регистрирани, за да бъдат натоварени или разтоварени. България иска това да не важи за международните превози, а само за вътрешните, за да е мярка срещу фирмите "пощенски кутии". Страната настоява и за отпадане на забраната за почивка в кабината, както и за преходен период за въвеждане на правилото за спиране за почивка на сертифицирани паркинги и за въвеждане на "интелигентни тахографи".
Гласуването на 4 юни беше обявено от депутата от ГЕРБ Андрей Новаков за "капитулация на пакета "Макрон". По-късно обаче се оказа, че новите текстове може да се окажат още по - неблагоприятни за превозвачите от Източна Европа. В позиция, изпратена в четвъртък от всички български евродепутати в ЕП, е записано, че исканите от България промени могат да бъдат предложени преди гласуването на текстовете в пленарна зала в началото на юли. От позицията става ясно, че това ще бъде сторено. Вероятността опитът да е успешен обаче изглежда нищожна, тъй като позицията завършва с изречението: "Безпокойствието ни от резултата от днешното (в четвъртък - б. а.) гласуване е свързано с формираното мнозинство в Европейския парламент, което нееднозначно показва съотношението на силите". А при гласуването, при което е отхвърлено искането за даване на мандат за нови преговори със страните членки по променените текстове, е показало голямо мнозинство в полза на предложенията на Франция.
Според френските евродепутати транспортната комисия в ЕП защитава позиции, подкрепящи "нелоялна конкуренция" и социален дъмпинг, които биха довели до влошаване на условията на труд на водачите на камиони. След блокирането на мандата за преговори, френските евродепутати се надяват, че Европарламентът "ще поправи грешката" на следващата пленарна сесия.
Правителствата на България, Полша и Унгария "продават работната си ръка един вид като роби", заяви във вторник Ален Сютур, отговарящ за международните пътни превози във френския синдикат Обща конфедерация на труда - Се Же Те (CGT) пред журналисти в Страсбург. Еврокомисарят по транспорта Виолета Булц междувременно коментира, че въпросът е много чувствителен и много често свързан с политиката, което прави напредъка в преговорите труден. След гласуването на текстовете в ЕП, те ще бъдат отново обсъждани в рамките на т. нар. триалог между Европейската комисия, Европейския съвет и Европейския парламент. Позицията на ЕП ще зависи от гласуването в началото на юли. Очевидно разговорите ще продължат в рамките на австрийското председателство на Съвета на ЕС, а Австрия е противник на т. нар. "социален дъмпинг" и едва ли ще работи за промяна на предложените правила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 синя трева
Коментиран от #19
16:13 15.06.2018
2 СссереМ
16:16 15.06.2018
3 Обратно броене
16:21 15.06.2018
4 Ааааа браво !!!
16:24 15.06.2018
5 много правилно
16:30 15.06.2018
6 Вън цървулите от Европа
16:47 15.06.2018
7 Ха де
17:22 15.06.2018
8 Ynd
Коментиран от #20
17:32 15.06.2018
9 Антон
Според ъях велика , невиждана среща, отлично представяне на банкянския.....
Резултата от нея сега го разбираме - въртят , сучат ама ще сме прецакани отново.
Нямам думи.
Като този съюз е такава велика демокрация пък да се направи вдин референдум дали да сме вътре или да излизаме.
Нешо май го е шубе от резултата от подобен референдум. А не би трябвало да се страхуват защото никой не бяга от хубавото
17:45 15.06.2018
10 Гост2
Малко брутално но е решен- три седмици и на четвъртата вкъщи , изкъпваш се,почиваш,оправяш жената,носиш подаръци на картата...и после наново свеж и починал.
Коментиран от #14, #17
18:06 15.06.2018
11 барбалан
18:20 15.06.2018
12 Словашки тираджия
18:53 15.06.2018
13 мнение
18:57 15.06.2018
14 МНОГО СИ ПРАВ ОБАЧЕ
До коментар #10 от "Гост2":
КЪДЕ Е ОСНОВНИЯ ПРИНЦИП НА ЕС ЗА СВОБОДНО ДВИЖЕНИЕ НА СТОКИ И ТОВАРИ.И ОБЯСНИ МОЛЯ АЗ ЗАЩО НЕ МОГА ДА СИ ПРОДАВАМ ЯГОДИТЕ В ГЪРЦИЯ И МА ГОНЯТ КЪТ ФАШИСТ ГРЪЦКИТЕ ФЕРМЕРИ И ВЛАСТИ А СЪЩЕВРЕМЕННО ТУК И ПОТОПЕНО ОТ ГРЪЦКА СТОКА. ЩО НАШТЕ ВЛАСТИ НЕ ПАЗЯТ НАС КАКТО КОМШИИТЕ..?,,??19:01 15.06.2018
15 Булгар
Другите духаме супата ,дали в ЕС или не все тая !
19:46 15.06.2018
16 Зорлем
20:15 15.06.2018
17 Кооо
До коментар #10 от "Гост2":
Всеки си има мнение,но ти явно не си карал камион на 3/1 седмици ще си починиш супер много няма що 2 дена губиш да път със самолет дори,и ти остават 5 само в Бг.Знам го от личен опит.Относно спането в кабините ако си мислиш че на хотел е хубаво също се лъжеш,пак от личен опит ти казвам нямаш кухня трябва да ядеш нъвън,ще си с някой в стая най-вероятно и ако ти хърка цяла нощ супер.Във Франция на хотелите F1 нямаш даже тоалетна в стаята а е обща навън, а стаята е колкото кабината широка за 2 души.Купони до зори с колеги Румънци Поляци и всяква измет и местните проститутки и наркомани също са в хотела направо супер ще си починешНе трябва да ни задължават къде да спим а по-скоро всеки да има правото да си избира сам.21:42 15.06.2018
18 Пенсионера
22:34 15.06.2018
19 Уолтър
До коментар #1 от "синя трева":
Банкянския Рамбо е ясен - пионка, назначена да служи на няКОИ тук и отвън. Но какво ще кажат стотици дженералс на заплати и пенсии, че онова масонче Шимонн Сакскобургов и останалите, без да питат нас народа ни поставиха зависими от бюрократи и то чужди в ЕК, при това нанасяйки вреди и на нас и на да превозвачите в случая? За какво са учили, вземали заплати и пенсии, '' защитниците на фолкбулгериън'', щом не могат скръцна със зъни дори на няколко хиляди подмолни мейсъна, филтрирани навред по постовете в това, което наричат Република България? А, посл е реват за плвече пари и привилегии, не ни дават ние да се защитим от врагове на постове, пазят врагове, правят си парадщета по разни поводи и всичко си е по старому безнадеждно и загиващо за нас??? А попитай Цацата и предните, защо вземат заплати, след като не са сторили нищо полезно за нас, а само обслужват интереса, на който ги назначи? Какво да очакваш от Боцв, освен да лапа пари и да служи на назначилите го, както и преди него правеха.06:24 16.06.2018
20 Иванов
До коментар #8 от "Ynd":
Абе колеги,вие псувате европа,а всъщото време ревете 4е ви са малки усигоровките че ви ударжат за усигоровки,че ви ударжат за всичко,а сте трагнали да се притесняжате за българската икономика,че досега с какво помогнаха тези работодатели,освен само да прибират милионитеда вземем за пример господин Петко Ангелов колко пари внесе в нашта икономика,а че вие искате само да ревете и да живеете като кучета стоите си в камионите,хората от европа искат да ти осигурят по добри старини,ама вие НЕ защо да не се ебавате самички,за това не ревете а лижете задници .искате европа ама неможете като тези хора.23:28 16.06.2018
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 ТОЧКАТА
15:31 18.06.2018